نوشته شده توسط : تیزلند

مرکز آموزشی شهید اژه‌ای نام چند مدرسهٔ راهنمایی و دبیرستان است که در شهر اصفهان (ایران) واقع شده و از مراکز سمپاد (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) می‌باشد. اولین شعبه از این مدارس در سال 1367 شمسی تاسیس شد.پس از آن در سال های پایانی دهه هشتاد و با تغییر مدیریت مرکز سمپاد، 1 مرکز راهنمایی و 2 مرکز دبیرستان دیگر تاسیس شدند.دانش آموزان این مدرسه عموما از موفق ترین شرکت کنندگان در کنکور و المپیادهای علمی ایران هستند.موسس شعبه اصلی محمد اژه ای است که در فاصله سال های 67 تا 82 و از سال 85تا 91 مدیریت مرکز دبیرستان را نیز به عهده داشته است. محمد اژه ای برادر جواد اژه ای است که ریاست هیات امنای سمپاد را بر عهده دارد.

 

دبیرستان شهید اژه‌ای 1 دارای 21 کلاس (در رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی وانسانی) است. مدرسه راهنمایی شهید اژه‌ای در کنار این مرکز واقع شده‌.تمامی کلاس ها مجهز به تخته هوشمند می باشند.این مدرسه دارای اتاقی مجلل برای برگزاری جلسات نیز می باشد.همچنین از امکانات آن به وجود وسایل ورزشی وکتاب خانه بزرگ اشاره کرد.

 

مدرسه شهید اژه ای

 

منبع دریافت این مطلب : دبیرستان شهید اژه ای اصفهان



:: بازدید از این مطلب : 552
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

24 فروردین 1394

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا عابدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تیم دبیرستان سینائیان این شهر در مسابقات فوتسال مدارس استعداد درخشان استان اصفهان نایب قهرمان شد.این مسابقات همه ساله به منظور ایجاد روحیه نشاط، ارتقای سلامت و رقابت سالم بیندانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان اصفهان برگزار می‌گردد.

این مسئول بیان کرد: مسابقات امسال در رشته‌های فوتسال، تنیس روی میز، والیبال و شنـا طی روزهای 20 و 21 فروردین در محل اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار گردید که تیم‌های شهید اژه‌های اصفهان مقام قهرمانی و تیم شهید اژه‌های آران و بیدگل به مقام سوم رسیدند.

به گفته وی، در این دوره از مسابقات که به صورت دو حذفی برگزار شد، «یزدان خوش‌بیان» بازیکن تیم دبیرستان حاج احمد سینائیان کاشان توانست با شش گل زده موفق شد تا که عنوان آقای گل را نیز به خود اختصاص دهد.

عابدی یادآور شد: برای تیم سینائیان کاشان، دانش‌آموزان محمد هادی فرشچی، مهدی کوچکی، آرین احمدوند، محمد مصطفایی، حسین اسدیان، حمیدرضا اوبایی، یزدان خوش‌بیان، امیرفرشاد فرخ‌یار، امیرعلی اطلسی، علی قضاوی بازی کردند که «علی عباس باصری» به عنوان مربی و «حسن ایرانیان» به عنوان سرپرست این تیم را همراهی کردند.

کلمات کلیدی مطلب : مدارس استعدادهای درخشان

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

یکشنبه 24 اسفند 1393  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا، حسین شجاعی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور، در دیدار با خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز و مدیران مدارس استعدادهای درخشان البرز در خصوص توسعه بی رویه مدارس سمپاد، اظهار داشت: بر اساس نرم و هنجار های جمعیتی نباید تعداد این دانش آموزان در جوامع مختلف بالا باشد اما تحصیل تعداد بالای دانش آموزان در مدارس استعدادهای درخشان کشور با این فرضیه تناسب ندارد.

شجاعی با اشاره به اینکه سرعت فراگیری علم در دانش آموزان متفاوت است، گفت: تحصیل همزمان دانش آموزان نخبه و تیزهوش و دانش آموزان عادی تعارض بزرگی را در روش تدریس برای معلم ایجاد می کند؛ لذا اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش در دولت جدید توجه به کیفیت آموزشی در مدارس تیزهوشان است و توسعه کمی به هیچ وجه در دستور کار نیست.

وی افزود: بحث توسعه بی رویه این مدارس از سال های 92-91 آغاز شد واین مدارس بیش از 25 درصد جمعیت دانش آموزی را تشکیل می داد؛ آمار دانش آموزان ورودی مدارس سمپاد؛ درسال 92 26000 نفر و در سال جاری 21000 نفر بود و برای سال اتی این آمار به 19000 نفر رسیده است.

شجاعی گفت: باید توجه داشته باشیم تفکیک دانش آموزان تیزهوش و عادی موجب سرکوب شدن استعدادهای دیگر دانش آموزان نشود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور خاطر نشان کرد: شناسایی نخبگان بر عهده مربیان و آموزگاران می باشد؛ و چیزی که مردم و اولیاء باید بدانند این است که؛ استعدادخریدنی نیست.

وی افزود: برای اولین بار در سال 93 توانستیم کلیات نظام تربیت استعدادهای برتر در آموزش و پرورش را تدوین کنیم و همه این تلاش ها به این دلیل است که آموزش و پرورش این مرکز را به رسمیت بشناسد.

شجاعی با اشاره به توجه همه جانبه به رشته های مختلف اظهار داشت: سمپاد باید به گونه ای طراحی شود که بتواند به همه جنبه ها و زمینه ها توجه کند و نباید صرفا در رشته های علوم پایه مانند ریاضی و فیزیک بپردازیم و از علوم انسانی غافل شویم، کشور را جامعه شناس ها پیش می برند و در هر زمینه ای باید به فرهنگ جامعه نیز توجه داشته باشیم.

شجاعی خطاب به مدیران مدارس استعدادهای درخشان گفت: ما باید مدارس را با روش ماتریسی اداره کنیم و گروه های آموزشی و درسی در مراکز استعدادهای درخشان فعال شوند.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان کشور با اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیق در این مدارس افزود: بحث پژوهش موضوعی نیست که مانند آموزش کلاسیک باشد؛ باید بدانیم که چگونه پژوهش کنیم و در این راستا مجله های استعدادهای درخشان را دوباره احیاء کردیم.

وی در ادامه بر توجه به آزمون های پیشرفت تحصیلی، آموزش مشاوران تربیتی تاکید کرد.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش استان البرز | مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

یکشنبه 28 دی 1393 

به گزارش خبرگزاری پانا، رییس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: دستورالعمل آزمون ورودی دبیرستان های دوره اول متوسطه (پایه هفتم) و رشته ادبیات و علوم انسانی (پایه دوم) دبیرستان های استعدادهای درخشان سال تحصیلی 95-94 به ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها نواحی و مناطق ارسال گردید دانش آموزان و اولیا محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر به مدیران مدارس مراجعه نمایند و از مدیران محترم نیز انتظار می رود شرایط ثبت نام را به دانش آموزان و اولیاء محترم دانش آموزان اطلاع رسانی نمایند.

متن دستور العمل به شرح ذیل می باشد:

الف) ورودی دوره اول متوسطه (پایه هفتم):

1- ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی دوره اول متوسطه (پایه هفتم): روز شنبه مورخه 93/11/25 تا روز پنجشنبه مورخه 93/12/7 انجام خواهد شد.

2- زمان آزمـون ورودی دوره اول متـوسطه (پایه هفتم) راس سـاعت 9 صبـح روز جمعـه مورخه 94/2/25 بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

3- مدارک لازم جهت ثبت نام: الف) واریز مبلغ 120000 ریال به شماره حسـاب 2173120176007 به نام درآمدهای اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش ب) ارائه فایل عکس داوطلب.

ج) تکمیل فرم اینترنتی تقاضانامه ثبت نام در آزمون.

4- ضوابط و شرایط ثبت نام آزمون ورودی دوره اول متوسطه (پایه هفتم):

الف ) داشتن تابعیت ایران.

ب) کسب (مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس) و یا (کسب مقیاس خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب) در سایر دروس در نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی سال تحصیلی 93-92

5- منابع آزمون: کتابهای درسی پایه ششم ابتدایی سال تحصیلی 94-93

6- طراحی سوالات آزمون مذکور بصورت هماهنگ کشوری خواهد بود. ضمنا آزمون نمره منفی دارد.

ب: ورودی رشته ادبیات و علوم انسانی (پایه دوم متوسطه):

1- زمان ثبت نام رشته ادبیات و علوم انسانی (پایه دوم متوسطه): از روز شنبه مورخ 94/3/2 تا مورخ 94/3/21

2- زمان برگزاری آزمون رشته ادبیات و علوم انسانی (پایه دوم متوسطه):

روز پنجشنبه مورخه 94/5/1 راس ساعت 9 صبح

3- مدارک لازم جهت ثبت نام رشته ادبیات و علوم انسانی (پایه دوم متوسطه):

الف) واریز مبلغ 120000 ریال به شماره حساب 2173120176007 به نام درآمدهای اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش ب) ارائه فایل عکس داوطلب.

ج) تکمیل فرم اینترنتی تقاضانامه ثبت نام در آزمون .

4- ضوابط و شرایط ثبت نام رشته ادبیات و علوم انسانی (پایه دوم متوسطه):

الف) داشتن تابعیت ایران

ب) داشتن حداقل معدل کل سالانه 17 در پایه اول دوره اول متوسطه سال تحصیلی 94-93

5- پذیرش دانش آموزان در رشته ادبیات و علوم انسانی پایه دوم دبیرستانهای استعدادهای درخشان، صرفا برای تحصیل در رشته مذکور خواهد بود، تغییر رشته این گروه از پذیرفته شدگان ممنوع می باشد.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش تهران | سمپاد 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

30 دی 1393

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان تهران، دکتر یوسفی فر رئیس جشنواره شکوفایی اختراعات استان تهران و البرز (رویش)، یکی از اهداف جشنواره را شناسایی دانش آموزان دارای استعدادهای برتر در زمینه اختراعات و نوآوری دانست. وی در این رابطه تأکید کرد بهتر است شناسایی و کشف استعدادهای مورد نظر از ابتدا و در سطح مدارس آغاز شود. ازاین‌ رو بر اساس یکی از سیاست های راهبردی جشنواره رویش، در این جشنواره امکانی فراهم شد تا دانش آموزان استعداد درخشان اختراعات و نوآوری های برگزیده جشنواره خوارزمی خود را، با تائید داوران اداره استعداد درخشان شهر تهران و با محوریت دو مدرسه فرزانگان و علامه حلی در 2 غرفه به نمایش بگذارند.

همچنین در همین راستا به‌ منظور توانمندسازی هر چه بیشتر این دانش آموزان، بخشی از ظرفیت کارگاه‌ های توانمندسازی که در ایام جشنواره برگزار می‌شود، به این دانش آموزان مخترع اختصاص‌ یافته است.

در پایان ایشان از اهتمام بنیاد نخبگان استان تهران جهت برقراری و تعامل با آموزش‌ و پرورش و برنامه‌ ریزی لازم جهت بازدید 40 مدرسه استعداد درخشان استان تهران از جشنواره خبر دادند.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش تهران | سمپاد

 

منبع دریافت این مطلب : بنیاد نخبگان استان تهران



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

یکم اردیبهشت 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، این بازارچه دانش‌آموزی پیش از ظهر امروز در دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی اسفراین برپا شد و دانش‌آموزان محصولات خود را در بازارچه کار و فناوری مدرسه عرضه کردند.

بیش از 50 نفر از دانش‌آموزان این آموزشگاه محصولات دست‌ساز خود را در درس کار و فناوری به نمایش گذاشتند و به سایر هم‌کلاسی‌های خود و اولیای دانش‌آموزان و بازدید‌کنندگان فروختند.

مدیر دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی اسفراین در حاشیه راه‌اندازی این بازارچه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اسفراین فارس گفت: این بازارچه با هدف بهره‌‌وری از درس کار و فن‌آوری‌، آشنایی دانش‌آموزان با حرفه کسب و کار‌، افزایش روحیه تولید در دانش‌آموزان، آشنایی با خلاقیت و توانایی‌های دانش‌آموزان و عملی کردن داشته‌های دانش‌آموزان از کتاب کار و فناوری برگزار شده است.

علیرضا حسن‌آبادی اظهار کرد: مدرسه به عنوان پایه و اساس آموزش به این نوجوانان، تأثیرگذارترین نهاد در زمینه خودسازی آن‌ها محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم برگزاری چنین برنامه‌هایی در سطح مدارس زمینه‌ساز فعالیت بیشتر دانش‌آموزان در زمینه خوداشتغالی خواهد بود و فرهنگ خودکفایی را به آینده‌سازان این مملکت یاد خواهد داد.

به گزارش فارس، شهرستان اسفراین در جنوب استان خراسان شمالی قرار دارد.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش استان خراسان شمالی

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

پنجشنبه 2 بهمن 1393

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، علی ورودی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های استان اردبیل افزود: این ستاد می تواند با حضور روسای دانشگاه های استان و اساتید برجسته در استانداری اردبیل شکل بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم ورود رشته های بروز در دانشگاه ها تصریح کرد: باید از رشته هایی که در پایان تحصیل جذب ندارند پرهیز شده و رشته های فنی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل از موفقیت دانش آموزان اردبیل در کنکور امسال خبر داد و ادامه داد: در کنکور امسال علاوه بر درصد قبولی و میانگین نمرات، 21 نفر از ناحیه یک آموزش و پرورش رتبه زیر هزار کسب کردند.

وی با بیان اینکه با توجه به موفقیت های امسال پیش بینی می شود در سال آینده شاهد جهش علمی در ناحیه یک آموزش و پرورش بویژه در کنکور باشیم، متذکر شد: امسال 20 دانش آموز این ناحیه نیز به لیگ علمی و بین المللی پایا راه یافتند.

ورودی راهیابی دو فیلم از ناحیه یک به جشنواره فیلم رشد، 15 نفر به مرحله کشوری "پرسش مهر"، هشت نفر به مسابقات کشوری قرآن، کسب رتبه اول سومین جشنواره نوجوان سالم استان و ... را از دیگر موفقیت های این ناحیه آموزشی برشمرد.

وی همچنین در خصوص توسعه مدارس تیزهوشان تاکید کرد که با توسعه بی رویه این مدارس موافق نیستم و باید محدود شود و واقعا باید دانش آموزان تیزهوش به اینگونه مدارس راه یابند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل در عین حال با موفقیت آمیز خواندن مدارس هیئت امناییبه دلیل توسعه مشارکتهای مردمی عنوان کرد: هم اکنون 17.5 درصد دانش آموزان ناحیه یک آموزش و پرورش اردبیل در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش اردبیل 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری مهر



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دوشنبه 6 بهمن 1393  

به گزارش خبرگزاری پانا در پی اهانت نشریه شارلی ابدو فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، جمعی از کارکنان و دانش آموزان آموزشگاه های پسرانه تیزهوشان شهید بهشتی و پسرانه بدر 1 با امضای طوماری این عمل زشت را محکوم کردند. در قسمتی از متن طومار آمده است: این مجله با اهانت به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام دل همه آزادیخواهان جهان را جریحه دار نمود، اما وعده الهی بدون هیچ شک و تردیدی تحقق خواهد یافت. اینک ما عمل زشت اهانت به نبی مکرم اسلام را شدیدا محکوم می کنیم و از همه برادارن و خواهران مسلمان خود می خواهیم با اتحاد و وحدت و با هوشیاری خود و با پیروی از رهبر عزیزمان نقشه دشمنان اسلام را نقش بر آب کنیم.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

6 اسفند 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، مسعود بکایی بعدازظهر امروز در جشن ستارگان نخبه علمی، فرهنگی و هنری شهرستان اسدآباد، با اشاره به کمبود امکانات در 36 سال گذشته در این شهرستان، اظهار کرد: این شهرستان در 36 سال گذشته با 30 هزار نفر جمعیت تنها سه مدرسه متوسطه داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج دانشگاه دولتی و غیردولتی با 5 هزار دانشجو در این شهرستان وجود دارد، ادامه داد: امیدواریم این قشر دانشجو و دانش‌آموز نخبه بتوانند نقش مهمی را در امور آموزشی، علمی و فرهنگی شهرستان ایفا کنند.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه به دلیل عدم تخصیص اعتبارات به موقع و ایجاد امکانات آموزشی، این شهرستان فرصت‌های زیادی را از دست داده است، گفت: متأسفانه روستاهای اسدآباد از امکانات آموزشی محدودی بهره‌مند هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان در مقایسه با مرکز استان و کشور محرومیت‌های زیادی دارد که می‌طلبد با اصلاح این نابرابری‌ها، فرصت‌های جدیدی را در شهرستان ایجاد کنیم.

بکایی بر ایجاد انگیزه در بین نخبگان شهرستان تأکید کرد و افزود: با توجه به استعدادهای درخشانی که در سطح روستاها وجود دارد، می‌طلبد امکانات بهتر و بیشتری در این مناطق ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه انتظارات شهرهای کوچک از اداره‌ کل آموزش و پرورش بسیار فراتر است، افزود: باید مسئولان استان در راستای ارتقا و کیفیت‌ بخشی آموزشی در روستاها بیشتر توجه و اهتمام داشته باشند.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه نوسازی مدارسی که با سن فیزیکی بالای 25 سال هستند، در اولویت‌های اداره‌کل نوسازی قرار گیرد، افزود: امور رفاهی فرهنگیانی که در سطح روستاها خدمت می‌کنند، بیشتر مورد توجه باشد.

وی ایجاد مدارس تیزهوشان در اسدآباد را یک ضرورت خواند و از مسئولان استانی خواست زمینه‌ای را فراهم کنند این شهرستان نیز از وجود مدارس دخترانه و پسرانه تیزهوشان بهره‌مند شود.

بکایی افزود: وجود مدارس تیزهوشان در شهرستان می‌تواند در راستای تحصیل افراد و استعدادهای درخشان نقش مؤثری داشته باشد.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش استان همدان

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

10 اسفند 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سجاد شیخیانی صبح امروز در جلسه هماهنگی مراسم استقبال از دو شهید گمنام اظهار کرد: برای بهره‌مندی معنوی دانش‌آموزان شهر بوشهر مراسم استقبال شهدای گمنام در دبیرستان تیزهوشان این شهر انجام خواهد شد.

شیخیانی با اشاره به‌اینکه شهدا درس ولایت‌مداری و بازدارندگی در مقابل دشمنان را به مردم جامعه آموخته‌اند، گفت: شهادت از برترین واژه‌های فرهنگ اسلامی و از مقدس‌ترین مفاهیم معارف الهی است.شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود می‌کند و قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می‌پیوندد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی سپاه شهرستان بوشهر تاکید کرد: زنده نگه داشتن یاد شهید و نام شهید و بزرگداشت زمان و مکان شهادت و مدفن و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهید است.

شیخیانی با بیان اینکه دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی فردا میزبان دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس خواهد بود، خاطرنشان کرد: مراسم استقبال از شهدای گمنام از ساعت 10:30 تا 12 در آن دبیرستان و با حضور باشکوه دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

10 بهمن 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیامک پاکرو بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 60 هزار دانش‌آموز تیزهوش و پرهوش مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه شناسایی شده‌اند.

پاکرو به شناسایی 300 دانش‌آموز مددجو پایه پنجم و ششم ابتدایی استان کرمانشاه در مرحله نخست اشاره کرد و گفت: آزمون هوش پیش‌رونده ریون برگزار شد.

وی تاکید کردکه مشاوران امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان و مراکز مشاوره آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای شناسایی هوش دانش‌آموزان همکاری و تعامل داشته‌اند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه، 120 دانش‌آموز دارای هوش متوسط به بالا در آزمون ریون غربال شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: آزمون هوش وکسلر با حضور منتخبان مرحله نخست اجرا شد که با برگزاری این آزمون، 620 دانش‌آموز تیزهوش و پرهوش مددجو شناسایی شدند.

پاکرو هدف از شناسایی این دانش‌آموزان را حمایت از آن‌ها و ارائه برنامه‌های آموزشی در راستای بهره‌مندی از قدرت و توانایی بالای آنان در مسیر صحیح بیان کرد.

وی با بیان اینکه مشاوران جلساتی را برای آگاهی والدین این دانش‌آموزان از خصوصیات، بهره هوشی، استعداد و قدرت خلاقیت فرزندانشان برگزار می‌کنند، افزود: نیاز این دانش‌آموزان در مدارس و کلاس‌های عادی برآورده نمی‌شود و کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه آنان را برای شرکت در برنامه‌های ویژه یاری می‌کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان تیزهوش نیازهای آموزشی ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: این دانش‌آموزان در راستای آمادگی ورود به مدارس تیزهوشان، در کلاس‌های کنکوری یک‌ساله شرکت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه اعطای سبدهای غذایی و تامین کمک هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان تیزهوش را از مساعدت‌های کمیته امداد عنوان کرد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

پنج شنبه 14 اسفند 1393

به گزارش خبرنگارپانا، دانش آموزان مقاطع دوره اول و دوم متوسطه میتوانند در چهار رشته حفظ قران کریم, حفظ ویژه ,قرائت قران کریم و معارف در این کنگره حضور به عمل اوردند.

مرحله مقدماتی (مدرسه ای)در سراسر مدارس استعداد های درخشان اجرا شده است و هم اکنون داوطلبان برگزیده میتوانند در مرحله میانی (استانی) شرکت کنند.

طوبی میرزا کلهر, مدیریت مرکز فرزانگان حضرت زینب (س) شهر ری با تاکید بر اهمیت حضور فعال دانش آموزان این مرکز در این مسابقات اظهار کرد: امیدوارم دانش آموزان قرانی شایسته مرکز ما افتخار افرین باشند.

 

 

نویسنده مطلب : فاطمه رجبی نیکو

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دوشنبه 11 اسفند 1393 

به گزارش خبرنگار پانا،عبدالکریم رستمی مدیرآموزش وپرورش ناحیه 3 کرج؛ضمن گرامیداشت هفته تربیت اسلامی گفت:درآسمان درخشان تعلیم و تربیت اسلامی ستارگان درخشانی چون شهیدان رجائی و باهنر تلاش های فراوانی متحمل شدند و نام و یاد این شهیدان عزیز د رنظام تعلیم و تربیت جاودان و ماندگار می باشد و دلیل ماندگاری ایشان تربیت قرآنی آنها است.

رستمی افزود:اگر آینده سازان با آموزه های دینی و الگوهای قرآنی تربیت شوند ، قطعا این تربیت برای همیشه آن ها را بیمه و هدایت خواهد کرد.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی اظهار داشت: امروز جهان تشنه حقیقت و قرآن کریم است و امروز برای هدایت نسل آینده کشور باید به قرآن کریم تمسک و توجه کرده و در مسیر قرآن عزیز قدم برداشت.

رستمی خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در مسابقه قرآن کریم خاطرنشان کرد:هیچ هدایت و توفیقی بالاتر ازهدایت و موفقیت درزیر سایه قرآن نیست و قرآن سعادت دنیا و آخرت همه ما را تضمین کرده و ما را از نابسامانی ها نجات داده وبه ما هویت می بخشد.

وی گفت:گمشده دنیای مادی غرب آرامش است ، آرامش و سعادت در سایه قرآن حاکم می شود وامروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ، تمسک و توجه به قرآن کریم بیش از پیش افزایش یافته است و بزرگترین افتخار برای انسان خدمت در عرصه و آستان قرآن کریم است.

کلمات کلیدی مطلب : مدارس سمپاد آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج | آموزش و پرورش

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

تصویر زیر یک طنز آموزشی را نشان می دهد.در رابطه با ترغیب کردن والدین به غذا خوردن فرزندان است.که می خواهند از راه های مختلف فرزندان را به غذا خوردن تشویق کنند.

طنز آموزشی



:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

28 بهمن 1393

ابراهیم سحرخیز، مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت: هر از گاهی از زبان مسئولان آموزش و پرورش در خصوص مدارس استعدادهای درخشان مطالبی شنیده می‌شود که با برخی از مفروضات و بایسته‌ها جمع شدنی نیست؛ به عنوان مثال «مدارس سمپاد موجود با شیب ملایم کاهش می‌یابد. تعداد اندکی از دانش‌آموزان که استعدادهای فوق برتر دارند جداسازی می‌شوند و در مدارس تیزهوشان ادامه تحصیل می‌دهند».

وی ادامه داد: مطلب فوق چند سوال اساسی را به ذهن متبادر می‌سازد که پاسخ آنها ضروری است 1- «آیا واقعا مدارس تیزهوشان به طور بی‌رویه افزایش یافته‌اند؟»، 2- «آیا بین روح حاکم بر سند تحول بنیادین و تداوم فعالیت این نوع از مدارس سازگاری وجود دارد؟»، 3- «آیا آزمون فعلی به عنوان ابراز تشخیص از قابلیت و توان لازم برای تمیز استعدادهای به اصطلاح فوق برتر برخوردار است؟» و 4- «آیا می‌توان کاهش این قبیل از مدارس را دمیدن در تنور خصوصی سازی مدارس تلقی کرد؟».

سحرخیز افزود: پاسخ به سوال اول «اینکه در ابتدای شکل‌گیری چنین مدارسی به هر دلیلی از جمله محدودیت منابع، مصلحت اقتضا کرده است این مدارس فقط در مرکز استان شکل گیرد اما باید قبول کرد تقاضای اجتماعی و عدالت آموزشی ایجاب می‌کند در آن تصمیم بازنگری شود، چرا باید عده‌ای قابل ملاحظه از دانش‌آموزان واجد شرایط صرفاً به دلیل بعد جغرافیایی و دوری از مرکز استان از راهیابی به این مدارس محروم شوند؟».

وی ادامه داد: آیا در کلانشهری مانند تهران با جمعیت دانش‌آموزی بیش از یک میلیون نفر به ویژه در مناطق نابرخوردار باید سال‌ها در حسرت ورود به مدرسه تیزهوشان ماند؟؛ آیا نباید منطقه‌ای در تهران که با جمعیت دانش‌آموزی یک استان برابری می‌کند اجازه داشته باشد حداقل دو مدرسه برای هر جنس در حوزه تیزهوشان دایر کند؟

مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وقتی تقاضای اجتماعی به صورت اقبال مردم از این مدارس در حد متعارف وجود دارد به گونه‌ای که حاضرند از هر گونه مشارکتی در اداره این قبیل مدارس دولتی استقبال کنند چرا باید به بازاریابی مدارس غیردولتی بیندیشیم؟، گفت: آیا قرار است با محدود کردن مدارس خاص به تدریج مدارس دولتی را خلع سلاح کرده و با خالی کردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان مستعد هم صدا با برخی از صاحبان مدارس غیردولتی بگویید مدارس دولتی با هزینه سرانه 1800000 تومانی فاقد بهره‌وری است و لابد خروجی چنین استدلالی سرعت بخشیدن به واگذاری است.

وی افزود: مدارس خاص دولتی از جمله تیزهوشان فارغ از چرایی تشکیل آن با کارنامه قابل دفاع خود در زمینه‌های مختلف از جمله رتبه‌های برتر کنکور، درخشش در المپیادهای جهانی برگ برنده آموزش و پرورش دولتی است که اعتماد و امید به آموزش و پرورش در بین مردم برانگیخته است به همین خاطر برخی با توجیهاتی به ظاهر دلسوزانه درصدد محدود کردن آنها هستند.

سحرخیز با طرح این پرسش که «چرا باید تحصیل تنها 146602 نفر در دوره متوسطه اول و دوم که قریب به 2 درصد دانش آموزان متوسطه را شامل می‌شود آنچنان به چشم بعضی زیاد به نظر برسد که خواب شیب ملایم برای کاهش آن را ببینند»، بیان داشت: باید مدیران سنوات گذشته را تحسین کرد که در توسعه عدالت آموزشی و تربیتی، پوشش این مدارس را از 92 شهرستان یا منطقه آموزشی در سال 1388 به 207 منطقه در سال 1392 افزایش داده‌اند؛ افزایش بی‌رویه هنگامی معنا دارد که فراتر از نُرم دانش‌آموزی مدرسه دایر شود که توازن نصاب مدارس را در هم بریزد که چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی به پاسخ به سوال دوم پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد روح کلی حاکم بر سند با پرداختن به عدالت تربیتی در ابعاد کمی، همگانی و الزامی و عدالت کیفی با رعایت تفاوت‌های فردی، جنسیتی، فرهنگی و جغرافیایی به دنبال تحقق شایستگی‌های پایه در آحاد دانش‌آموزان است که می‌توان گفت بخش‌هایی از سند از جمله راهکارهای 5-1، 18-3، 16-7، 15-5 نه تنها با تداوم چنین مدارسی در تقابل نیست بلکه تمام قد از صاحبان استعدادهای خاص، خلاق و نوآور دفاع می‌کند.

مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوال سوم اظهار داشت: افراد با هوش کسانی هستند که ضریب هوشی آنها از حد عادی قدری بالاتر است که هوش بین 120 تا 130 و "سرآمد" و از 130 به بالاتر "باهوش" می‌گویند؛ برای تعریف واژه تیز هوش یا نخبه اتفاق نظر اندکی وجود دارد. تیز هوش به صورت هوش عمومی بالا، استعداد در حوزه تحصیلی خاص و تعامل بین توانایی و خلاقیت بالا تعریف شده است.

وی افزود: متاسفانه به بهانه آماده کردن دانش‌آموزان برای قبولی در آزمون تیزهوشان، برخی افراد و موسسات ناآگاه و یا مغرض فعالیت‌های کاذب آموزشی مثل تست زنی و آموزش فشرده کنکور برایدوره ابتدایی گذاشته‌اند و این امر باعث تخریب خلاقیت، رقابت استرس آفرین، از بین بردن سرمایه و وقت خانواده و بدآموزی و انحراف آموزشی شده است.

سحرخیز با بیان اینکه تیزهوش بودن یک سری خصیصه‌ها و ویژگی‌هایی دارد که با گذر زمان در فرد شکل گرفته است، گفت: به صورت بادکنکی و دوپینگ امکان تیز هوش کردن افراد نیست ودانش‌آموزان از لحاظ هیجانی، انگیزه و انگیزش به تحصیل و تفکر خلاق و حتی از لحاظ جسمانی آسیب‌های زیادی می‌بینند و به نظر می‌رسد آزمون‌های فعلی نه تنها از ضریب بالایی برخوردار نیست بلکه آموزش و پرورش را درگیر کنکور زودرسی کردن است که خانواده‌ها باید بهای آن را از دوره ابتدایی بپردازند.

وی اضافه کرد: البته بیان این مطالب نافی بکارگیری ابراز تشخیصی مناسب در جذب و گزینش دانش‌آموزان نیست که این مهم در سایه مطالعه علمی ـ پژوهشی حاصل شدنی است؛ قدری خلاقیت در کنار سهیم ساختن استان‌ها دراین هم اندیشی در کنار شکستن انحصاری ستاد اگر چاشنی کار باشد این کار به سرانجام بهتر می‌رسد.

مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوال چهارم بیان داشت: واقعیت این است که برخی از صاحبان مدارس غیر دولتی با جان گرفتن مدارس دولتی به ویژه مدارس خاص آن‌ هم از نوع این چنینی که می‌تواند افتخارآفرین بوده و توامان موجبات توانمندی و رقابت سالم بین مدارس از حیث منابع انسانی و آموزشی را فراهم کند خیلی موافق نبوده و نیستند و حیات خود را در جذب چنین دانش‌آموزانی جستجو می‌کنند که به راحتی بتوانند با مصادره عملکرد تحصیلی آنها به سود خود "بیلبورد" تبلیغاتی مناسبی برای خود تدارک ببینند و برچسب ناکارآمدی را پیشانی دستگاه تعلیم و تربیت با هزاران معلم فرهیخته و دلسوز در مدارس دولتی بنشانند.

وی با بیان اینکه قرار نیست چرخ مدارس غیردولتی لزوماً به بهای تهی شدن مدارس دولتی از دانش آموزان مستعدی بچرخد که والدین آنها تحت تاثیر جبر شرایط در کنار پرداخت شهریه‌های افسار گسیخته و سرسام آور نگران تربیت سیاسی، اخلاقی و اجتماعی فرزندانشان باشند، افزود: اعتماد مردم به مدارس دولتی به مثابه سرمایه اجتماعی بی بدیلی است که در سایه حاکمیت نظام اسلامی باید درصدد حفظ و تقویت آن باشیم و مراقب باشیم به بهانه کاستن از تنوع مدارس در شرایط حاضر، تجارت آموزشی را رونق نبخشیم.

سحرخیز با تاکید بر اینکه تربیت دانش‌آموزان سرآمد و نخبه اندوخته ارزشمندی است که از تمامی طبقات اجتماعی جامعه اعم از برخوردار و نابرخوردار شهری روستایی، پسر و دختر در مدارس دولتی خاص مانند تیزهوشان و نمونه دولتی، از نماینده برخوردار است، گفت: بنابراین کاهش معنادار چنین مدارسی لزوماً به معنای تقویت مدارس عادی نیست. زیرا این قبیل دانش‌آموزان را خواسته یا ناخواسته در شهرها به مدارسی خواهیم داد که نامش غیردولتی است.

وی اضافه کرد: ممکن است عده‌ای در دفاع از رویکرد کاهش تنوع از مدارس و استقبال از آموزش و پرورش تلفیقی خواهان تحصیل فراگیر همه دانش‌‌آموزان در گستره وسیع از نیازهای ویژه تا سرآمد وتیزهوشان در یک مدرسه باشند؛ در پاسخ خواهیم گفت سلمنا، قبول اما می‌شود این طرح ابتدا از مدارس غیردولتی آغاز شود؟ چرا مدارس غیردولتی این بار پیشگام نباشد؟ هر چند مسئول محترم مرکز مدارس استعدادهای درخشان به حق معتقد است «نشاندن دانش‌آموزان تیزهوش در کنار دیگر دانش‌آموزان عادی، معلم را در تدریس دچار تعارض می‌کند» پس حواسمان جمع باشد تا با دفاع از طرح تلفیقی صرفاً در مدارس دولتی مسبب طبقاتی شدن آموزش و پرورش در دامان مدارس غیردولتی نباشیم.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

28 بهمن 1393

ابراهیم سحرخیز، مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت: هر از گاهی از زبان مسئولان آموزش و پرورش در خصوص مدارس استعدادهای درخشان مطالبی شنیده می‌شود که با برخی از مفروضات و بایسته‌ها جمع شدنی نیست؛ به عنوان مثال «مدارس سمپاد موجود با شیب ملایم کاهش می‌یابد. تعداد اندکی از دانش‌آموزان که استعدادهای فوق برتر دارند جداسازی می‌شوند و در مدارس تیزهوشان ادامه تحصیل می‌دهند».

وی ادامه داد: مطلب فوق چند سوال اساسی را به ذهن متبادر می‌سازد که پاسخ آنها ضروری است 1- «آیا واقعا مدارس تیزهوشان به طور بی‌رویه افزایش یافته‌اند؟»، 2- «آیا بین روح حاکم بر سند تحول بنیادین و تداوم فعالیت این نوع از مدارس سازگاری وجود دارد؟»، 3- «آیا آزمون فعلی به عنوان ابراز تشخیص از قابلیت و توان لازم برای تمیز استعدادهای به اصطلاح فوق برتر برخوردار است؟» و 4- «آیا می‌توان کاهش این قبیل از مدارس را دمیدن در تنور خصوصی سازی مدارس تلقی کرد؟».

سحرخیز افزود: پاسخ به سوال اول «اینکه در ابتدای شکل‌گیری چنین مدارسی به هر دلیلی از جمله محدودیت منابع، مصلحت اقتضا کرده است این مدارس فقط در مرکز استان شکل گیرد اما باید قبول کرد تقاضای اجتماعی و عدالت آموزشی ایجاب می‌کند در آن تصمیم بازنگری شود، چرا باید عده‌ای قابل ملاحظه از دانش‌آموزان واجد شرایط صرفاً به دلیل بعد جغرافیایی و دوری از مرکز استان از راهیابی به این مدارس محروم شوند؟».

وی ادامه داد: آیا در کلانشهری مانند تهران با جمعیت دانش‌آموزی بیش از یک میلیون نفر به ویژه در مناطق نابرخوردار باید سال‌ها در حسرت ورود به مدرسه تیزهوشان ماند؟؛ آیا نباید منطقه‌ای در تهران که با جمعیت دانش‌آموزی یک استان برابری می‌کند اجازه داشته باشد حداقل دو مدرسه برای هر جنس در حوزه تیزهوشان دایر کند؟

مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وقتی تقاضای اجتماعی به صورت اقبال مردم از این مدارس در حد متعارف وجود دارد به گونه‌ای که حاضرند از هر گونه مشارکتی در اداره این قبیل مدارس دولتی استقبال کنند چرا باید به بازاریابی مدارس غیردولتی بیندیشیم؟، گفت: آیا قرار است با محدود کردن مدارس خاص به تدریج مدارس دولتی را خلع سلاح کرده و با خالی کردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان مستعد هم صدا با برخی از صاحبان مدارس غیردولتی بگویید مدارس دولتی با هزینه سرانه 1800000 تومانی فاقد بهره‌وری است و لابد خروجی چنین استدلالی سرعت بخشیدن به واگذاری است.

وی افزود: مدارس خاص دولتی از جمله تیزهوشان فارغ از چرایی تشکیل آن با کارنامه قابل دفاع خود در زمینه‌های مختلف از جمله رتبه‌های برتر کنکور، درخشش در المپیادهای جهانی برگ برنده آموزش و پرورش دولتی است که اعتماد و امید به آموزش و پرورش در بین مردم برانگیخته است به همین خاطر برخی با توجیهاتی به ظاهر دلسوزانه درصدد محدود کردن آنها هستند.

سحرخیز با طرح این پرسش که «چرا باید تحصیل تنها 146602 نفر در دوره متوسطه اول و دوم که قریب به 2 درصد دانش آموزان متوسطه را شامل می‌شود آنچنان به چشم بعضی زیاد به نظر برسد که خواب شیب ملایم برای کاهش آن را ببینند»، بیان داشت: باید مدیران سنوات گذشته را تحسین کرد که در توسعه عدالت آموزشی و تربیتی، پوشش این مدارس را از 92 شهرستان یا منطقه آموزشی در سال 1388 به 207 منطقه در سال 1392 افزایش داده‌اند؛ افزایش بی‌رویه هنگامی معنا دارد که فراتر از نُرم دانش‌آموزی مدرسه دایر شود که توازن نصاب مدارس را در هم بریزد که چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی به پاسخ به سوال دوم پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد روح کلی حاکم بر سند با پرداختن به عدالت تربیتی در ابعاد کمی، همگانی و الزامی و عدالت کیفی با رعایت تفاوت‌های فردی، جنسیتی، فرهنگی و جغرافیایی به دنبال تحقق شایستگی‌های پایه در آحاد دانش‌آموزان است که می‌توان گفت بخش‌هایی از سند از جمله راهکارهای 5-1، 18-3، 16-7، 15-5 نه تنها با تداوم چنین مدارسی در تقابل نیست بلکه تمام قد از صاحبان استعدادهای خاص، خلاق و نوآور دفاع می‌کند.

مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوال سوم اظهار داشت: افراد با هوش کسانی هستند که ضریب هوشی آنها از حد عادی قدری بالاتر است که هوش بین 120 تا 130 و "سرآمد" و از 130 به بالاتر "باهوش" می‌گویند؛ برای تعریف واژه تیز هوش یا نخبه اتفاق نظر اندکی وجود دارد. تیز هوش به صورت هوش عمومی بالا، استعداد در حوزه تحصیلی خاص و تعامل بین توانایی و خلاقیت بالا تعریف شده است.

وی افزود: متاسفانه به بهانه آماده کردن دانش‌آموزان برای قبولی در آزمون تیزهوشان، برخی افراد و موسسات ناآگاه و یا مغرض فعالیت‌های کاذب آموزشی مثل تست زنی و آموزش فشرده کنکور برایدوره ابتدایی گذاشته‌اند و این امر باعث تخریب خلاقیت، رقابت استرس آفرین، از بین بردن سرمایه و وقت خانواده و بدآموزی و انحراف آموزشی شده است.

سحرخیز با بیان اینکه تیزهوش بودن یک سری خصیصه‌ها و ویژگی‌هایی دارد که با گذر زمان در فرد شکل گرفته است، گفت: به صورت بادکنکی و دوپینگ امکان تیز هوش کردن افراد نیست ودانش‌آموزان از لحاظ هیجانی، انگیزه و انگیزش به تحصیل و تفکر خلاق و حتی از لحاظ جسمانی آسیب‌های زیادی می‌بینند و به نظر می‌رسد آزمون‌های فعلی نه تنها از ضریب بالایی برخوردار نیست بلکه آموزش و پرورش را درگیر کنکور زودرسی کردن است که خانواده‌ها باید بهای آن را از دوره ابتدایی بپردازند.

وی اضافه کرد: البته بیان این مطالب نافی بکارگیری ابراز تشخیصی مناسب در جذب و گزینش دانش‌آموزان نیست که این مهم در سایه مطالعه علمی ـ پژوهشی حاصل شدنی است؛ قدری خلاقیت در کنار سهیم ساختن استان‌ها دراین هم اندیشی در کنار شکستن انحصاری ستاد اگر چاشنی کار باشد این کار به سرانجام بهتر می‌رسد.

مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوال چهارم بیان داشت: واقعیت این است که برخی از صاحبان مدارس غیر دولتی با جان گرفتن مدارس دولتی به ویژه مدارس خاص آن‌ هم از نوع این چنینی که می‌تواند افتخارآفرین بوده و توامان موجبات توانمندی و رقابت سالم بین مدارس از حیث منابع انسانی و آموزشی را فراهم کند خیلی موافق نبوده و نیستند و حیات خود را در جذب چنین دانش‌آموزانی جستجو می‌کنند که به راحتی بتوانند با مصادره عملکرد تحصیلی آنها به سود خود "بیلبورد" تبلیغاتی مناسبی برای خود تدارک ببینند و برچسب ناکارآمدی را پیشانی دستگاه تعلیم و تربیت با هزاران معلم فرهیخته و دلسوز در مدارس دولتی بنشانند.

وی با بیان اینکه قرار نیست چرخ مدارس غیردولتی لزوماً به بهای تهی شدن مدارس دولتی از دانش آموزان مستعدی بچرخد که والدین آنها تحت تاثیر جبر شرایط در کنار پرداخت شهریه‌های افسار گسیخته و سرسام آور نگران تربیت سیاسی، اخلاقی و اجتماعی فرزندانشان باشند، افزود: اعتماد مردم به مدارس دولتی به مثابه سرمایه اجتماعی بی بدیلی است که در سایه حاکمیت نظام اسلامی باید درصدد حفظ و تقویت آن باشیم و مراقب باشیم به بهانه کاستن از تنوع مدارس در شرایط حاضر، تجارت آموزشی را رونق نبخشیم.

سحرخیز با تاکید بر اینکه تربیت دانش‌آموزان سرآمد و نخبه اندوخته ارزشمندی است که از تمامی طبقات اجتماعی جامعه اعم از برخوردار و نابرخوردار شهری روستایی، پسر و دختر در مدارس دولتی خاص مانند تیزهوشان و نمونه دولتی، از نماینده برخوردار است، گفت: بنابراین کاهش معنادار چنین مدارسی لزوماً به معنای تقویت مدارس عادی نیست. زیرا این قبیل دانش‌آموزان را خواسته یا ناخواسته در شهرها به مدارسی خواهیم داد که نامش غیردولتی است.

وی اضافه کرد: ممکن است عده‌ای در دفاع از رویکرد کاهش تنوع از مدارس و استقبال از آموزش و پرورش تلفیقی خواهان تحصیل فراگیر همه دانش‌‌آموزان در گستره وسیع از نیازهای ویژه تا سرآمد وتیزهوشان در یک مدرسه باشند؛ در پاسخ خواهیم گفت سلمنا، قبول اما می‌شود این طرح ابتدا از مدارس غیردولتی آغاز شود؟ چرا مدارس غیردولتی این بار پیشگام نباشد؟ هر چند مسئول محترم مرکز مدارس استعدادهای درخشان به حق معتقد است «نشاندن دانش‌آموزان تیزهوش در کنار دیگر دانش‌آموزان عادی، معلم را در تدریس دچار تعارض می‌کند» پس حواسمان جمع باشد تا با دفاع از طرح تلفیقی صرفاً در مدارس دولتی مسبب طبقاتی شدن آموزش و پرورش در دامان مدارس غیردولتی نباشیم.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

30 بهمن 1393

عباسعلی مظفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: پنجمین اردوی کشوری برگزیدگان طرح فراگیر حفظ و درک مفاهیم سوره های قرآن کریم ویژه دانش آموزان پایه هفتم در بخش دختران از 28 بهمن در مجتمع تربیتی فرهنگی ثامن الحجج مشهد مقدس آغاز شده و امروز - 30 بهمن - پایان می یابد.

وی با بیان اینکه این اردو برای دانش آموزان پسر مدارس استعدادهای درخشان نیز از دوم تا چهارم اسفندماه برگزار می شود، تصریح کرد: این طرح از سال تحصیلی 89 - 88 با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم در بین دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان از بدو ورود به این مدارس و در سراسر کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این طرح دانش آموزان در گام های طراحی شده با سوره های منتخب متناسب با علایق و ویژگی های دوران نوجوانی آشنا می شوند و آموزش های لازم را کسب می کنند.

مدیر حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار داشت: دانش آموزان در صورت کسب امتیاز لازم در چهار محور روانخوانی، ترجمه و درک مفاهیم، آشنایی با پیام ها و حفظ سوره های قرآن در هر گام گواهینامه هایی از سوی این مرکز دریافت می کنند.

مظفری یادآورشد: دریافت گواهینامه در هر گام شرط ورود به گام بعدی تلقی می شود و از دریافت کنندگان گواهینامه بالاترین امتیازها به اردوی کشوری دعوت شده و آنان ابلاغ سفیران قرآنی سمپادرا دریافت می کنند.

وی توضیح داد: برای گام اول طرح سوره مبارکه لقمان، گام دوم سوره حجرات و حمزه با بهره گیری از کتاب اخلاق و رفتار اجتماعی در سوره های حجرات و حمزه، گام سوم سوره حدید با استفاده از کتاب سوره حدید تربیت دینی و اعتقادی، گام چهارم سوره های مبارکه صف و جمعه با کتابی با عنوان از سوره صف و جمعه از حرف تا عمل، گام پنجم سوره قلم کتاب سوره قلم معجزه اخلاق پیامبر (ص) و گام ششم سوره منافقون تفسیر سوره منافقون در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این اردو برنامه های قرآنی، کارگاهی، تفریحی، تشویقی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است و راهنمایی های لازم در مورد مسایل و امور قرآنی نیز به دانش آموزان ارایه می شود تا آنان بتوانند در طول سال تحصیلی گام های مختلف این طرح قرآنی را با موفقیت بگذرانند.

مظفری اظهار کرد: طرح فراگیر حفظ و درک مفاهیم سوره های قرآن کریم ویژه دانش آموزان پایه هفتم یکی از برنامه هایی غیررقابتی بودن است که دانش آموزان می توانند در هر مرحله این طرح شرکت کنند.

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

پنج شنبه 30 بهمن 1393

به گزارش خبرگزاری پانا، کرامت الله شرفی بیان داشت: با توجه به اعلام وزارت کشور هر داوطلب در شیراز مجاز به انتخاب سه مرکز تیزهوشان برای تحصیل می باشد

رییس اداره مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان فارس افزود: اگر دانش آموزی محل تحصیلش ناحیه سه شیراز باشد ودانش آموز دیگری محل تحصیلش ناحیه 4 شیراز باشد ودانش آموز اولی ناحیه 3 را به عنوان اولویت اول و دانش آموز دومی ناحیه 3 را به عنوان اولویت سوم انتخاب کرده باشد چنانچه دانش آموز دومی حتی نیم امتیاز از دانش آموز اولی بیشتر داشته باشد دانش آموز دومی پذیرفته خواهد شد

وی با اشاره به اینکه امسال ملاک پذیرفته شدن در مدارس تیزهوشان فقط کسب نمرات بالاتر خواهد بود گفت:در آزمون امسال ابتدا نمرات تمامی دانش آموزان از بیشترین نمره به کمترین نمره مرتب خواهد شد وسپس بر اساس اولویت های انتخابی داوطلب در یکی از مدارس تیزهوشان پذیرفته می شود

رییس اداره مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان فارس همچنین گفت:اگر دانش آموزی قصد ادامه تحصیل در یک استان دیگر را داشته باشد باید پس از ثبت نام اینترنتی ، استان مقصد را انتخاب و برای انجام آزمون به همان استان مراجعه نماید

شرفی همچنین با اشاره به اینکه شرکت در کلاس های خصوصی تاثیری در قبولی دانش آموز در این مدارس ندارد گفت: سوالات آزمون ورودی تیزهوشان بر مبنای استعداد ذاتی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان است وصرفا در چهارچوب کتاب درسی با درنظر گرفتن سطوح بالای شناختی طراحی می شود

رییس اداره مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان فارس گفت: پیش بینی موسسات خصوصی و آموزشگاهها وحتی آموزگار دبستان محل تحصیل دانش آموز مبنی بر تضمین قبولی در اینآزمون نمی تواند درست باشد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دانشگاه شهید بهشتی یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران است که در منطقهٔ اوین، غرب ولنجک و شرق درکه در شمال غربی تهران واقع شده‌است.این دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دوره‌های مجازی، روزانه و شبانه دانشجو می‌پذیرد و تاکنون بیش از 43٬334دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

دانشگاه شهید بهشتی

این دانشگاه در سال 1338 با نام دانشگاه ملی ایران به‌دستور محمدرضا شاه پهلوی و توسط علی شیخ‌الاسلامی تأسیس شد و تا پیش از سال 1362 با این نام خوانده می‌شد. علی‌رغم افتتاح رسمی در اسفندماه 1339، پذیرش دانشجو در مهرماه 1339 و توسط دانشکده‌های معماری و شهرسازی و علوم بانکداری که اولین دانشکده‌های دانشگاه بودند انجام شد. در خرداد ماه سال 1362 ستاد انقلاب فرهنگی وقت با تغییر نام دانشگاه از «ملی ایران» به «شهید بهشتی» موافقت کرد.

کلمات کلیدی : دانشگاه شهید بهشتی | دانشگاه ایران ملی



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

 شنبه 2 اسفند 1393

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد علی توکلی ازدانش آموزان پایه ششم دوره ابتدایی که علاقمند به ادامه تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان دوره متوسطه اول ( پایه هفتم متوسطه ) برای سال تحصیلی 95-1394 می باشند دعوت کرد از تاریخ 27 بهمن لغایت 9 اسفند 1393 نسبت به نام نویسی در سامانه ثبت نام و اعلام نتایج اینترنتی استان اقدام نمایند.

محمد علی توکلی افزود : داوطلبان با مراجعه به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان به نشانی yazdedu.ir پس از دریافت و مطالعه کامل دفترچه راهنما وخرید کد اینترنتی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند .

توکلی خطاب به دانش آموزانی که تاکنون ثبت نام نموده اند و اطلاعات آنان نیاز به ویرایش دارد گفت : ویرایش اطلاعات ثبت نام شدگان از 30 بهمن درسامانه امکان پذیر می باشد .

وی 20 لغایت 24 اردیبهشت را زمان دریافت کارت ورود به جلسه ازطریق همین سامانه اعلام کرد.

و افزود زمان برگزاری این آزمون ساعت 9 صبح روز جمعه 25 اردیبهشت ماه 94 می باشد.

شایان ذکراست ثبت نام داوطلبان شرکت درآزمون ورودی دوم انسانی دبیرستان های دوره ی دوم استعدادهای درخشان نیز از 2 لغایت 21 خرداد 94 ازطریق همین سامانه امکان پذیر خواهد بود.

کلمات کلیدی مطلب: مدارس سمپاد 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دوشنبه 04 اسفند 1393 

دکتر پروین پاسالار در گفت وگو با ایسنا، توضیحاتی در خصوص نرم افزار جدید بنیاد ملی نخبگانارائه داد و افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، از سال آینده بر اساس نرم‌افزار جدیدی که بنیاد ملی نخبگان تهیه‌ کرده است، امتیازات مختلف هر داوطلب دریافت تسهیلات، توسط خود آنها در سامانه ثبت می شود. سپس نرم‌افزار امتیازات دانشجو را طبق آیین‌نامه محاسبه و نتیجه را اعلام می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: باید توجه کرد تعداد افرادی که شرایط لازم را برای عضویت در بنیاد ملی نخبگان دارند بسیار زیاد است، به همین علت از میان آنها فقط تعدادی که شرایط لازم و کافی را دارند و بالاترین امتیاز را به دست می‌آورند مشمول دریافت تسهیلات این مرکز خواهند شد.

دکتر پاسالار یادآور شد: مرکز رشد استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران، در صورت کسب اطلاعات بیشتر از تسهیلات و شرایط پذیرش در بنیاد ملی نخبگان، از طریق سایت مرکز اطلاع‌رسانی می‌کند و نیاز به مراجعه حضوری دانشجویان و یا تماس تلفنی آنها نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به محض آماده شدن نرم‌افزار جدید بنیاد ملی نخبگان، دانشجویان دارای شرایط می‌توانند در این سایت ثبت‌نام کنند و مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه نیز تا مهر ماه آینده، افرادی را که واجد شرایط دریافت تسهیلات هستند به بنیاد معرفی می کند.

رییس مرکز رشد استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان تاکید کرد: دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نرم افزار و همچنین شرایط عضویت، می توانند به سایت بنیاد ملی نخبگان نیز مراجعه کنند.

 

 

منبع دریافت این مطلب : ایسنا



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()