نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی محمد شاعری در جلسه هماهنگی اجرای شیوه نامه طرح سازماندهی و آموزش همیاران محیط زیست شهری ویژه کودکان و نوجوانان که با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد و روسای محیط زیست مناطق 22 گانه برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: دانش آموزان آموزش پذیر ترین، پویاترین و تاثیر گذارترین گروه هدف در بین شهروندان هستند به همین دلیل طرح همیاران محیط زیست با هدف تغییر رفتار محیط زیستی در کودکان و نوجوانان در مرحله اول و ایجاد این تغییر در بین خانواده ها در سطح مناطق توسعه می یابد.

وی با بیان اینکه شهر با مشارکت شهروندان اداره می شود، افزود: یکی از شاخصه هایی که مشارکت مردم را در مدیریت شهری محقق می کند آگاهی و ارتقاء دانش کودکان و نوجوانان در قالب طرحهای آموزش محور است.

شاعری با اذعان به اینکه این طرح از سال گذشته آغاز شده و امسال نیز در 88 مدرسه اجرایی می شود افزود: این دانش آموزان در قالب 4 کارگروه همیاران زمین پاک و مدیریت پسماند، همیاران محیط طبیعی و فضای سبز، همیاران آب پاک و همیاران هوای پاک و مدیریت مصرف انرژی سازماندهی شده و آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی افزود: تاکنون 1700 همیار محیط زیست سازماندهی و آموزش دیده اند و مقرر شده در سال تحصیلی 94-95 این تعداد به 4000 نفر افزایش یابد.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه خاطر نشان کرد: اقداماتی که موجب تغییر رفتار شهروندان و مشارکت آنان می شود باید افزایش یابد و بدون ساختار مناسب اجتماعی امکان تحقق مشارکت شهروندان نیز میسر نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همیاران محیط زیست نقطه اتصال مردم و شهرداری هستند افزود: همیاران در کنار سازمانهای مردم نهاد، دوستداران داوطلب محیط زیست، رسانه ها، ائمه جماعات، معلمین مدارس و سایر افرد تاثیر گذار محلی می توانند نقش موثری در حفاظت و احیای محیط زیست شهری ایفا کنند.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری مهر

 



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: زمانی که مطالبی را تحت عنوان «معمای نگران کننده‌ای که مهر ماه رونمایی می‌شود» در خرداد ماه 1394 بیان کردم، امیدوار بودم واقع گرایی، مسئولیت‌پذیری در امر برنامه‌ریزی و ساماندهی منابع در آستانه بازگشایی مدارس، مسیری عقلایی و به دور از شائبه‌های سیاسی را در پیش روی مدیران آموزش و پرورش قرار دهد اما بیان سخنانی از جنس فرار رو به جلو، سیاه‌نمایی و فرافکنی ناشیانه از لسان وزیر آموزش و پرورش تحت عنوان گزارش هفته دولت در صدا و سیما، جای تاسف دارد.

وی افزود: این موارد به دلیل خالی بودن دست از اقدام قابل قبول و بیان ده‌ها موضوع غیر کارشناسی در دو سال گذشته بوده است که می‌توان به معاونت اقتصادی، بیمه طلایی بهتر، روز بی کیف و کتاب، افزایش 20 درصدی حقوق ابتدایی که به حدود 40 مورد می‌رسد و دریغ از کارشناسی و اجرای یکی از آنها اشاره کرد.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: از همه مهمتر رونمایی از نقشه راه است و جالب اینکه برنامه درسی ملی آن پس از 7 سال مطالعه، 3 سال قبل اجرایی شده است؛ کدام نقشه راه مدنظر است؟ آیا نقشه راه دانشگاه فرهنگیان که دو سال با حضور اساتید فن بررسی و در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و 3 سال پیش اجرایی شده را رونمایی کرده‌اند؟ آیا نقشه راه نظام رتبه بندی واقعی را که یک سال تدوین نقشه راه آن طول کشید و در 100هزار نسخه قبلاً چاپ شده را در همایش روسای آموزش و پرورش رونمایی کردند؟

وی افزود: این موارد مرا بر آن داشت تا به بیان حقایقی بپردازم که وجدان پاک و منصف معلمان فرهیخته و پاک سرشت طالب شنیدن آن است و غبار را از سند تحول بنیادین نظام بزدایم و این بار کالبد شکافی رمز یک سیاه‌نمایی دیگر را مطرح می‌کنم.

اجرای موفقیت آمیز قانون ساختار جدید با نقشه راه و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: مهرماه 1391 مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در قالب نظام جدید آموزشی یا اصطلاحاً «3-3-6» بر گرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حالی اجرایی شد که گام‌های اولیه و نخستین در حوزه ساماندهی منابع انسانی نه تنها مهر 92ـ91 بلکه سال تحصیلی بعد را نیز (93ـ92)از حیث تامین نیروی انسانی لازم بیمه کرد.

نحوه اجرا در دوره ابتدایی

حاجی‌بابایی با بیان اینکه نیروی انسانی مورد نیاز آن روز دوره ابتدایی با الحاق یک پایه به دوره ابتدایی تحت عنوان پایه ششم به چند طریق تامین شد، اظهار داشت: ساماندهی آموزگاران شاغل در دوره ابتدایی با اولویت به‌کارگیری معلمان مجرب پایه پنجم در پایه ششم پس از گذراندن دوره‌های ویژه ‌آموزش تابستانی ضمن خدمت، تبدیل وضعیت ده‌ها هزار‌ نفری و سیاست‌های تکمیلی انجام گرفت.

وی افزود: این موارد شامل «معلمان حق‌التدریس با سوابق خدمتی 7تا 15 ساله مشروط به طی دوره‌های آموزش ضمن خدمت بر اساس مصوبه مجلس»، «تبدیل وضعیت آموزشیاران نهضت سوادآموزی با سوابق خدمتی تا 15 سال و یا بیشتر توام با گذراندن اموزش‌های ویژه»، «پیمانی نمودن نیروهای قرارداد معین با مدارک دانشگاهی با سوابق 5 سال به بالا پس از طی دوره‌های آموزشی لازم بر اساس مصوبه مجلس»، «جذب و بکارگیری 40 هزار نیروی تازه نفس از بین 700 هزار نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پس از طی آموزش‌های ضمن خدمت برنامه‌ریزی شده»، «فراخوان نیروهای با رسته ‌آموزگاری شاغل در سایر دوره‌های تحصیلی»، «انتقال داوطلبانه نیرو از سایر دوره‌های تحصیلی به ابتدایی در گروی تغییر محل خدمت به منطقه نزدیکتر پس شرکت در دوره‌های ‌آموزشی پیش بینی شده»، «استفاده از ظرفیت مناسب منابع کالبدی و فضای خالی مدارس در قالب ادغام مدارس نوبت دوم در نوبت صبح با هدف ارتقای کیفیت آموزشی توام با استفاده بهینه و مطلوب از منابع انسانی (مدیر، معاون و دیگر عوامل اجرایی مدرسه)»، «اضافه شدن یک پایه به دوره ابتدایی موجب جذب حداکثری دانش‌آموز را در مدارس غیر دولتی فراهم ساخت (قریب به 100 هزار دانش‌آموز در پایه ششم)» است.

وزیر سابق آموزش و پرورش تصریح کرد: آیا با فرض مولفه‌های فوق مشکلی برای ساماندهی نیرو در دوره ابتدایی متصور است؟ ناگفته نماند قرار بود دانشگاه فرهنگیان هرساله عهده دار جذب و پذیرش 25 هزار دانشجو در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش باشد که دوسوم این نیاز به دوره ابتدایی تخصیص یافته بود تا در گذر زمان علاوه بر تامین نیاز دوره ابتدایی، فرصت لازم را برای تحرک شغلی آموزگاران و انتقال ‌آنان را به دیگر دوره‌ها فراهم آورد.

نحوه اجرا در دوره متوسطه اول

حاجی‌بابایی بیان داشت: همزمان با اجرای طرح بزرگ استقرار نظام جدید آموزشی که با الحاق یک پایه به ابتدایی آغاز شد، در دوره متوسطه اول نیز شاهد کاهش یک پایه بودیم که تدابیر خاص خود را در بعد ساماندهی نیرو طلب می‌کرد؛ البته لازم به ذکر است کاهش یک پایه از آنجا که در مرحله گذر از نظام قدیم به جدید حالتی موقت و ناپایدار داشت و پس از سه سال به حالت ثبات سه پایه در متوسطه اول می‌رسید مستلزم راهکارهایی از نوع خود بود که به برخی از انها اشاره می‌شود.

وی افزود: این موارد شامل «توزیع ساعات درسی دوپایه بین دبیران شاغل بر اساس اولویت پر کردن ساعات موظف (تعدیل ساعات اضافه تدریس)»، «متناسب سازی تراکم دانش‌آموزی در کلاس با نیروی انسانی موجود تا شاهد افزایش کیفیت تدریس همزمان با تامین ساعات موظفی تدریس دبیران باشیم» و «بازنشستگی عادی دبیران در طول سه سال» است.

نحوه اجرا در دوره متوسطه دوم

وزیر سابق آموزش و پرورش ادامه داد: بعد از سه سال نوبت به متوسطه دوم می‌رسید که طبیعتاً در طی این فرصت سه ساله با عبور از موج متوسطه اول به دوم، هر ساله تعداد قابل ملاحظه‌ای از دبیران دوره دوم بازنشسته شده و عملا در کنار راهکارهایی این مشکل حل می‌شد.

تعدیل ساعات اضافه تدریس

وی گفت: کاهش تراکم دانش‌آموزی در هر کلاس راه را برای ساماندهی مناسب نیروی انسانی هموار می‌ساخت، ضمناً باید افزود با ورود به دوره دوم متوسطه طبیعتاً با یک پارچه دیدن دوره متوسطه در دو دوره سه ساله به راحتی می‌توان با انعطاف در شیوه‌نامه ساماندهی از تمامی دبیران متخصص با مدرک دانشگاهی لیسانس در هر دو دوره متناسب با توانمندی‌های حرفه‌ای بهره گرفت. فی المثل به طریق اولی می‌توان در دوره گذر با فراهم آوردن مکانیزم‌های ترغیبی از توان معلمان کار آزموده دبیرستانی در تدریس بیشتر دروس متوسطه اول که اکنون به سه پایه رسیده است، استفاده کرد.

فرافکنی

حاجی‌بابایی اظهار داشت: امروزه عده‌ای با طرح موضوعاتی غیر منطقی اما سفسطه‌آمیز سعی دارند بی‌تحرکی، فقدان تدبیر و مهمتر از همه سیاست‌های القایی و دیکته شده از بیرون آموزش و پرورش را به زلف سند تحول بنیادین به ویژه اجرایی شدن «3-3-6» گره زده، چنین وانمود کنند که تمامی مشکلات حوزه نیروی انسانی حاصل استقرار نظام آموزشی جدید و انگشت اشاره متوجه گذشتگان است نه حال! اما با توجه به آنچه در بالا به آنها اشارتی رفت و به دلایلی که به آن خواهیم پرداخت. منشا این سوال، مشکل و نابسامانی پیش آمده را باید جای دیگری جستجو کرد.

ریشه مشکل ساماندهی و بروز عوارض

وزیر سابق آموزش و پرورش افزود: ریشه مشکل از آنجا نشات می‌گیرد که مدیران کنونی آموزش و پرورش گویا متعهد شده‌اند که شتاب و آهنگ رو به رشد نظام آموزشی را در حین اجرای ماموریت اجرای سند تحول به شدت کند کرده و یک باره کاهش 300 هزار معلم را از پیکره فعال و مولد آموزش و پرورش در پوشش الفاظ فریبنده‌ای مانند متناسب سازی، چابک سازی، اصلاح ساختار بودجه‌ای، بهبود نظام حقوق و دستمزد معلمان، آن را عملی موجه جلوه دهند.

وی ادامه داد: در مقام تمثیل باید چنین نسخه پیچی برای آموزش و پرورش را به کار طبیبی تشبیه کرد که قصد دارد 30 درصد از وزن انسان خوش قامتی که فکر می‌کند وزن او اضافی است را به طور دفعی و ناگهانی بکاهد؛ بدیهی است تحمیل چنین خواسته‌ای مساوی است با بروز عوارض طاقت فرسایی که هر یک به تنهایی می‌تواند سیستم‌های مختلف بدن چنین انسانی را دچار اختلال کند.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: چگونه انتظار است سیستمی مانند آموزش و پرورش که از سال 92 تا کنون که در آستانه سومین مهر قرار دارد، قریب به 100 نفر از آن بازنشسته شده یا در حال بازنشستگی است و تا همین الان اجازه استخدام و ورود به احدی را نداده است، از حال و روز خوبی برخودار باشد؟

وی تصریح کرد: آیا بهتر نبود به جای «کند کردن چرخ دانشگاه فرهنگیان در پذیرش دانشجو»، «کوچاندن اجباری معلمان از متوسطه به ابتدایی»، «الزام به جمع کردن مدارس روستایی کم جمعیت»، «بالا بردن تراکم کلاسی»، «امر به تعطیلی مجتمع‌های روستایی که از احکام سند است». «کاهش کادر مدیریتی و پشتیبانی مدارس که مبارزه با جنگ نرم را تدارک می‌کنند»، «واگذاری حدود 1000 مدرسه به بخش خصوصی به قیمت بالابردن ناگهانی 3.5 درصدی دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی در بیلان کار و استثمار کردن معلم روزمزد با دستمزد پایین»، «حذف و کاهش معاونین فناوری، مربیان پرورشی و قرآنی» و دهها کار این چنینی لااقل مجوز جذب 60 هزار معلم ابتدایی را در کارنامه کاری خود ثبت می‌کردند؟

حاجی‌بابایی افزود: مدام بر طبل تعدیل و کاهش نیروی انسانی کوبیده می‌شود و اصرار است به طرفه العینی 300 هزار معلم رسمی از گردونه آموزش و پرورش آن هم با اشتباهات محاسباتی و اعمال غیر کارشناسی جدا شود؛ آیا باید از چنین نظام آموزشی انتظار معجزه داشت؟ به نظر می‌رسد سند تحول و مظلوم‌تر از آن نظام «3ـ3ـ6» مستمسک خوبی است تا رکود و فترت کاری، مطالبات بر زمین مانده از پاداش پایان خدمت معلمان، بیکاری، آلودگی هوای تهران، موضوع هسته‌ای، 40 قول غیر کارشناسی غیر اجرایی مثل معاونت اقتصادی و سازمان رفاهی بدون مطالعه و نقشه راه تحریم اقتصادی و دیگر چیزها را متوجه آن ساخته و همواره برای فرار از پاسخگویی، انگشت اتهام به سوی آن روانه شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش تاکید کرد: البته قرار بود بر حسب تقسیم کار صورت گرفته، دکترین تکراری واگذاری مدارس دولتی، احیای دوباره شرکت‌های خدماتی این بار با رنگ و لعابی جدید برای جذب معلمان روزمرد دوره ندیده، خلا کاهش 30 درصدی معلمان را پر کند که مجلس با تیزبینی و دور اندیشی لازم فعلا مانع واگذاری مدارس شده است؛ چگونه می‌توان از رهیافت فعال شدن چرخه فعالیت شرکت‌های خدماتی با حقوق ناچیز آنچنانی سخن از کرامت معلمان و ارتقا نظام آموزشی به میان آورد؟

تفکر معلم شکن به‌نام بهره وری

حاجی‌بابایی با بیان اینکه باید مراقب بود زیرا این تفکر دیروز و امروز میانه خوبی با دانشگاه فرهنگیان نداشته و ندارد و با چرتکه مصرف انگارانه معتقد است «گرفتن دانشجو از مقطع دیپلم و خرج کردن برای او مصداق اسراف منابع است»، گفت: اما همین تفکر می‌گوید گشودن در بر روی شرکت‌های نوین خدماتی، معلمان گزینش شده موسس با حقوق بخور و نمیر 500 هزار تومانی عین بهره‌وری است.

نقشه راه کی رونمایی و اجرایی شد؟

وزیر سابق آموزش و پرورش ادامه داد: هفتاد درصد نقشه راه سند تحول برنامه درسی ملی، معلم و نیروی انسانی (دانشگاه فرهنگیان و نظام رتبه بندی است) که قبلا انجام شده و نیز اجرایی شده است و حتی نظام رتبه‌بندی برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است؛ چطور نقشه راه به طور مطلق اعلام می‌شود که رو نمایی شده‌ است؛ پس در دو سال گذشته چه چیزی را سیاه‌نمایی می‌کنند؟ جای تعجب است وقتی شنیده می‌شود برخی از زیر نظام‌های اصلی سند تحول که می‌تواند نشانه بارزی از تحول در نظام آموزشی تلقی شود و یا بر اساس اسناد بالا دستی از جمله نقشه جامع علمی می‌تواند ضامن تحکیم منزلت اجتماعی معلمان و ارتقا و بهبود معیشت آنان باشد در حدی تنزل می‌یابد که ترمیم حقوق عقب افتاده معلمان از قافله قانون مدیریت خدمات کشوری را به نام «نظام رتبه بندی» در بوق و کرنا می‌کنند.

وی بیان داشت: گاهی آن چنان از قدر و منزلت علمی و حرفه‌ای معلمان می‌کاهیم که افزایش طبیعی فوق‌العاده شغل معلمان را که باید وفق مقررات جاری قانون مدیریت اعمال و اجرایی شود را با منتی مضاعف به نام نسخه شفا بخش تحول به کام معلمان می چشانیم که اگر فردا روزی افاقه نکرد، طومار تحول را بپیچییم.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: مخلص کلام آن است که اغلب مشکلات برخاسته از تعهد نوشته یا نانوشته‌ای که مسئولان را به آن پایبند ساخته است،"کاهش 300 هزار نفری معلم " است که همه سیاست های کاری آنها، از آن متاثر است.

تفسیر وارونه از ساماندهی منابع انسانی

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: این روزها در تمامی محافل کاری با سنگر گرفتن در پس اجرای نظام «3-3-6» یا توجیه پایین بودن میانگین حقوق و دستمزد معلمان، پاسخ مسئولین فعلی آموزش و پرورش یک کلمه بیشتر نیست «باید ساماندهی کرد» اما یک دنیا سخن در این واژه مستتر است، البته با تعبیر و تفسیری که منحصر به فرد بوده و نظام آموزشی را دیر یا زود با چالش مواجه می‌سازد، تفسیری وارونه و تحریف از ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: امروز ساماندهی نیرو در آموزش و پرورش مترادف با «رقابت و سبقت گرفتن در واگذاری مدارس دولتی بیشتر به بخش خصوصی»، «بکارگیری معلم با دستمزد پایین بدون امنیت شغلی در پس فعال شدن دوباره شرکت‌های خدماتی»، «بستر سازی برای جذب و ورود لشگری از بیکاران جویای کار، کم توقع و راضی به حقوق کم در قالب حق التدریس به اسم صرفه جویی در منابع مالی»، «به اضمحلال رفتن دانشگاه فرهنگیان یا تنزل جایگاه آن در حد یک مرکز آموزش قبل یا حین خدمت»، «کاستن از تعداد معلمان رسمی و دیگر کادر اجرایی مدرسه به قیمت بزرگ کردن خارج قسمت تقسیم تعداد دانش‌‌آموز بر معلم»، «افزایش تراکم دانش‌آموز در کلاس برای ثبت رکودهای 40 تا 45 نفر و بیشتر در کلاس»، «فشار بیشتر برای تعطیلی مدارس کم جمعیت و افزایش تعداد مدارس دو نوبته» و «بالا بردن نسبت دانش‌‌آموزان شاغل در مدارس غیر دولتی به قیمت کاهش مدارس استعدادهای درخشان ،نمونه دولتی و خلاصه قربانی شدن عدالت تربیتی و آموزشی» است.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

 



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، محمدرضا نظری گفت: مدرسه دومین مکانی است که باعث تربیت صحیح و ارتقای آگاهی دانش آموزان می شود، لذا استفاده از تلفن های همراه در مدارس قطعا بر میزان یادگیری آنها تاثیر می گذارد.

وی افزود: استفاده از گوشی های همراه گران قیمت و وجود بلوتوث ها و پیامک ها و یا فیلمبرداری و گرفتن عکس از سایر دانش آموزان و انتشار آن در اینترنت و عضویت در شبکه های اجتماعی ، مشکلات زیادی را به وجود می آورد و تنها با یک فرهنگ سازی صحیح می توان مانع بسیاری از مشکلات شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام اضافه کرد: هر چند استفاده از تلفن همراه به عنوان یک فرصت مطرح است اما استفاده غیر اصولی و گاه غیر قانونی می تواند این وسیله سودمند را به یک تهدید تبدیل کند.

نظری تاکید کرد: ارتقای تکنولوژی در تلفن همراه و استفاده از تلفن های دوربین دار با کیفیت بالا و دارای بلوتوث در کنار تمامی فوایدشان ، گاه معضلات و ناهنجاری های زیادی را برای دانش آموزان و خانواده هایشان و حتی مجموعه های آموزشی فراهم می کند که می طلبد اولیای دانش آموزان به این امر عنایت ویژه ای داشته باشند.

وی یادآور شد: با تدابیر اندیشیده شده از سوی نیروی انتظامی در خصوص مسیرهای پر تردد و تضمین امنیت دانش آموزان دغدغه های خانواده ها برطرف شده است.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

اگر کودک شما عاشق علوم، مسائل علمی و تحت تاثیر قرار گرفتن آن می‌باشد این فعالیت یک ایده علمی جالبی برای کودک ما خواهد بود.به فرزندتان بگویید که قصد دارید یک بادکنک را بدون دهان باد کنید و حتما به شما و گفته شما، نگاه تعجب آمیزی خواهد داشت.و می‌گوید” چطور چنین چیزی ممکن است؟ “

در اینجا می‌توانید نصف تفریح و نصف یک فعالیت علمی داشته باشید این فقط یک حقه نیست بلکه شناختی از شیمی و زیست شناسی می‌باشد.

فعالیت علمی

چه نیاز دارید:

بادکنک

قیف باریک

یک قاشق سوپخوری (15 ml) خمیر ترش خشک

یک قاشق چایخوری(5 ml) شکر

قاشق اندازه‌گیری

فنجان اندازه‌گیری

آب گرم

خط کش

 

روش انجام کار:

انتهای قیف را داخل دهانه لیوان قرار دهید.

(با کمک بزرگتر و راهنما باید باشد)، خمیر ترش و شکر را از طریق قیف داخل بادکنک بریزید .و بعد یک فنجان آب گرم را از شیر ظرف شویی اندازه گرفته با دقت از طریق قیف داخل بادکنک بریزید.

حالا قیف را برداشته و سر بادکنک را گره بزنید تا خمیر ترش، شکر، آب گرم با هم مخلوط شوند .بعد بادکنک را اندازه بگیرید.

بادکنک را در جای گرم گذاشته و منتظر بمانید.مجدد بادکنک را اندازه بگیرید.

یک گوشه نشسته و تماشا کنید که بادکنک بزرگ و بزرگتر می شود.

کودک شما با تعجب و شگفتی خواهد پرسید “چه اتفاقی افتاده”؟

در اینجا با دلیل حس کنجکاوی کودک‌تان را پاسخ داده و او را نسبت به مسائل علمی مشتاق‌تر نمائید.

برای دانشمند تازه‌ کار، شرح دهید که این رخ داد که شبیه شعبده بازی بوده در واقع یک پدیده علمی است.خمیر ترش برای بزرگ شدنش از آب گرم و شکر استفاده می‌کند و حجمش بزرگتر شده و کف ایجاد می‌کند. خمیر ترش هیدرات کربن موجود در شکر را تخمیر می‌کند و گاز دی اکسید کربن خارج می‌کند .دقیقا شبیه کاری که بدن ما هنگام نفس کشیدن انجام می‌دهد و این گاز تولید شده بادکنک را باد می‌کند.

البته این روشی برای باد کردن بادکنک ها برای مراسم و جشنهای تولد نخواهد بود ولی شما با انجام این ایده علمی با بادکنک، قدرت خلاقانه و خلاقیت کودک‌تان را برانگیخته و به مسائل علمی علاقه‌مند‌ش کرده‌اید.

 

کلمات کلیدی : آزمایش | آزمایش علمی برای کودکان | آزمایش علوم | آزمایش با بادکنک |آزمایش علمی

 

منبع دریافت این مطلب : شید شاد



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

کتابی فارسی ششم انتشارات واله براساس کتاب فارسی ششم دبستان (بخوانیم و بنویسیم) در 17 درس گردآوری شده است.

در هر درس پس از بیان نکات دستوری ، آرایه های ادبی و نگارشی به بیان نکات دستوری که سال های پیش خواندید در قالب یادآوری می پردازد و در قسمت خود آزمایی سعی در تثبیت آموخته های دانش آموزان می کند و در انتهای هر درس سوالات چهار گزینه ای و پاسخ نامه تشریحی برای مطمئن شدن دانش آموزان از پاسخ های خود مطرح می کند.

قابل ذکر است 2 آزمون نوبت اول و نوبت دوم نیز برای دانش آموزان آورده شده است.

 فارسی ششم انتشارات واله 

خرید اینترنتی

 

کتاب کمک درسی فارسی ششم انتشارات واله شامل فصل های زیر است:

ستایش

فصل اول

آفرینش و زیبایی

درس اول

درس دوم

مهارت های نوشتاری

درس اول

درس دوم

سوالات چهار گزینه ای

پاسخ نامه ی سوالات چهار گزینه ای

فصل دوم

زبان و ادب

درس سوم

درس چهارم

مهارت های نوشتاری

درس سوم

درس چهارم

سوالات چهار گزینه ای

پاسخ نامه ی سوالات چهار گزینه ای

فصل چهارم

دین و اخلاق

درس پنجم

درس ششم

مهارت های نوشتاری

درس سوم

درس چهارم

سوالات چهار گزینه ای

پاسخ نامه ی سوالات چهارگزینه ای

فصل سوم

دین و اخلاق

درس پنجم

درس ششم

مهارت های نوشتاری

درس پنجم

درس ششم

سوالات چهار گزینه ای

پاسخ نامه ی سوالات چهار گزینه ای

سوالات امتحانی نوبت اول

فصل چهارم

آداب زندگی

درس هفتم

درس نهم

مهارت های نوشتاری

درس هفتم

درس نهم

سوالات چهار گزینه ای

پاسخ نامه ی سوالات چهار گزینه ای

فصل پنجم

نام آوران

درس دهم

درس یازدهم

سوالات چهار گزینه ای

پاسخ نامه ی سوالات چهار گزینه ای

فصل ششم

ایران من

درس دوازدهم

درس چهاردهم

مهارت های نوشتاری

درس دوازدهم

درس چهاردهم

سوالات چهار گزینه ای

پاسخ نامه ی سوالات چهار گزینه ای

فصل هفتم

فرهنگ و هنر

درس پانزدهم

درس شانزدهم

درس هفدهم

نیایش

مهارت های نوشتاری

درس پانزدهم

درس شانزدهم

درس هفدهم

سوالات چهار گزینه ای

پاسخ نامه ی سوالات چهار گزینه ای

سوالات امتحانی نوبت دوم (1)

سوالات امتحانی نوبت دوم (2)

 

برای خرید این کتاب می توانید به سایت نیمکت به آدرس www.nimkatbook.ir مراجعه نمایید.

 

خرید اینترنتی

 

کلمات کلیدی: آموزش فارسی ششم | کتاب کمک درسی فارسی ششم خرید اینترنتی کتاب فارسی ششم مطالعه دروس | آزمون نوبت اول | آزمون نوبت دوم | خودآزمایی | درسنامه نمونه سوال

 

منبع دریافت این مطلب : فروشگاه اینترنتی نیمکت



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

عبور سریع نور چگونه است؟ آیا در آب سریع تر است یا در هوا؟، سریع ترین چیز در کل جهان سرعت نور در خلا است (مانند فضا). نور در امواج عبور می کند و ما آن را انتشار می نامیم. انتشار امواج هم دارای سرعت و هم جهت می باشدکه سرعت نام دارد. سرعت تغییرات نور بسته به موادی داردکه نور در آن حرکت می کند.

امواج نور را می توان از چند راه مختلف تغییر داد. بازتاب زمانی است امواج نور از یک سطح بیرون آمده و تغییر جهت می دهدکه مانند برخورد با آینه و یا استخر آب می باشد. پراش امواج نور را منتشر می‌کند(پراش در فیزیک به پخش شدن یا خم شدن موج یا ذرات هنگام مواجه شدن با یک مانع گفته می‌شود.) مثال آن پراش بخار آب در نور خورشید است که رنگین کمان را می سازد. نوع سوم رفتار نور شکست است. شکست نور ،جایی است که امواج از مواد می‌گذرند(چیزی که دانشمندان آن را رسانا می نامند.) و تغییر جهت می دهد. آیا تابه حال بازویتان را زیر فواره آب ویا استخر گرفته اید و تعجب کنید از خم تیزی که در سمت راست در سطح تشکیل شده، این همان شکست نور است.

 

در این پروژه شما از لیزر برای اندازه گیری شکست از طریق رسانه های مختلف استفاده می‌کنید. لیزر مخفف” تقویت نور بوسیله امواج تحریک شده” است، که در معنای ساده شلیک پرتوهای نور در یک خط مستقیم است.

مسئله آزمایش شکست نور

چگونه شکست نور در هنگام حرکت در رساناهای مختلف متفاوت است؟

مواد لازم:

ورق کاغذ

مداد

زاویه سنج

نشانگر رنگی

خطکش

ماشین حساب

اشاره گر لیزری یا قلم لیزری

مواد شفاف مستطیل شکل باحداقل ¼ ضخامت، برخی از نمونه ها عبارتند از:

شیشه،پلکسی،پلاستیک،ژلاتین،ظرف شیشه ای پر شده با آب،ظرف پلاستیکی شفاف پر از آب

روش انجام کار:

ورق کاغذ تمیزی را با تا زدن، نصف کنید.

یکی از مواد آزمایش را بر روی ورق کاغذ قرار دهیدبه طوری که جسم در وسط کاغذ قرار بگیرد.

طرح کلی شیء بر روی کاغذ با مداد بکشید.

یک نشانگر رنگی را به یک نقطه کوچک در لبه ورق نصب کنید. این جا همان محل مورد هدف شماست که باید لیزر قرا ر بگیرد. این نقطه باید در همان سمت ، حداقل 4 سانتی متر از تا خوردگی فاصله داشته باشد.چرا باید مکان مورد نظر را با لیرز مشخص شود؟

با گذاشتن لیزر بر روی میز پرتو را تنظیم کنید، پس از آن نقطه های رنگی روی کاغذ ساخته شده و به جسم در مرکز کاغذ برخورد می کند. چراغ را خاموش کنید تا آسان تر پرتو لیزر را مشاهده شود.

 

مسیر پرتو لیزر در داخل و خارج از شی با چند نقطه با استفاده از مداد علامت گذاری کنید.برای اندازه گیری زاویه تابش و زاویه شکست، از نقاله استفاده کنید.

زاویه ورود نور نسبت به خط عمود در محیط اول را زاویه تابش مینامیم.زاویه ای که نور نسبت به خط عمود وارد محیط دوم میشود را زاویه شکست مینامند

از ثبت داده‌ها مطمئن شوید که شامل همه‌ مشاهدات باشد. زاویه تابش (θ1)فاصله ،زاویه ای از یک مرجع (تاخوردگی مرکزی ) است که در آن روش، پرتو لیزر نزدیک شده و باجسم برخورد می کند. در این مورد، هوا حد وسط است .زاویه شکست (θ2) فاصله زاویه ای ،از یک مرجع) تا خوردگی مرکزی) که نور را از طریق رسانه جدید حرکت می دهد:

 

نور وقتی از طریق هوا عبور می‌کند سریعترین سرعت و وقتی از طریق ژلاتین عبور می کند کمترین سرعت را دارد.

چرا؟

نور به کندی از مواد مختلف شفاف عبور می‌کند و در هنگام برخورد با یک رسانا خم تر وکندتر است .قانون شکست اسنل رابطه بین زاویه‌ تابش و زاویه شکست و سرعت مواد درگیر را نشان می دهد.و دراین آزمایش،پرتو لیزر از طریق هوا عبور می‌کند، قبل از اینکه به هریک از جسم های منتخب شما برخورد کند

کلمات کلیدی : آزمایش آزمایش علوم | آزمایش علوم برای کودکان | آزمایش علمی | سرگرمی های علوم

 

منبع دریافت این مطلب : شید شاد



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

انجام بازی هایی که به تفکر نیاز دارند، می تواند باعث افزایش هوش کودک شود. بازی با مکعب ها، لگوها و دیگر وسایل کمک آموزشی مطابق با سن کودک می تواند مهارت های ظریف و هماهنگی چشم و دست را افزایش دهد.

والدینی که کودکان خود را به ارائه نظرها و ایده های جدید تشویق می کنند و کنجکاوی آنها را مورد توجه و احترام قرارمی دهند، درس بزرگی به آنها می دهند؛ 

این بازی یک بازی هیجان انگیز و جالب است که باعث تقویت هوش و حافظه شما می شود.با کمی دقت می توانید به مراحل بالاتر دست پیدا کنید.

برای بازی روی شروع بازی کلیک کنید.

 

                                                                                                                                                                                    شروع بازی

 

 

کلمات کلیدی : بازی | بازی آنلاین | بازی هوش | تقویت هوش | تقویت حافظه

 

منبع دریافت این مطلب : مدارس نرم

 



:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

اگر در منزل یا نزدیکان کودک یا دانش آموز دلبندی دارید که هنوز خواندن ساعت را خوب یاد نگرفته است یا اینکه به تازگی می خواهید خواندن ساعت را به او یاد بدهید پیشنهاد می کنم استفاده از این برنامه ساده اما پر کاربرد را از دست ندهید.

دیگر نیاز نیست ساعت خانه را از روی دیوار پایین بیاورید یا یک ساعت مچی را مدام تغییر دهید تا کودک بتواند موقعیت های مختلف عقربه های ساعت را درک کند. با استفاده از این برنامه می توانید به سادگی ساعت را تنظیم کنید و ساعتهای مختلف را از او بپرسید و به همراه کودک به یادگیری بپردازید.

اما این تنها کاربرد این برنامه ساده نیست. کودک شما می تواند بدون نیاز به شما نیز ساعت را بیاموزد چون خود برنامه پس از تنظیم ساعت می تواند به بیان ساعت با صدایی کاملا رسا بپردازد به صورتی که کودک شما میتواند به سرعت ساعتهای مختلف را امتحان کند، تغییر آن را ببیند و همچنین پس از اینکه حدس زد که ساعت چند است، جواب آن را بشنود.

 

همچنین برای آشنایی کودک با هر دو نوع ساعت عقربه ای (ده مدل) و عددی (پنج مدل) و تطابق اعداد آنها با همدیگر هر دو نوع ساعت در کنار یکدیگر قرار گرفته و کودک می تواند آنها را با یکدیگر مقایسه نموده و در حافظه بصری خود ثبت نماید.

همچنین با توجه به مرحله آموزش می توانید هریک از ساعت های عددی یا عقربه ای را حذف کنید و تنها یک نوع ساعت را به نوآموز نمایش دهید.

در این برنامه برای کودکانی سنین پایین تر امکان حذف تاثیر موقعیت دقیقه بر عقربه ساعت شمار نیز در نظر گرفته شده است تا برای شروع بتوانند با موقعیت دقیقه و ساعت به صورت مستقل آشنا شوند (عقربه کوچک همیشه روی اعداد اصلی می ایستد تا کودک گیج نشود)

کلمات کلیدی : اپلیکیشن | اپلیکیشن مفید | اپلیکیشن آموزشی | اپلیکیشن آموزشی ساعت | اپلیکیشن بازی

 

منبع دریافت این مطلب : کافه بازار

 


:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته دولت در شبکه خبر سیما با بیان اینکه نرخ ثبت‌نام در پیش دبستانی 17 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: در گذشته این نرخ حدود 32 درصد بود که اکنون ثبت‌نام دانش‌آموزان در پیش دبستانی به 55 درصد رسیده است.

وی با انتقاد از اجرای سریع نظام آموزشی بدون توجه به فضاهای مورد نیاز، خاطرنشان کرد: هنگامی که ابتدایی 6 پایه شد باید فضاهای آموزشی متناسب آن باشد در صورتی که مدارس برای پذیرش 5 پایه طراحی شده بود.

* احکام معلمان در شهریور ماه صادر خواهد شد

فانی با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: با این نقشه راه می‌دانیم در سال 94 چه کاری باید انجام دهیم و در این سند یک سری زیر نظام‌ها طراحی شده است که امیدواریم بتوانیم قسمت عمده‌ای از آن را در برنامه ششم توسعه اجرایی کنیم.

وی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان، تصریح کرد: رتبه بندی معلمان دو هدف اصلی را دنبال می‌کند که نخست تقویت مهارت‌ها و شایستگی‌های معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این رتبه‌بندی بر اساس یک سری شاخص‌ها، معلمان را بررسی می‌کند تا آنها خودشان را ارتقا دهند و به رتبه بالاتر بروند.

وی با اشاره به شاخص‌های رتبه بندی معلمان، گفت: این رتبه بندی بر اساس ماموریت‌های محوله به معلم، روش‌های تدریس بهتر و افزایش معلومات خواهد بود که در کنار آن یک رقابت ایجاد می‌شود و با افزایش رتبه، افزایش حقوق هم رخ می‌دهد.

فانی دومین شاخص رتبه بندی معلمان را افزایش حقوق اعلام کرد و گفت: شاخص‌های متعددی برای رتبه‌بندی معلمان مشخص شده است و این موضوع در دستور کار شورای توسعه مدیریت کشور است که دوشنبه هفته آینده این شورا تشکیل و رتبه بندی معلمان تصویب می‌شود؛ اجرای این طرح از اول مهر 94 خواهد بود و احکام معلمان در شهریور ماه صادر خواهد شد.

وی در خصوص نارضایتی از بیمه طلایی فرهنگیان، اظهار داشت: در دو سال اول اجرای بیمه طلایی وضعیت مناسبی را شاهد بودیم اما از سال 90 به بعد با توجه به ضعیف شدن وضعیت اقتصادی، دولت با کمبود اعتبار مواجه و شرایط سخت شد.

* هزینه‌های درمانی پس از حدود 2 هفته به فرهنگی باز می‌گردد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در گذشته بیمه طلایی با بیمه ایران قرارداد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به بدهی‌هایی که از دولت قبل در خصوص بیمه طلایی به ارث رسیده بود نتوانستیم با این بیمه‌گر ادامه دهیم و با بیمه دیگری وارد کار شدیم.

وی افزود: اکنون تجربه یکساله با این بیمه‌گر جدید نشان می‌دهد نقایصی وجود داشت که در روش جدید به صورت سه ماهه قرارداد بستیم و به روش صندوقی کارها را انجام دادیم؛ با این روش هزینه‌های درمانی پس از حدود 2 هفته به فرهنگی باز می‌گردد و ارزیابی‌ها نشان از رضایت دارد و اگر بازخوردها تا اول مهر مثبت باشد با این بیمه‌گر کار را ادامه می‌دهیم.

فانی در خصوص وضعیت نامناسب معیشت فرهنگیان تصریح کرد: تایید می‌کنم وضعیت معیشتی فرهنگیان خوب نیست و به خصوص اینکه فرهنگیان با سایرین حقوق خود را مقایسه می‌کنند.

وی با بیان اینکه این تبعیض هم برای ما مناسب به نظر نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: بر این اساس رئیس جمهور به سازمان مدیریت و برنامه ریزی تذکر داده است و تیمی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است؛ تلاش می‌کنیم در یک بازه زمانی مناسب این فاصله حقوق را به حداقل برسانیم.

وی افزود: 26 یا 27 خردادماه در مجلس، جلسه غیر علنی برگزار و درباره فاصله دریافتی معلمان با سایرین صحبت‌هایی انجام شد؛ کمیته‌ای مشترک در این خصوص بین آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی دولت تشکیل و مسئولیت آن با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس است و امیدواریم بتوانیم این فاصله دریافتی فرهنگیان با سایرین را به حداقل برسانیم.

* از اول تیرماه سال جاری حق مرزی فرهنگیان پرداخت شد

وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت حق مرزی فرهنگیان، گفت: از اول تیرماه سال جاری حق مرزی فرهنگیان پرداخت شد؛ اکنون بین صف و ستاد خیلی اختلاف وجود ندارد. یک افزایش حقوقی را دولت برای نیروهای ستادی تصویب کرده بود که آموزش و پرورش این موضوع را اجرا نکرد.

وی با بیان اینکه احکام صادر شده فرهنگیان فاصله زیادی با سایرین ندارد و در فیش‌های حقوقی این فاصله نمایان است، تصریح کرد: پرداخت‌های خارج از حکم کارگزینی فاصله دارد که باید سعی کنیم آن را کاهش دهیم.

وی افزود: امتیاز فوق العاده شغل فرهنگیان در گذشته 800 امتیاز بود که برای سایر دستگاه‌ها 1500 بود؛ سعی کردیم این تفاوت را به حداقل برسانیم و موفق شدیم این فوق العاده شغل را بین 1300 تا 1500 امتیاز برسانیم.

فانی ادامه داد: این پرداخت‌ها از محل صرفه جویی‌های خودمان انجام شد؛ اقداماتی هم در آن کمیته مشترک انجام می‌دهیم و با توجه به قول رئیس جمهور مبنی بر اینکه به مجرد بهبود وضعیت اقتصادی معلمان در اولویت خواهند بود.

* دریافت پول هنگام ثبت‌نام نباید شرط مدیران مدارس باشد

وزیر آموزش و پرورش در خصوص هزینه‌هایی که در هنگام ثبت‌نام در مدارس از اولیا دریافت می‌شود، گفت: امسال در بودجه آموزش و پرورش 200 میلیارد تومان از محل فروش گاز به عنوان سرانه، پیش بینی شده است و هنوز رقمی بابت آن دریافت نکرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال این هزینه را دریافت و در اختیار مدارس قرار دهیم.

وی افزود: این 200 میلیارد بازهم کفایت نمی‌کند زیرا 105 هزار مدرسه با 13 میلیون دانش‌آموز در کشور وجود دارد و رقم خاصی نمی‌شود؛ نیاز داریم تا خانواده‌ها کمک کنند یعنی به تعلیم و تربیت فرزند خودشان کمک کنند.

فانی با بیان اینکه دریافت پول هنگام ثبت‌نام نباید شرط مدیران مدارس باشد، خاطرنشان کرد: در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد با مدیران متخلف برخورد می‌کنیم اما مردم همیشه در همه جا مانند جنگ و دفاع مقدس کمک کرده‌اند و در این مبارزه هم کمک کنند.

وی ادامه داد: این موضوع به منزله مجوز دریافت پول توسط مدیران مدارس نیست و شرط ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدرسه نباید گرفتن پول باشد؛ از طرفی مدرسه نیاز به هزینه‌هایی دارد و این این موضوع منافاتی با تحصیل رایگان ندارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سالانه یک میلیون و 850 هزار تومان هزینه هر دانش‌آموز در مدرسه است، تصریح کرد: از این رقمی که دولت کمک می‌کند اگر خانواده‌ای 100 یا 200 هزار تومان هم کمک کند مشکلی نیست و اگر خانواده‌ای نخواست و نتوانست کمک کند، مشکلی نیست و ثبت نام فرزند او را انجام می‌دهیم.

وی در خصوص وضعیت پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش گفت: آن دسته از فرهنگیانی که تا مهر 93 بازنشسته شدند، تمام پاداش پایان خدمت خود را دریافت کردند و افرادی که بین مهر تا اسفند 93 بازنشسته شدند حدود 20 تا 25 درصد پاداش خود را دریافت کرده‌اند که پرداخت مابقی آن به 1050 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

فانی در خصوص دانشجویان ورودی سال 93 دانشگاه فرهنگیان که مشکل عدم صدور احکام استخدامی خود را دارند، تصریح کرد: تعداد این دانشجویان حدود 10 هزار نفر است و در تلاش هستیم تا احکام آنها به زودی صادر شود.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

 



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی اصغر فانی سه شنبه شب در برنامه 'تیتر امشب' شبکه 6 سیما به بررسی عملکرد دوساله وزارت آموزش پرورش پرداخت و درباره طرح رتبه بندی معلمان گفت: این طرح دو هدف را دنبال می کند که یکی تقویت مهارت ها و شایستگی های حرفه ای معلمان است و دیگر افزایش انگیزه همکاران این وزارتخانه می باشد.

وی افزود: این طرح طبق مصوبه دولت از اول مهر اجرایی می شود و تلاش ما بر آن است که احکام معلمان را در شهریور ماه صادر کنیم.

** پول نباید شرط ثبت نام باشد

فانی در باره عملکرد این وزارتخانه برای مشکل هزینه های ثبت نام از سوی مدارس گفت: با توجه به هزینه های این وزارتخانه ما نیاز مند کمک خانواده ها هستیم ولی گرفتن پول شرط ثبت نام نیست و بعضی از مدارس که این کار را کردند با مدیران خاطی برخورد شد. ولی از مردم خواست تا همان طور که در زمان جنگ کمک کردند در این مبارزه نیز کمک کنند.

وی هزینه هر دانش آموز از سوی دولت را یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان در سال دانست.

** ساماندهی منابع انسانی تا پنج سال آینده

فانی در باره سیاست مدیریتی آموزش و پرورش گفت: ساماندهی و بهسازی منابع انسانی باتوجه به سیزده میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی نیاز به ساماندهی در یک فرآیند منطقی داریم که این فرایند ظرف پنج سال آینده به سامان خوبی خواهد رسید.

وی درباره تحصیل دانش آموزان در مدارس غیردولتی گفت: در دو سال گذشته 5/8 درصد دانش آموزان در این مدارس ثبت نام می کردند که این آمار اکنون به 2/11 درصد رسیده است .

فانی با اشاره به امضاء تفاهم نامه با 21 دستگاه دولتی و همکاری با سایر وزارتخانه های دیگر افزود: با توجه به این که پیش بینی مدرسه در طرح مسکن مهر صورت نگرفته بود با وزارت راه و شهرسازی برای تامین مدرسه های مسکن مهر تفاهم کردیم.

وی ارتقا مدیریت آموزشگاهی ، عملیاتی کردن بودجه و تمرکز زدایی را از دیگر سیاست های این وزارت خانه دانست و گفت: عدالت آموزشی در دورترین نقاط کشور اجرا شده بگونه ای که 110 مدرسه با یک دانش آموز و 4800 مدرسه با کمتر از 5 دانش اموز در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.

فانی همچنین افزود: امسال 406 هزار دانش آموز دوره متوسطه در مدارس شبانه روزی تحصیل کردند و ما گامهای موثری در ابعاد پرورشی برداشته ایم.

وی از راه اندازی 650 دارالقران در سراسر کشور و همچنین طرح حفظ موضوعی آیات قران برای اولین بار در مدارس خبر داد.

فانی درباره وضعیت معیشتی معلمان گفت: تائید می کنیم که وضعیت معیشتی همکاران خوب نیست ، مخصوصا وقتی حقوق خود را با دیگران مقایسه می کنند و لذا رییس جمهور دستور داد تیمی برای بررسی حقوق معلمان در سازمان مدیریت تشکیل شود و همچنین یک جلسه غیر علنی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی فاصله دریافتی معلمان برگزار شد.

وی تشکیل کمیته مشترک بین آموزش و پرورش ، سازمان مدیریت و مجلس را حاصل این جلسه دانست و گفت: مسئولیت این کمیته با حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی است.

فانی درباره بیمه طلایی معلمان گفت: این بیمه سال های 88 و 89 وضعیت خوبی داشت ولی از سال 90 با کمبود اعتبار مواجه شد ، البته ما با بیمه ایران قرارداد داشتیم و به دلیل بدهی های سالهای قبل ، بیمه ایران این قرار داد را ادامه نداد و تجربه یکسال گذشته نشان داد که این بیمه نقایصی داشت و ما در سه ماه بطور آزمایشی روش صندوق را اجرا می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کسانی که تا مهر 93 بازنشسته شدند تمام پاداش خود را گرفتند ولی کسانی که از مهر تا اسفند 93 بازنشسته شدند 20 درصد از پاداش خود را دریافت کردند و تامین بقیه به بیش از 1050 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

لیدا نیک روش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، درخصوص ثبت نام اینترنتی کتب درسی، اظهار داشت: امسال ثبت نام اینترنتی کتب درسی برای مقطع ابتدایی تنها به صورت پایلوت در مناطق 19 گانه تهران اجرا شد که بعد از پایان مهلت ثبت نام (پایان مردادماه) تعداد 500 هزار و 851 تقاضا از طریق سامانه www.irtextbook.com به ثبت رسید.

وی افزود: در مقطع پیش دانشگاهی که ثبت نام به صورت سراسری از کل کشور انجام شد تعداد 378 هزار تقاضا به ثبت رسید که شامل دانش آموزان پیش دانشگاهی کل کشور به جز استان سیستان و بلوچستان است. با توجه به اینکه در این استان کتب درسی به صورت رایگان و بر اساس آمار کلی ثبت نامی ها به مدارس ارسال می شود، شامل ثبت نام اینترنتی نخواهد بود.

ثبت نام افاغنه آغاز شد

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی در ادامه به آغاز ثبت نام کتب درسی برای دانش آموزان افاغنه اشاره کرد و گفت: دانش آموزانافاغنه پیشتر به علت نداشتن کد ملی قادر به ثبت نام در سامانه نبودند و تنها می توانستند به صورت گروهی از طریق مدارس ثبت نام کنند، اما از تاریخ اول شهریور با استفاده از کد ده رقمی مجوز اقامتشان می توانند به ثبت نام الکترونیکی کتب درسی مورد نیاز اقدام کنند.

نیک روش در خصوص ثبت نامی های خارج از سیستم اظهار داشت: افراد غیردانش آموز یعنی همه کسانی که خارج از سیستم مدارس نیاز به تهیهکتب درسی دارند می توانند از 15 مهرماه اقدام به ثبت نام کنند که این کتاب ها با قیمت پشت جلد و از طریق پست یا روش های دیگر در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

کتاب کار و تمرین علوم ششم ابتدایی یکی از کتاب های کار مجموعه ی نشر گل واژه می باشد. این کتاب شامل 14 درس مطابق با کتاب علوم تجربی ششم دبستان می باشد. در هر درس ابتدا درسنامه به صورت خلاصه بیان شده است و در ادامه آن سوالات تشریحی بیان شده است.

لازم به ذکر است سوالات نوبت اول و دوم در انتهای درس 7 و درس 14 برای خود آزمایی دانش آموزان آورده شده است.

 علوم ششم گل واژه

 

خرید اینترنتی

 

کتاب کمک درسی علوم ششم انتشارات گل واژه شامل فصل های زیر است:

درس اول : زنگ علوم

درس دوم : سرگذشت دفتر من

درس سوم : کارخانه ی کاغذ سازی

درس چهارم : سفر به اعماق زمین

درس پنجم : زمین پویا

درس ششم : ورزش و نیرو (1)

درس هفتم : ورزش و نیرو (2)

درس هشتم : می خواهم بسازم

نمونه سوالات امتحانی نوبت اول

درس نهم : سفر انرژی

درس دهم : خیلی کوچیک ، خیلی بزرگ

درس یازدهم : شگفتی های برگ

درس دوازدهم : جنگل برای کیست؟

درس سیزدهم : سالم بمانیم

درس چهاردهم : از گذشته تا آینده

نمونه سوالات امتحانی نوبت دوم

 

برای خرید این کتاب می توانید به سایت نیمکت به آدرس www.nimkatbook.ir مراجعه نمایید.

 

خرید اینترنتی

 

کلمات کلیدی: آموزش علوم ششم کتاب کمک درسی علوم ششم | خرید اینترنتی کتاب علوم ششم مطالعه دروس | آزمون نوبت اول | آزمون نوبت دوم خودآزمایی

 

منبع دریافت این مطلب : فروشگاه اینترنتی نیمکت

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

بازی هیجان‌انگیز و جالب پرش توپ!

سعی کنید بر روی مکعب‌ها بمانید. می‌توانید سریع عکس‌العمل نشان دهید؟!

مسیر شما در زمان واقعی و با قرار گرفتن مناسب مکعب‌ها در کنار هم ساخته می‌شود. منتظر زمان مناسب باشید و بر روی صفحه‌ی نمایش کلیک کنید تا بپرید.

این بازی دارای مراحل مختلفی است که به تدریج و در مراحل جلو تر سخت تر می شود.که موفقیت در بازی بستگی به تمرکز بالا و عکس العمل سریع شما دارد.نباید بگذارید توپ از مسیر مکعب ها خارج شود.

این بازی زیبا را می توانید از کافه بازار دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

 

کلمات کلیدی : اپلیکیشن | سرگرمی | اپلیکیشن بازی اپلبکیشن مفید | اپلیکیشن هیجان انگیز | بازی هیجان انگیز | بازی پرش توپ

 

منبع دریافت این مطلب : کافه بازار

 



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی باقرزاده روز سه شنبه در دیدار با مسوولان آموزش و پرورش آذربایجان غربی و شهرستان خوی اظهار کرد: نبود آمار به روز و دقیق از بی سوادان در کنار کمبود انگیزه آموزش دهنده ها یکی از اصلی ترین چالش های مربوط به حوزه سواد آموزی است.

وی با بیان اینکه خود اظهاری یکی از اصلی ترین دلایل کندی روند سواد آموزی در کشور است، اضافه کرد: در کشور به بی سوادان این امکان داده شده تا به صورت داوطلبانه بی سوادی خود را اعلام کنند و در کلاس های سواد آموزی حاضر شوند در حالی که در این نوع خود اظهاری به علت مشغله افراد و نیز نبود اجبار از سوی مسوولان، افراد رغبت بسیار کمی برای حضور در کلاس ها دارند.

باقرزاده همچنین گفت: انسداد مبادی بی سوادی یکی از راهکارهای ضروری برای مقابله با افزایش آمار بی سوادی است.

وی با اشاره به باسواد شدن هفت میلیون نفر از طریق نهضت سواد آموزی از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون گفت: هم اکنون 9 میلیون و 700 هزار نفر در کشور بی سواد وجود دارد.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی هم در این دیدار با بیان اینکه هم اکنون قریب 10 میلیون بی سواد و 10 میلیون کم سواد در کشور وجود دارد ، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در امر سواد آموزی از موضوعاتی است که در استان پی گیر آن هستیم.

نادر صفرزاده گفت: تعامل بین دستگاه ها و افزایش اختیارات استان ها برای تسریع در پیشبرد اهداف سواد آموزی می تواند نقش مهمی داشته باشد.

وی ادامه داد: وجود آمار بالای بی سوادان در استان موجب شده تا مسوولان استان بیشتر به اجرای طرح های شتاب بخشی در جهت ریشه کنی بی سوادی بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این دیدار اظهار کرد: این استان هم اکنون با دارا بودن 183 هزار بی سواد در ردیف استان های اخر کشور از نظر شاخص های سواد آموزی قرار گرفته است.

فریدون سیدمصطفوی با اشاره به سرعت پایین رشد نرخ باسوادی در آذربایجان غربی گفت: مرزی بودن استان، تنوع فرهنگ ها و قومیت ها ، عدم رغبت بی سوادان به تحصیل ، پراکندگی بالای روستاهای استان و صعب العبور بودن برخی از این روستاها و تعامل کم دستگاه ها از علل مهم این امر در زمینه سواد آموزی در استان است.

آذربایجان غربی دارای سه میلیون نفر جمعیت با قومیت ها و ادیان و مذاهب مختلف است و براساس اعلام مسوولان ریشه کنی بی سوادی در آذربایجان غربی با توجه به برنامه تدوین شده به چهار تا پنج سال زمان نیاز دارد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علی اصغر فانی روز سه شنبه به مناسبت هفته دولت در جلسه شورای اداری شهرستان بهار افزود: سال گذشته 110 مدرسه در کشور تنها یک دانش آموز داشتند و هم اکنون 99 درصد از روستاهای کشور زیر پوشش خدمات آموزشی قرار دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت به دنبال آن است که هیچ دانش آموزی در کشور به دلیل نبود امکانات آموزشی از تحصیل محروم نشود ، ادامه داد: سال گذشته 406 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی کشور تحصیل می کردند که دولت در کنار پرداخت هزینه های آموزشی هزینه های اسکان و تغذیه این افراد را نیز پرداخت می کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با گشایش وضعیت اقتصادی بتوان در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه گام برداشت.

اجرای رتبه بندی از مهر آغاز می شود

فانی ادامه داد:رتبه بندی معلمان از ابتدای مهر ماه سالجاری آغاز می شود و اعتبار لازم نیز توسط دولت به این طرح اختصاص یافته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام قرار دارند ، تصریح کرد: در دانشگاه فرهنگیان و استخدام پنج هزار نفری آموزش و پرورش نیز فرزندان فرهنگیان در اولویت هستند.

ارائه خدمات درمانی برای بازنشستگان

وی بیان کرد: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قول داده است هر خدمات درمانی که برای فرهنگیان ارائه می شود برای بازنشستگان فرهنگی نیز اجرا شود.

فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک میلیون فرهنگی شاغل دارد، افزود: همین گستردگی باعث شده است که حرکات و فعالیت های بزرگ در این حوزه به چشم نمی آید.

وی کاهش نرخ تورم، افزایش رشد اقتصادی، توسعه حوزه بهداشت و درمان و موفقیت در مذاکرات هسته ای را از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید برشمرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در بخش کشاورزی روش های نوین در تولید محصولات ایجاد شده است و در آینده شاهد تحولات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علی اصغر فانی در شورای اداری شهرستان کبودرآهنگ که به نمایندگی از رییس جمهور حضور یافته بود، با بیان این مطلب، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به بومی‌گرینی داشته و در این راستا در مراکز تربیت معلم برگزینش نیروهای بومی توجه ویژه‌ای داشته است.

وی گفت: در این دولت با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از 99 درصد دانش‌آموزان در سنین 6 تا 11 سال، تحت پوشش مناطق روستایی و محروم هستند و به این ترتیب تمامی مردم از خدمات آموزش و پرورش بهره‌مند می‌شوند.

دولت به دنبال برقراری عدالت آموزشی است

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: طی سال گذشته در کشور 110 مدرسه تنها با یک دانش آموز اداره می‌شد که این موضوع نشان دهنده اهمیت آمورش است و این امر نشان می‌هد که دولت به دنبال عدالت آموزشی بوده و حتی یک دانش‌آموز هم نباید خارج از مدرسه بماند.

فانی گفت: از تاریخ یکم مهر سال‌جاری رتبه‌بندی معلمان انجام خواهد شد و برای این امر هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: فرزندان فرهنگی در اولویت استخدام قرار دارند و در مراکز تربیت معلم نیز پذیرش فرزندان فرهنگی اولویت خواهند داشت.

وی گفت: تمامی خدمات درمانی که برای شاغلان فرهنگی در نظر گرفته می‌شود برای بازنشستگان فرهنگی نیز همان طرح‌ها اجرا خواهد شد و ما پیگیر این موضوع هستیم.

وی در ادامه با قدردانی از همدلی و همزبانی مردم همدان و استقبال بی‌نظیر آن‌ها از رییس جمهور، گفت: مردم خوب همدان، افرادی مهمان‌نواز هستند و مردم خوب کبودراهنگ همراهی خوبی داشته‌اند و امیدواریم دولت شایستگی خدمت به مردم را داشته باشد.

فانی تصریح کرد: دولت یازدهم دولت راست‌گویان، پاک‌دلان بوده به گونه ای که رییس جمهور قول داد دولتی راستگو تشکیل دهد و این موضوع محقق شد.

کاهش تورم در دولت تدبیر و امید

وزیر آموزش و پرورش افزود: این دولت توفیقات ارزشنمدی را کسب کرده چرا که در دوران قبل از ریاست جمهوری، میزان تورم در کشور 40 درصد بود و در حال حاضر به استناد مرکز آمار ایران تورم کشور به 13.8 دهم درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر می توان گفت تورم کشور ظرف دو سال متوالی با کاهش بیش از 25 درصدی همراه بوده و در کشور رشد اقتصادی بی نظیر و خوبی اتفاق افتاده و این امور حاصل خدمات دولت تدبیر و امید است.

فانی تصریح کرد: یکی از دیگر توفیقات دولت تدبیر و امید مذاکرات 1+5 بوده که اقدامات خوبی در این خصوص انجام شد و این دولت توانست به خوبی در کارنامه خود ثبت کند.

وی از حمایت‌های مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر کرد و گفت: تمامی این امور به پشتوانه رهبر معظم انقلاب به ظهور رسیده است.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

فاطمه سراج از مربیان شرکت کننده در اردوی ملی پیشاهنگان پیشتاز و فرزانه در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا با اشاره به برخی از نقاط قوت این اردو گفت: اگر این آموزش ها واقعا در مدارس ما اجرا شود می توانیم انتظار داشته باشیم که روزی هر یک از آنها تبدیل به یک مدیر یا رهبر موفق شوند.

وی افزود: البته زمانی این اتفاق می افتد که ما این روش ها و منش های پیشاهنگی مثل همفکری و همکاری و همدلی را درست و دقیق به بچه ها منتقل کنیم که این مستلزم این است که خودمان آن را رعایت کنیم تا بچه ها از ما یاد بگیرند.

سراج در خصوص اردوی مربیان اظهار داشت: روحیه هم فکری و همدلی و همکاری به خوبی در میان اعضای گروه به چشم می خورد؛ مثلا در جریان کوهپیمایی دیدم که اعضای یکی از استان ها علیرغم اینکه می توانست جلوتر از بقیه حرکت کند و حتی یک ساعت زودتر از بقیه به مقصد برسد، پابه پای ما ماند و با کمک ها و تشویق هایش تا نفر آخر ما را همراهی کرد.

اردوی ملی پیشاهنگان پیشتاز و فرزانه ویژه مربیان از 20 مرداد تا 1 شهریور 94 با حضور مربیان سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

مجید قدمی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، گفت: در راستای رسیدن به عدالت آموزشی خدمات توانبخشی را برای دانش آموزان در نظر گرفتیم که از اول مهر کاملا عملیاتی می شود. همچنین مشکل سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی را حل کردیم که برای مناطق محروم رایگان ارائه می شود.

قدمی خاطرنشان کرد: از نظر من بلندترین گام امسال حل مشکل کتاب های درسی بود همچنین پیش بینی کاغذ برای دو سال آینده هم شده است.

قدمی در خصوص برنامه های آتی سازمان استثنایی کشور اظهار داشت: اعتقاد من بر این است که ما در آموزش و پرورش استثنایی باید به سرعت به سمت آموزش فراگیر برویم یعنی فقط دانش آموزان چندمعلولیتی یا معلولیت شدید را در مدارس خاص بپذیریم و بقیه را به مدارس عادی هدایت کنیم.

وی ادامه داد:مدرسه نمایی از جامعه است. شما در جامعه آدم ها را از هم جدا نمی کنید. مثلا نمی گویید این پیاده رو مخصوص آدمهای معلول است. همه در کنار هم زندگی می کنند پس مدرسه هم باید آینه ای از جامعه باشد و بچه ها در کنار هم تحصیل و تمرین کنند .

معلمان در خصوص آموزش کودکان استثنایی توجیه باشند

رئیس سازمان استثنایی کشور سپس به ارائه راه حلی برای این مشکل پرداخت و گفت: آموزش استثنایی بیشترین نقاط مشترک را با آموزش ابتدایی دارد. معلمان عادی ما باید در خصوص آموزش به کودکان استثنایی توجیه باشند و معلمان باید آماده باشند تا اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنند ما باید فضای آموزش و پرورش عادی را از هر نظر آماده کنیم که من فکر می کنم در این زمینه کم کار شده است.

آموزش عادی مجهز به ابزارهای لازم شود

قدمی ضمن ابراز امیدواری در خصوص بهبود این وضعیت افزود: اگر توفیق پیدا کنم که مثل دوره پیش در این مسئولیت خدمت کنم یکی از برنامه هایم این است که آموزش عادی را مجهز به ابزارهای لازم برای آموزش دادن به کودکان استثنایی کنم. ما علاوه بر آموزشهای لازم برای معلمان عادی مبالغی افزایش حقوق هم در نظر گرفتیم یعنی هرکس این مسئولیت را بپذیرد سختی کاربه او تعلق می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما حتی در زمینه واژگان نیز باید با دقت بیشتری عمل کنیم. در دنیای امروز به جای واژه هایی مثل ناشنوا واژه آسیب دیده شنوایی استفاده می شود. برای دور شدن از فضای جداسازی باید به این نکات ظریف توجه لازم را به عمل اوریم.

ارزیابی از اجلاس روسای آموزش و پرورش

رئیس سازمان استثنایی کشور در خصوص اهمیت برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور، اظهار داشت: من اجلاس روسا را نشست نخبگان می دانم. نشست با مسئولین ارشد نظام، برگزاری کمیسیون تخصصی و ارتباط رو در رو با وزیر و طرح سوالات همگی فرصت هایی است که برای روسای مناطق کمتر دست می دهد البته اجلاس می تواند بهتر از این هم برگزار شود.

وی افزود: من اعتقاد دارم می شود رویکرد اجلاس را به این سمت برد که معاونین برنامه های اصلی شان را مطرح کنند و سپس این برنامه ها از سوی جمع مدیران مناطق مورد نقد و بررسی قرار گیرد و معاون و مدیرکل هم در ادامه از برنامه خود دفاع کنند.

وی در خصوص مباحث و موضوعات مطرح شده مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی کشور در اجلاس امسال گفت: امسال به طور اختصاصی به مسائل مدارس استثنایی پرداخت نشده و در هیچ یک از کارگروه ها مستقیما روی آن کار نشده است اما من در کمیسیون عدالت آموزشی حاضر شدم و توضیحاتی ارائه کردم.

قدمی در این خصوص توضیح داد: به هر حال یکی از مصادیق عدالت توجه به آموزش و پرورش استثنایی است . در آنجا توضیح دادم که ما طی یکی دوسال اخیر گام های مثبتی در زمینه آموزش و پرورش استثنایی برداشتیم. ما توانستیم مشکل کتاب درسی را حل کنیم که در سالهای گذشته یکی از مشکلات مهم دانش آموزان بود . ما امسال کتابها را به موقع به دانش آموزان می رسانیم ، همچنین بابت کتاب های بریل مختص دانش آموزان نابینا مبالغی ناچیزی دریافت می کنیم.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

مجید قدمی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، گفت: در راستای رسیدن به عدالت آموزشی خدمات توانبخشی را برای دانش آموزان در نظر گرفتیم که از اول مهر کاملا عملیاتی می شود. همچنین مشکل سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی را حل کردیم که برای مناطق محروم رایگان ارائه می شود.

قدمی خاطرنشان کرد: از نظر من بلندترین گام امسال حل مشکل کتاب های درسی بود همچنین پیش بینی کاغذ برای دو سال آینده هم شده است.

قدمی در خصوص برنامه های آتی سازمان استثنایی کشور اظهار داشت: اعتقاد من بر این است که ما در آموزش و پرورش استثنایی باید به سرعت به سمت آموزش فراگیر برویم یعنی فقط دانش آموزان چندمعلولیتی یا معلولیت شدید را در مدارس خاص بپذیریم و بقیه را به مدارس عادی هدایت کنیم.

وی ادامه داد:مدرسه نمایی از جامعه است. شما در جامعه آدم ها را از هم جدا نمی کنید. مثلا نمی گویید این پیاده رو مخصوص آدمهای معلول است. همه در کنار هم زندگی می کنند پس مدرسه هم باید آینه ای از جامعه باشد و بچه ها در کنار هم تحصیل و تمرین کنند .

معلمان در خصوص آموزش کودکان استثنایی توجیه باشند

رئیس سازمان استثنایی کشور سپس به ارائه راه حلی برای این مشکل پرداخت و گفت: آموزش استثنایی بیشترین نقاط مشترک را با آموزش ابتدایی دارد. معلمان عادی ما باید در خصوص آموزش به کودکان استثنایی توجیه باشند و معلمان باید آماده باشند تا اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنند ما باید فضای آموزش و پرورش عادی را از هر نظر آماده کنیم که من فکر می کنم در این زمینه کم کار شده است.

آموزش عادی مجهز به ابزارهای لازم شود

قدمی ضمن ابراز امیدواری در خصوص بهبود این وضعیت افزود: اگر توفیق پیدا کنم که مثل دوره پیش در این مسئولیت خدمت کنم یکی از برنامه هایم این است که آموزش عادی را مجهز به ابزارهای لازم برای آموزش دادن به کودکان استثنایی کنم. ما علاوه بر آموزشهای لازم برای معلمان عادی مبالغی افزایش حقوق هم در نظر گرفتیم یعنی هرکس این مسئولیت را بپذیرد سختی کاربه او تعلق می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما حتی در زمینه واژگان نیز باید با دقت بیشتری عمل کنیم. در دنیای امروز به جای واژه هایی مثل ناشنوا واژه آسیب دیده شنوایی استفاده می شود. برای دور شدن از فضای جداسازی باید به این نکات ظریف توجه لازم را به عمل اوریم.

ارزیابی از اجلاس روسای آموزش و پرورش

رئیس سازمان استثنایی کشور در خصوص اهمیت برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور، اظهار داشت: من اجلاس روسا را نشست نخبگان می دانم. نشست با مسئولین ارشد نظام، برگزاری کمیسیون تخصصی و ارتباط رو در رو با وزیر و طرح سوالات همگی فرصت هایی است که برای روسای مناطق کمتر دست می دهد البته اجلاس می تواند بهتر از این هم برگزار شود.

وی افزود: من اعتقاد دارم می شود رویکرد اجلاس را به این سمت برد که معاونین برنامه های اصلی شان را مطرح کنند و سپس این برنامه ها از سوی جمع مدیران مناطق مورد نقد و بررسی قرار گیرد و معاون و مدیرکل هم در ادامه از برنامه خود دفاع کنند.

وی در خصوص مباحث و موضوعات مطرح شده مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی کشور در اجلاس امسال گفت: امسال به طور اختصاصی به مسائل مدارس استثنایی پرداخت نشده و در هیچ یک از کارگروه ها مستقیما روی آن کار نشده است اما من در کمیسیون عدالت آموزشی حاضر شدم و توضیحاتی ارائه کردم.

قدمی در این خصوص توضیح داد: به هر حال یکی از مصادیق عدالت توجه به آموزش و پرورش استثنایی است . در آنجا توضیح دادم که ما طی یکی دوسال اخیر گام های مثبتی در زمینه آموزش و پرورش استثنایی برداشتیم. ما توانستیم مشکل کتاب درسی را حل کنیم که در سالهای گذشته یکی از مشکلات مهم دانش آموزان بود . ما امسال کتابها را به موقع به دانش آموزان می رسانیم ، همچنین بابت کتاب های بریل مختص دانش آموزان نابینا مبالغی ناچیزی دریافت می کنیم.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 4 شهریورماه) پس از ارائه گزارش وزیر بهداشت در صحن علنی گفت: در حوزه‌هایی که وزیر بهداشت اشاره کردند، شاهد یک تحول در حوزه خدمات درمانی در کشور هستیم.

وی افزود: نکته‌ای که آقای پزشکیان اشاره کردند، این بود که ما باید در چارچوب قانون عمل کنیم، بحث سطح طبقه‌بندی، نظام ارجاع، پزشک خانواده از مسائل مهمی است که ما در قانون برنامه آن را دیده‌ایم و باید در این چارچوب عمل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از نمایندگان، بالاخص نمایندگان استان شیراز نگاهشان این است که نظام ارجاع را در این استان اجرا می‌کنیم، اما در سایر استانها متوازن با آن حرکت نمی‌شود، یعنی دغدغه آنها بحث هماهنگی در این مهم است.

وی ادامه داد: در سال 1391 بودجه بهداشت و درمان حدود 16 هزار میلیارد تومان بود، در سال 94 بودجه‌ای که ما برای وزارت بهداشت و درمان پیش‌بینی کردیم، 58 هزار و 600 میلیارد تومان است، این در حالیست که ما با مشکلات جدی در عرصه نظام بودجه‌ریزی مواجه هستیم، یعنی بودجه بهداشت و درمان در سال 91، 16 هزار و 400 میلیارد تومان امروز به نزدیک 58 هزار و 600 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، عملکرد بودجه سال 94 حدود 190 هزار میلیارد تومان بالاتر نخواهد بود، یعنی اگر عملکرد بودجه را در سال 94 حتی 200 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی را ببینیم، نزدیک به یک چهارم آن برای بهداشت و درمان است.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: آنچه آقای پزشکیان می‌گوید این است که با توجه به منابع بودجه اگر بهره‌وری را ارتقاء ندهیم و در چارچوب قانون عمل نکنیم، نمی‌توانیم این راه را ادامه دهیم، این مشکل جدی است که با آن روبرو هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به پزشکیان خاطرنشان کرد: می‌دانید چرا مطالبه فرهنگیان افزایش پیدا کرد؟ چرا مجلس تحت فشار جدی جامعه فهیم و خدوم آموزش و پرورش قرار گرفت، برای اینکه ما در پرداخت حقوق با یک بی‌عدالتی شفاف روبرو هستیم.

ابوترابی‌فرد همچنین خطاب به وزیر بهداشت گفت: قطعا با نگاه بخشی نمی‌توان کشور را اداره کرد، باید یک نگاه متوازن، معطوف به منابع واقعی بودجه و نگاهی به همه بخش‌های کشور داشته باشیم، باید نظام بهره‌وری را ارتقاء بخشیم، در چارچوب قانون عمل کنیم که این تنها راه اداره و نجات کشور است.

نایب رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما از زحمات وزیر بهداشت تشکر می‌کنیم، قطعا آقای هاشمی و تیم‌شان خدمات زیادی را عهده‌دار شده، تلاش‌ فراوانی کردند، اما مدیریت متکی بر منابع راه اداره کشور نیست، مدیریت مبتنی بر دانش، بهره‌وری، منابع واقعی کشور را می‌طلبیم که ان‌شاءالله دولت در این راه قدم بردارد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

 



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد دیمه‌ور مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص روند کیفیت و عملکرد کارنامه‌های توصیفی در مقطع ابتدایی گفت: ارزشیابی توصیفی به معنای ارتقای خود به خودی سطح آموزش نخواهد بود و در همین شرایط هم احتمال تجدید دوره برای برخی از دانش‌آموزان وجود دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به 47 هزار مردودی در فرآیند ارزشیابی توصیفی تصریح کرد: بیشترین میزان مردودی را در پایه‌ی اول دبستان داریم و علت آن وجود دانش‌آموزان با نیاز ویژه است که در فرآیند طرح سنجش سلامت این افراد شناسایی می‌شوند.

دیمه‌ور تعداد مردودی‌ها در سال اول دبستان را در سال گذشته 32 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این افراد مجدداً تست‌های سنجش سلامت گرفته می‌شود و در صورت تشخیص برخی از آنان به مدارس استثنایی ارجاع داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پایه‌های بالاتر تعداد مردودی‌ها کاهش می‌یابد به طوری که مردود‌ها در پایه ششم 0.3 درصد بوده است.

دیمه‌ور در پایان با اشاره به اینکه ارزشیابی توصیفی فرآیند مستمر آغاز سال تحصیلی تا پایان خردادماه است، افزود: این فرآیند تعداد مردودی‌ها را کاهش داده اما دلیلی بر عدم وجود این وضعیت نیست.

 

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

 



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

سحر شجاعی دبیر اجرایی مدرسه تابستانی ژنتیک مولکولی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوانافزود: هشتمین و نهمین دوره آموزشی تکنیک‌های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی در قالب مدرسه تابستانی در مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت تربیت دانش آموزان زمینه ساز ارتقاء توانمندی علمی و تخصصی این گروه‌ها در سالهای آتی برگزار می‌گردد.

مسئول فنی بخش سلول درمانی بیمارستان گاندی در ادامه خاطر نشان کرد: این دوره آموزشی از 8 مرداد آغاز بکار نموده است و تا شهریور نیز ادامه دارد.

وی گفت: درنظر داریم طی چهار هفته آموزشی درخصوص فناوری‌های نانو، سلولهای بنیادی، مهندسی ژنتیک، ژنتیک پزشکی و... آموزش‌هایی را به دانشجویان داشته باشیم.

سحر شجاعی دانش آموخته دکترای ژنتیک مولکولی درخصوص تربیت و آموزش دانشجوها در بخش آزمایشگاهی می‌گوید:دانش آموزان مستعد در بخش‌های علوم زیستی پس از کسب رتبه در کنکور و ورود به دانشگاه آنگونه که باید با فناوری‌های نوین برپایه ژنتیک، سلولهای بنیادی و نانو آشنایی ندارند و به این منظور باید از دوران دانش آموزی به فکر تربیت این گروه از افراد باشیم.

شجاعی گفت: با توجه به پیشرفت‌های علمی در دنیا باید به دنبال استعداد یابی علاقمندان از مقاطع پایین تحصیلی باشیم که خوشبختانه معاونت علمی و فناوری کمیته ترویج بحث آموزش در مدارس را بطور جدی دنبال می‌کند تا به فرصت‌سازی شاهد تحولات ارزشمند در جامعه علمی آینده باشیم.

 

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

خسرو ساکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: دانش آموزان البرزی امسال در جشنواره خوارزمی خوش درخشیدند و توانستند رتبه سوم کشوری را از آن خود کنند.

وی افزود: کسب 16 رتبه کشوری در مسابقات علمی و عملی، علمی کاربردی و هنرهای تجسمی در بخش فنی و حرفه‌ای، کسب پنج رتبه برگزیده کشوری در مسابقات فیلم کوتاه و هنرهای نمایشی، کسب چهار رتبه دوم کشوری در مسابقات تک نوازی و دستی و تجسمی، کسب یک رتبه اول کشوری در مسابقات هنرهای دستی و تجسمی، کسب رتبه اول مسابقات کشوری در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن در سی و سومین دوره مسابقات کشوری در مرداد ماه 94 از دیگر افتخارات دانش آموزان البرزی به شمار می‌رود.

این مقام مسئول در ادامه از اقدامات آموزش و پرورش البرز از ابتدای سال 93 تا کنون سخن به میان آورد و گفت: تحت پوشش قرار دادن 223 هزار دانش آموز در طرح‌های ملی، اجرای طرح کیفیت بخشی درس تربیت بدنی در مقطع ابتدایی و استعداد یابی دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی، ثبت 320 هزار رکورد از اطلاعات دفاتر قبول شدگان دختر پایه پنجم ابتدایی متولدین سال های 1357 الی 1378 در سامانه جامع سوادآموزی به منظور تکمیل پایگاه اطلاعاتی، استفاده بهینه و به روزرسانی سامانه جامع سوادآموزی به منظور نظارت مستمر، افزایش سرعت و دقت در انجام فعالیت‌های سوادآموزی و شناسایی و ثبت نام افراد بی سواد، برگزاری اردوهای راهیان نور و اردوهای بنیاد علوی از جمله این اقدامات است.

ساکی توسعه درمانگاه فرهنگیان در شهرستان های کرج و ساوجبلاغ، تاسیس دو مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده، ساماندهی نیروی انسانی و بهسازی و توانمندسازی کارکنان را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش البرز عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در پایان به درصد قبولی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی اشاره کرد و گفت: درصد قبولی دانش آموزان پایه اول ابتدایی البرز نسبت به میانگین کشوری سه درصد بالاتر است و در واقع 40. 99 درصد دانش آموزان البرزی پایه اول را تشکیل می‌دهد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

 



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه همدان، علی اصغر فانی روز سه شنبه در شورای اداره شهرستان بهار افزود: در دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول نظام سلامت حرکت‌های خوبی انجام شد و عدالت درمانی سراسر کشور را در بر گرفت که این از حرکت‌های خوب دولت محسوب می‌شود و مردم با این خبرهای خوب احساس امنیت و آرامش دارند.

وی در ادامه از همدلی و همزبانی مردم همدان و استقبال بی‌نظیر آن‌ها در صبح امروز قدردانی کرد و گفت: مردم خوب همدان، افرادی مهمان‌نواز هستند و مردم خوب بهار همراهی خوبی داشته‌اند و امیدواریم دولت شایستگی خدمت به مردم را داشته باشد.

فانی اظهار کرد: دولت یازدهم دولت راست‌گویان، پاک‌دلان بوده به گونه ای که رییس جمهور قول داد دولتی راستگو تشکیل دهد و این موضوع محقق شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این دولت توفیقات ارزشنمدی را کسب کرده چرا که در دوران قبل از ریاست جمهوری، میزان تورم در کشور 40 درصد بود و در حال حاضر به استناد مرکز آمار ایران تورم کشور به 13.8 دهم درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر می توان گفت تورم کشور ظرف دو سال متوالی با کاهش بیش از 25 درصدی همراه بوده و در کشور رشد اقتصادی بی نظیر و خوبی اتفاق افتاده و این امور حاصل خدمات دولت تدبیر و امید است.

فانی تصریح کرد: یکی از دیگر توفیقات دولت تدبیر و امید مذاکرات 1+5 بوده که اقدامات خوبی در این خصوص انجام شد و این دولت توانست به خوبی در کارنامه خود ثبت کند.

وی از حمایت‌های مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر کرد و گفت: تمامی این امور به پشتوانه رهبر معظم انقلاب به ظهور رسیده است.

فانی به حوزه آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: در این دولت با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از 99 درصد دانش‌آموزان در سنین 6 تا 11 سال، تحت پوشش مناطق روستایی و محروم هستند و به این ترتیب تمامی مردم از خدمات آموزش و پرورش بهره‌مند می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: طی سال گذشته در کشور 110 مدرسه تنها با یک دانش آموز اداره می‌شد که این موضوع نشان دهنده اهمیت آمورش است و این امر نشان می‌هد که دولت به دنبال عدالت آموزشی بوده و حتی یک دانش‌آموز هم نباید خارج از مدرسه بماند.

فانی گفت: از تاریخ یکم مهر سال‌جاری رتبه‌بندی معلمان انجام خواهد شد و برای این امر یکهزار و 350 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: فرزندان فرهنگی در اولویت استخدام قرار دارند ودر مراکز تربیت معلم نیز پذیرش فرزندان فرهنگی اولویت خواهند داشت.

وی گفت: تمامی خدمات درمانی که برای شاغلان فرهنگی در نظر گرفته می‌شود برای بازنشستگان فرهنگی نیز همان طرح‌ها اجرا خواهد شد و ما پیگیر این موضوع هستیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در مجموعه آموزش و پرورش به علت گستردگی پرسنل ، طرح‌های مورد نظر به تدریج اجرا می شود و امید است بتوانیم به کیفیت آموزشی مورد نظر دسترسی داشته تا فرهنگیان نسبت به سایر کارکنان دولت احساس تبعیض نکنند.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

 



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه امسال وضعیت اعتبارات عمرانی مصوب ملی آموزش و پرورش قابل قبول است و نسبت به سال گذشته رشد 48 درصدی در این بخش داشته‌ایم گفت: تخصیص از سوی سازمان مدیریت داده شده و با عنایت به اینکه مدارس باید قبل از سال تحصیلی آماده باشد پیش‌بینی ما این است که حداقل 1300 پروژه جدید و استاندارد در سراسر کشور تحویل خواهند شد و بیش از 200 هزار دانش‌آموز از فضای ایمن و استاندارد مدارس برخوردار خواهند شد.

بهره برداری از 1150 کلاس درس جدید در استان تهران در مهرماه

سایت‌های مسکن مهر، بالاترین آمار مدارس دونوبته را دارند

وی ادامه داد: بیشترین پروژه‌ها در استان تهران تحویل می‌شود و 1150 کلاس درس جدید پذیرای دانش‌آموزان خواهند بود. پس از تهران خراسان رضوی بیشترین آمار پروژه‌های تحویلی جدید را دارد. همچنین در پروژه‌های مسکن مهر 200 کلاس درس آماده شده است و برای مهرماه سال 94 مشکلی نداریم.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید برای سال 95 که در سایت‌های مسکن مهر به شدت با کمبود فضای آموزشی مواجه می‌شویم برنامه‌ریزی کنیم، گفت: بیشترین مدارس دو نوبته در سایت‌های مسکن مهر دایر هستند و تراکم دانش‌آموزان بالاست و با استانداردها فاصله دارد.

تامین تجهیزات انبوه برای مدارس سراسر کشور در سال جاری

رئیسی با اشاره به اینکه امسال 1340 میلیارد تومان اعتبارات ملی برای آموزش و پرورش به تصویب مجلس رسید که عمده آن صرف ایمن‌سازی، مقاوم‌سازی و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌شود، تصریح شد: اتفاق جدیدی که امسال افتاده تامین تجهیزات انبوه برای مدارس سراسر کشور را در برنامه داریم و قرار است 100 هزار میلیارد تومان تجهیزات خریداری شود که 30 درصد صرف تجهیز پروژه‌های آماده تحویل شده و 70 درصد صرف تجهیزات جایگزین مدارس می‌شود.

خداحافظی 40 هزار کلاس درس با بخاری

وی افزود: امسال بنا داریم درخصوص تامین تجهیزات مدارس شبانه‌روزی نیز اقدامات ویژه‌ای انجام دهیم. همچنین می‌خواهیم 40 هزار کلاس درس را به سیستم گرمایشی کاملا استاندارد مجهز کنیم و در این صورت این کلاس‌ها با بخاری‌ها خداحافظی خواهند کرد. برای تامین تجهیزات سرمایشی در مناطقی گرمسیر نیز اعتبار ویژه‌ای داریم.

برنامه ویژه برای مدارس مناطق مرزی/ جزئیات حذف 500 کلاس درس چوبی و گلی

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با بیان اینکه برای مناطق مرزی نیز تدابیر ویژه‌ای در نظر گفته شده است افزود: از سال‌های گذشته کلاس‌های درسی باقی مانده بود که عمدتا چوبی، خشت و گلی، سنگ و گلی، و آجر و گلی بوده‌اند. 500 کلاس درس شناسایی شده در صورت تامین اعتبار حداکثر ظرف یک سال جایگزین خواهند شد و قول می‌دهیم نیمی از این کلاس‌های غیراستاندارد را پس بدهیم البته اگر اعتبارات بیشتری تخصیص یابد، این اقدام با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تا کنون پنجاه میلیارد تومان از اعتبارات لازم برای این امر تخصیص یافته است.

رئیسی ادامه داد: کلاس‌های چوبی در شمال کشور که قدمت بالایی دارند بیشتر دایر هستند. کلاس‌های خشت و گلی هم در خراسان و سیستان و بلوچستان دیده می‌شوند. هر کلاس درس به طور متوسط بالای 100 میلیون تومان هزینه بر می‌دارد. این اقدام از مصادیق عدالت آموزشی است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی انبوهی از کلاس‌های درس را داشتیم که غیراستاندارد بودند گفت: بعد از انقلاب 500 هزار کلاس درس ساخته شده، این در حالیست که هم اکنون در مجموع 530 هزار کلاس درس در کشور دایر است.

ممانعتی برای شروع پروژه‌های جدید در برخی استان‌ها نداریم

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه گسترش عدالت آموزشی و تامین امکانات و فضای آموزشی استاندارد از اهداف دولت است و امیدواریم بتوانیم جامه عمل به آن بپوشانیم گفت: عدد پروژه‌های نیمه تمام ما در سال 94 کمترین میزان طی سال‌های گذشته است. 5400 پروژه آموزشی نیمه تمام در کشور داریم که تا مهر ماه امسال 1300 پروژه آن آماده تحویل می‌شود. از ساختمان‌های باقی مانده حدود هزار پروژه ورزشی هستند و طی دوسال گذشته عمدتا تلاش ما معطوف به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده است.

رئیسی افزود: ما می‌توانیم طبق قانون، پروژه‌های نیمه تمام را به خیرین بسپاریم که این اقدام را انجام دادیم و خیرین را به این سمت هدایت کردیم. تا زمانی که پروژه نیمه تمام داشته باشیم، پروژه‌ جدید را دست نمی‌گیریم.

وی با بیان اینکه البته اگر در برخی استان‌ها نیاز وجود داشته باشد و اعتبارات هم موجود باشد،‌ ممانعتی برای احداث پروژه‌های جدید نداریم گفت: به عنوان مثال شروع پروژه‌های جدید در تهران یک ضرورت است.

امسال قطعا مدارس دونوبته هم خواهیم داشت

رئیس سازمان نوسازِی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه پیش بینی ما این بود بیشترین مشکل در تهران باشد اما بخشی از مشکلات حل شده است گفت: برای مهرماه امسال مشکلی نداریم ولی قطعا مدارس دونوبته خواهیم داشت. همانطور که گفته شد بیشترین تراکم دانش آموزان مربوط به سایت‌های مسکن مهر تهران است.

رئیسی افزود: بالغ بر یک میلیون و صدهزار مترمربع فضای آموزشی جدید را تا مهرماه تحویل می‌دهیم، زیرا تخصیص اعتبارات مناسبتر بوده و تعداد پروژ‌ه‌های تحویلی در حال افزایش است.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، چهارمین جشنواره کشوری پروژه‌های علمی جابربن حیان و نخستین جشنواره دانش‌آموزان مولف دوره ابتدایی در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی میهمان ویژه این مراسم بود که ضمن افتتاح نمایشگاه دانش‌آموزی از دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهش‌های دانش‌آموزان ابتدایی بازدید کرد.

در پایان این مراسم نیز دانش‌آموزان برگزیده جشنواره جابربن حیان با اهدای لوح تقدیر از علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و تیم هسته‌ای کشورمان تقدیر و تشکر کردند.

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش 

تاریخچه:

در راستای تامین بخشی از نیـازهـای پژوهشـی کشـور در حـوزه تعلیم و تربیت و توسعه و گسترش پژوهش در این حوزه، و نیز در جهت تجمیع مراکز و موسسات پژوهشی وزارت متبوع، پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش (RIE) وابسته به وزارت آموزش و پرورش براساس مجوز مورخ 9/12/83 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شد.

پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش

اهـداف :

1. تـوسعه و گـسترش پژوهش در زمینه‌های مـرتبط بـا آموزش و پرورش.

2. زمینه‌سازی مناسب برای ارتقای فعالیت‌های پژوهشی مرتبط .

وظایف و اختیارات:

1. بررسی و شنـاسایی نیازهای پژوهشی در زمینه‌های مرتبـط با آموزش و پرورش.

2. اجرای طرح‌های پژوهشی بنیادی، کاربـردی و تـوســعه‌ای بـه منظور تحقق اهداف پژوهشگاه.

3. فراهم آوردن امکانات لازم و متناسب با فعالیت‌هـای پـژوهشـی مرتبط.

4. همکاری پژوهشی با دانشگاه‌ها و موسسات پژوهـشی داخـل و خارج کشور به منظـور ارتقـای کیفیت فعـالیت‌هــای پـژوهشی در زمینه‌های مرتبط با آموزش و پرورش با رعایت قوانین و مقررات مربوط.

5. ارائه خدمات مشاوره‌ای به اشخاص حقیقی و حقـوقی بـر اسـاس نتـایـج فعــالیت‌هـای علمی و پژوهشی انجـام شده در پژوهشگاه.

6. انتشار مجله، کتاب علمی، جزوه آموزشـی، تـولیـد نـرم افزار و برنامه‌های رایانه‌ای متناسب با اهـداف پژوهشگاه طبـق ضوابط و مقررات مربوط.

7. برگزاری همایش‌های علمی و ارائه دستاوردهـای پژوهـشی در قالب کارگاه‌های آموزشـی بـا رعـایت ضوابط و مقررات مربوط.

ارکان:

ارکان پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از 3 بخش تشکیــل شده است که عبارتند از :

الف- هیات امنا؛

ب – رئیس ؛

ج – شورای پژوهشگاه؛

الف- هیات امناء ، ترکیب هیات امنا شامل وزیر آموزش و پرورش (رئیس هیات امنا)، وزیر علوم، تحقیقـات و فنـاوری یا نماینده وی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور یا نماینـده وی رئیس پژوهشگاه (دبیر هیات امنا)، و سه تا پنج تن از شخصیت‌های علمی- فرهنگی کشور است که نقش موثری در توسعه و پیشرفت پژوهشگاه داشته‌اند.

ب-رئیس پژوهشگاه که نماینده قانونی پـژوهشـگاه نـزد مراجع حقیقی و حقوقی است، از میان اعضای هیات علمی، بـه پیشنهاد وزیر آموزش و پـرورش و بـا تـایید وزیــرعـلوم، تحقیقات و فناوری و با حکم وزیر آموزش و پرورش برای مدت چهار سال منصوب می‌شود. پیشنـهاد و انتصـاب مجـدد وی نیـز بـلامانع است.

ج- شورای پژوهشی: ترکیب این شورا شامل رئیس پژوهشگاه (رئیس شورا)، معاون پژوهشی پژوهشگاه (دبیر شورا) ، روسای مراکز پژوهشی و پژوهشکده‌ها و دو تـا پنـج تن از اعضای هیات علمی که (حداقـل دو تـن از ایـن اعضاء بـاید از میـان پژوهشگران و صاحبنظران خارج از پـژوهشگاه و با پیشنهاد رئیس پژوهشی وزارت عـلوم، تحقیقـات و فنـاوری انتخـاب شوند،) می‌باشد.

 

منبع دریافت این مطلب : پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش

 


:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، دستاوردها و عملکرد دو ساله وزارتخانه متبوع خود را تشریح کرد.

فانی در ابتدا با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به درستی جایابی و چینش نشده است اظهار داشت: در این دولت تلاش شده استخدام های آموزش و پرورش در بخش های انجام شود که نیاز وجود دارد و نیروهای جدید در بازه زمانی قابل قبول تزریق شود.

وزیر آموزش و پرورش بهسازی منابع انسانی را جزء سیاست های جدی این وزارتخانه دانست و افزود: امسال کتب درسی کلاس های پنجم و نهم کاملا جدید است و نیروی انسانی باید برای آموزش این کتاب ها آموزش ببیند و اطلاعات خود را به روز کند که در تابستان و همزمان با سال تحصیلی این آموزش ها انجام خواهد شد.

فانی ادامه داد: سیاست بومی گزینی از پارسال در دستور کار وزارتخانه بوده است تا عدم توازن از بین برود و نیروی استخدامی متعلق به همان منطقه باشد و به این ترتیب متقاضیان انتقال کاهش یابد.

 

بررسی عملکرد وزارت آموزش و پرورش

 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کوچک ترین تصمیم این وزارتخانه کل جامعه را متاثر می کند تصریح کرد: ارتباط 13 میلیون دانش آموز با مدرسه و 26 میلیون نفر از پدران و مادران با اولیاء مدرسه و همکاری یک میلیون معلم با این وزارتخانه سبب شده است که ما با یک جامعه 40 میلیون نفری سر و کار داشته باشیم.

فانی در ادامه به تفاهم نامه هائی که وزارت آموزش و پرورش با 21 دستگاه امضاء کرده است اشاره و خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه ها برای استفاده از امکانات سایر دستگاه ها و به منظور افزایش بهره وری و هم افزایی امضا شده است به طوری که بر اساس تفاهم نامه ای که با مناطق آزاد امضا کردیم ، مناطق آزاد منابع فراوانی به وزارتخانه کمک کرد.

وی یکی از سیاست های این وزارتخانه که تاکنون عملی نشده است را عملیاتی کردن بودجه دانست و اظهار داشت: عملیاتی کردن بودجه به علت نیاز به یک سری از پیش نیازها تاکنون محقق نشده است در حالی که اگر بودجه عملیاتی شود بهره وری افزایش خواهد یافت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد پرورشی این وزارتخانه گفت: از پارسال المپیادهای درون مدرسه ای را فعال کرده ایم و تاکنون 3/5 میلیون دانش آموز در این المپیادها شرکت کرده اند. علاوه بر این، فعال کردن دارالقرآن ها در مدارس و طرح حفظ موضوعی آیات قرآن کریم نیز برای نخستین بار در دولت یازدهم اجرا شد.

فانی در ادامه درباره علل اجرای کند طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش در کشور تصریح کرد: این سند، یک سند بالادستی و مهم است که تدوین و تصویب آن ده سال طول کشیده اما این سند برای اجرا باید سه مرحله را طی کند که مرحله اول آن تدوین و تصویب بوده و مرحله سوم آن اجراست که در این میان مرحله دوم که تدوین نقشه راه اجرای سند است فراموش شده بود.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش پارسال نقشه راه سند را آما کرد و هم اکنون آماده ورود به مرحله سوم یعنی اجرا هستیم که در این نقشه راه گفته شده است که از سال 94 تا 99 که زمان اجرای برنامه ششم توسعه است چه اقداماتی باید برای تحول نظام آموزش و پرورش انجام شود و هر اقدام نیازمند چه پیش نیازهائی است.

فانی در ادامه نظام رتبه بندی معلمان را یادآور شد و هدف اصلی آن را تقویت مهارت ها و شایستگی ها حرفه ای معلمان دانست و افزود: این طرح دوشنبه هفته آینده تصویب می شود و با صدور احکام تا پایان شهریور ، از اول مهر اجرائی خواهد شد .

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به پرسشی درباره معیشت معلمان گفت: وضع معیشتی نامناسب فرهنگیان را تائید و تلاش می کنیم در یک بازه زمانی معقول این تبعیض ها را به حداقل برسانیم.

 

 

منبع دریافت این مطلب : شبکه خبر

 



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که در حاشیه چهارمین جشنواره جابربن‌حیان در اردوگاه شهید باهنر تهران، برگزار شد در خصوص مردود شدن 47 هزار دانش‌آموز دبستانی در سال گذشته، اظهار داشت: ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی به معنای خودبه‌خود رفتن به پایه بعدی نیست و در این ارزشیابی دانش‌آموز را از اول مهر تا پایان سال تحصیلی ارزیابی می‌کنیم.

وی افزود: دانش‌آموزان در خرداد ماه توسط ارزشیابی معلمان، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و اگر در نهایت نیاز به تلاش بیش‌تر داشتند، مجدداً در شهریور ماه مورد ارزیابی قرار گرفته و باید گفت که در ارزشیابی توصیفی، تکرار پایه و مردودی وجود دارد.

دیمه‌ور با بیان اینکه بیشترین تعداد دانش‌آموز که تکرار پایه را داشته‌اند در پایه اول دبستان بود، خاطرنشان کرد: علت اینکه بیشترین تعداد تکرار پایه مربوط به اول دبستان است، این است که تعدادی از دانش‌آموزان در طرح سنجش سلامت، به‌ عنوان با «نیازهای ویژه» شناسایی شدند و در سال گذشته 32 هزار دانش‌آموز در مراکز سنجش با نیاز ویژه بودند و در گستره کشور، مناطق مرزی و مناطق محروم ممکن است مراکز اختلالات یادگیری نداشته باشیم و آنها به مدارس عادی بیایند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، افزود: دانش آموزانی که در دوره ابتدایی مردود می‌شوند، مجدداً در سال آینده به طرح سنجش سلامت معرفی می‌شوند و اگر نیاز به حضور در مدارس استثنایی داشته باشند، به این مدارس معرفی و اگر چنین نیازی نداشتند به مراکز عادی وارد می‌شوند.

وی تاکید کرد: در پایه ششم دبستان و در سال گذشته فقط 0.3 درصد مردودی داشتیم که رقم پایینی است.

دیمه‌ور با اشاره به جشنواره جابربن‌حیان خاطرنشان کرد: در این جشنواره 183 دانش‌آموز به‌عنوان برگزیده گروه‌های مختلف انتخاب شدند که این موضوع مطابق با سند تحول آموزش و پرورش که تربیت دانش‌آموزان را پژوهش‌محور، فکور، کنجکاو، پرسشگر و آینده‌نگر می‌داند،‌ است.

وی افزود: در دوره ابتدایی و اول دبستان تلاش برای طراحی سوال در طرح جابربن‌حیان است و توقع از این دانش‌آموزان فقط در خصوص جمع‌آوری اطلاعات از سوالات خواهد بود و در سال‌های بعدی پاسخ به سوالات متنوع می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال‌های آخر ابتدایی دانش‌آموزان با توجه به تجربیات سال‌های گذشته تولیداتی را خلق می‌کنند، تصریح کرد: در طول این سال‌ها تعداد زیادی از دانش‌آموزان، تولیدات خود را به مرحله ثبت اختراع رساندند و پس از آن در جشنواره‌های خوارزمی، آثار خود را ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره جابربن‌حیان نخستین جشنواره دانش‌آموزان مولف هم برگزار شد، گفت: این موضوع پاسخ به دغدغه‌های رئیس جمهور بود تا دانش‌آموزان خلاقیت‌های ذهنی، تصورات و اندیشه‌های خود را روی کاغذ بیاورند و چاپ کنند.

دیمه‌ور افزود: در نخستین جشنواره دانش‌آموزان مولف که با موضوعاتی هم‌چون شعر، داستان‌نویسی و قصه‌نویسی همراه بود، 22 اثر برتر شناسایی و تقدیر شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نوع حمایتی از سوی نهادهای مختلف و به‌ویژه بنیاد ملی نخبگان از طرح‌های دانش‌آموزان می‌شود، اظهار کرد: در استان‌های کشور، پارک‌های علم و فناوری وجود دارد که در برگزاری جشنواره جابربن‌حیان نیز کمک کردند؛ در حوزه بنیاد ملی نخبگان نیز تلاش‌هایی انجام شده است تا بتوانیم ورود موسسات علمی و پژوهشی را شاهد باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا تجاری‌سازی طرح‌های دانش‌آموزی انجام می‌شود، گفت: هدف این جشنواره تجاری‌سازی نیست و به دنبال تقویت مهارت‌های علمی دانش‌آموزان هستیم.

وی افزود: دنبال آن هستیم تا اعتماد به نفس را در دانش‌آموزان افزایش دهیم و آموزش را از حافظه‌محوری به موضوعات علمی سوق دهیم و جریان‌سازی فعالیت‌های علمی و پژوهشی در دوره ابتدایی خواهد بود.

دیمه‌ور با بیان اینکه تعدادی از دانش‌آموزان طرح‌های خود را به مرحله ثبت و اختراع رساندند، خاطرنشان کرد: برخی دانش‌آموزان بوده‌اند که تا 4 مورد اختراع ثبت‌شده دارند، اما باید گلایه‌ای هم از برخی موسسات و نهادهای پژوهشی ملی داشته باشیم که خیلی نقش پررنگی ندارند؛ زیرا امسال 2 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز درگیر پروژه‌های علمی جابربن‌حیان بودند که خیلی مهم است و باید به این موضوعات توجه کنیم.

وی در پایان گفت:‌ 28 هزار مدرسه در سال گذشته، نمایشگاه مدرسه‌ای طرح جابربن‌حیان را برگزار کردند و جشنواره کنونی به‌عنوان مرحله نهایی محسوب می‌شود.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خرگزاری فارس

 



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

این روزها دستگاه هایی مانند تلفن همراه و تبلت به وسیله ای برای انجام سرگرمی های متنوع تبدیل شده اند که عناوین مختلف بازی، نمونه بارز آنها به شمار میروند.

جغد دانا یک بازی فکری‌ و فارسی هست که 13 حالت مختلف برای بازی کردن داره.

در این بازی سوالات مختلفی از شما پرسیده می‌شه و در مدت زمان مشخصی باید فقط مشخص کنید پاسخ سوال درست هست یا غلط. (مطمئن باشید همیشه این‌کار آسون نیست!)

رکوردهایی که توی بازی به‌دست میارین توی پروفایلتون ثبت میشه و بقیه بازیکنان میتونن اسم و لقب و عکس شما رو ببینن.

 اپلیکیشن جغد دانا

توضیحات بیشتر توی بخش راهنمای بازی نوشته شده میتونین بخونین.

هروقت هم سکه و گلوله‌هاتون تموم شد یه دوری توی جاهای مختلف بازی بزنین کلی هدیه قایم کردیم براتون.

ویژگی‌ها:

- وجود 13 حالت مختلف و 130 مرحله

- طراحی جداگانه برای تمامی صفحه‌ نمایش‌ها

- حجم کم با وجود کیفیت بالای بازی

- ثبت خودکار رکوردها و محاسبه رتبه در کشور برای هریک از 13 حالت بازی به‌طور جداگانه و به‌صورت آنلاین

- امکان ساخت پروفایل و انتخاب لقب

- برنامه نویسی native و سرعت اجرای بالا

کلمات کلیدی : اپلیکیشن | اپلیکیشن بازی | اپلیکیشن سرگرمی | اپیلیکیشن آموزشی | اپلیکیشن جغد دانا | اپلیکیشن برای دانش آموزان

 

منبع دریافت این مطلب : کافه بازار

 



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

کتابی ریاضی ششم انتشارات گاج از 5 قسمت اصلی تشکیل شده است که پشت سر هم قرار گرفته است:

درس نامه : این بخش شامل آموزش مطالب درسی با زبانی ساده و گویا همراه با ارائه ی نکات و مثال های متنوع ، به منظور فهم و یادگیری دانش آموز است که توصیه می شود ، ابتدا این بخش به طور کامل مطالعه شده و سپس به پاسخگویی سوالات پرداخته شود.

سوالات امتحانی : در این بخش نمونه سوالات امتحانی که دربرگیرنده ی تمامی مطالب کتاب درسی باشد ، در دو بخش با پاسخ و بدون پاسخ (خود ارزیابی) تهیه شده است.

سوالات فراتر : در این بخش نمونه سوالاتی فراتر از کتاب درسی که کاملا با سر فصل های کتاب درسی مطابقت داشته و برای دانش آموزان فعال تر که دارای یادگیری عمیق تر هستند در دو بخش با پاسخ و بدون پاسخ طراحی شده است.

نکات و سوالات چهار گزینه ای : در این بخش به ارائه ی نکات کلیدی و تیزهوشانی جهت استفاده ی دانش آموزان ساعی و مستعد پرداخته و در ادامه سوالات چهار گزینه ای مرتبط با آن طراحی گردیده است.

در پایان هر فصل ، یک آزمون تستی (خود سنجی) ارائه شده است که با پاسخ گویی به آن ایرادات احتمالی شناسایی و برطرف می شود.

ریاضی ششم گاج 

خرید اینترنتی

  

کتاب ریاضی ششم انتشارات گاج شامل فصل های زیر است:

فصل اول :کسر متعارفی

فصل دوم : عددهای اعشاری

فصل سوم : اندازه گیری طول و زاویه

فصل چهارم : عددهای تقریبی

فصل پنجم : نسبت،تناسب و درصد

نمونه آزمون نوبت اول

فصل پنجم : نسبت ،تناسب و درصد

فصل ششم : اندازه گیری سطح و حجم

فصل هفتم :مختصات و عددهای صحیح

نمونه آزمون نوبت دوم

پاسخنامه ی نمونه آزمون نوبت اول و دوم

پاسخنامه ی آزمون های خودسنجی

 

برای خرید این کتاب می توانید به سایت نیمکت به آدرس www.nimkatbook.ir مراجعه نمایید.

 

خرید اینترنتی

 

کلمات کلیدی: آموزش ریاضی ششم | کتاب کمک درسی ریاضی ششم | خرید اینترنتی کتاب ریاضی ششم | مطالعه دروس 

 

منبع دریافت این مطلب : فروشگاه اینترنتی نیمکت

 



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

برای داشتن مطالعه ای اثربخش نوشتن نکات مهم در حین خواندن ضروری است تا برای مرور مطالب، دوباره لازم نباشد کتاب خوانده شود و در زمانی کوتاه از روی یادداشت های خود، مطالب را بتوان مرور کرد.

یادداشت برداری، بخش مهم و حساس از مطالعه است که باید یه آن توجهی خاص داشت؛ چون موفقیت دانش آموزان را تا حدود زیادی تضمین خواهد کرد و مدت زمان لازم برای یادگیری را کاهش خواهد داد. خواندن بدون یادداشت برداری یک علت مهم فراموشی است.

ترویج فعالان حوزه آموزش و مخاطبان آن به خصوص دانش آموزان به استفاده از شیوه های نوین و جذاب ارائه مطلب می تواند روند یادگیری را تسریع و تسهیل نماید.ماندگاری مطالب در ذهن دانش آموزان در این شیوه بیشتر خواهد بود.مجموعه پیش رو تعدادی پروژه دانش آموزی در زمینه تولید گرافیک اطلاع رسان می باشد.

» چگونه نمره قابل قبول بگیریم؟

 اینفوگرافیک دانش آموزی

کلمات کلیدی : اینفوگرافیک |یادگیری

 

منبع دریافت این مطلب : اینفوگرافیک

 



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

قاجار، قاجاریه یا قاجاریان دودمانی بودند که از حدود سال 1174 تا 1304 بر ایران فرمان راندند. بنیانگذار این سلسله آقامحمدخان است که رسماً در سال 1174 در تهران تاجگذاری کرد و آخرین پادشاه قاجار، احمدشاه است که در سال 1304 برکنار شد و رضاشاه پهلوی، جای او را گرفت.

خاندان قاجار از خاندان‌های بزرگ ایران است. اعضای این خاندان از نوادگان پسری شاهزادگان قاجار هستند. پس از اجباری شدن نام خانوادگی و شناسنامه در دورهٔ رضا شاه، هرکدام از شاخه های این خانواده نامی انتخاب کردند که اغلب برگرفته از نام یا لقب شاهزاده ای بود که نسب خود را به او می رساندند.

ایران در زمان حکمرانی قاجارها درگیر جنگ‌های متعددی شد و بخش‌های زیادی از خاک خود را به‌ویژه به روسیه از دست داد. دودمان قاجار در تاریخ ایران به بی‌کفایتی مشهور است و در این دوره اقتصاد ایران رو به قهقرا گذاشت.

شما بازدیدکنندگان عزیز با دیدن این اینفوگرافیک جذاب و زیبا براحتی می توانید تاریخ ایران در زمان قاجار را یاد بگیرید.

گردآوری و تولید محتوا: هادی ریاحی

 

کلمات کلیدی : ناصرالدین شاه | امیرکبیر |آقا محمد خان | میرزا آقاخان نوری | امتیاز رویتر | احمد شاه

 

منبع دریافت این مطلب : اینفوگرافیک

 



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

میوه‌ها و سبزیجات تازه

خوردن میوه‌ها و سبزیجات در زمان زنگ تفریح برای دانش‌آموزان ممکن است کمی مشکل باشد زیرا اکثر دوستانشان ممکن است این قبیل مواد غذایی را مصرف نکنند و حتی وی را مسخره کنند؛ اما اکثر افراد در دلشان چنین فردی را تحسین می‌کنند و به وی غبطه خواهند خورد و همه او را به عنوان شخصی که برای سلامتی خود ارزش قائل است خواهند شناخت. بوفه مدارس هم بهتر است به جای فروش مواد غذایی کم اهمیت و بی‌ارزشی چون چیپس، پفک، اسنک، شکلات، کیک و ...؛ میوه خریداری نمایند و دانه‌ای به دانش‌آموزان بفروشند.

میوه‌های خشک‌شده و برگه‌ها

در بسیاری از آجیل‌فروشی‌ها اکنون انواع میوه‌ها به صورت خشک‌شده وجود دارد. علاوه بر این خود شما هم می‌توانید به‌سادگی بسیاری از میوه‌هایی را که در اختیار دارید خشک کنید. سیب، گلابی، آلو، زردآلو، هلو، گیلاس، آلبالو و ... از جمله میوه‌هایی هستند که به راحتی خشک می‌شوند و در حالت خشک‌شده طعم و مزه جالبی را در دهان ایجاد می‌کنند که با حالت تازه آن متفاوت است و برای بسیاری از کودکان و نوجوانان جذاب می‌باشد. برگه‌های هلو، زردآلو، انجیر خشک، توت خشک، کشمش و ... هم علاوه بر اینکه سرشار از مواد مغذی مانند روی، مس، آهن، منیزیم و ویتامین E می‌باشند؛ از ابتلا به یبوست جلوگیری می‌کند.

آب‌میوه‌های طبیعی

آب پرتقال طبیعی یکی از بهترین و مناسب‌ترین آب میوه‌ها در فصل پاییز می‌باشد که از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند و احساس نشاط خوبی را به دانش‌آموزان می‌بخشد. آب پرتقال را صبح قبل از رفتن دانش‌آموز به مدرسه تهیه کنید، در یک بطری کوچک بریزید و از وی بخواهید که آن را در یخچال بوفه مدرسه بگذارد و زنگ تفریح اول مصرف کند. علاوه بر آب پرتقال؛ آب هویج، آب انار، آب سیب، آب مخلوط مرکبات مانند آب پرتقال و نارنگی و گریپ‌فروت هم بسیار مناسب می‌باشند. شربت آب‌لیمو‌ی تازه، عسل، زعفران و هل نیز بی‌نظیر است و غوغا می‌کند.

ساندویچ‌های متنوع

در اینجا ما شما را با ساندویچ‌هایی آشنا می‌کنیم که تهیه آن راحت است و زمان زیادی نمی‌برد. درعین‌حال مواد مغذی لازم برای رشد و افزایش هوش دانش‌آموزان را دارا می‌باشد.1. ساندویچ پنیر و سبزیجات: مخلوط نان و پنیر با سبزیجات از نظر پروتئین کامل می‌باشد و تمام نیاز پروتئین دانش‌آموزان را برآورده می‌سازد.2. نان، پنیر و گردو: این ساندویچ سرشار از منیزیم، فسفر و مس است و برای تقویت هوش دانش‌آموزان مناسب می‌باشد.3. نان و تخم‌مرغ و کره: ساندویچی سرشار از پروتئین و کالری می‌باشد که رشد دانش‌آموزان بالاخص در سنین رشد و دوران نوجوانی را تامین می‌کند. 4. نان و سیب‌زمینی و پنیر پیتزا: می‌توانید به این ساندویچ مقداری جعفری اضافه و طعمی جدید و بی‌نظیر را برای فرزندتان ایجاد کنید.

آجیل‌ها و تخمه‌ها

یک مشت آجیل سرشار از پتاسیم، منیزیم، مس، آهن، روی و ... است. البته توجه داشته باشید که از آجیل‌ها و تخمه‌های بسته‌بندی کمتر استفاده کنید زیرا طعم‌های افزودنی و نمک اضافه‌شده به آن‌ها مناسب نیست و کودکان و نوجوانان باید عادت کنند که مواد غذایی با نمک کمتر مصرف کنند.

میان‌وعده‌هایی بر پایه لبنیات

مصرف لبنیات برای دانش‌آموزان بسیار ضروری می‌باشد؛ زیرا لبنیات بالاخص به صورت کم‌چرب علاوه بر اینکه از چاقی جلوگیری می‌کند، کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و از ابتلا به پوکی استخوان در سنین میانسالی پیشگیری می‌نماید. شیر به همراه کیکی کوچک، خرما، موز و ... پیشنهاد مناسبی است. البته ماست هم برای افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند، می‌تواند میان‌وعده ای جذاب و مناسب باشد.

هله‌هوله‌هایی مناسب

برخی از مواد غذایی که در گروه هله‌هوله قرار می‌گیرند، به اندازه موارد ذکرشده در بالا مناسب و پر خاصیت نیستند ولی مانند میان‌وعده‌های مضر هم نیستند که خطرناک باشند. از این گروه می‌توانید به صورت متعادل مصرف کنید. البته مصرف این گزینه‌ها برای هر روز توصیه نمی‌شود هفته‌ای 1-2 مرتبه از این گروه می‌توانید مصرف کنید. این موارد عبارت‌اند از: پاپ کورن، ژله خانگی، بستنی، کاکائو و ...

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : روزنامه آرمان

 



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

خلاقیت عبارت است از به کارگیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم تازه. البته برای خلاقیت تعریف‌های گوناگونی شده است و این تعاریف اشتراک معنایی زیادی دارند. مثلا برخی از اندیشمندان خلاقیت را صرف مهارت خلق یک ایده تازه دانسته و افزودن قیود دیگر را دور شدن از مفاد اصلی آن می دانند.

اینفوگرافیک زیر به معرفی 29 روش برای اینکه همیشه و همه جا خلاق باشید، پرداخته است. خلاقیت عبارت است از به کارگیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم تازه. البته برای خلاقیت تعریف‌های گوناگونی شده است و این تعاریف اشتراک معنایی زیادی دارند. مثلا برخی از اندیشمندان خلاقیت را صرف مهارت خلق یک ایده تازه دانسته و افزودن قیود دیگر را دور شدن از مفاد اصلی آن می دانند.

اینفوگرافیک زیر به معرفی 29 روش برای اینکه همیشه و همه جا خلاق باشید، پرداخته است.

اینفوگرافیک آموزشی

 

منبع دریافت این مطلب : اینفوگرافیک

 



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

 مریم مختاری اظهار داشت: مسلماً همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و حال با شروع فصل مدرسه و گردهمایی مجدد دانش آموزان در محدوده محیط‌‌های آموزشی تذکر این نکته لازم به نظر می‌رسد که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و پزشکی توسط دانش آموزان احتمالاً شاهد افزایش بیماری‌های عفونی و مسری مرتبط با فصل سرما خواهیم بود.وی افزود: ضروری است تا تقویت سیستم ایمنی بدن به ویژه در کودکان دبستانی مورد توجه قرار گیرد و به این منظور توصیه می‌شود مواد غذایی و میوه‌های حاوی ویتامین C و مکمل زینک به رژیم غذایی دانش آموزان اضافه شود. مختاری خاطرنشان کرد: غالب میوه‌های پاییزی مانند انواع مرکبات سرشار از ویتامین C هستند و مصرف روزانه ویتامین C و مکمل زینک (طبق دستور پزشک) می‌تواند در پیشگیری از سرماخوردگی مفید واقع شود.

 

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : روزنامه آرمان

 



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: پس از غروب آفتاب هورمون رشد و بازسازی در بدن شروع به ترشح می‌کند و هر چه کودکان دیرتر بخوابند فرصت رشد و بازسازی بدن را بیشتر از دست می‌دهند بنابراین اختلال رشد، اختلال یادگیری، چاقی و بی حالی از عوارض دیرخوابیدن است.سید ضیاءالدین مظهری در مورد اهمیت خوردن صبحانه برای کودکان اظهار داشت: خوردن صبحانه در میزان اشتهای کودک در طی روز و توانمندی و یادگیری بسیار تاثیر گذار است.وی گفت: پاسخ اینکه چرا بچه‌ها صبحانه‌ نمی‌خورند را باید در خود خانواده جست و جو کرد. بچه‌ها از پدر و مادر الگوبرداری می‌کنند. وقتی خانواده تا پاسی از شب پای تلویزیون بیدار است و کودک هله هوله می‌خورد نباید توقع داشت که صبح کودک سرحال و قبراق از خواب بیدار شود و صبحانه بخورد.به گفته این متخصص، یک ساعت بیولوژیک وجود دارد که با غروب آفتاب و تاریک شدن هوا هورمون ملاتونین و سوماتوتروپین که وظیفه ترمیم، رشد و بازسازی بدن را برعهده دارد در بدن ترشح می‌شود.وی ادامه داد: هر چه کودک دیرتر بخوابد فرصت بازسازی و ترمیم بدن که برای رشد فکر و اندیشه او ضروری است، بیشتر از دست می‌رود.رئیس انجمن علمی تغذیه ایران تاکید کرد: از طرفی با طلوع آفتاب هورمون برای تحرک و جست و خیز ترشح می‌شود که با دیر بیدار شدن به ویژه در ایام تعطیل این فرصت طلایی از دست می‌رود و نتیجه چیزی جز چاقی و بی‌حالی نیست.

 

منبع دریافت این مطلب : روزنامه آرمان

 



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

در این یادداشت به قلم رسول جعفریان آمده است: هرچه بیشتر به کتاب دلبستگی داشته باشیم، راه پیشرفت را برای نسلهای آتی خواهیم بست. بیش از این معطل نکنیم.

این روزها نگرانی ها در باره کتاب بسیار زیاد است، سالهاست که از کتابخوانی و کاهش شدید آمار کتابخوان ها صحبت می شود. این که نه تنها کتابخوان کم شده، از شمار کتابفروشی ها کاسته شده که تیراژ کتابها هم بسیار پایین آمده است. هرچه باشد، کتاب همچنان یکی از مهم ترین ابزارهای انتقال علم است و طبق مصاحبه وزیر آموزش و پرورش، همین امسال، 130 میلیون کتاب برای دانش آموزان چاپ شده که اول سال در اختیار آنان قرار می گیرد.

در این هم که کتاب نقش بی بدیلی برای انتقال علم داشته شک نمی توان کرد. این که هنوز میلیاردها انسان از طریق مطالعه، از افکار دیگران با خبر می شوند و بر معلوماتشان افزوده می شود. این که به خصوص نسلهای با سن و سال تر، حتی تصور این را نمی توانند بکنند که روزی بساط کتاب یکسره جمع شود و دیگر نتوانند آن را بخوانند یا بندرت بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

اما آیا واقعا کتاب به این سبک و سیاق باقی خواهد ماند؟

کتاب چیزی جز یک ابزار نیست، ابزاری که هدف از کاربرد آن برای انتقال علم، ما را به استفاده از آن کشانده است. طبعا این ابزار بسیار مهم و پر سابقه است، اما چنین نیست که در طول تاریخ بی رقیب بوده باشد، رقبا که گرچه تا به امروز نتوانسته اند آن را از صحنه خارج کنند اما حالا بیش از هر زمان خطرناک جلوه می کنند و برای کاغذ خط و نشان می کشند.

در سالهای اخیر تغییراتی در عالم علم و دانش پیش آمده است که رقبای جدی برای کاغذ و کتاب پدید آورده و هر چند هنوز نتوانسته آن را کاملا از میدان بدر کند، اما به مقدار زیادی خانه نشین کرده است. بسیاری بر این باورند که هرگز این اتفاق نخواهد افتاد که کتاب یکسره کنار گذاشته شود، درست هم می گویند، اما همین که طی یک دهه گذشته، بلکه فقط در دو سه سال گذشته، این مقدار کتاب از چشم ها افتاده، و نسل جدید کمتر با آن انس دارد، تحول بسیار بزرگی است که می تواند زنگ خطر جدی را برای نابودی کامل کتاب (شاید منهای پنج درصد تا یک درصد) باشد.

امروزه نه فقط ابزارهای دیگری به عنوان رقیب کاغذ به میدان آمده اند که کار خواندن و نوشتن را آسان تر می کنند، بلکه به لحاظ و با توجه به مفهوم «سرعت» که یکی از مهم ترین مفاهیم و کلیدی ترین آنها در تمدن جدید نسبت به تمدن های پیشین است، هیچ ضمانتی برای ماندن کتاب در عرصه انتقال علم بدست نمی دهد.

کتاب برای افراد با سن و سال که از ابزارهای جدید کمتر استفاده کرده اند، البته بسیار آرام بخش و در انتقال مفاهیم از کاغذ به چشم و از آنجا به ذهن، با ارزش است، اما تضمینی وجود ندارد که نسل بعدی همین احساس بلکه عادت را داشته باشد. منتها چون معمولا این قبیل افراد هستند که زبان جامعه ما هستند، نه جوانان که ساعتهای متوالی از روزهای خود را از طریق معلوماتی که از صفحه مونیتور با اندازه های مختلف می گذارانند هنوز آن بحث بر ما حاکم است.

من یکی وقتی چشمم به سه جلد کتاب می افتد که در باره موضوعی نوشته شده و شامل اسناد و تصاویر و متنهای فراوان است، حس می کنم این کار دشواری هایی در هزینه و فضا و کندی کار و نقل و انتقال و حفظ و حراست از آن دارد که در مقایسه با ابزارهای دیگر،اصل ماندن آن به صرفه نیست. وقتی در کتابخانه مجلس هر جایی بود برای کتابهای تازه اختصاص می دادیم، و هر روز مجبور بودیم فضای تازه ای را برای این کار در نظر بگیریم، در مقایسه با آن که بیش از بیست هزار جلد نسخه خطی و پانزده های کتاب سنگی و سربی در یک هارد جای می گرفت و یک فضای چند سانتی کار آن همه زیرزمین و مخزن را می کرد، چه نباید فکر می کردیم که باید بساط کتاب را جمع کرد و از راه های دیگر برای انتقال علم استفاده نمود؟ تازه در این هارد می توان ده جور برنامه سرچ گذاشت، تصاویر را بهتر نگهداری کرد و اسناد را روشن تر و واضح تر خواند. خدای من. چرا ما به این امور این قدر بی توجهیم؟

از سوی دیگر بشر یک موجود اقتصادی است و دیر یا زود در خواهد یافت که باید راه های نزدیک تری برای مساله کتاب بیابد که کم هزینه باشد. باید همه چیز را دیجیتالی کند، خود را از شر کتاب های گذشته راحت کند، و برای آینده، فکر تازه ای داشته باشد.

شاید نه فقط کتاب که مفهوم دانشگاه ها و فضای آموزشی هم دگرگون شود و ما مجبور نباشیم میلیونها دانش آموز را به 130 میلیون کتاب وصل کنیم و هر روز همه آنها را در یک فضای بزرگ و بسته نشانده مجبور کنیم از روی کتاب بخوانند و حفظ کنند. این کار ممکن است روزی سبب عقب افتادگی دانسته شود و ما باید در این باره فکر کنیم. این که کتاب ابزاری برای عقب ماندگی باشد باید مورد توجه قرار گیرد. این مساله با توجه به تجربه جاری همه ما در این روزها با ابزارهای نوین انتقال علم، امور نامفهومی برای ما نیست. همه ما می دانیم که چه مقدار تغییر در این حوزه روی داده اما عادت اجازه تجدید نظر و برنامه ریزی تازه به ما نمی دهد.

متاسفانه تکنیک های جدید سخت افزاری در این حوزه در اختیار ما نیست نیست و ما تنها استفاده کننده از آنها هستیم، اما منعی ندارد که در همین زمینه، اگر سخت افراز نداریم لااقل در حوزه نرم افزار تلاش کنیم و راه حل های تازه ای برای انتقال علم بیابیم و تجربه کنیم. معلمانمان را تشویق کنیم راه های تازه ای بیابند.

ما در ابزارهای جدید می توانیم افکارمان را با دیگران با سرعت هرچه تمام تر به اشتراک بگذاریم، بحث و جدل کنیم، اما کتابها را فقط باید می خواندیم و قرنها می گذشت و نمی توانستم روی آنها نقد و نظری جز به صورت ردیه نویسی تک نفره داشته باشیم. و چندین فایده دیگر که البته بزودی به آن توجه خواهیم کرد، اما وقتی که از دیگران کاملا عقب افتاده ایم.

البته بنده و شما می دانیم که تغییر در کشور ما به قدری کند است و آنچنان غرق در آموزه های قدیمی هستیم که بسیاری مان صاحب این قلم را از راه بدر رفته خواهیم دانست و شاید خود بنده هم آن را تایید کنم.

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری خبرآنلاین



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان مریم مانا در همایش اتیسم با شادی انجمن اتیسم کاشان افزود: مهم‌ترین نقش والدین در تربیت فرزندان، ایجاد محیط آرام همراه با راهنمایی است که در مورد کودکان اتیسم اهمیت و ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: خانواده‌های اتیسم باید فرزندان خود را باور داشته باشند تا جامعه نیز آن‌ها را باور کند، پس اجازه بدهیم آموزش را در فضای آرامش تمرین کنند.

به گفته وی، باید مهارتهای زندگی، مسوولیت پذیری، قانونمندی و برنامه ریزی را به بچه‌هایمان یاد بدهیم که این امر نیازمند صبوری است و خانواده‌ها نباید از استمرار آن خسته شوند هرچند که سخت است.

وی با اشاره به نقش بازی در تربیت فرزند به ویژه بیماران اتیسم تصریح کرد: پدر و مادر باید با فرزندان خود هم بازی شوند تا هم فضای شادی را برایشان در محیط خانواده ایجاد کنند و هم بچه‌ها یاد بگیرند به موقع عکس العمل نشان داده و زمان بندی را رعایت کنند.

وی نقاشی را یکی از ابزار پرورش کودکان ذکر کرد و گفت: در ضمن بازی خانواده‌ها و بچه‌ها به هم نزدیک‌تر می‌شوند، پس دیوار اتاق کودکان خود را کاغذ بچسبانیم و آن‌ها را کمک کنیم تا بتوانند با رنگهای روشن نقاشی بکشند.

به گفته وی، قصه گویی نیز یکی از روشهای موثر برای تربیت کودکان اتیسم است و پدر‌ها و مادر‌ها باید در یک گوشه اتاق نشسته و کتابهای قصه متناسب با سن کودک را با صدای بلند بخوانند و به گونه‌ای دلنشین داستان را تعریف کنند که بچه‌های خود را علاقمند کنند.

این دانش آموخته دانشگاه یورک کانادا تاکید کرد: کودکان اتیسم را نباید در خانه حبس کرد بلکه اعضا خانواده باید ارتباط کودکان اتیسم را در فضای خانه تقویت کنند و صحنه‌های زندگی را برای بچه‌های خود در منزل شبیه سازی کنند تا بتوانند مهارتهای زندگی را برای ارتباط و برخورد با دیگران یاد بگیرند.

به گفته وی، ترس از تغییر یکی از عواملی است که باعث بیقراری کودکان اتیسم می‌شود پس باید برنامه روزانه او را با هماهنگی و مشارکت خود آن‌ها تنظیم کرد تا بداند چه کارهایی را باید انجام بدهد و احساس شخصیت در او پرورش پیدا کند.

وی موسیقی درمانی را نیز یک راهکار تقویت ارتباط کودکان اتیسم برشمرد و گفت: موسیقی، حس‌های خوبی را برای کودکان تداعی می‌کند و منجر به آرامش در آن‌ها می‌شود ولی باید موسیقی دلخواه خودش را انتخاب کند و ریتم این موسیقی باعث حس خوب در مغز کودک می‌شود.

وی گفت: باید رفتار وابسته بودن به والدین را در بچه‌های اتیسم بشکنیم تا خودشان را باور کنند و به ازا هر کار مثبت او را به شیوه‌های متنوع تشویق کنیم ولی از بچه‌هایمان قهرمان نسازیم و مجبور نکنیم هر کاری را انجام دهند بلکه اجازه دهیم کاری را که دوست دارد به بهترین شکل انجام دهد.

وی تاکید کرد: آموزش قانونمندی، کسب مهارتهای زندگی، زمان بندی، اولویت بخشی و مراقبت از خود از جمله قابلیت‌هایی است که در قالب بازی می‌توان به بچه‌ها آموخت.

وی قصه خوانی و داستان گویی را یکی از راههای جامعه پذیری کودکان اتیسم توصیف کرد و گفت: بچه‌ها با همذات پنداری با شخصیت‌های قصه و تکرار شخصیت‌های بازی، مفاهیم و مهارتهای زندگی را در قالب قصه یاد می‌گیرند و این سیستم در مورد بچه‌های اتیسم نیازمند صرف زمان و حوصله است.

رییس انجمن اتیسم ایرانیان کاشان گفت: چشم انداز این انجمن، پیشگیری و کاهش ابتلا به بیماری با تشخیص زودهنگام و برخورداری بیماران اتیسم و خانواده آن‌ها از خدمات استاندارد حمایتی در سراسر ایران است.

«مریم خیامی‌پور» افزود: هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی دوره‌ای، شناخت و طبقه بندی مشکلات و کمک به بهبود سلامت روان خانواده بیماران اتیسم است.

به گفته وی، با توجه به رشد بیماری اتیسم، آگاهی بخشی جامعه در جهت شناخت این بیماری، توجه به سرمایه گذاری و کاهش رنج خانواده‌ها از جمله ضرورتهایی است که توجه جدی مسوولان را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: نگاه والدین و جامعه به بیماران اتیسم باید اصلاح شود و این مساله تنها با اطلاع رسانی صحیح، آموزش و پژوهش نیروهای متخصص با یاری مدیران دولتی انجام شدنی است.

خیامی‌پور تاکید کرد: شناسایی دقیق بیماران اتیسم، کمک به آموزش و توان بخشی آن‌ها برای یک زندگی سالم در کنار فرزندان از جمله انتظارات خانواده‌ها از دولتمردان است.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایلنا

- See more at: http://tizland.ir/show/?id=332#sthash.p5uUw8fq.dpuf



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

خلاصه:

پایاپای یک بازار شلوغ و پرهیاهوست. بازیکن‌ها هم در این بازار چند بازرگان هستند و باید دستشان را طوری مرتب کنند که هر 9 کارت دستشان از یک جنس باشد. اما همیشه تعدادی از کالاهای مورد نظر شما در دست بازیکنان دیگر است! کالاهایتان را با بیشترین سرعتی که می‌توانید مبادله کنید و سعی کنید سریع‌تر از دیگران دست خودتان را جفت و جور کنید و زنگ پایان بازی را به صدا درآورید. در پایاپای، شما بخشی از هیاهوی بازارید!

داستان:

همه‌ی بازرگان‌های بازار قدیمی شهر در چهارسوق‌ها و حجره‌هایشان جمع شده‌اند و سعی می‌کنند با ارزش‌ترین کالاهای تجاری بازار را از آنِ خود کنند. با داد و فریاد و سر و صدا فروشنده‌ها و خریدارها را به سمت خودشان جذب می‌کنند و با بیشترین سرعت کالاهایشان را با یکدیگر مبادله می‌کنند. اما باید حواسشان را هم جمع کنند که اموالشان چشم داروغه‌ی حریص را نگیرد که آن وقت....

تاریخچه:

بازی پایاپای نسخه‌ی ویرایش‌شده‌ای از بازی معروف و محبوب Pit است. این بازی نخستین‌بار، بیش از یک قرن پیش و در سال 1903 میلادی تولید شد و همان‌گونه که از اسم آن پیداست به جریان مبادلات کالا در یک بازار بورس خیالی می‌پرداخت. طراح اولیه‌ی این بازی «هری گویت» (Harry E. Gavitt) نام داشت؛ هرچند امروزه این بازی بیشتر با نام «ادگار کیسی» (Edgar Cayce) شناخته شده است که نسخه‌ی خود از این بازی را در سال 1904 منتشر ساخت. در طول بیش از صدسالی که از تولید ویرایش نخست این بازی گذشته است، ده‌ها نسخه‌ی مختلف و متناسب با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف از این بازی طراحی و تولید شده است. پایاپای آخرین ویرایش این بازی است. تلاش گروه‌های طراحی و تحقیق و توسعه‌ی هوپا بر آن بوده است که این ویرایش، ضمن حفظ جذابیت‌ها و هیجان بازی اصلی، رنگ و بویی از بازارهای ایرانی را نیز به همراه داشته باشد.

 بازی فکری پایاپای

پرورش ذهن:

بازی پایاپای به دلیل سرعت بالا و ضرورت تغییر دادن گاه و بی‌گاه نقشه‌های و استراتژی‌های بازی، در زمره‌ی بازی‌هایی قرار می‌گیرد که بازیکن‌ها را به تصمیم‌گیری و عمل در شرایط دشوار و با سرعت بالا وا می‌دارد. همچنین درگیری فیزیکی بازیکن‌ها برای مبادله‌ی کارت‌ها و دسترسی به زنگ در لحظه‌ی پایانی بازی، که همگی با سرعت بالا و در فضایی کاملا رقابتی صورت می‌گیرد، تقویت هماهنگی میان چشم، دست و ذهن را نیز ضروری می‌سازد. به این ترتیب، پایاپای ضمن آن که لحظاتی پرهیجان را برای بازیکن‌ها خلق می‌کند، ابزاری برای تقویت غیرمستقیم ناحیه‌های جلو پیشانی و پسِ سری مغز نیز محسوب می‌شود.

 

محتویات:

72 کارت کالا

2 کارت ویژه

1 عدد زنگ رومیزی

2 برگه‌ی راهنمای بازی

 

تعداد بازیکن 3 تا 8 نفر

سن بالاتر از 7 سال

مدت زمان بازی 20-45 دقیقه

 دریافت راهنمای اصلی

دریافت راهنمای تکمیلی

 

برای خرید این بازی به فروشگاه اینترنتی نیمکت به آدرس www.nimkatbook.ir مراجعه کنید.

 

کلمات کلیدی: سرگرمی | بازی خانوادگی | بازی ایرانی | بازی فکری | بازی گروهی | تقویت مهارت ذهنی | بازی جالب و سرگرم کننده | بازی برای کودکان و بزرگسالان

 

منبع دریافت این مطلب : فروشگاه اینترنتی نیمکت

 



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()