نوشته شده توسط : تیزلند

 

اریگامی هنر ساخت شکل های هندسی مختلف با استفاده از تا زدن کاغذ است. در ویدئو آموزشی طرز درست کردن «فیل کاغذی» با استفاده از این هنر، به کودکان آموزش داده می شود.

فیلم آموزش ساخت اریگامی فیل را اینجا ببینید.



:: برچسب‌ها: اریگامی , کاردستی کودکان , سرزمین تیزهوش ها , تفریح و سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

همه ی ما حداقل یک بار این سوال را از خود پرسیده ایم. سفر به دیگر ستاره ها چقدر طول می کشد؟ چنین سفری چگونه ممکن است و آیا روزی شاهد رایج شدن چنین سفرهایی خواهیم بود؟ 

خوشتان بیاید یا نه، فضا خیلی بزرگ است و تکنولوژی ما همچنان بسیار ابتدایی است. اما اگر روزی به هر دلیلی تصمیم به "خروج از گهواره‌مان" گرفتیم، طیف وسیعی از گزینه‌ها برای رسیدن به نزدیک‌ترین منظومه در کهکشان راه شیری وجود دارد. نزدیک‌ترین ستاره به زمین خورشید است؛ ستاره‌ای متوسط در دیاگرام هرتسپرونگ-راسل. این به معنی ثبات بالای خورشید و فراهم کردن نور مناسب برای شکل‌گیری حیات بر روی زمین است. می‌دانیم که سیاراتی به دور دیگر ستاره‌های مجاور منظومه‌ی شمسی می‌چرخند و بسیاری از این ستاره‌ها شبیه خورشید هستند.

برای پی بردن به پاسخ این پرسش ها فیلم آموزشی را ببینید.



:: برچسب‌ها: دانستنی های علمی , فیلم آموزشی , سرزمین تیزهوش ها , دانش آموزان تیزهوش ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

با چند وسیله ساده و کمی خلاقیت می توانید زیر لیوانی های رنگی با سلیقه خودتان داشته باشید. اینجا کلیک کنید و فیلم دو مدل زیر لیوانی با چوب بستنی و  مدل هندوانه ای با نمد را یاد می گیرید. 



:: برچسب‌ها: تفریح و سرگرمی , خلاقیت , سرزمین تیزهوش ها , ویدئوی آموزشی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

فسیل، بقایا و اثرات جاندارانی است که میلیون ها سال قبل می زیسته اند. از مراحل با اهمیت چگونگی تشکیل فسیل رسوب گذاری و فرسایش است.

اگر به علم زمین شناسی علاقه‌مند باشید به احتمال  زیاد باید شناخت فسیل‌ و آشنایی با چگونگی تشکیل فسیل برایتان جذاب باشد. فسیل‌ها بقایای جانداران و یا اثر رد پای موجودات زنده‌ای هستند که هزاران سال قبل روی کره زمین می‌زیسته اند. اگر می‌خواهید با مراحل تشکیل فسیل آشنا شوید این ویدئو را حتما ببینید.



:: برچسب‌ها: فیلم آموزشی , علوم و زیست شناسی , سرزمین تیزهوش ها , دانستنی های علمی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش تیزلند، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش،مسعود شکوهی با بیان اینکه افزون بر 90 درصد هدایت تحصیلی دانش آموزان در این دوره تحصیلی انجام شد، افزود: امیدواریم هدایت تحصیلی بقیه دانش آموزان هم در ماه های آتی صورت گیرد.

شرکت 90 درصد دانش آموزان پایه نهم در طرح هدایت تحصیلی

مدیرکل امورتربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمام ظرفیت ها برای دانش آموزان در رشته های مختلف فراهم شده اظهارکرد: براساس نظر سنجی صورت گرفته در تمام رشته ها به جز تجربی، رضایتمندی ایجاد شده که این نارضایتی در رشته یاد شده هم طبیعی است زیرا حجم درخواست ها و علاقمندی دانش آموزان در آن بیشتر از سایر رشته هاست.

وی با بیان اینکه هدایت تحصیلی مسیر زندگی فرد را پایه ریزی می کند، تصریح کرد: شناساندن توانایی واستعداد، رغبت ها، ارزش ها و ویژگی شخصیتی دانش آموزان جهت انتخاب رشته صحیح امری ضروری است.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید



:: برچسب‌ها: سرزمین تیزهوش ها , آموزش و پرورش , هدایت تحصیلی , دانش آموزان پایه نهم ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

متوسط فاصله ی ماه تا زمین حدود 384400 کیلومتر است. نیروی جاذبه ماه یک ششم نیروی جاذبه زمین است. اتمسفر ماه به حدی رقیق است که تقریباً  می توان گفت فاقد مولکلول است و به علت نداشتن مولکول نور خورشید در آسمان ماه تجزیه و منعکس نمی شود بنابراین آسمان ماه به رنگ تیره دیده می شود. 

حرکات ماه: کره ی ماه علاوه بر اینکه به همراه زمین به اطراف خورشید می چرخد، خود نیز دارای دو حرکت است.1) حرکت انتقالی به دور زمین که خود از دو نظر مورد توجه است. اول زمان نجومی ماه(زمانی که 360 درجه دور بزند) که مدت آن برابر 27روز 7ساعت و 43 دقیقه است و دوم زمان هلالی ماه(فاصله بین رویت دو هلال هر ماه) معادل 29روز 12ساعت 44دقیقه 2) حرکت چرخشی ماه دور خودش که زمان آن برابر با مدت چرخش ماه به دور زمین است(27روز) از دلایل کندی حرکت، تاثیر نیروی جاذبه ی زمین بر ماه است. در حرکت ماه به اطراف زمین موقعیت ماه هر روز نسبت به ستارگان حدود 13درجه به سمت شرق تغییر می کند. در نتیجه ماه هر روز 50 دقیقه دیرتر از روز قبل طلوع و غروب می نماید. همچنین چون کره ماه ظرف 27 روز یک دور کامل به دور زمین می چرخد و در همین ایام زمین هم در مدار خود به دور خورشید مقداری تغییر مکان می دهد، ما برای دیدن ماه به صورت هلال باید دو روز دیگر به رقم فوق اضافه کنیم یعنی در واقع هلال ماه پس از مدت حدود 29 روز دوباره مشاهده می شود. اما چرا ماه همیشه یک طرف آن به سمت زمین است؟ و ما همیشه یک طرف ماه را می بینیم؟ در جواب باید گفت:علت آن به مساوی بودن زمان حرکت چرخشی ماه به دور خود و حرکت مداری آن به دور زمین است. یعنی به دلیل کندی حرکت ماه به دور خود و برابر بودن آن با زمان حرکت مداری ماه به دور زمین همیشه فقط یک سمت ماه رو به زمین است و انسان در روی زمین هرگز پشت ماه را نخواهد دید.

برای مشاهده فیلم آموزشی کلیک کنید



:: برچسب‌ها: تفریح و سرگرمی , فیلم آموزشی , دانستنی های علمی , سرزمین تیزهوش ها ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

هیچ چیز نمی تواند زندگی الکس را نجات دهد. ولی مامان می داند این حرف ها حقیقت ندارد. می داند طلسم های گمشده می تواند پسرش را از آستانه ی مرگ باز گرداند. ولی وقتی مامان این طلسم ها را به کار می برد، نیرویی شیطانی آزاد می شود.

توی اوج بی حوصلگی هم میشه چرخ زد، بله چرخ زد نه توی خیابان و توی گرما و زیر آفتاب داغ تابستان، می توان توی فروشگاه اینترنتی کتابم کو چرخ زد. میان کتاب های خوب گشت که حوصله را جا می آورد و خستگی درس را در می کند. یک عالم کتاب در سایت کتابم کو منتظر شماست. کتاب های خوب و برگزیده ای که ارزش خواندن دارند.

پس چرخ بزن!! تا دیر نشده چرخ بزن!!



:: برچسب‌ها: خرید اینترنتی , کتاب کودک و نوجوان , فروشگاه اینترنتی کتابم کو , نشر هوپا ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

سال 1372 بود که اینترنت همگانی در ایران شروع به کار کرد، احتمالا آن سالها کسی فکر نمی کرد که روزی برسد میلیونها نفر از مردم کشور روزانه ساعتها وقت خود را صرف فضای مجازی کنند و البته سخت می‌شد باور کرد که پای اینترنتی که آن زمان تنها از طریق کامپیوتر در دسترس بود به موبایل باز شود و از طریق یک دستگاه کوچک بتوان پا به فضای بی نهایت بزرگ مجازی گذاشت.

به هر حال امروز چه بخواهیم و چه نخواهیم این تکنولوژی با سرعت هرچه تمام به کشور ما راه پیدا کرده و ضمن خدمات بی نظیری که به ما ارائه می دهد خطرات فروانی نیز دارد.

بی شک همانگونه که فضای مجازی امروز بسیاری از مشکلات جوامع و مردم را حل کرده است، خطرات فراوانی را نیز به همراه داشته است و افراد بسیاری بوده‌اند که در سنین مختلف به دلیل ناآشنایی با فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی با خطرات بسیاری درگیر شده اند. این افراد اگر از ابتدا با فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی آشنا بودند شاید کمتر فریب زرق و برق این فضای نامطمئن را می خوردند. این موضوع می‌طلبد که خانواده‌ها فرزندان خود را از همان دوران کودکی با خطرات استفاده نادرست از فضای مجازی آشنا کنند.

نیازمند آموزش‌های ویژه برای حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی هستیم

محمد صادق احمدوند مشاور یکی از مدارس مقطع ابتدایی با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان علاقه زیادی برای حضور در فضای مجازی دارند، می‌گوید: دیگر نمی‌توان کودکان را در خانه نگه داشت و مطمئن بود با بسته بودن در اتاقش در امنیت کامل به سر می‌برد، در حال حاضر کودکان به راحتی در فضای مجازی تردد دارند و گاهی با مشکلات متعددی روبه رو می‌شوند، مشکلاتی که اگر خانواده ها درباره آن اطلاعات نداشته باشند ناهنجاری های فراوانی را برای کودکان به وجود می‌آورد.

به گفته وی، فضاهای آموزشی کشور باید آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در فضای مجازی بدهند و سطح آگاهی آنها را افزایش دهند. ما نیازمند یک فضای امن برای حضور کودکان و نوجوانان کشورمان در دنیای مجازی هستیم. در کشورهای مختلف این امنیت به روش‌های مختلف برای مقاطع سنی کودک و نوجوان ایجاد می‌شود و تعدادی از این روش‌ها به ایران هم رسیده است اما فرهنگی که در این روش‌ها لحاظ می‌شود با آنچه که خواسته فرهنگ و خانواده های ایرانی است، متفاوت است.

زهرا ملکان سه فرزند در سنین 4 تا 12 ساله دارد، وی نیز تاکید می‌کند که نمی‌تواند جلوی کودکانش را برای حضور در فضای مجازی بگیرد و در عین حال نگران حضور بی حد و مرض آنها در این فضاست.

وی می‌گوید: نمی توان بچه‌ها را حبس کرد، در عین حال نمی‌توان آنها را بی حد و مرز در این دنیا رها کرد چرا که خطرات ناشی از حضور بی حد و ربط آنها می تواند در روند رشد عاطفی و حتی جسمی آنها خلل ایجاد کند. مسئولان کشور باید تدابیر ویژه‌ای در این زمینه درنظر بگیرند و به روش‌های مختلف آموزش‌های لازم را در اختیار کودکان و خانواده‌های آنها قرار دهد...

 کودکان و فضای مجازی

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید



:: برچسب‌ها: کودکان و تکنولوژی , سلامت روانی کودکان , خطرات فضای مجازی , بازی های آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، نتیجه تازه‌ترین بررسی‌‌ها بر روی کودکان نشان داده است، کمبود خواب شبانگاهی منجر به بروز دیابت نوع 2 در آنها می‌شود.

محققان انگلیسی برای مطالعه بیشتر در این زمینه، عادات خواب 4 هزار و 525 کودک انگلیسی 9 تا 10 ساله را که شامل ساعت خوابیدن و بیدار شدن آنها می‌شد، به مدت یک سال تحت بررسی قرار دارند و در این بازه زمانی دریافتند، کودکانی که کمتر می‌خوابند وزن بیشتری دارند و مقاومت انسولینی نیز در آنان بیشتر است.

انسولین هورمونی است که سطح قند خون را تنظیم می‌کند؛ زمانی‌که بدن در برابر انسولین مقاوم شد زمینه ابتلا به دیابت نوع دو فراهم می‌شود.

کریستوفر از دانشگاه سنت جورج، دانشگاه لندن گفت: «این یافته‌ها نشان می‌دهد، افزایش طول خواب می‌تواند یک روش ساده و مقرون به صرفه برای کاهش میزان چربی‌های بدن و جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 در سنین بالاتر باشد».

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد، بچه‌هایی که کمتر می‌خوابند به احتمال زیاد در بزرگسالی دچار اضافه وزن و چاقی خواهند شد.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید



:: برچسب‌ها: دیابت کودکان , کم خوابی , سلامت کودک , تغذیه کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

بچه‌ها به راحتی حوصله‌شان سرمی‌رود و خیلی زود کسل می‌شوند و البته، به جنب و جوش‌های زیاد هم نیاز دارند. سرگرم نگه داشتن بچه‌ها واقعا چالش برانگیز است، مخصوصا اگر مشغله و مسئولیت‌های دیگری هم داشته باشید.  شاید  وسوسه شوید آنها را جلوی تلویزیون بنشانید اما این راهکاری نیست که در بلندمدت کمکی به شما بکند. کودک شما می‌تواند یاد بگیرید که خودش را سرگرم کند، البته با یک کمک کوچک از طرف شما. راههایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با کمک آنها، بچه‌های‌تان کمتر از حوصله سررفتگی و یکنواختی گله کنند و به شما هم فرصتی برای آرامش داشتن بدهند.

وقتی فرزندتان به راحتی حوصله‌اش سر می‌رود، ورزش کنید

آیا کودک‌تان معمولا زمان‌های خاصی از روز یا در شرایطی مشخص، کسل و بی‌حوصله می‌شود؟ شاید وقتی زمان زیادی را در اتومبیل نشسته یا وقتی که به دیدار بزرگ‌ترهای فامیل می‌روید، حوصله‌اش سر می‌رود. سعی کنید این شرایط را شناسایی کنید تا ببینید برای بهبود اوضاع چه می‌توانید بکنید. مثلا سعی کنید در ساعات پرترافیک شهری، تردد نکنید یا تا حد ممکن، زمان اتومبیل‌ سواری‌تان را کاهش دهید.

اگر راهی برای بهتر کردن شرایط تان ندارید، سعی کنید فعالیت‌هایی را برنامه ریزی کنید تا فرزندتان سرگرم باشد. مثلا، اگر همیشه در خانه‌ی مادربزرگ، حوصله‌ی فرزندتان سر می‌رود، حتما چند اسباب بازی همراه خود داشته باشید. آماده بودن و پیش بینی کردن، اولین قدم به سمت غلبه بر حوصله سررفتگی فرزندتان است.

برنامه‌های روزمره‌ی کودک‌تان را مفرح‌تر کنید

اگر به نظر می‌رسد که حوصله سررفتگی، پای ثابت هر روز ِ فرزندتان شده، به جای اینکه هر بار بنشینید و فکر کنید چه کار باید بکنید، بهتر است دنبال راههایی باشید که فعالیت‌های روزمره‌اش را مفرح‌تر کنید. چند نمونه به شما ارائه می‌دهیم:

. برای سریع‌تر بلند شدن از رختخواب و لباس عوض کردن و ... تایم بگیرید و این فعالیت‌های هر روزه را تبدیل به یک رقابت کنید.

. هنگام انجام کارهای خانه، موزیک پخش کنید و با فرزندتان برقصید.

. در حمام بازیهای آبی برایش تدارک ببینید.

. در موقعیت‌هایی که امکانش هست، انتخاب‌ها را به عهده‌ی او بگذارید، مثلا اینکه صبحانه چه بخورد یا چه لباسی بپوشد.

این دیگر بستگی به خودتان دارد که چگونه کارهای تکراری و روزمره‌تان را شادتر و مفرح‌تر کنید تا هم شما خسته و کلافه نشوید و هم فرزندتان از بودن در کنار شما و لذت بردن از لحظات، کمتر احساس بی‌حوصلگی کند، ضمنا همکاری با شما را هم یاد می‌گیرد و همین هم برایش سرگرم‌ کننده است.

تکالیف یا کارهایی را که باید انجام دهد، به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید

اگر کارهایی هست که فرزندتان از انجام‌ آنها واقعا لذت نمی‌برد اما مجبور به انجام‌شان است، سعی کنید آنها را به چند قسمت کوچک‌تر تقسیم کنید. در ازای انجام هر قسمت، به او وعده‌ی پاداش بدهید و مجبورش نکنید به یکباره همه‌‌ی آنها را کامل کند. بهتر است برنامه‌ای با پاداش‌ها کوچک اما مشخص، ترتیب دهید، مثلا: انجام کار اول؛ یک شکلات، انجام سه کار؛ رفتن به پارک، انجام پنج کار؛ یک ساعت بازی مورد علاقه. اگر بچه‌ها به دنبال به دست آوردن چیزی باشند، انگیزه‌ی خیلی بیشتری برای انجام کاری خواهند داشت، و تقسیم کردن کارها به بخش‌های کوچک‌تر، باعث می‌شود گیج و خسته نشوند و با کامل‌ کردن کارشان، اعتماد بنفس هم پیدا کنند.

لیستی از فعالیت‌هایی که برای رفع حوصله سررفتگی خوبند تهیه کنید

وقتی کودک‌تان حوصله‌اش سررفته، این مهم است که بداند چطور خودش حالش را خوب کند. گذشته از اینها، شما همیشه کنارش نیستید تا سرگرمش کنید، بنابراین باید مهارت ِ استفاده از وقت را یاد بگیرد، که مهارتی ارزشمند در زندگیست. اما این بدین معنا نیست که شما نمی‌توانید کمکی به او بکنید. با هم بنشینید و لیستی بلند و بالا از فعالیت‌هایی تهیه کنید که هردوی شما معتقدید برای برطرف کردن بی‌حوصلگی مفیدند، سپس هر کدام را روی یک تکه کاغذ بنویسید و در یک بطری یا جعبه بریزید، از کودک‌تان بخواهید هر بار که حوصله‌اش سر رفت، یکی از کاغذها را درآورده و همان کار را انجام دهد.

چند ایده: نقاشی بکش، در حیاط بازی کن، یک داستان بنویس، با حباب‌ سازت بازی کن، جدول حل کن، با لگوهایت بازی کن، برقص، ترانه و آهنگ بخوان. این لیست می‌تواند پُر از فعالیت‌های خاصی باشد که فرزندتان دوست دارد. هر چند وقت یکبار هم فعالیت‌های جدیدی به این لیست اضافه کنید تا همیشه تازه و جالب و مهیج بماند.

بررسی کنید که حوصله سررفتگی و بیحالی فرزندتان ناشی از افسردگی نباشد

حوصله سررفتگی به طور کلی، مضر نیست اما گاهی اوقات می‌تواند علامتی از افسردگی باشد. اما از کجا بدانید و چطور این دو را ازهم تشخیص دهید؟ بچه‌ای که حوصله‌اش سررفته معمولا با شرکت در یک فعالیت جدید یا با انجام یک بازی مهیج، سر شوق می‌آید و شاد می‌شود، یعنی به زودی حالت طبیعی خود را مجددا به دست می‌آورد. اما از آن طرف، کودکی که افسرده است، حتی با چیزهایی که معمولا دوست دارد هم شاد و راضی نمی‌شود و با شرکت در فعالیت‌های جدید هم، حوصله سررفتگی و احساس کسل بودنش ادامه دارد.

اگر نگران هستید که چرا حوصله سررفتگی‌های فرزندتان، مدام و با فواصل کم تکرار می‌شود یا با هیچ کار و سرگرمی، حالش را نمی‌توانید خوب کنید، حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا او بررسی‌های لازم را انجام دهد.



:: برچسب‌ها: روانشناسی کودک و نوجوان , تفریح و سرگرمی , علل افسردگی , سرگرمی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

توی اوج بی حوصلگی هم میشه چرخ زد، بله چرخ زد نه توی خیابان و توی گرما و زیر آفتاب داغ تابستان، می توان توی فروشگاه اینترنتی کتابم کو چرخ زد. میان کتاب های خوب گشت که حوصله را جا می آورد و خستگی درس را در می کند. یک عالم کتاب در سایت کتابم کو منتظر شماست. کتاب های خوب و برگزیده ای که ارزش خواندن دارند.

پس چرخ بزن!! تا دیر نشده چرخ بزن!!

فیلم کتاب ماکاموشی (جلد 1) را اینجا مشاهده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش تیزلند، یافته‌های جدید محققان نشان ‌می‌دهد، آلودگی هوا علاوه بر بروز آسم، برونشیت، تنگی نفس و حملات قلبی و آلرژی‌های مختلف تنفسی، استرس را نیز افزایش می‌دهد و متابولیسم را از بین می‌برد.

این مطالعات از چگونگی تاثیر آلودگی هوا بر هورمون‌ها پرده برمی‌دارد و به وضوح نشان می‌دهد که تا چه حد هوای کثیف می‌تواند بر روی هورمون‌ها تاثیر منفی گذارد.

محققان برای دستیابی به اطلاعات دقیق‌تر، 55 دانش‌آموز را برای 12 روز در معرض هوای آلوده قرار دادند و دریافتند، در این زمان میزان هورمون استرس آنها افزایش یافته و متابولیسم آنها نیز بسیار کاهش یافته است؛ این بدین معنیست که می‌‎توان گفت قرارگیری در معرض هوای آلوده منجر به از بین رفتن متابولیسم و در نهایت چاقی می‌شود.

کارشناسان می‌گویند این مطالعات کمک می‌کند تا بیشتر رابطه بین آلودگی هوا و نگرانی‌های بهداشتی را درک کنیم و برای اقدامات موثر تصمیم‌گیری کنیم.

بر اساس آمارهای موجود، سالیانه 3 میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند که 90 درصد آنان در کشورهای توسعه یافته هستند. در بعضی کشورها تعداد افرادی که در اثر همین عامل جان خود را از دست می‌دهند بیشتر از قربانیان سوانح رانندگی است و به جز چند کشور معدود، آمار افرادی که در اثر آلودگی هوا جان می‌بازند روز به روز در حال افزایش است.

همچنین بر اساس گزارش سال 2014 سازمان بهداشت جهانی، حدود 7 میلیون نفر به علت آلودگی هوا در سال 2012 جان خود را از دست داده‌اند که این رقم دو برابر پیش‌بینی‌ها است. از این 7 میلیون نفر، 4.3 میلیون نفر به علت آلودگی هوای خانه‌ها در اثر دود و آلودگی ناشی از سوخت و اجاق‌های خوراک‌پزی نامناسب جان باخته‌اند.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در فضای بیرونی در شهرها و روستاها در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر "Haidong Kan" از دانشگاه فودان در شانگهای چین و سرپرست تیم تحقیق در پایان گفت: «موادی که از طریق هوای آلوده وارد محیط می شوند دارای ترکیباتی هستند که باعث نابودی بافت‌های مختلف بدن خواهد شد.

 

 



:: برچسب‌ها: تاثیر آلودگی هوا بر دانش آموزان , اضطراب دانش آموزان , دانش آموزان , آلودگی هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

خواب کافی به اندازه ورزش منظم، تغذیه سالم و بهداشت دندان ها اهمیت دارد. همه این جنبه های سلامتی به یک اندازه مهم هستند. خوابیدن نه تنها غیرضروری نیست بلکه عنصر اساسی برای سلامتی کامل است. الگوی خواب نقش تعیین کننده ای در میزان سلامت دارد. امروزه اغلب افراد عادت دارند تا دیروقت بیدار بمانند و همین امر سبب شده تا الگوی خواب بطور کلی از حالت طبیعی خارج شود.

ساعت بیولوژیک بدن به شما کمک می کـنـد تا فعالیت خود را در ساعات روز افزایش داده و در شب از شدت آنها بکاهید و به استراحت بپـردازیـد.

سـاعــت بیولوژیک مختص انسانها نبـوده و تـمـام مـوجـودات زنـده از بــاکتری ها گرفته تا خود انـسـانها دارای چنین ساعتی میباشند.

در تنظیم ساعت بیولوژیک بدن سه بخش با یکدیگر همکاری می کنند:

1. گیرنده های نور واقع در چشمها

2. بخشی از هیپوتالاموس بنام SCN

3. غده صنوبری (پینه آل)

هنگامی که نور به چشمها می رسد گیرنده های نور آن را به هیپوتالاموس مغز مخابره می کنند، سپس هیپوتالاموس به غده پینه آل فرمان میدهد که ملاتونین ترشح کند. در واقع تولید ملاتونین نسبت به دو عامل نور و حرارت حساس می باشد. هنگامی که نور و حرارت کاهش می یابد ما احساس خواب آلودگی خواهیم کرد چرا که تولید ملاتونین افزایش می یابد. ملاتونین در غیاب نور و در شب تولید می گردد بطوری که میزان ملاتونین در شب 10 برابر میزان آن در روز میباشد. میزان ترشح و تولید ملاتونین در افراد مسن کاهش می یابد. از این رو آنها صبح ها زودتر از خواب برمیخیزند. بر هم خوردن تنظیم ساعت درونی و ناهمخوانی آن با محیط پیرامون منجر به بروز بی خوابی می گردد.

برای مشاهده فیلم آموزشی کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: فیلم آموزشی , دانستنی های علمی , ساعت بیولوژیک , کم خوابی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

اولین گام برای افزایش هوش به چالش کشیدن مغز و انجام کار‌هایی است که باعث تقویت آن شود، برای این منظور کار‌های زیر را می‌توانید به طور روزانه انجام دهید و پس از مدتی تفاوتی آشکار در قدرت پردازش اطلاعات و محاسبات ذهنی را در خود ببینید.

با دست مخالف خود کار کنید

اگر چپ دست یا راست دست هستید، سعی کنید کار‌ها را با دست متفاوت خود انجام دهید. به طور مثال برای بازکردن در، مسواک زدن، برداشتن لیوان و سایر کار‌ها از دست مخالفی که با آن می‌نویسید استفاده کنید، زیرا این کار سبب تقویت ذهن می‌شود.

تمرکز و آرامش را از یاد نبرید

افراد بسیاری به خاطر استرس و هیجان زیاد با وجود هوش سرشار فرصت‌های بیشماری را از دست داده اند، اکثر افرادی که در امتحانات پایان ترم مدارس یا حتی ورودی دانشگاه‌ها رتبه‌های ضعیف بدست می‌آورند، به خاطر استرس و هیجان بالا نتوانسته اند از قدرت تحلیل و پردازش ذهن خود استفاده کنند.

یادگیری تکنیک‌های تنفس، انجام ورزش‌های هوازی و یوگا، شنا و به ویژه شنا زیر آب درحالی که نفس حبس شده است، کنترل استرس، خشم و نگرانی همگی می‌تواند سبب افزایش خونرسانی به مغز و تقویت آن شود، افراد خوش رو و مثبت اندیش سلول‌های مغزی بیشتری حتی در سال‌های میانسالی دارند و کمتر به بیماری هایی، چون آلزایمر مبتلا می‌شوند، آنها، چون آرامش دارند بهتر تصمیم گیری می‌کنند و توانایی بیشتری برای یادگیری دانسته‌های جدید دارند.

خواب و استراحت مناسب رمز موفقیت نابغه‌ها

تغذیه مناسب، خواب و استراحت کافی همگی در افزایش سطح هوش درافراد موثر هستند، به ویژه از سنین خردسالی با تمرکز بر روی تغذیه و استراحت کافی می‌توان شاهد بالابودن سطح ضریب هوشی و کسب نمرات بالا در درس‌های کودکان در مدرسه بود.

مکمل‌هایی که شما را نابغه می‌کنند

برخی مواد غذایی و مکمل‌های طبیعی می‌توانند به صورت پیشرفته سبب افزایش سطح هوش افراد شوند، از جمله مصرف انواع توت ها، عسل، خرما، شکلات تلخ، کافئین، اسید‌های چرب امگا 3 و دانه‌های آجیل تاثیر بسیار مطلوبی بر سطح هوش می‌گذارند.

یادگیری مهارت‌های جدید و حل مسائل ریاضی

دانش ریاضی و حل معادلات مانند یک خوراک شیرین و مقوی برای مغز است و آن را تقویت می‌کند، در هر سنی متناسب با رشته تحصیلی و میزان تحصیلات خود از دانش ریاضی فاصله نگیرید و این دانش را می‌توانید در قالب معادلات ریاضی یا حتی حسابداری کار‌های روزانه خود مورد استفاده قراردهید، همچنین استفاده از کتاب‌های حل تمرین ریاضی یا معما، جدول کلمات متقاطع، جدول سودوکو، یادگیری یک زبان جدید یا یک مهارت مانند برنامه نویسی کامپیوتر، حتی آشنایی با نحوه کار یک نرم افزار می‌تواند توان ذهنی شما را افزایش دهد.

بازی تنها مختص کودکان نیست

اعتیاد به بازی‌های چند رسانه‌ای برای سلامت جسم و روح مضر است، اما انجام بازی‌های چند رسانه‌ای برروی کنسول یا تلفن همراه، رایانه و تبلت می‌تواند سبب تقویت هوش بصری، قدرت تصمیم گیری و افزایش سرعت عملکرد ذهنی در افراد شود.

با افراد نابغه و دانشمند آشنا شوید

زمانی که از اجتماع فاصله بگیرید و با افراد جدید و خلاق آشنا نشوید به تدریج دچار پسرفت در هوش و استعداد می‌شوید، بسیاری از افراد عادی با معاشرت با افراد خلاق و دانشمند دچار شکوفایی هوش و دانش و در آینده نزدیک خود نیز یک ایده پرداز خلاق شده اند.

خوراکی‌هایی که نباید مصرف کنید

مصرف فست فود، خوراکی‌های بسیارشیرین و چرب می‌تواند سبب کاهش بهره هوشی شود، به ویژه این اثر در کودکان در حال رشد بیشتر است و می‌تواند اثرات دائمی بر ذهن آنها بگذارد که رژیم غذایی سالم باعث پرورش قوای ذهنی و خوراک ناسالم باعث مرگ سلول‌های مغزی می‌شود، همچنین استشمام گرد و غبار و تنفس در هوای آلوده می‌تواند سبب از بین رفتن و مرگ سلول‌های مغزی شود.

با رعایت راهکار‌های بالا می‌توانید سطح هوش خود را در هرسنی تقویت کرده و دربالاترین سطح نگهداری کنید.



:: برچسب‌ها: تقویت هوش بصری , کسب نمرات بالا , دانش ریاضی , بالا بردن سطح ضریب هوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

 

 

 

جدیدکوله پشتی  دانش آموزان سبک می شود

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان با بیان اینکه تدوین کتب جدید دوره ابتدایی و متوسطه اول به اتمام رسیده است اظهار کرد: در دوسال اخیر تدوین کتب دوره دوم متوسطه شروع شده و کار در این مرحله سخت‌تر است، زیرا شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی متنوع هستند و هرکدام کتاب‌های بسیاری دارند. به عنوان مثال 200 رشته در شاخه فنی و حرفه‌ای که هر رشته خودش چندین کتاب تخصصی دارد.

وی افزود: اکنون عقبه‌ای ایجاد شده و باید از گردنه تدوین کتب دوره دوم متوسطه هم بگذریم. لازم بود مولفان ما دارای بینش تخصصی و آموزشی باشند که تلاش کردیم این مهم محقق شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پاسخ به اینکه سیاست «ادغام کتب درسی» به کجا رسیده است؟ عنوان کرد: رویکرد جدیدی مدنظر داریم. پس از استقرار پایه دوازدهم در سال آینده، مدت زمان پنج ساله اجرای آزمایشی کتب ابتدایی هم به اتمام می‌رسد. طبق قواعد هر کتاب پس از تدوین پس از یکسال اعتبارسنجی می شود و سپس به مدت پنج سال به صورت سراسری تحت پایلوت قرار می‌گیرد.

محمدیان ادامه داد: با اتمام بازه زمانی پنج ساله اجرای آزمایشی، کتب درسی را مورد بازنگری قرار می‌دهیم. اکنون در حال مطالعه برای بازنگری پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی با رویکرد تلفیقی هستیم. در این بازنگری باید به اهداف برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین وفادار باشیم. بر این اساس باید یک برنامه آموزشی مطلوب و تجربه شده و منطبق با رویکردهای علمی را آزمایش کنیم.

وی با بیان اینکه طی اجرای برنامه درسی ملی تکلیف شده بود هر سال محتوای دو پایه را تغییر دهیم و این کار بسیار سنگین بود گفت: اما در دوره بازنگری از این فشردگی کاسته می‌شود و هرسال روی بازنگری کتب یک پایه کار می‌کنیم. در رویکرد جدید کتب اجرای آزمایشی محدود خواهند داشت تا موانع و نقاط ضعف و قوت شناسایی شوند و در نهایت به سیستم آموزشی مستقر ثابتی برسیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره زمینه‌ها و علل تالیف تلفیقی کتب درسی گفت: این رویکرد منبعث از سنت علمی خودمان است. ما سنت علمی و پشتوانه فرهنگ آموزش داشتیم که در سال‌های ورود سیستم آموزشی کلاسیک تحت تاثیر نظام وارداتی قرار گرفته است. به دنبال آن هستیم مطالعه کنیم که برگشت به سنت تعلیم و تربیتی خودمان باید چگونه باشد؟.

محمدیان افزود: در سنت ایرانی متعلمان روزانه یک یا دو درس می‌خواندند نه 10 عنوان. اما همان درس را با روش مباحثه و پرسش و پاسخ می‌آموختند. اکنون روال این است که در هر زنگ یک درس مطرح می‌شود و با تنوع عناوین دروس مواجه‌ایم. همچنین در سنت قدیمی، ابتدا درس مقدماتی را یاد می‌گرفتند و بعد به مباحث علمی تخصصی تر می‌پرداختند. به عنوان مثال ادبیات را می‌آموختند و بر اساس آن مبانی علمی دیگر را فرا می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از این روش در برخی کشورها استفاده می‌شود گفت: اکنون کار مطالعاتی را شروع کردیم و امیدواریم در سال‌های آینده با فرصت وسیع‌تر و همکاری صاحبنظران تالیف تلفیقی را اجرا کنیم.

برگشت به عقب بد نیست

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پاسخ به اینکه آیا این کار برگشت به عقب نیست و نبایداز رویکردهای نوین استفاده شود؟ عنوان کرد: برگشت به عقب و خویشتن که بد نیست. سنت فرهنگی ما یک امر معقولی بوده و بسیاری از آکادمی های دنیا این کار را می‌کنند. دانش آموزان ما در مدرسه درسی چون عربی و زبان انگلیسی را شش سال می‌خوانند، در حالی که اگر این دروس به مدت سه سال اما فشرده و با مدت زمان بیشتری تدریس شوند در ذهن ماندگار می‌شوند و ما می‌توانیم در دوره متوسطه دوم کتب درسی اختیاری در حیطه‌های تخصصی تحصیل در اختیارشان قرار دهیم. آموزشگاه‌های زبان در بیرون هم همین کار را انجام می‌دهند و داوطلبانشان معمولا سه روز در هفته به کلاس می‌روند. فواید دیگر این کار این است که کیف دانش آموز سبک و معلمان تخصصی‌تر می‌شوند. در عین حال دانش آموز به چند درس متمرکز می‌شود.

محمدیان ادامه داد: ایرانی‌های قدیمی اینگونه بوده‌اند. نژاد ایرانی که به طور حتم در گذر زمان کم استعداد نشده، بلکه با توجه به امکانات جدید استعدادها بالا هم رفته است، اما چرا امثال ابن سینا را نمی بینیم؟ علت این است که به وسعت پرداخته‌ایم اما به عمق خیر، در حالی که می‌شود موضوعات را تخصصی اما عمیق کرد.

وی درباره اینکه آیا همه چیز منحصر به کتاب درسی است عنوان کرد: روش‌های آموزش، تکنیک‌های تربیت، فضاهای آموزشی و مقررات آموزشی همه دست به دست هم می‌دهند و سند تحول تاکید می‌کند اینها باید رو به بهبود بروند. متاسفانه سیستم در بخش‌های مختلف دارای اشکالاتی است. به عنوان مثال ما دانش آموز را به علت دیر رسیدن به مدرسه تنبیه دو بار تنبیه می‌کنیم، نخست تذکر شفاهی است و دوم مرحوم شدن از حضور در کلاس. خطای سوم هم این که ممکن است او را به منزل بفرستیم تا والدینش را به همراه بیاورد ، اما توجه نمی‌کنیم که شاید وی در خیابان رها شود و حتی از ترس والدینش یک هفته غیبت کند و به مدرسه هم نرود و آسیب‌هایی گریبانش را بگیرد. پس باید در راستای اهداف تعلیم و تربیتی به مقررات انضباطی هم توجه کنیم.

امروز کمپانی‌های بزرگ انیمیشن سازی دنیا برای کودکان تولید محتوا می‌کنند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به تغییر ذائقه مخاطبان امروز آموزش و پرورش اظهار کرد: حالا دیگر نمی‌شود دروس نوستالژیک چون "کلیله و دمنه" و "حسنک کجایی" را دوباره وارد برنامه درسی کرد. زیرا کودکی که "تام و جری" ببیند دیگر کلیله و دمنه برایش جذاب نیست. امروز کمپانی‌های بزرگ انیمیشن سازی دنیا برای کودکان تولید محتوا می‌کنند.

محمدیان افزود: می‌خواهیم پیام تربیتی بدهیم و رویکرد ما فرهنگی است. شعار ما در سازمان پژوهش این است که درون دادهای آموزشی مبتنی بر یافته‌های پژوهشی باید در بستر فرهنگی تبدیل به نتایج تربیتی شوند. پژوهش‌ها هستند که تعیین می‌کنند چه چیزی باید آموزش داده شود. این شعار، برنامه درسی را منطبق با خودش اصلاح می‌کند، همچنین باید معلم و فضای مدرسه را هم اصلاح و روابط خانه و مدرسه را تقویت کند.

در اجرای برنامه درسی ملی غریب و تنها بودیم

وی از عملکرد سایر بخش‌های آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: ما در اجرای سند تحول و برنامه درسی ملی غریب و تنها بودیم. برنامه را نوشتیم اما نه معلم تامین شد، نه فضای آموزشی، نه قوانین و مقررات و نه فضا و تجهیزات و تنها ماندیم. اکنون بار بسیاری مسائل را به دوش می‌کشیم و باید هم از سند درسی ملی دفاع کنیم که ناتمام نماند، در عین حالی که این نواقص را داریم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: به عنوان نمونه وقتی ارزشیابی توصیفی را اجرا می‌کنیم اما معلم به آن عمل نمی‌کند باید چه کنیم؟ ما می‌خواهیم دانش آموز در مدرسه با نمره دچار استرس نشود. یا یک نمونه دیگر این است که در کتاب علوم شیوه تالیف بیشتر ترکیب تصویر و مطلب است اما خانواده‌ها و برخی معلمان می‌پرسند فرزندم باید چه چیزی را حفظ کند؟ در حالی که ما تلاش می کنیم دانش آموز خودش فکر کند و تجربه کند و به چرایی ها جواب بدهد. نتیجه این می‌شود که تاجر پیشگانی پیدا می‌شوند و کتاب کمک آموزشی طرح می کنند و سوال طرح می‌کنند تا دانش آموز همانها را حفظ کند و خانواده‌ها خوشحال شوند. در حالی که روش صحیحی نیست و دانش آموز به جای بکارگیری قوه تفکر به سمت صرفا حفظ مطالب می‌رود.

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه ریزی آموزشی , کتب درسی , سیستم آموزشی , دانش آموزان ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

آزمون جامع ریاضی پایه هفتم دبستان در سایت قرار گرفت.

آزمون چه تاریخی در دسترس قرار میگیرد؟

از 25 مرداد ماه 1396. در هر ساعتی که تمایل داشته باشید می توانید در آزمون شرکت کنید.

هدف آزمون های جامع آنلاین چیست؟

هدف آزمون های جامع آنلاین این هست که قبل از آزمون اصلی خودتون رو بسنجید و ببینید در حل سوالات کدوم فصل ضعیف هستید و نقطه ضعف خودتون رو به قوت تبدیل کنید.

منبع آزمون چیست؟

منبع آزمون کتاب 13 آزمون تحلیلی شب امتحانی از انتشارات تیزهوشان دکتر شاکری هست که در صورت تمایل می تونید از سایت نیمکت این کتاب عالی را تهیه کنید (به سایت www.nimkatbook.ir مراجعه کنید)

برای شرکت در آزمون چه کار باید کرد؟

شرکت در این آزمون ها رایگانه و فقط کافیه عضو سایت باشید و با نام کاربری و رمز عبور شخصی خودتون وارد سایت بشوید.

اگر عضو هستید، وارد سایت شوید.

اگر عضو نیستید، برای عضویت کلیک کنید.

 

 



:: برچسب‌ها: آزمون جامع ریاضی , آزمون های جامع آنلاین , کتاب 13 آزمون تحلیلی , انتشارات تیزهوشان دکتر شاکری , ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

 رشد تکنولوژی و رسانه‌های جمعی باعث شده است تا در دست همه اعضای خانواده یک گوشی باشد، حتی بعضی از افراد خانواده صاحب چند گوشی هستند که همه آنها هم روشن و فعّال است.

 تلفن‌هایی که مدام اشغال است

یکی از قابلیت‌های گوشی همراه برقراری تماس است. امکان تماس و ایجاد ارتباط با فردی که در نزدیکی شخص قرار ندارد و می‌خواهد از شرایطش مطلع شود، قطعا یکی از مهم‌ترین هدف‌های ساخت گوشی همراه بوده است.

گوشی‌های تلفن همراه در کنار مزایای خود امروز به یک مسئله‌ نگران‌کننده در بین خانواده‌ها تبدیل شده‌اند؛ زمانی تلفن خانه زنگ می‌خورد و به قدری صدایش بلند بود که همه اهالی خانه متوجه آن می‌شدند؛ مشخص بود که کدام فرد خانواده مشغول صحبت کردن با تلفن است و حتی چه کسی پشت خط قرار گرفته و دارد چه حرف‌هایی می‌زند و اگر هم بچه‌ها مشغول صحبت کردن با دوستانشان بودند تلفن خانه اشغال می‌شد و والدین متوجه ارتباط فرزندشان با دوستانشان می‌شدند و حتی در جریان حرف‌هایی که بین آنها رد و بدل می‌شد قرار می‌گرفتند؛ اما امروز چطور؟

بچه‌ها گوشی تلفن خود را در حالت سکوت قرار می‌دهند و هنگامی که زنگ می‌خورد هیچکس متوجه نمی‌شود؛ اگر شرایطتش را داشته باشند جواب می‌دهند و اگر موقعیت را نامناسب ببینند، رد تماس می‌دهند و با یک پیامک اطلاع می‌دهند که هنگام فراهم شدن شرایط، خودشان تماس خواهند گرفت.

این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که دیگر والدین از تماس تلفنی فرزندشان با خبر نمی‌شوند و حتی نمی‌دانند چه کسی پشت خط قرار دارد و چه حرف‌هایی بین آنها رد و بدل می‌شود و همین موضوع، شروع نگرانی‌های تماس‌های سر وقت و بی‌وقت است؛ شک کردن به اینکه اصلاً چرا گوشی تلفن همراه باید در حالت سکوت باشد، مگر چه کسی قرار است زنگ بزند و چه حرف‌هایی رد و بدل خواهد شد که پدر و مادرها برای شنیدن آنها غریبه هستند.

ساده‌ترین امکانات تلفن همراه امروز باعث دردسرهای فراوانی شده که تبعات آن تا ماه‌ها و حتی سال‌ها همراه فرد است.

* سکوتی که جلب توجه نمی‌کند

پیامک‌ها از دیگر قابلیت‌های تلفن همراه هستند؛ هزینه کمتر آنها نسبت به تماس باعث محبوبیت این قابلیت به خصوص در بین نوجوانان شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این قابلیت این است که فرد با فرستادن پیامک دیگر مجبور به صحبت کردن نیست و اینگونه کسی متوجه وی نمی‌شود.

از طرفی با آمدن شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، فرستادن پیامک از این طریق بسیار بیشتر شده است.

*بیش از یک میلیارد نوجوان در آستانه کم‌شنوایی قرار دارند

یکی دیگر از قابلیت‌های تلفن همراه، مدیا پلیر است که امکان پخش موسیقی را به فرد می‌دهد؛ امروز به وضوح در سطح جامعه می‌بینیم که جوانان و نوجوانان به خصوص قشر دانش‌آموز وقت زیادی را می‌گذارند تا آهنگ مدنظر خود را در گوشی تلفن همراه بریزند تا بتوانند مسیرهای رفت و آمد را با گوش دادن به موسیقی سپری کنند؛ البته نه تنها مسیر رفت و آمد بلکه ساعت‌های زیادی برای گوش دادن به موسیقی هدر می‌رود.

گاهاً حتی در مدرسه دانش‌آموزان با استفاده از هندزفری موسیقی گوش می‌دهند و شب‌ها قبل خواب هم مشغول گوش دادن به موسیقی هستند؛ این در حالی است که آنها نه تنها به خودشان بلکه به دیگران هم آسیب می‌زنند.

مردمی که صبحگاه در مترو، اتوبوس و خیابان به ناچار مجبورند موسیقی افرادی را گوش بدهند که صدای بلند آهنگ‌هایشان فضای عمومی را پر کرده است؛ حالا بماند که این موسیقی‌هایی که از هندزفری پخش می‌شود چه تاثیراتی بر سلامت جسمی و روحی نوجوان می‌گذارد.

البته ناگفته نماند محتوایی که وارد حافظه تلفن همراه می‌شود، همیشه هم موسیقی نیست؛ تعدادی از دانش‌‌آموزان از این قابلیت برای گوشی دادن به زبان خارجی و یا زبان‌های دیگر استفاده می‌کنند.

آسیب‌های هندزفری وقتی شدّت می‌گیرد که نوجوانان نه تنها برای موسیقی بلکه برای صحبت کردن هم از هندزفری استفاده می‌کنند.

سازمان بهداشت جهانی در گزارش تکان‌دهنده‌ای پیش‌بینی کرده است، بیش از یک میلیارد نوجوان در جهان به دلیل گوش دادن به موسیقی با صدای بلند، در خطر قرار گرفتن در فهرست بیماران کم‌شنوا و حتی ناشنوا در سال‌های آتی قرار دارند.

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی تا کنون 43 میلیون نفر در گروه سنی 12 تا 35 سال، به دلیل گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و استفاده طولانی‌مدت از هدفون ناشنوا شده‌اند؛‌ آماری که به گفته سازمان بهداشت جهانی به طور روزانه در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، طی تحقیقات و مطالعاتی که در این زمینه انجام شده گوش دادن به صداهای بلند در طولانی مدت باعث به وجود آمدن تومور مغزی و افزایش حمله قلبی می‌شوند.

فیلمبرداری جای امدادرسانی را گرفته است

از طرفی دوربین پیشرفته و باکیفیت گوشی‌های تلفن همراه همه افراد را تبدیل به عکاس و فیلمبردار کرده است؛ اگر استفاده درست و بجا باشد، دوربین گوشی همراه، خیلی هم وسیله خوبی برای ثبت خاطرات است اما اگر قرار باشد فرد نداند کجا و چگونه از آن استفاده کند، در پس هر حادثه تلخ و ناخوشایندی از دوربین موبایلش استفاده می‌کند تا عکسبرداری و فیلمبرداری کند؛ فارغ از اینکه او با این کار اشتباهش باعث به خطر افتادن جان فرد یا افرادی شده‌ است که نه تنها کمکی به نجات آنها نمی‌کند بلکه مانع امدادرسانی هم شده است.

نمونه‌های این حادثه را کم در اطراف خودمان ندیدیم، مردم به جای کمک به حفظ جان افراد گرفتار با گوشی‌های تلفن همراه مشغول عکسبرداری و حتی سلفی گرفتن هستند و جان همنوعانشان در آن لحظه هیچ ارزشی برایشان ندارد.

*انتخاب گوشه‌ای خلوت برای تماشای فیلم

یکی دیگر از مسائلی که باعث دغدغه‌های فراوان شده است،‌ پخش فیلم از طریق گوشی تلفن همراه است؛‌ کسی چه می‌داند دانش‌آموزان و نوجوانان که هندزفری در گوش گذاشته‌اند و در گوشه‌ای خلوت نشسته‌اند و یا حتی سر خود را زیر پتو برده‌اند مشغول دیدن چه فیلم و کلیپی هستند!

قبلاً با دستگاه‌های ویدئو و سی‌دی همه اعضای خانواده در کنار هم می‌نشستند و فیلم تماشا می‌کردند و حتی اگر فرزند خانه به تنهایی می‌خواست فیلمی را تماشا کند، به یکباره یکی از اعضای خانواده وارد می‌شد و زمان می‌برد تا دستگاه خاموش شود و سی‌دی از دستگاه خارج شود؛‌ اما امروز به محض اینکه کسی بخواهد نگاه به فیلم در حال پخش کند به سرعت برق و باد می‌توان برنامه را بست و هیچکس هم از اینکه چه فیلم و یا کلیپی در حال پخش بود، آگاه نشود.

حالا بگذریم از اینکه گوشی چندین رمز دارد و به جزء خود شخص کسی نمی‌تواند به برنامه‌های داخل گوشی تلفن همراه ورود پیدا کند.

غفلت از خانواده و اطرافیان

بازی یکی‌ دیگر از قابلیت‌های تلفن همراه است که این روزها به مسئله مهّمی تبدیل شده است؛ اگر قرار باشد آنلاین بازی نکنند، باید از بازی‌هایی که داخل گوشی تلفن همراه ریخته شده و نیازی به اتصال به نت ندارد، استفاده کنند و همین‌طور ساعت‌ها را پای گوشی تلفن همراه برای بازی کردن هدر بدهند و از همه اعضای خانواده و اطرافیان غافل شوند.

پرداخت پول برای دستیابی به رتبه بالاتر 

بازی‌های آنلاین هم که به لطف اینترنت پرسرعت بین دانش‌آموزان شایع شده است، علاوه بر اینکه نوجوان را برای افزایش رتبه بازی تحریک به پرداخت پول می‌کند، اخلاقیات را نیز با نوع پوشش و ارتباطات در برخی بازی‌ها هدف گرفته است.

ساعت‌هایی که برای برنامه‌ها هدر می‌رود

گوشی‌های اسمارت پُر از اپلکیشن‌های متنوع هستند؛ هر روز هم یا جایگزین‌های جدیدی برای‌ آنها در نظر گرفته می‌شود یا به روز می‌شوند؛ برنامه‌هایی که بعضا برای نصب آنها باید مبلغی را نیز هزینه کرد. علاوه بر این موضوع، تعداد زیاد برنامه‌ها و تنوع آنها باعث شده که افراد ساعت‌های زیادی را برای سردرآوردن از آنها هدر دهند.

* مرزهایی که از بین می‌روند

شاید اینترنت بزرگ‌ترین معضل گوشی‌های موبایل باشد، اینترنت پرسرعت که به لطف شرکت‌های ارتباط سیار در اختیار همه قرار گرفته‌اند و مرزها را شکسته‌اند.

دانش‌آموزان و نوجوانان با تقریباً روزی 10 ساعت سیر کردن در گوشی تلفن همراه بخش عمده‌ای از ساعت‌های خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند، در حالی که با هندزفری، موسیقی گوش می‌دهند، شبکه‌های مجازی هم رصد می‌کنند و انواع تصاویر، فیلم‌ها و حتی متن‌های نامناسب هم رویت می‌کنند.

*** رمزهای متعدد گوشی تلفن همراه

فضای مجازی و ارتباط‌گیری‌های گسترده به‌وسیله آن موجب شده اصطلاح «گوشی یک وسیله شخصی است»، نقل زبان دانش‌آموزان و نوجوانان شود؛‌ به راستی چه چیزهایی در گوشی آنها وجود دارد که لازم به داشتن چندین رمز است؟

اوقات فراغت دانش‌آموزان چرا باید با محتوای منفی گوشی‌های تلفن همراه به هدر برود؟ ما باید انتظار چه نسلی را در آینده داشته باشیم؟ بی‌انصافی نمی‌کنیم و یادآوری می‌کنیم که همه اینطور نیستند؛ تعدادی هم واقعاً‌ استفاده درست و مثبت از این وسیله ارتباطی می‌کنند، مثلا بعضی از دانش‌آموزان برای تکالیف مدرسه خود از اینترنت استفاده می‌کنند و با جست‌و‌جوی مطالب در این فضا، اطلاعات زیادی کسب می‌کنند؛ اما تعداد آنها چند نفر است؟

استفاده 400 میلیونی از اینستاگرام

تلگرام و اینستاگرام حالا به بخش جدانشدنی از زندگی نوجوانان و دانش‌آموزان تبدیل شده است؛ با یک جست‌وجوی ساده به قدری با تصاویر نامناسب روبه‌رو می‌شوی که اگر کنترلی بر روی خودت نداشته باشی، به جست‌وجوی بیشتر هم تحریک می‌شوی.

بر اساس آماری که یک سایت آمریکایی در سال 2017 از تعداد کاربران اینستاگرام منتشر کرد، روزانه حداقل 400 میلیون نفر از این شبکه اجتماعی برای انتشار عکس و بالغ بر 250 میلیون نفر نیز از قابلیت "استوری" اینستاگرام استفاده می‌کنند.

بر اساس‌ آمار این سایت، 78 میلیون نفر از جمعیت آمریکا نیز به طور ماهانه از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

تلگرام،‌ واتس‌آپ و دیگر برنامه‌های چت هم باعث شده‌اند تا دختر و پسر در گروه‌هایی عضو شوند که بدون هیچ شناختی نسبت به هم، از هر دری صحبت کنند و با پخش تصاویر نامناسب زمینه رفتارهای غیراخلاقی را فراهم کنند.

دختر و پسر با دروغ‌های رنگارنگ از وضعیت ظاهر، تحصیل و خانواده خود با یکدیگر ارتباط می‌گیرند. علاوه بر خشونتی که از طریق بازی‌های رایانه‌ای، روان نوجوانان را تهدید می‌کند‌، اعتیاد و گرایش به مواد مخدر و حتی داروهای روان‌گردان از نتایج ورود به فضای مجازی است.

عده‌ای از طریق فضای مجازی اقدام به فروش مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان می‌کنند و در واقع این جدیدترین شیوه آنهاست.

 

 



:: برچسب‌ها: مدرسه , دانش آموزان , سرزمین تیزهوش ها , تیزلند , ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، بیست و یکمین دوره مسابقات و جشنواره ملی آموزشی نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی (نادکاپ) 3 شهریور ماه امسال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

این مسابقات به منظور شناسایی و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان، پرورش خلاقیت و نوآوری ایشان، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در آنان و تقویت هویت ملی و فرهنگی با تاکید بر کشف نیازسنجی و توانمندی‌های علمی و عملی داخلی برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان می‌توانند تا روز 27 مردادماه جهت ثبت‌نام در رشته‌های نانو، رباتیک و میکروالکترونیک، هوافضا، زیست فناوری، نجوم، ماشین‌های سوخت شیمیایی و برنامه‌نویسی اندروید اقدام کنند.

این جشنواره که بزرگترین فستیوال دانش‌آموزی کشور در حوزه علوم نوین با رویکرد STEAM و PBL است، با حضور بیش از 2 هزار دانش‌آموز از 100 شهر کشور در بیش از 40 بخش متنوع در تمامی مقاطع تحصیلی برگزار خواهد شد.



:: برچسب‌ها: تیزلند , خبرگزاری ایسنا , دوره مسابقات و جشنواره ملی آموزشی نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی , بزرگترین فستیوال دانش‌آموزی کشور ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، در متن خداحافظی دکتر دانش آشتیانی آمده است: همکاران فرهیخته فرهنگی؛ اولیاء و دانش‌آموزان عزیز؛ مدیران‌ وکارشناسان‌ ارجمند؛ اعضای محترم شورای معاونان؛ خداوند بزرگ را به پاس توفیق خدمت در عرصه مسئولیت اجرایی وزارت انسان‌ساز و اثرگذار آموزش ‌و ‌پرورش، که با اعتماد رئیس‌جمهور گرامی و رای نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای اینجانب فراهم گردید، شکرگزارم.

تربیت و رشد شایستگی‌های دانش‌آموزان کشور در ساحت‌های مختلف تعلیم و تربیت، محوریت دادن به معلمان و توجه به نقش کلیدی ایشان در مدرسه، قرار گرفتن مدرسه در جایگاه واقعی خود، مشارکت جدی خانواده‌ها در امور مربوط به مدرسه، رسیدگی به وضعیت حقوقی و معیشتی فرهنگیان، تمرکز زدایی از ستاد و چابک سازی وزارت آموزش و پرورش و همچنین به سامان درآوردن وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بخشی از دغدغه‌ها و اولویت‌های همیشگی من برای تحقق بخشیدن به اهداف متعالی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده است.

در طی‌ مدت کوتاه تصدی اینجانب به عنوان وزیر آموزش و پرورش در دولت یازدهم نیز تلاش خود را معطوف همین اولویت‌ها قرار داده و خداوند را شاکرم که با همدلی و همکاری فرهنگیان عزیز و حمایت‌های دولت محترم به توفیقاتی در این زمینه‌ها از جمله تدوین لایحه سازمان نظام معلمی‌، تدوین طرح نظام تفکیک حقوقی معلمان از کارمندان، پرداخت هم زمان حقوق نیروهای قراردادی و حق‌التدریس با کارکنان رسمی‌، پرداخت 11 هزار میلیارد تومان مطالبات انباشته شده سنوات قبل‌، اصلاح ساختار و رویکرد فعالیت های صندوق ذخیره فرهنگیان و تغییر جدی در شرکت‌های زیر مجموعه آن به ویژه در بانک سرمایه که مشکلات فراوانی را به وجود آورده بود، اخذ حدود 20 حکم قانونی در قانون برنامه ششم و قانون بودجه سال 96‌، تفویض اختیارات گسترده مالی و اداری به ادارات کل استان‌ها و مطالبی نظیر آن نائل آمدیم. اینجانب محقق شدن این اقدامات را مرهون زحمات فرهنگیان عزیز و همکارانم در شورای معاونان و مدیران و کارشناسان حوزه ستاد دانسته و از یکایک ایشان تشکر و قدردانی می نمایم.

تردیدی نیست که برای نشاندن آموزش و پرورش به جایگاه مطلوبی که آرزوی همه دوست‌داران نظام جمهوری اسلامی است و می‌تواند مسیر توسعه کشور را هموار سازد هنوز راه درازی در پیش رو است. راهی که جز در سایه وفاق ملی و مشارکت و تعامل آگاهانه تمامی نهادها و نیروهای تاثیرگذار بیرونی و داخلی و یکدل و یکصدا شدن آنها امکان‌پذیر نیست.

امیدوارم در پرتوی الطاف الهی‌، توجهات امام عصر(عج)‌، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مدیریت مدبرانه رئیس جمهور محترم، وزیر آینده این وزارتخانه بتواند این کشتی را به سرمنزل مقصود هدایت کرده و کماکان شاهد عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف باشیم».



:: برچسب‌ها: تیزلند , خبرگزاری ایسنا , دکتر دانش آشتیانی , وزیر آموزش و پرورش ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

 یکی از مسائل مهمی که در مدارس به دانش آموزان یاد نمی دهند و بار آموزشی اش به طور کامل بر دوش والدین افتاده مدیریت مالی است. مدیریت مالی امری است که اگر فرد در کودکی و نوجوانی آن را نیاموزد در بزرگسالی با مشکل مواجه خواهد شد. این مسئله غالبا از راه پول توجیبی دادن به کودکان صورت می گیرد. یعنی والدین مبلغ مشخصی را به شکل منظم و بدون شرط و شروط در اختیار فرزند قرار می دهند.

مقدار پول توجیبی

روشن است که مبلغ پول توجیبی با توجه به سن فرزند و با توجه به وضعیت عمومی قیمت ها باید تعیین شود به این معنا که نه آن قدر کم باشد که نتوان نام پول بر آن گذاشت و نه آن قدر زیاد که فرزند در دام ولخرجی بیفتد و ارزش پول را نفهمد.

انواع پول توجیبی

در میان خانواده ها دو نوع پول توجیبی مرسوم است. برخی ها مخارج اصلی فرزند را برعهده می گیرند و مبلغی متوسط در اختیار او قرار می دهند. بعضی ها مبلغ زیادی به فرزندشان می دهند و تمام مخارجش از جمله هزینه های لباس، کفش، وسایل مدرسه، کرایه های رفت و آمد و... را بر عهده ی خودش می گذارند.

این نوع پول توجیبی یک جنبه مثبت و یک جنبه منفی دارد. جنبه مثبتش این است که فرزند نیاز به برنامه ریزی بیشتری پیدا می کند و مدیریت مالی را به شکل بهتری می آموزد. همچنین از وضعیت گرانی و قیمت اشیای مختلف مطلع می شود و می فهمد که پول هرچقدر هم که زیاد باشد زود تمام می شود.

جنبه منفی اش این است که شاید فرزند نتواند اولویت ها را تشخیص دهد و در نتیجه به جای خرید وسایل ضروری، هزینه های بیهوده ای برای خودش بتراشد. مثلا شاید کفشش پاره شده باشد یا نیاز به کتاب و دفتر داشته باشد اما پولش را خرج اسباب بازی کند.

در این زمینه بهتر است والدین تا وقتی کودکشان کم سن و در دوره ی ابتدایی و راهنمایی است از شیوه ی اول پول توجیبی استفاده کنند و بعد در دوره دبیرستان روش دوم را در پیش بگیرند.

فواید پول توجیبی

شکی نیست که دادن پول توجیبی به فرزندان امری مهم است و تاثیر مستقیمی بر آینده مالی آنها دارد.

در بخش اصلی این یادداشت می خواهیم چند نمونه از فواید این کار را مطرح کنیم:

یادگیری مدیریت

فرزند می داند که گاهی خواسته هایش زیاد و نامحدودند اما پولی که برای تامین خواسته ها در اختیارش هست اندک و محدود است. او در این وضعیت ناچار می شود که اولویت ها را بررسی کند و بی گدار به آب نزند تا بتواند به بهترین شکل از پول هایش بهره ببرد نه اینکه با خرید چیزهای غیر ضروری بی پول شود.

پس انداز

آشنایی با مفهوم مهم پس انداز از اصلی ترین فواید پول توجیبی دادن به کودک است. او به مرور می آموزد که برای خرید چیزهای بهتر و ارزشمندتر باید قید خرید چیزهای بی ارزش را بزند تا با جمع کردن پول هایش بتواند به خواسته اش برسد. همچنین می آموزد که همیشه باید مقداری پول برای روز مبادا ذخیره کند تا اگر روزی به طور ناگهانی نیاز به پول پیدا کرد دستش خالی نباشد.

احساس استقلال

نیاز به مستقل شدن احساسی است که در همه فرزندان به ویژه نوجوانان وجود دارد. آن ها دوست دارند خودشان تصمیم گیرنده امور زندگی شان باشند و کسی برایشان تعیین تکلیف نکند. پول توجیبی حس استقلال را برای فرزندان به ارمغان می آورد به گونه ای که آن ها احساس می کند در بخش هایی از زندگی شان دیگر نیازی به پیروی کامل از والدین ندارند و می توانند طبق نظر خودشان رفتار کنند.

جلوگیری از زیاده خواهی

همه کودکان و نوجوانان گاهی توقعاتی دارند که تامین آن ها برای والدین سخت است. پول توجیبی باعث می شود که فرزند یاد بگیرد اگر توقع خرید وسیله ای گران و خارج از چارچوب دارد باید خودش برای تامین هزینه اش دست به کار شود و انتظارات بیجا از والدین نداشته باشد.

فهمیدن ارزش پول

ارزش پول فقط در سایه محدودیت پول فهمیده می شود. نفهمیدن ارزش پول عامل اصلی ولخرجی و تنگدستی است. کودک با دریافت پول توجیبی می فهمد پول چیزی نیست که به آسانی به دست بیاید و در نتیجه به مرور می آموزد که باید با مدیریت صحیح آن را حفظ و خرج کند.

دو نکته

1- حتما فرزندتان را با مفهوم بخشندگی و کمک به ناتوانان آشنا کنید از او بخواهید همیشه بخشی از پولش را به نیازمندان ببخشد و با پرهیز از خساست، انسانیت خود را تقویت کند.

2- بعضی از کودکان حاضر به دریافت پول توجیبی نمی شوند و به والدین می گویند "هروقت چیزی خواستم شما برام بخرید" این امر غالباً به دلیل کمبود اعتماد به نفس در کودک رخ می دهد. او از طرفی می خواهد از زیر بار مسئولیت مدیریت مالی شانه خالی کند و از سویی دیگر نمی خواهد با دریافت یک مقدار مشخص پول، خواسته هایش را محدود کند. والدین در این موقعیت باید به فرزندشان انگیزه بدهند و به او بگویند که از پس مدیریت مالی بر می آیند و نباید وابستگی کامل به پدر و مادر داشته باشد.



:: برچسب‌ها: سرزمین تیزهوش ها , تیزلند , مدارس , دانش آموزان ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

کارتوشه یه اپلیکیشنه که میتونی بدون نیاز به گشتن تو اینترنت یا نیازمندی روزنامه ها خدماتی که میخوای رو پیدا کنی

نیازت رو تعریف کنی و پیشنهاد ها رو بررسی و انتخاب کنی.

هر موقع خواستی معلم خصوصی بگیری

برای هر درس و هر جایی

اول تو کارتوشه آگهیش کن

از بین پیشنهادات بهترینش رو انتخاب کن

 

 

 

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kartushe/

تلگرام: https://t.me/KARTUSHE

نصب اپلیکیشن: http://kartushe.ir/

 



:: برچسب‌ها: اپلیکیشن کارتوشه , معلم خصوصی , جستجو معلم , تدریس خصوصی , ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

 آزمون مبحثی شیمی درس اول  و دوم پایه دهم رشته ریاضی(دکتر شاکری)در سایت قرار گرفت.

آزمون چه تاریخی در دسترس قرار میگیرد؟

از 23 مرداد ماه 1396. در هر ساعتی که تمایل داشته باشید می توانید در آزمون شرکت کنید.

هدف آزمون های جامع آنلاین چیست؟

هدف آزمون های جامع آنلاین این هست که قبل از آزمون اصلی خودتون رو بسنجید و ببینید در حل سوالات کدوم فصل ضعیف هستید و نقطه ضعف خودتون رو به قوت تبدیل کنید.

منبع آزمون چیست؟

منبع آزمون کتاب 1300پرسش چهارگزینه ای از انتشارات تیزهوشان دکتر شاکری هست که در صورت تمایل می تونید از سایت نیمکت این کتاب عالی را تهیه کنید (به سایت www.nimkatbook.ir مراجعه کنید)

برای شرکت در آزمون چه کار باید کرد؟

شرکت در این آزمون ها رایگانه و فقط کافیه عضو سایت باشید و با نام کاربری و رمز عبور شخصی خودتون وارد سایت بشوید.

اگر عضو هستید، وارد سایت شوید.

اگر عضو نیستید، برای عضویت کلیک کنید.

 

 



:: برچسب‌ها: آزمون های جامع آنلاین , انتشارات تیزهوشان دکتر شاکری , کتاب 1300پرسش چهارگزینه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

فیلم زیر معرفی کتاب کتک خور سلطنتی می باشد.

 

 

توی اوج بی حوصلگی هم میشه چرخ زد، بله چرخ زد نه توی خیابان و توی گرما و زیر آفتاب داغ تابستان، می توان توی فروشگاه اینترنتی کتابم کو چرخ زد. میان کتاب های خوب گشت که حوصله را جا می آورد و خستگی درس را در می کند. یک عالم کتاب در سایت کتابم کو منتظر شماست. کتاب های خوب و برگزیده ای که ارزش خواندن دارند.

پس چرخ بزن!! تا دیر نشده چرخ بزن!!

 



:: برچسب‌ها: کتابم کو , فروشگاه اینترنتی , نشر هوپا , کودک و نوجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

فیلم زیر معرفی کتاب دخترک فواره ای می باشد.

 

 

توی اوج بی حوصلگی هم میشه چرخ زد، بله چرخ زد نه توی خیابان و توی گرما و زیر آفتاب داغ تابستان، می توان توی فروشگاه اینترنتی کتابم کو چرخ زد. میان کتاب های خوب گشت که حوصله را جا می آورد و خستگی درس را در می کند. یک عالم کتاب در سایت کتابم کو منتظر شماست. کتاب های خوب و برگزیده ای که ارزش خواندن دارند.

پس چرخ بزن!! تا دیر نشده چرخ بزن!!

 



:: برچسب‌ها: کتابم کو , فروشگاه اینترنتی , خرید اینترنتی , نشر هوپا , ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

فیلم زیر معرفی کتاب کرکس می باشد.

 

 

توی اوج بی حوصلگی هم میشه چرخ زد، بله چرخ زد نه توی خیابان و توی گرما و زیر آفتاب داغ تابستان، می توان توی فروشگاه اینترنتی کتابم کو چرخ زد. میان کتاب های خوب گشت که حوصله را جا می آورد و خستگی درس را در می کند. یک عالم کتاب در سایت کتابم کو منتظر شماست. کتاب های خوب و برگزیده ای که ارزش خواندن دارند.

پس چرخ بزن!! تا دیر نشده چرخ بزن!!

 

 



:: برچسب‌ها: کتابم کو , فروشگاه اینترنتی , نشر هوپا , کودک و نوجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

فیلم زیر معرفی کتاب کرکس می باشد.

 

 

توی اوج بی حوصلگی هم میشه چرخ زد، بله چرخ زد نه توی خیابان و توی گرما و زیر آفتاب داغ تابستان، می توان توی فروشگاه اینترنتی کتابم کو چرخ زد. میان کتاب های خوب گشت که حوصله را جا می آورد و خستگی درس را در می کند. یک عالم کتاب در سایت کتابم کو منتظر شماست. کتاب های خوب و برگزیده ای که ارزش خواندن دارند.

پس چرخ بزن!! تا دیر نشده چرخ بزن!!

 

 



:: برچسب‌ها: کتابم کو , فروشگاه اینترنتی , نشر هوپا+کودک و نوجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

نوع خون که همچنین به عنوان گروه خونی شناخته می‌شود، هر چند منحصر به فرد نیست، اما از فردی به فرد دیگر تفاوت می‌کند. به منظور یک انتقال بی‌خطر، لازم است گروه‌های خونی به طریقی خاص با یکدیگر تطابق داشته باشند. عموماً چهار گروه خونی اصلی تحت عناوین A، B، AB، و O وجود دارد. این گروه‌های خونی با توجه به وجود یا عدم وجود دو آنتی‌ژن A و B در سطح سلولهای قرمز خون (گلبولهای قرمز خون RBCs) تعیین می‌شوند.

انواع گروه خونی با توجه به سیستم شناخته شده‌ای تحت عنوان سیستم گروه خونی ABO، تقسیم‌بندی می‌شوند. این گروه‌ها فراتر از آن با توجه به عامل Rh (عامل رزوس) تقسیم می‌شوند. عامل Rh وجود یا عدم وجود آنتی ژن D در سلول‌های قرمز خون است. گروه‌های خونی A منفی، B منفی، AB منفی، و O منفی، گروه‌هایی هستند که در سلولهای قرمز هیچ گونه آنتی‌ژنی ندارند. انواع مثبت آن البته دارای آنتی‌ژنهایی در خود هستند. این سیستم ABO، که در اوایل قرن 20ام پایه‌گذاری شد، دارای جایگاه بین المللی بوده، و با انجمن بین المللی انتقال خون وابستگی دراز مدتی دارد.

آمار جمعیت

حقیقتی حیرت انگیز از گروه خونی «O» این است که در حدود 38% جمعیت ایالات متحده دارای گروه خونی O مثبت می‌باشند. این درصد در میان اسپانیایی‌ها و آمریکایی‌ آفریقایی‌ تبارها بیشتر می‌باشد.

انتقال خون

افراد با گروه خونی O مثبت می‌توانند تنها از اعضای گروه O مثبت خون دریافت کنند. اعتقاد بر این بود که گروه خونی O منفی با این گروه خونی سازگار است، با این حال این حقیقت کاملاً مورد بحث و منازعه قرار دارد. افراد دارای گروه خونی O منفی می‌توانند تنها از کسانی خون دریافت کنند که دارای گروه خونی O منفی می‌باشند. تنها 7% از مردم ایالات متحده دارای گروه خونی O منفی می‌باشند.

اهداء خون

یک اهداکننده با گروه خونی O + می‌تواند به هر گروه خونی مثبت، یعنیO + ، A +، B +، و AB + خون اهداء نماید. از این رو، افراد با گروه خونی O به عنوان اهداء کنندگان جهانی شناخته می‌شوند. گروه خونی O مثبت عمومی‌‌ترین نوع گروه خونی و به احتمال زیاد انتقال دهنده می‌باشد. با این حال، افرادی با گروه خونی O منفی می‌توانند به هر کسی (هم گروه خونی مثبت و همچنین گروه خونی منفی) خون اهداء کنند. در نتیجه فردی با گروه خونی O منفی به عنوان اهدا کننده جهانی سلول‌های قرمز در نظر گرفته می‌شود.

در موارد اضطراری، به دلیل مشخص نبودن نوع خون بیمار، خون O منفی به او داده می‌شود. این گروه خونی همچنین برای نوزادانی که به خون نیاز دارند، لازم می‌باشد.

سازش پذیری پلاسما

در صورت بروز شرایط اضطراری، افراد O + می‌توانند پلاسما را از هر گروه خونی دیگری دریافت کنند. افراد با گروه خونی O دارای هم آنتی ـ A (anti-A) و هم آنتی ـ B (anti-B) بوده بنابراین پلاسما گروه O تنها می‌تواند به بیماران گروه خونی O داده شود.

خصوصیات شخصیتی

باور می‌کنید یا خیر، مانند نشانه‌ی زودیاک (برج فلکی) (the Zodiac sign)، نوع گروه خونی بر رفتار شما تاثیر می‌گذارد. اعتقاد بر این است افرادی که به گروه خونی O تعلق دارند، دارای یک شخصیت پرخاشگر، سلطه جو و پر انرژی می‌باشند. آنها بیشتر واقع گرا بوده و به جزئیات اهمیت می‌دهند، افرادی مسئول، قاطع، منظم، مرتب، مبتکر و واقع بین، منطقی، دقیق و قانونمند هستند. شخصیت گروه خونی O مثبت اغلب قوی، نوآور، عصبانی با رفتاری مثبت و منفی، و همچنین بیش فعال و ویری توصیف می‌شود.

رژیم غذایی

رژیم غذایی برای گروه خونی O مثبت بایستی بیشتر حاوی گوشت بر مبنای پروتئین (گوشت بدون چربی) باشد، با این حال، نباید با ورزش شدید همراه باشد. مواد غذایی که می‌توانند منجر به افزایش وزن شوند به عنوان مثال، حبوبات، لوبیا، و غیره بایستی در حد اعتدال مصرف شوند. مطالعات انجام شده در خصوص ویژگی‌های گروه خونی O نشان می‌دهد که افراد با گروه خونی O دارای معده‌ی اسیدی هستند. وارد نمودن بلغور جو دوسر، آلوئه ورا، زنجبیل، سالاد سبز، موز، و خربزه در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش علائم رفلکس اسید کمک کند.

اهدای خون هرچند وقت یک بار می‌تواند جان انسان‌های زیادی را نجات دهد. یک اهداء خون می‌تواند جان نزدیک به 3 نفر را نجات دهد. اهداء خون یک شیوه‌ی ساده و بسیار بی‌خطر می‌باشد.



:: برچسب‌ها: گروه های خونی , گروه خونی o مثبت , علوم و زیست شناسی , سرزمین تیزهوش ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

در این بخش تمام سوالات استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان سال 96-95 به صورت تصویری و یک به یک  توسط خانم بهناز اسدی بررسی و حل شده اند به امید این که متقاضیان آزمون ورودی مدارس تیزهوشان با نوع سوالات تیزهوشان و نحوه حل آن ها آشنا شوند و شاهد موفقیت دانش آموزان عزیز باشیم.

 

 

 



:: برچسب‌ها: نمونه سوالات استعداد تحلیلی پایه ششم , سوالات تحلیلی تیزهوشان , نمونه سوال تحلیلی , سوالات تحلیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

آزمون جامع علوم تجربی پایه ششم دبستان در سایت قرار گرفت.

آزمون چه تاریخی در دسترس قرار میگیرد؟

از 21 مرداد ماه 1396. در هر ساعتی که تمایل داشته باشید می توانید در آزمون شرکت کنید.

هدف آزمون های جامع آنلاین چیست؟

هدف آزمون های جامع آنلاین این هست که قبل از آزمون اصلی خودتون رو بسنجید و ببینید در حل سوالات کدوم فصل ضعیف هستید و نقطه ضعف خودتون رو به قوت تبدیل کنید.

منبع آزمون چیست؟

منبع آزمون کتاب 13 آزمون تحلیلی شب امتحانی از انتشارات تیزهوشان دکتر شاکری هست که در صورت تمایل می تونید از سایت نیمکت این کتاب عالی را تهیه کنید (به سایت www.nimkatbook.ir مراجعه کنید)

برای شرکت در آزمون چه کار باید کرد؟

شرکت در این آزمون ها رایگانه و فقط کافیه عضو سایت باشید و با نام کاربری و رمز عبور شخصی خودتون وارد سایت بشوید.

اگر عضو هستید، وارد سایت شوید.

اگر عضو نیستید، برای عضویت کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: کتاب 13 آزمون تحلیلی شب امتحانی , انتشارات تیزهوشان دکتر شاکری , آزمون جامع , آزمون های جامع آنلاین , ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش که به نام اختصار «سمپاد» شناخته می‌شود، مدارسی برای تحصیل استعدادهای درخشان دارد.

در زبان عامیانه، این مدارس با عنوان «تیزهوشان» در بین مردم شناخته می‌شود و دانش‌آموزانی که از ضریب هوشی بالاتری نسبت به همسالان خود برخوردار هستند در این مدارس ادامه تحصیل می‌دهند.

مدارس سمپاد به نوعی سکوی پَرش دانش‌آموزان مستعد به سمت حضور در المپیادهای مختلف داخلی و همچنین بین المللی است و از این طریق می‌توانند خودشان را نشان داده و حتی در سطح بین الملل شناخته شده خواهند شد.

مدارس استعدادهای درخشان در سالهای گذشته از نظر کمی، شعبات نه چندان زیادی در شهرهای کشور داشت و بیشتر در شهرهای بزرگ این مدارس برای تحصیل دانش‌آموزان مهیا شده بود.

اما، در زمان وزارت حمید رضا حاجی‌بابایی در آموزش و پرورش، تعداد این مدارس به یکباره افزایش پیدا کرد و علت این موضوع، دسترسی تمام دانش‌آموزان با استعداد به تحصیل در این مدارس اعلام شد.

**شیوه جذب و تعداد مدارس و دانش‌آموزان استعدادهای درخشان

«سمپاد» دانش‌آموزان خود را در دو مقطع ابتدایی و متوسطه و از طریق آزمون‌هایی که عمدتا مبتنی بر ارزیابی هوش، دانش ریاضی و علوم جذب می‌کند.

تعداد مدارس استعدادهای درخشان در اواسط سال 1389 حدود 358 مدرسه بود که این تعداد در سال 90 به 439 مدرسه، در مهر ماه 1391 به 538 مدرسه و در مهر ماه 1392 به 660 مدرسه رسید.

همچنین، تعداد دانش‌آموزان محصل در مدارس استعدادهای درخشان در سال 1391 حدود 106 هزار نفر بود که در مهر ماه 1392 به 150 هزار نفر رسید.

این روند تا روی کار آمدن دولت یازدهم ادامه داشت، تا زمانی که وزیر وقت با توسعه کمی مدارس استعدادهای درخشان مخالفت کرد و دستور کاهش تعداد این مدارس صادر شد.

البته ذکر این نکته ضروری است که با انتصاب حسین شجاعی به عنوان رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در آموزش و پرورش، تمامی ارتباطات خبری این سازمان با رسانه‌ها به نوعی قطع شد و تعاملات خبری این سازمان با خبرنگاران به حد صفر رسید، لذا اطلاعات و اخباری دقیقی از تعداد کنونی مدارس و دانش‌آموزان استعدادهای درخشان در دسترس نیست.

**شهریه مدارس استعدادهای درخشان

شاید یکی از موضوعاتی که در خصوص مدارس استعدادهای درخشان یا همان تیزهوشان به ذهن مردم جامعه می‌رسد، رایگان بودن تحصیل در این مدارس است.

اما، مدارس تیزهوشان به هیچ عنوان برای دانش‌آموزان رایگان نیست و شهریه‌های نسبتا بالایی از خانواده‌ها اخذ می‌شود.

دانش‌آموز پس از شرکت در آزمون ورودی به مدارس و در صورت پذیرش، باید نسبت به ثبت نام اقدام کند و شهریه مصوب آن مدرسه مذکور را پرداخت کند.

به گفته معاون سابق مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، «براساس مصوبه هیئت امنای سازمان مدارس استعدادهای درخشان، 50 درصد شهریه مدارس غیردولتی هر شهرستان و منطقه آموزشی است و به عنوان شهریه این مدارس تعیین می‌شود، بر این اساس شهریه مدارس سمپاد در کشور متفاوت است.

این موضوع نشان می‌دهد که شهریه مدارس استعدادهای درخشان ناچیز و کم نیست و در شرایطی که بیشترین مدارس غیردولتی در شهر تهران قرار دارند، تعداد مدارس استعدادهای درخشان هم به مراتب بیشتر و شهریه‌ این مدارس نیز قابل توجه است.

به عنوان نمونه، اگر شهریه مدرسه غیردولتی ابتدایی در شهر تهران حدود 10 میلیون تومان باشد، دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان باید پنج میلیون تومان شهریه پرداخت کنند.

این موضوع اعتراضات اولیای دانش‌آموزان تیزهوش را به همراه داشته است، و آنها اعتقاد دارند که تمام مردم از وضعیت مالی و اقتصادی یکسان و کافی برخوردار نیستند و شاید نتوانند این شهریه‌ها را پرداخت کنند، آیا باید جلوی تحصیل یک دانش‌آموز مستعد به این شکل گرفته شود؟

البته هزینه‌های فوق برنامه، سرویس و غذای دانش‌آموزان استعدادهای درخشان به اولیای دانش‌آموزان مربوط می‌شود و این موضوع یعنی پرداختی اولیا به مدارس استعدادهای درخشان به مراتب بیشتر از آن 50 درصد مدارس غیردولتی می‌شود.

یکی از اولیا در تماس با خبرگزاری فارس گفت: فرزندم از هوش بسیار بالایی برخوردار است و از نفرات پذیرفته شدهآزمون استعدادهای درخشان است، اما امکان پرداخت شهریه‌های بالای این مدارس را نداریم لذا از این نظر در فشار و مشکل قرار داریم.

وی افزود: وقتی دانش‌آموز مستعد و باهوشی است، چرا مدارس نباید برای این افراد رایگان باشد و چرا نباید به این نخبگان آینده کشور توجه شود، به جای این کار تا شهریه‌های میلیونی دریافت نکنند اصلا جواب کسی را هم نمی‌دهند.

به گزارش فارس، یکی از معضلات کنونی در آموزش و پرورش مربوط به عدم ثبات مدیریت و در وهله بعدی عدم ثبات در تصمیم گیری‌ها است. هر زمانی هر مدیری که وارد عرصه می‌شود نظرات و پیشنهادات خود را وارد کار کرده و این موضوع باعث فشار با خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌شود.

مگر دانش‌آموزان را باید با نظرات مختلف مدیران آزمایش کرد؟ چرا نباید ثبات در تصمیم گیری در خصوص تعداد مدارس، تعداد دانش‌آموزان، افزایش یا کاهش مدارس استعدادهای درخشان وجود داشته باشد؟

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از آن جهت رونمایی شد که مدیران بعدی نتوانند سلایق شخصی خود را وارد کار کنند و تغییرات در تعلیم و تربیت کاهش یابد، اما در عمل این اتفاق رخ نداد.



:: برچسب‌ها: خبرگزاری فارس , حسین شجاعی , حمید رضا حاجی‌بابایی , رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان , شهریه مدارس غیردولتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

شاگرد اول ها دانش آموزانی هستند که تلاش و پشتکار را ضمیمه استعدادهایشان کرده و موفق می شوند که اراده نقش به سزایی در این باره دارد. در این بین بسیاری از دانش آموزان ترجیح می دهند که پایه های درسی را یکی در میان طی کرده و به کلاس های بالاتر جهش کنند که اغلب به افت تحصیلی دچار نیستند. به هر حال در مورد این بچه ها نظرات زیاد است؛ دانش آموزانی که عده ای این جهش ها را به نفع آنها و عده ای دیگر، آن را به ضررشان می دانند.

جهش تحصیلی از ابتدا تا به انتها

برای جهش تحصیلی فقط کارنامه ای پر از نمرات خوب کافی نیست، هر چند آموزش و پرورش نخستین شرط برای جهش کردن را کسب نمرات ممتاز می داند، با این که این شرط لازم است اما کافی نیست چرا که همیشه کسب نمرات ممتاز نشانی از استعداد برتر دانش آموز نیست و نمی توان تنها نمرات را معیار پذیرش حضور دانش آموزان برای حضور در دوره های جهشی تحصیلی بنا کرد.

اداره آموزش و پرورش استثنائی پس از برگزاری آزمون های هوش و استعدادیابی، سطح و وضعیت دانش آموزان را می سنجد که 8 دانش آموز پس از کسب نمره قبولی در آزمون ها می توانند در سه ماه تابستان، درس های یک سال تحصیلی را بخوانند و در امتحانات شهریور شرکت کنند و در صورت قبولی، از ابتدای مهر در کلاس یک پایه بالاتر حاضر شوند.

دوره های جهشی دانش آموزان مستعد را طلب میکند

در جهش تحصیلی استعداد مهم ترین عامل در نظر گرفته می شود اما استعداد لزوما به معنای کسب نمره ممتاز نیست، برخی والدین این دو موضوع را با هم اشتباه می گیرند و در حالی که استعدادهای ویژه فرزند برایشان تایید شده نیست بدون در نظر گرفتن عوامل مختلف برای جهش تحصیلی او اصرار می کنند. استعداد با اصرار کلاس های پی در پی و اقدامات دیگر به وجود نمی آید بلکه استعداد توانی است که با آدم ها آفریده می شود و فقط تمرین و پشتکار آن را پرورش می دهد.

کودکان تیزهوش بهترین گزینه برای جهش تحصیلی هستند چرا که ویژگی های بارزشان آن ها را برای این گروه انتخاب می کند، آنها نسبت به یادگیری حریصند و مطالب را با سرعت می آموزند، اعتماد به نفس شان بالاست، کتاب خواندن را دوست دارند و همیشه مشغول مطالعه اند، دایره لغات وسیعی دارند و تمرکزشان به اندازه ای است که نه هنگام حرف زدن و نه هنگام یادگرفتن رشته افکارشان پاره نمی شود، آنها روابط میان امور به ظاهر نامربوط را درک می کنند و هر آنچه آموخته اند با یافتن شباهت و تفاوت ها به آموخته های جدید ربط می دهند.

اینها کودکانی کنجکاو و جستجوگرند و پرسش های کاوشگرانه دارند. این افراد می توانند با سرعت و بدون تمرین زیاد مسائل را به حافظه بسپارند، در حالی که علایق و سرگرمی های آنها همیشه این حس را به اطرافیان می دهد که آنها فراتر از سن شان رفتار می کنند.

بی شک کودکی با توان ذهنی عادی اشتباه ترین گزینه برای جهش تحصیلی به شمار می آید ؛ اگر این چنین شود هم تلاش های والدین به هدر می رود و هم تحمیل فشارهای خارج از آستانه تحمل دانش آموز، او را از درس زده می کند.

مخالفت با جهشی خوان ها گاهی منطقی است

معصومه عبدی روانشناس در خصوص پیامد های جهش تحصیلی بیان کرد: جهشی درس خواندن برای بیش از یک پایه تحصیلی توصیه نمی شود چرا که دانش‌آموزی که عادت کرده در پایه‌ تحصیلی خود سرآمد و نسبت به همکلاسان دیگرش از نظر هوش بالاتر باشد، وقتی که با جهش در کنار دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی بالاتر قرار می‌گیرد در سطح پایین‌تر یا حداقل هم سطح آنها قرار خواهد گرفت و با مشکلات روحی فراوان و سرخوردگی مواجه می‌شود که کاهش اعتماد به نفس، اضطراب و بی میلی به تحصیل از جمله آن ها است.

وی در ادامه بیان کرد:لازم است که والدین هیچ وقت فرزندشان را با سایرین مقایسه نکنند چرا که هر فردی استعداد و توانایی های خاص خود را دارد، پس بهتر است والدین همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

عبدی عنوان کرد:کودکانی که با دو پایه جهشی درس خواندن در کنار افرادی که از نظر سنی و جثه‌ای از آنها بزرگتر هستند قرار می‌گیرند، سازگاری و هم‌خوانی کافی با آنها ندارند که این ناسازگاری گودال های عمیق را در روان آن ها ایجاد می کند.

فردین منصوری روانشناس تربیتی اظهار داشت:دانش آموزانی که تجربه تحصیلات جهشی را داشته اند معمولا روحیات متفاوتی دارند و اغلب خود را برتر از سایر هم پایه های خود می دانند و خود را در کانون توجه قرار می دهند همچنین در خصوص نگرش و رفتار هایشان نسبت به دیگران احساس تکبر و ممتاز بودن می کنند.

مخالفان جهش تحصیلی نیز درست همین موضوع را محور مخالفت خود قرار می دهند، چون باور دارند توان این دانش آموزان در یادگیری سریع مفاهیم از آنها موجودی می سازد که بیشتر مواقع در نگرش های خود نسبت به دیگران احساس تکبر و ممتاز بودن می کنند.

برخی دیگر نیز نظرات مخالف نظرات فوق را دارند و بر این باورند که دوره های جهشی می تواند به پرورش استعداد و توانایی های دانش آموزان بیافزاید و تلاش و پشتکارشان را دوچندان کند که همه این موضوعات قابل بحث است و در شرایط متفاوت نتایج مختلف را به دنبال دارد.

توانایی فرزندتان را شناسایی کنید

نحوه درس خواندن هر دانش آموز با دیگری متفاوت است که این تغییرات دنباله رو استعداد و توانایی های فردی آن هاست و به همین منظور نمی توان حضور دانش آموزان در دوره های تحصیلی جهشی را درست یا نادرست دانست ولی به هر حال که شرکت در این دوره تنها برای بیش از یک پایه تحصیلی توصیه نمی شود و بهتر است خانواده ها توانایی های فرزندشان را در نظر بگیرند و آن ها را به همان سمت و سو هدایت کنند. والدین می توانند با استفاده از مشاوران و مسئولان با تجربه نسبت به نوع تحصیل فرزندشان اقدام کنند.

والدین باید واقع بینانه نسبت به توانایی های فرزندانشان راهنمایی های لازم را به آن ها ارائه دهند تا مسیر زندگی و آینده شان دچار بی برنامگی و خیالات واهی برای رسیدن به دستاوردهایی بسیار بزرگتر از توانمندی های دانش آموزان نباشد.



:: برچسب‌ها: کودکان تیزهوش , آموزش و پرورش , اداره آموزش و پرورش استثنائی , جهش تحصیلی , ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

برخی از مردم فکر می کنند که علاقه، رمز موفقیت است. علاقه می تواند چالش های لذت بخشی را به وجود آورد. می تواند صبر و شکیبایی را ، که برای هر پیشرفتی ضروری است در فرد ایجاد کند. با این همه مثال های نقضی وجود دارد که نشان می دهد علاقه لازمه ضروری موفقیت نیست. یکی از این موارد موفقیت در تحصیلات عالی است. ممکن است تصور کنید که دانش آموزان موفق باید نسبت به تحصیل علاقه مند باشند و این عامل حداقل تا حدودی باید تعیین کند که چرا برخی از دانش آموزان موفق می شوند و برخی دیگر نه. اما این تصور درستی نیست. پژوهش ها دراین زمینه نشان می دهد که در واقع هیچ ارتباطی بین تحصیلات موفق یک دانشجو در دانشگاه و توجه او به درس در دوران مدرسه وجود ندارد. لازم نیست یک دانش آموز برای اینکه در دانشگاه دانشجوی موفقی باشد در مدرسه هم به درس علاقه نشان داده باشد.

 نتایج این بررسی ها حاصل تحلیل داده های بین المللی وسیعی است که اصطلاحا «برنامه ارزیابی دانش آموزان بین المللی» (PISA) نامیده می شود. سازمان گسترش و همکاری های اقتصادی (OECD) این اطلاعات را هر سه سال یکبار منتشر می کند. نکته مهمی که نگاه پژوهشگران را به خود جلب می کند این است که دانش آموزان در سراسر دنیا نگاه متفاوتی در خصوص دوران تحصیل خود دارند. در ارزیابی ای که PISA در سال 2015 به عمل آورده، 72 دو کشور با اقتصادهای متفاوت شرکت کرده اند. آزمون های روخوانی، ریاضیات و علوم به همراه پرسشنامه هایی درباره گرایش ها، عقاید، عادت های یادگیری و علاقه مندی، از گروه های نمونه هر کشوری در سطح بچه های 15 سال در سراسر دنیا به عمل آمد. در نظرسنجی های قبل چهار گزینه ساده میزان گرایش دانش آموزان به مدرسه را اندازه گیری می کرد:

الف- مدرسه تاثیر کمی در آمادگی من برای ورود به زندگی دارد

ب- مدرسه وقتم را تلف می کند

ج- مدرسه به من کمک می کند که تا در تصمیم گیری ها اعتماد به نفس داشته باشم.

د- مدرسه به من چیزهایی یاد می دهد که در شغل آینده ام به درد می خورد.

نتیجه ای که در نظر سنجی به دست آمد این بود که تقریبا هیچ رابطه مستقیمی میان موفقیت های دانشگاهی یک دانشجو و علاقه مندی او به درس در دوران مدرسه وجود ندارد. این خلاف انتظار ما بود. این نتیجه از آمارهایی که در سال 2003، 2009 و 2012 منتشر شده بود نیز به دست آمد. این بررسی بدون توجه به زمینه اجتماعی- اقتصادی دانش آموز صورت گرفته و جنسیت هیچ تاثیری در این یافته ها نداشته است. این نتایج در کشورهای در حال توسعه و کشورهای توسعه یافته یکسان بوده است.

در میان 62 کشور تنها در حدود 2 درصد از دانش آموزانی که عملکرد ریاضیاتی خوبی از خودشان در مطالعه PISA نشان داده اند در دوران مدرسه توجهی به درس داشته اند. این یعنی در اغلب کشورها، دانش آموزانی که در دوران دانشگاه موفق هستند در دوران مدرسه نتایج خوبی بدست نمی آوردند. به طور مشابه دانش آموزانی که عملکرد بدی در دوران دانشگاه دارند ضرورتا دوران مدرسه بدی نداشته اند. به عبارت دیگر هیچ ارتباطی میان این دو مقطع تحصیلی وجود ندارد. این موضوع یک سوال جالب در خصوص انگیزه را به ذهن متبادر می کند. اگر هیچ رابطه واقعی میان موفقیت های دانشگاهی و توجه به درس در دوران مدرسه وجود ندارد، آنوقت چه انگیزه ای باعث می شود که دانش آموزان نخبه در تحصیلات دانشگاهی موفق شوند؟ این انگیزه هر چه باشد مطمئنا داشتن علاقه زیاد به مدرسه نیست.

پاسخ این است که این انگیزه در درون فرد وجود دارد. نتایج پژوهش دیگری که مبتنی بر داده های PISA است می گوید که آنچه دانشجویان موفق را از دانشجویان ناموفق جدا می کند خودباوری دانش آموزان در خصوص نقاط قوت و ضعف شان است. متغیر های روانشناختی فردی نظیر خودکارآمدی، اضطراب و لذت بردن از یادگیری به خودی خود 15 تا 25 درصد تغییرات را درباره اختلاف در سطح موفقیت های دانشگاهی دانشجویان را توضیح می دهد. اگر نتایج این دو پژوهش را با هم در نظر بگیریم به این نتیجه می رسیم که خودباوری دانشجو به توانایی های حل مسئله خودشان بسیار مهمتر از چیزهایی است که از مدرسه یاد گرفته است.

این یک مشکل اساسی است. توجه دانش آموزان با مدرسه به دلایل متعددی باید جدی تلقی شود. اگر دانش آموزان نتوانند فواید مستقیم درس خواندن را درک کنند، اگر آنها فکر کنند که مدرسه نتوانسته است انتظارات آنها را برآورده کند و اگر آنها فکر کنند که مهارت های دانشگاهی جایی بیرون از مدرسه تعلیم داده می شود، ممکن است که این موضوع در آینده بر نگاه آنها در مورد نهادهای رسمی دیگر نیز تاثیر بگذارد. علاوه بر این برخی از مردم نگاه بدبینانه ای به سازمان های رسمی دارند، نگاهی که ریشه در تجربیات مدرسه در طول سالهای شکل گیری شخصیت شان دارد. سازمان های رسمی زندگی شهروندی را شکل می دهند. آنها احتیاج دارند که مورد حمایت قرار بگیرند، بهبود بیابند و تقویت شوند نه اینکه به یکباره دورانداخته شوند. بنابراین دانش آموزان باید فکر کنند که در مدرسه در حال سرمایه گذاری هستند نه اینکه مدرسه رفتن را اتلاف وقت بدانند.

چه کار باید کرد؟ مسئولیت والدین در تصمیم گیری درخصوص مدرسه رفتن بچه ها نیاز به آگاهی بیشتر دارد آگاهی دراین مورد که تجربیات مدرسه تا چه حد می تواند تاثیرات طولانی مدت روی گرایش و باورهای دانش آموزان داشته باشد. باید در بکار گیری فعالیت های که از طریق مشابه سازی شرایط پس از تحصیل بچه را آموزش می دهند تاکید بیشتری کرد. چه دانش آموزان بتوانند ربطی میان شرایط اکنون و آینده خود برقرار بکنند یا نه این موضوع نتایج اساسی برای جامعه در بر خواهد داشت.



:: برچسب‌ها: فواید مستقیم درس خواندن , آزمون های روخوانی , دانش آموزان بین المللی , دانش آموزان موفق ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

این کتاب برای چه کسایی مناسبه؟

این کتاب برای رشته تجربی به صورت نکات کلیدی و مرور مطالب مهم مناسبه.

 

 

فایده این کتای چیه؟

درسنامه‌ای شامل نکات کلیدی و مرور مطالب مهم در ابتدای هر فصل

تقسیم مطالب و پرسش‌های چهارگزینه‌ای بر اساس بخش‌های کتاب درسی

214 پرسش چهارگزینه‌ای در درس‌نامه‌ها

1065 پرسش چهار‌گزینه‌ای در پایان درس‌نامه‌ها

پاسخ‌های کاملاً تشریحی برای همه‌ی پرسش‌های چهارگزینه‌ای

 

 

 

 

مولف این  کتاب کیه؟

مولفین این کتاب آقایان کاظم اجلالی و ارشک حمیدی و نوید صفایی هستند.

 

 

تعداد صفحات این کتاب چندتاست؟

340 صفحه داره

 

 



:: برچسب‌ها: انتشارات الگو , پایه یازدهم , خرید اینترنتی کتاب , فروشگاه اینترنتی نیمکت بوک , ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

آزمون مبحثی مطالعات اجتماعی هشتم در سایت قرار گرفت.

آزمون چه تاریخی در دسترس قرار میگیرد؟

از 18 مرداد ماه 1396. در هر ساعتی که تمایل داشته باشید می توانید در آزمون شرکت کنید.

هدف آزمون های جامع آنلاین چیست؟

هدف آزمون های جامع آنلاین این هست که قبل از آزمون اصلی خودتون رو بسنجید و ببینید در حل سوالات کدوم فصل ضعیف هستید و نقطه ضعف خودتون رو به قوت تبدیل کنید.

منبع آزمون چیست؟

منبع آزمون کتاب 1300 پرسش چهارگزینه ای هشتم از انتشارات تیزهوشان دکتر شاکری هست که در صورت تمایل می تونید از سایت نیمکت این کتاب عالی را تهیه کنید (به سایت www.nimkatbook.ir مراجعه کنید)

برای شرکت در آزمون چه کار باید کرد؟

شرکت در این آزمون ها رایگانه و فقط کافیه عضو سایت باشید و با نام کاربری و رمز عبور شخصی خودتون وارد سایت بشوید.

اگر عضو هستید، وارد سایت شوید.

اگر عضو نیستید، برای عضویت کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: آزمون های جامع آنلاین , انتشارات تیزهوشان دکتر شاکری , آزمون مبحثی , مطالعات اجتماعی هشتم ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

آزمون مبحثی مطالعات اجتماعی هشتم در سایت قرار گرفت.

آزمون چه تاریخی در دسترس قرار میگیرد؟

از 18 مرداد ماه 1396. در هر ساعتی که تمایل داشته باشید می توانید در آزمون شرکت کنید.

هدف آزمون های جامع آنلاین چیست؟

هدف آزمون های جامع آنلاین این هست که قبل از آزمون اصلی خودتون رو بسنجید و ببینید در حل سوالات کدوم فصل ضعیف هستید و نقطه ضعف خودتون رو به قوت تبدیل کنید.

منبع آزمون چیست؟

منبع آزمون کتاب 1300 پرسش چهارگزینه ای هشتم از انتشارات تیزهوشان دکتر شاکری هست که در صورت تمایل می تونید از سایت نیمکت این کتاب عالی را تهیه کنید (به سایت www.nimkatbook.ir مراجعه کنید)

برای شرکت در آزمون چه کار باید کرد؟

شرکت در این آزمون ها رایگانه و فقط کافیه عضو سایت باشید و با نام کاربری و رمز عبور شخصی خودتون وارد سایت بشوید.

اگر عضو هستید، وارد سایت شوید.

اگر عضو نیستید، برای عضویت کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: آزمون های جامع آنلاین , انتشارات تیزهوشان دکتر شاکری , آزمون مبحثی , مطالعات اجتماعی هشتم ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

این کتاب برای چه کسایی مناسبه؟

این کتاب برای یازدهمی های عزیز،به صورت نکات کلیدی و مرور مطالب مهم مناسبه.

 

فایده این کتاب چیه؟

درسنامه‌ای شامل نکات کلیدی و مرور مطالب مهم در ابتدای هر فصل

تقسیم مطالب و پرسش‌های چهارگزینه‌ای بر اساس بخش‌های کتاب درسی

244 پرسش چهارگزینه‌ای در درس‌نامه‌ها

1536پرسش چهار‌گزینه‌ای در پایان درس‌نامه‌ها

پاسخ‌های کاملاً تشریحی برای همه‌ی پرسش‌های چهارگزینه‌ای

 

 

 

 

 

مولف این کتاب کیه؟

مولفین این کتاب آقایان کاظم اجلالی و ارشک حمیدی و نوید صفایی هستند.

 

 

تعداد صفحات این کتاب چندتاست؟

434 صفحه داره.

 

 



:: برچسب‌ها: انتشارات الگو , خرید آن لاین کتاب , پایه یازدهم , فروشگاه نیمکت بوک , ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دوستای خوب تیزلندی قراره از این هفته، شنبه ها یک سوال از یه کتاب بپرسیم. نگران نباشید! کتاب توی سایتکتابم کو هست، شاید هم قبلا خونده باشیدش. تا چهارشنبه فرصت دارید زودی به این سوال جواب بدید و برای ما بفرستید.

به قید قرعه به 3 نفر از برنده ها جایزه میدیم. تازه عکسشون رو هم به همراه کتاب توی کانال میذاریم.

خیلی خیلی کیف می ده، از ما گفتن بود! 

سوال این هفته مسابقه ما از کتاب کارآگاه لئوپل رو با هم ببینیم:

تو هم می خوای دستیار مخفی کارآگاه لئوپل بشی؟!

کارآگاه لئوپل از داخل کتاب آمده بیرون تا ببینه کدوم از شما می تونید دستیار مخفی اش بشید و تو حل معماها کمکش کنید.

*معمای کارآگاه لئوپل:

کدام جزیره ی ایرانی است که اگر سر و ته اش کنی، تکلیف بچه های مدرسه می شود؟

راهنمایی:جواب این معما توی کتاب نیست، باید خودت زودی فکرت رو به کار بندازی و ببینی می تونی جواب کارآگاه لئوپل رو بدهی.

بدو از تاریخ 21 تا 25 مرداد وقت داری جواب رو به آدرس chtizland@ بفرستی و جزء سه برنده قرعه کشی ما بشی.جواب هایی که بعد از اون به دست ما برسه، توی مسابقه شرکت داده نمی شن.

 

 



:: برچسب‌ها: مسابقه کتابخوانی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

اندیشه پذیرفته شده کلی این است که ارتباط بیشتر با همسالان باعث افزایش سطح خوشبختی می گردد. این ایده در مورد اکثریت قریب به اتفاق انسان ها، به استثناء افرادی که دارای هوش بالایی می باشند، صحیح به نظر می رسد.

مطالعه ای طولی در مجله روانشناسی بریتانیا، سطوح رضایت از زندگی را در جوانان بین سنین 18 تا 28 را مورد بررسی قرار داد. این مطالعه بویژه در جستجوی ارتباط بین تراکم جمعیت و سطوح اجتماعی شدن با احساس شادی گزارش شده و رضایت از زندگی بود.

به طور کلی، نتایج حاکی از آن بود افرادی که در مناطق کم جمعیت تر زندگی می کنند، رضایت شان از زندگی بیشتر است؛ مثلا افرادی که در بخش های روستایی زندگی می کنند، سطح رضایت شان از زندگی بیشتر از ساکنین مناطق شهری است.

همبستگی غیر منتظره دیگر بین میزان زمان صرف شده در ارتباط با گروه همسالان و سطح رضایت از زندگی حاکی از این بود که هرچه ارتباط با همسالان بیشتر باشد، افراد تمایل بیشتری به شادی دارند.

افزون بر یافته های فوق این بررسی به شناسایی یک استثناء در باره حلقه ارتباطی افراد باهوش نیز منجر شد: آنها با اجتماع کمتری از افراد احساس شادمانی می کردند!

توضیح احتمالی پژوهشگران درباره این افراد باهوش تنها بدین گونه بود که: احتمالا افراد باهوش تمایل دارند بر اهداف بلند مدت تمرکز کنند و معاشرت با گروه همسالان باعث انحراف از رسیدن به اهداف رضایت بخش تلقی می گردد؛ آنها همچنین اضهار داشتند که افراد باهوش تر قدرت سازگاری بیشتری با دنیای مدرن و شیوه های جدید زندگی دارند. شاید جواب اصلی این گونه باشد.

برخی از ارتباطات اجتماعی عامل مهمی برای شادی و لذت محسوب شوند، اما افراط در آن ها اثرات مشابهی چون برخی از وابستگی ها را دارا می باشد و باعث می شود تا ما را از کشف احساسات و اهداف واقعی خودمان دور نگهدارد.

 



:: برچسب‌ها: تیزهوشان , دانش آموزان تیزهوشان , افراد باهوش , تیزلند ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

17 مرداد روزی است که  تیزلند فعالیت خود را به صورت رسمی  آغازکرد و امروز وارد دومین سال فعالیت خود شد، بسیار خوشحالیم که به  اهداف تعیین شده تا  حد بسیار زیادی رسیده ایم.

در طول 2 سال گذشته اتفاقات زیادی برای تیم  وب سایت تیزلند پیش آمد ، اما همواره تمامی تلاشمان بر این بوده است که بدون توجه به حاشیه ها به سمت جلو حرکت نمایید و به نوبه خودمان حرکتی هر چند کوچک اما مفید برای دانش آموزان سرزمین خود انجام دهیم..

با استفاده از تجارب به دست آمده در طول این 2 سال و با حمایتهایی که شما دوستان از ما بعمل می آوردید قصد داریم در سال سوم فعالیتمان جهشی بسیار بلند و ملموس نسبت به سالهای قبل داشته باشیم. از شما خواشمندیم ما را از پیشنهادات و انتقادات خود بی دریغ نگذارید و کمک کنید تا این وب سایت را به عنوان مفید ترین و بهترین سایت آموزشی فارسی زبان به تمامی ایرانیان معرفی نماییم.

پس بیاییم با حمایت از این سرزمین، جشن دو ساله‌ی آن را به جشن دو هزار و پانصد ساله تبدیل کنیم.

 

 

سرزمین تیزهوش ها دومین سالگرد تولدش را جشن گرفتسرزمین تیزهوش ها دومین سالگرد تولدش را جشن گرفتسرزمین تیزهوش ها دومین سالگرد تولدش را جشن گرفتسرزمین تیزهوش ها دومین سالگرد تولدش را جشن گرفتسرزمین تیزهوش ها دومین سالگرد تولدش را جشن گرفتسرزمین تیزهوش ها دومین سالگرد تولدش را جشن گرفتسرزمین تیزهوش ها دومین سالگرد تولدش را جشن گرفتسرزمین تیزهوش ها دومین سالگرد تولدش را جشن گرفت

 



:: برچسب‌ها: تیزلند , سرزمین تیزهوش ها , سایت آموزشی , جشن دوساله ی تیزلند , ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

17 مرداد روزی است که  تیزلند فعالیت خود را به صورت رسمی  آغازکرد و امروز وارد دومین سال فعالیت خود شد، بسیار خوشحالیم که به  اهداف تعیین شده تا  حد بسیار زیادی رسیده ایم.

در طول 2 سال گذشته اتفاقات زیادی برای تیم  وب سایت تیزلند پیش آمد ، اما همواره تمامی تلاشمان بر این بوده است که بدون توجه به حاشیه ها به سمت جلو حرکت نمایید و به نوبه خودمان حرکتی هر چند کوچک اما مفید برای دانش آموزان سرزمین خود انجام دهیم..

با استفاده از تجارب به دست آمده در طول این 2 سال و با حمایتهایی که شما دوستان از ما بعمل می آوردید قصد داریم در سال سوم فعالیتمان جهشی بسیار بلند و ملموس نسبت به سالهای قبل داشته باشیم. از شما خواشمندیم ما را از پیشنهادات و انتقادات خود بی دریغ نگذارید و کمک کنید تا این وب سایت را به عنوان مفید ترین و بهترین سایت آموزشی فارسی زبان به تمامی ایرانیان معرفی نماییم.

پس بیاییم با حمایت از این سرزمین، جشن دو ساله‌ی آن را به جشن دو هزار و پانصد ساله تبدیل کنیم.

 

 

سرزمین تیزهوش ها دومین سالگرد تولدش را جشن گرفتسرزمین تیزهوش ها دومین سالگرد تولدش را جشن گرفتسرزمین تیزهوش ها دومین سالگرد تولدش را جشن گرفتسرزمین تیزهوش ها دومین سالگرد تولدش را جشن گرفتسرزمین تیزهوش ها دومین سالگرد تولدش را جشن گرفتسرزمین تیزهوش ها دومین سالگرد تولدش را جشن گرفتسرزمین تیزهوش ها دومین سالگرد تولدش را جشن گرفتسرزمین تیزهوش ها دومین سالگرد تولدش را جشن گرفت

 



:: برچسب‌ها: تیزلند , سرزمین تیزهوش ها , سایت آموزشی , جشن دوساله ی تیزلند , ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1396 | نظرات ()