نوشته شده توسط : تیزلند

19 بهمن 1393

به گزارش ایرنا، رییس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورشدراین آیین گفت: یکی از ویژگی های سازمانهای چالاک که بتوانند با محیط اطراف و بیرون ارتباط برقرار کنند مجهز بودن به فناوری آموزشی است.

خسرو نظری افزود: امروز تجهیز و تامین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و ایجاد زمینه لازم برای تسلط به دانش مجازی یکی از ضرورت های تعلیم و تربیت و توسعه آموزش الکترونیک در مدارساست.

وی اضافه کرد: در این ارتباط پارسال در سه دوره تحصیلی درتهران به صورت پایلوت زمینه استفاده از تبلت را در مدارس فراهم کردیم و سال آینده نیز این اقدام در مدارس خاص کشور که ظرفیت لازم را دارند فراهم می شود.

نظری ادامه داد: استفاده از این تکنولوژی بویژه تبلت و ایجاد فضای مجازی فرصتی برای یادگیری و یاددهی عمیق تر، سریعتر و ارزان تر در فضای تعلیم و تربیت بوجود می آورد.

وی اظهارکرد: برای دستیابی به این اهداف هفته گذشته 230میلیارد ریال اعتبار در بین استانها برای تجهیز درس کار و فناوری در پایه ششم ابتدایی توزیع شده است.

رییس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: این اقدام خوبی است زیرا معتقدیم این نوع دانش و فناوری باید از دوره ابتدایی آغاز شود تا اولیا هم مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه همه فعالیت های آموزش و پرورش در مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی بوشهر به صورت الکترونیکی انجام می شود معرفی این مدرسه به مدرسه الکترونیک می تواند مدل و الگوی مناسبی برای سایر استانها باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از تبلت به عنوان یکی از حلقه های مدرسه هوشمند است گفت: باید با توسعه و رشد زیرساخت ها مدارس را به سمت الکترونیکی شدن هدایت کنیم.

نظری بیان کرد: هم اکنون 40هزار مدرسه و 85 هزار کلاس درس هوشمند در کشور وجود دارد که با وجود محدودیت اعتباری وزارت آموزش و پرورش هرچند روند هوشمند سازی مدارس با کندی پیش می رود ولی متوقف نشده است. ک/2

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

  یکشنبه 24 اسفند 1393

به گزارش خبرگزاری پانا: فریدون گودرزی مدیرمدرسه تیزهوشان شهید بهشتی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: در راستای تقویت گام های پژوهشی و پیشرفت هایی در این زمینه برای دانش آموزان، کلاس های پژوهشی برگزار شد.

گودرزی افزود: برای تدریس بهتر و گام هایی محکم در این زمینه برای دانش آموزان، معلم نمونه پژهشی به کمک آنان پرداخت که این کلاس ها با استقبال دانش آموزان رو برو شد.

وی ابراز امیدواری کرد و گفت: به امید روزی که ما دانش آموزانی پژوهشگر و با استعداد را به جامعه تحویل دهیم.

در ادامه این همایش دانش آموزان پژوهشگر که از تمامی مقاطع حضور داشتند به دفاعیه از مقاله پژوهشی خود پرداختند و غلامحسین رستگار نسب معلم پژوهشی و سید رضا میرعظیمی مسیول اجرایی پژوهشی به داوری پرداختند.

قربانی رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در این مراسم و در سخنانی گفت: دانشمندان براین باورند در هزاره سوم سه رویداد مهم علمی بوجود آمده که اولی اینترنت، دومی انقلاب دیجیتال و سومین نکته انقلاب کارآفرینی بوده و همه ی کشورها بسویی حرکت میکنند که کشور ها بتوانند هر کاری را به بهترین نحو و با بهترین تکنولوژی داشته باشند.

بهروز نصیری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری نیز در بیاناتی افزود: چرخش جهان بسوی پژوهشی شدن است وحضور دانش آموزان را در این برنامه ، حایز اهمیت دانست و گفت : دانش آموزان پژوهشی باید بسویی حرکت کنند که مشکلات اصلی و بحرانی کشور اسلامی عزیزمان را مورد پژوهش قرار دهند و با همکاری با ارگان های مختلف به حل این مشکلات بپردازند.

شایان ذکر است ،در پایان ای مراسم از دانش آموزان و معلمین پژوهشی مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی ناحیه یک ری تقدیر شد.

کلمات کلیدی مطلب: آموزش و پرورش ناحیه یک ری اداره استعدادهای درخشان شهرستان های استان تهران

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

طنز تصویری مرتبط با شیطنت ها و حواس پرتی های دوران مدرسه و سر کلاس است.

 

 

طنز آموزشی کالوین پسربچه بازیگوشی است که همراه خود طنزهای جالبی دارد.این قسمت ماجرای حواس پرتی او در کلاس درس را بازگو می کند.کالوین سر کلاس است اما حواس او در فضا.

 

منبع دریافت این مطلب : خط و رنگ



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

شنبه 25 بهمن 1393

به گزارش خبرگزاری پانا، سید لطف الله فروزان گفت : شرو ع ثبت نام پایه هفتم مدارس تیزهوشاناز 25 بهمن لغایت 7 اسفند ماه 93 می باشد .

وی گفت: دانش آموزان متقاضی جهت ثبت نام و آگاهی از شیوه ثبت نام می توانند به آدرس سایت www.kb.azmon.ir مراجعه نمایند.

فروزان گفت: آزمون 25 اردیبهشت ماه ساعت 9 صبح در حوزه های مشخص شده برگزار خواهد شد.

کلمات کلید مطلب: پایه هفتم  | ثبت نام در آزمون | مدارس تیزهوشان

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

یکشنبه 26 بهمن 1393

به گزارش خبرگزاری پانا، حسین شادکام در نشست خبری پنجمین اردوی کشوری برگزیدگان گام اول طرح فراگیر حفظ و در ک مفاهیم سوره های قرآن کریم ویژه دانش آموزان استعداد های درخشانگفت: با استناد به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توجه به قرآن یکی از فعالیت های اصلیوزارت آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های قرآنی آموزش و پرورش را در سه سطح روخوانی و روان خوانی در ابتدایی ، آشنایی مفاهیم کلیدی قرآن در متوسطه اول و کسب معارف قرآنی در متوسطه دوم راتعریف کرده ایم.

شادکام ضمن بیان اینکه پنجمین دوره این المپیاد قرآنی در 28، 29 و 30 بهمن ماه در بخش خواهران و در 2، 3 و 4 اسفند ماه در بخش برادران برگزار می شود: اظهار امیدواری کرد: برگزاری این مسابقات در سطح بسیار بالا و با کیفیت عالی و به یاد ماندنی برای دانش آموزان خواهد بود.

وی به بخش غیر رقابتی توجه به قرآن در مدارس سمپاد اشاره کرد و گفت: ما در این بخش، طرح فراگیر حفظ و درک مفاهیم سوره های قرآی را در 6 گام داریم که گام اول شامل سوره لقمان در 4 محور روان خوانی ، ترجمه و درک مفاهیم ، آشنایی با پیام ها و تفسیر و حفظ می باشد.

شادکام سوره های حجرات و همزه، حدید، صف و جمعه، قلم و منافقون را به ترتیب به عنوان گام های بعدی این طرح و در همان 4 محور بیان شده برشمرد گفت: محتوا ی آموزشی برای دو محور ترجمه و درک مفاهیم و آشنایی با پیام ها و تفاسیر از سوی وزارت آموزش و پرورش و تولید محتوا تهیه شده است.

وی ضمن بیان اینکه در این دوره از مسابقات 600 دانش آموز؛240 دختر و 360 پسر، شرکت می کنند، اظهار کرد: برنامه های جانبی که برای این مسابقات پیش بینی شده است، زیارت حرم در هر روز صبح، حرم شناسی، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور اساتید برجسته قرائت و حفظ، اشنایی با چهره های قرآنی و تجلیل از پیشکسوتان قرآنی می باشد.

وی افزود: با توجه به هتک حرمت پیامبر اسلام(ص) توسط نشریه فرانسوی و سیاست اسلام هراسی غرب، برنامه ای در دو بخش تهیه طومار و دل نوشته با عنوان من عاشق محمد(ص) هستم برگزار خواهد شد.

شادکام در پایان مکان استقرار دانش آموزان را اردوگاه ثامن الائمه و محل برگزاری مسابقات را دبیرستان معارف بنیاد فرهنگی رضوی واقع در بلوار فرامرز عباسی اعلام کرد.

در ادامه جلال صداقت، رئیس اداره استعداد های درخشان آموزش و پرورش استان گفت: در سالی که گذشت 156 رتبه فرهنگی هنری مسابقات مختلف فرهنگی را فقط مدارس سمپاد داشته است.

وی افزود: در سمپاد 5 محور اصلی رادنبال می کنیم که یکی از مهمترین آنها تعمیق باور های ملی و مذهبی دانش آموزان می باشد و جا دارد که در این حوزه کار ویژه ای انجام شود.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

27 بهمن 1393

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون تیمز در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: این آزمون، نظام‌های آموزشی در کشورها را ارزیابی می‌کند.

عظیم محبی در گفت‌وگو با ایلنا در این باره گفت: در راستای افزایش کیفیت بخشی آموزش معلمان درپایه‌های چهارم و هشتم برای دروس علوم و ریاضی و آشنایی با یافته‌های پژوهشی آزمون تیمز(آزمون بین‌المللی تیزهوشان علوم و ریاضی)، نمونه سوالات را مشابه سازی کرده‌ایم تا در اختیار معلمان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون مشابه‌سازی شده برای دانش آموزان پایه چهارم و هشتم در نیمه اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: بخشنامه‌ای در دست تهیه است که براساس آن نمونه سوالات تیمزکه بیشتر جنبه تحیلی دارد، به همه مدارس راهنمایی و ابتدایی ارسال می‌شود.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب که بخشنامه این طرح طی روزهای آینده به مدارس ابلاغ می‌شود، گفت: با توجه به رویکرد مدرسه محوری در این دوره، قرار است؛ اجرای این طرح از ابتدا تا انتها توسط مدارس انجام شود و نتایج در شورای معلمان مورد بررسی قرار گیرد و نه در ستاد استان و منطقه.

محبی درباره آزمون بین‌المللی تیمز گفت: این آزمون، سنجش پیشرفت دروس ریاضیات و علوم درپایه‌های چهارم ابتدایی و سوم راهنمایی است که در سطح دنیا توسط انجمن بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آزمون تیمز از هر استانی چند دانش‌آموز به صورت رندوم انتخاب می‌شوند و به سوالات این آزمون پاسخ می دهند و در نهایت نتایج حاصل از این آزمون در سطح جهان تحلیل می‌شود

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایلنا



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دوشنبه 27 بهمن 1393 

به گزارش خبرگزاری پانا، اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش دستورالعمل آزمون ورودی دوره اول و دوم متوسطه مدارس استعداد های درخشان سال تحصیلی 95-94 را اعلام کرد.

متن این دستور العمل به شرح ذیل می باشد:

دستورالعمل آزمون ورودی دبیرستان های دوره اول متوسطه (( پایه هفتم))و رشته ادبیات و علوم انسانی ((پایه دوم)) دبیرستان های استعداد های درخشان سال تحصیلی 95-94 به ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها نواحی و مناطق ارسال گردید دانش آموزان و اولیا محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر به مدیران مدارس مراجعه نمایند و از مدیران محترم نیز انتظار می رود شرایط ثبت نام را به دانش آموزان و اولیاء محترم دانش آموزان اطلاع رسانی نمایند.

الف) ورودی دوره اول متوسطه ((پایه ی هفتم)) :

1-ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی دوره اول متوسطه (( پایه هفتم )) : روز شنبه مورخه 25/11/93 تا روز پنجشنبه مورخه 7/12/93 انجام خواهد شد.

2-زمان آزمـون ورودی دوره اول متـوسطه ((پایه هفتم)) راس سـاعت 9 صبـح روز جمعـه مورخه 25/2/94 بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

3- مدارک لازم جهت ثبت نام : الف)واریز مبلغ 120000 ریال به شماره حسـاب 2173120176007 به نام درآمدهای اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش ب)ارائه فایل عکس داوطلب.

ج)تکمیل فرم اینترنتی تقاضا نامه ثبت نام در آزمون.

4-ضوابط و شرایط ثبت نام آزمون ورودی دوره اول متوسطه (( پایه هفتم )):

الف )داشتن تابعیت ایران.

ب)کسب (( مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس)) و یا ((کسب مقیاس خوب درحداکثر یک درس و خیلی خوب)) درسایر دروس در نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی سال تحصیلی 93-92

5- منابع آزمون : کتابهای درسی پایه ی ششم ابتدایی سال تحصیلی 94- 93

6- طراحی سوالات آزمون مذکور بصورت هماهنگ کشوری خواهد بود .ضمنا آزمون نمره منفی دارد.

ب: ورودی رشته ادبیات و علوم انسانی (( پایه ی دوم متوسطه)) :

1-زمان ثبت نام رشته ادبیات و علوم انسانی (( پایه ی دوم متوسطه)) : از روز شنبه مورخ 2/3/94 تا مورخ 21/3/94

2-زمان برگزاری آزمون رشته ادبیات و علوم انسانی (( پایه ی دوم متوسطه)) :

روز پنجشنبه مورخه 1/5/94 راس ساعت 9 صبح

3- مدارک لازم جهت ثبت نام رشته ادبیات و علوم انسانی (( پایه ی دوم متوسطه)):

الف)واریز مبلغ 120000 ریال به شماره حساب 2173120176007 به نام درآمدهای اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش ب)ارائه فایل عکس داوطلب

ج)تکمیل فرم اینتر نتی تقاضا نامه ثبت نام در آزمون .

4-ضوابط و شرایط ثبت نام رشته ادبیات و علوم انسانی (( پایه ی دوم متوسطه)) :

الف )داشتن تابعیت ایران

ب)داشتن حد اقل معدل کل سالانه 17 در پایه اول دوره اول متوسطه سال تحصیلی 94-93

5-پذیرش دانش آموزان در رشته ادبیات و علوم انسانی پایه دوم دبیرستانهای استعداد های درخشان ،صرفا برای تحصیل در رشته مذکور خواهد بود.تغییر رشته این گروه از پذیرفته شدگان ممنوع می باشد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

تصویر زیر یک طنز آموزشی را نشان می دهد.در رابطه با ترغیب کردن والدین به غذا خوردن فرزندان است.که می خواهند از راه های مختلف فرزندان را به غذا خوردن تشویق کنند.

طنز آموزشی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

28 بهمن 1393

ابراهیم سحرخیز، مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت: هر از گاهی از زبان مسئولان آموزش و پرورش در خصوص مدارس استعدادهای درخشان مطالبی شنیده می‌شود که با برخی از مفروضات و بایسته‌ها جمع شدنی نیست؛ به عنوان مثال «مدارس سمپاد موجود با شیب ملایم کاهش می‌یابد. تعداد اندکی از دانش‌آموزان که استعدادهای فوق برتر دارند جداسازی می‌شوند و در مدارس تیزهوشان ادامه تحصیل می‌دهند».

وی ادامه داد: مطلب فوق چند سوال اساسی را به ذهن متبادر می‌سازد که پاسخ آنها ضروری است 1- «آیا واقعا مدارس تیزهوشان به طور بی‌رویه افزایش یافته‌اند؟»، 2- «آیا بین روح حاکم بر سند تحول بنیادین و تداوم فعالیت این نوع از مدارس سازگاری وجود دارد؟»، 3- «آیا آزمون فعلی به عنوان ابراز تشخیص از قابلیت و توان لازم برای تمیز استعدادهای به اصطلاح فوق برتر برخوردار است؟» و 4- «آیا می‌توان کاهش این قبیل از مدارس را دمیدن در تنور خصوصی سازی مدارس تلقی کرد؟».

سحرخیز افزود: پاسخ به سوال اول «اینکه در ابتدای شکل‌گیری چنین مدارسی به هر دلیلی از جمله محدودیت منابع، مصلحت اقتضا کرده است این مدارس فقط در مرکز استان شکل گیرد اما باید قبول کرد تقاضای اجتماعی و عدالت آموزشی ایجاب می‌کند در آن تصمیم بازنگری شود، چرا باید عده‌ای قابل ملاحظه از دانش‌آموزان واجد شرایط صرفاً به دلیل بعد جغرافیایی و دوری از مرکز استان از راهیابی به این مدارس محروم شوند؟».

وی ادامه داد: آیا در کلانشهری مانند تهران با جمعیت دانش‌آموزی بیش از یک میلیون نفر به ویژه در مناطق نابرخوردار باید سال‌ها در حسرت ورود به مدرسه تیزهوشان ماند؟؛ آیا نباید منطقه‌ای در تهران که با جمعیت دانش‌آموزی یک استان برابری می‌کند اجازه داشته باشد حداقل دو مدرسه برای هر جنس در حوزه تیزهوشان دایر کند؟

مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وقتی تقاضای اجتماعی به صورت اقبال مردم از این مدارس در حد متعارف وجود دارد به گونه‌ای که حاضرند از هر گونه مشارکتی در اداره این قبیل مدارس دولتی استقبال کنند چرا باید به بازاریابی مدارس غیردولتی بیندیشیم؟، گفت: آیا قرار است با محدود کردن مدارس خاص به تدریج مدارس دولتی را خلع سلاح کرده و با خالی کردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان مستعد هم صدا با برخی از صاحبان مدارس غیردولتی بگویید مدارس دولتی با هزینه سرانه 1800000 تومانی فاقد بهره‌وری است و لابد خروجی چنین استدلالی سرعت بخشیدن به واگذاری است.

وی افزود: مدارس خاص دولتی از جمله تیزهوشان فارغ از چرایی تشکیل آن با کارنامه قابل دفاع خود در زمینه‌های مختلف از جمله رتبه‌های برتر کنکور، درخشش در المپیادهای جهانی برگ برنده آموزش و پرورش دولتی است که اعتماد و امید به آموزش و پرورش در بین مردم برانگیخته است به همین خاطر برخی با توجیهاتی به ظاهر دلسوزانه درصدد محدود کردن آنها هستند.

سحرخیز با طرح این پرسش که «چرا باید تحصیل تنها 146602 نفر در دوره متوسطه اول و دوم که قریب به 2 درصد دانش آموزان متوسطه را شامل می‌شود آنچنان به چشم بعضی زیاد به نظر برسد که خواب شیب ملایم برای کاهش آن را ببینند»، بیان داشت: باید مدیران سنوات گذشته را تحسین کرد که در توسعه عدالت آموزشی و تربیتی، پوشش این مدارس را از 92 شهرستان یا منطقه آموزشی در سال 1388 به 207 منطقه در سال 1392 افزایش داده‌اند؛ افزایش بی‌رویه هنگامی معنا دارد که فراتر از نُرم دانش‌آموزی مدرسه دایر شود که توازن نصاب مدارس را در هم بریزد که چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی به پاسخ به سوال دوم پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد روح کلی حاکم بر سند با پرداختن به عدالت تربیتی در ابعاد کمی، همگانی و الزامی و عدالت کیفی با رعایت تفاوت‌های فردی، جنسیتی، فرهنگی و جغرافیایی به دنبال تحقق شایستگی‌های پایه در آحاد دانش‌آموزان است که می‌توان گفت بخش‌هایی از سند از جمله راهکارهای 5-1، 18-3، 16-7، 15-5 نه تنها با تداوم چنین مدارسی در تقابل نیست بلکه تمام قد از صاحبان استعدادهای خاص، خلاق و نوآور دفاع می‌کند.

مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوال سوم اظهار داشت: افراد با هوش کسانی هستند که ضریب هوشی آنها از حد عادی قدری بالاتر است که هوش بین 120 تا 130 و "سرآمد" و از 130 به بالاتر "باهوش" می‌گویند؛ برای تعریف واژه تیز هوش یا نخبه اتفاق نظر اندکی وجود دارد. تیز هوش به صورت هوش عمومی بالا، استعداد در حوزه تحصیلی خاص و تعامل بین توانایی و خلاقیت بالا تعریف شده است.

وی افزود: متاسفانه به بهانه آماده کردن دانش‌آموزان برای قبولی در آزمون تیزهوشان، برخی افراد و موسسات ناآگاه و یا مغرض فعالیت‌های کاذب آموزشی مثل تست زنی و آموزش فشرده کنکور برایدوره ابتدایی گذاشته‌اند و این امر باعث تخریب خلاقیت، رقابت استرس آفرین، از بین بردن سرمایه و وقت خانواده و بدآموزی و انحراف آموزشی شده است.

سحرخیز با بیان اینکه تیزهوش بودن یک سری خصیصه‌ها و ویژگی‌هایی دارد که با گذر زمان در فرد شکل گرفته است، گفت: به صورت بادکنکی و دوپینگ امکان تیز هوش کردن افراد نیست ودانش‌آموزان از لحاظ هیجانی، انگیزه و انگیزش به تحصیل و تفکر خلاق و حتی از لحاظ جسمانی آسیب‌های زیادی می‌بینند و به نظر می‌رسد آزمون‌های فعلی نه تنها از ضریب بالایی برخوردار نیست بلکه آموزش و پرورش را درگیر کنکور زودرسی کردن است که خانواده‌ها باید بهای آن را از دوره ابتدایی بپردازند.

وی اضافه کرد: البته بیان این مطالب نافی بکارگیری ابراز تشخیصی مناسب در جذب و گزینش دانش‌آموزان نیست که این مهم در سایه مطالعه علمی ـ پژوهشی حاصل شدنی است؛ قدری خلاقیت در کنار سهیم ساختن استان‌ها دراین هم اندیشی در کنار شکستن انحصاری ستاد اگر چاشنی کار باشد این کار به سرانجام بهتر می‌رسد.

مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوال چهارم بیان داشت: واقعیت این است که برخی از صاحبان مدارس غیر دولتی با جان گرفتن مدارس دولتی به ویژه مدارس خاص آن‌ هم از نوع این چنینی که می‌تواند افتخارآفرین بوده و توامان موجبات توانمندی و رقابت سالم بین مدارس از حیث منابع انسانی و آموزشی را فراهم کند خیلی موافق نبوده و نیستند و حیات خود را در جذب چنین دانش‌آموزانی جستجو می‌کنند که به راحتی بتوانند با مصادره عملکرد تحصیلی آنها به سود خود "بیلبورد" تبلیغاتی مناسبی برای خود تدارک ببینند و برچسب ناکارآمدی را پیشانی دستگاه تعلیم و تربیت با هزاران معلم فرهیخته و دلسوز در مدارس دولتی بنشانند.

وی با بیان اینکه قرار نیست چرخ مدارس غیردولتی لزوماً به بهای تهی شدن مدارس دولتی از دانش آموزان مستعدی بچرخد که والدین آنها تحت تاثیر جبر شرایط در کنار پرداخت شهریه‌های افسار گسیخته و سرسام آور نگران تربیت سیاسی، اخلاقی و اجتماعی فرزندانشان باشند، افزود: اعتماد مردم به مدارس دولتی به مثابه سرمایه اجتماعی بی بدیلی است که در سایه حاکمیت نظام اسلامی باید درصدد حفظ و تقویت آن باشیم و مراقب باشیم به بهانه کاستن از تنوع مدارس در شرایط حاضر، تجارت آموزشی را رونق نبخشیم.

سحرخیز با تاکید بر اینکه تربیت دانش‌آموزان سرآمد و نخبه اندوخته ارزشمندی است که از تمامی طبقات اجتماعی جامعه اعم از برخوردار و نابرخوردار شهری روستایی، پسر و دختر در مدارس دولتی خاص مانند تیزهوشان و نمونه دولتی، از نماینده برخوردار است، گفت: بنابراین کاهش معنادار چنین مدارسی لزوماً به معنای تقویت مدارس عادی نیست. زیرا این قبیل دانش‌آموزان را خواسته یا ناخواسته در شهرها به مدارسی خواهیم داد که نامش غیردولتی است.

وی اضافه کرد: ممکن است عده‌ای در دفاع از رویکرد کاهش تنوع از مدارس و استقبال از آموزش و پرورش تلفیقی خواهان تحصیل فراگیر همه دانش‌‌آموزان در گستره وسیع از نیازهای ویژه تا سرآمد وتیزهوشان در یک مدرسه باشند؛ در پاسخ خواهیم گفت سلمنا، قبول اما می‌شود این طرح ابتدا از مدارس غیردولتی آغاز شود؟ چرا مدارس غیردولتی این بار پیشگام نباشد؟ هر چند مسئول محترم مرکز مدارس استعدادهای درخشان به حق معتقد است «نشاندن دانش‌آموزان تیزهوش در کنار دیگر دانش‌آموزان عادی، معلم را در تدریس دچار تعارض می‌کند» پس حواسمان جمع باشد تا با دفاع از طرح تلفیقی صرفاً در مدارس دولتی مسبب طبقاتی شدن آموزش و پرورش در دامان مدارس غیردولتی نباشیم.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

30 بهمن 1393

عباسعلی مظفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: پنجمین اردوی کشوری برگزیدگان طرح فراگیر حفظ و درک مفاهیم سوره های قرآن کریم ویژه دانش آموزان پایه هفتم در بخش دختران از 28 بهمن در مجتمع تربیتی فرهنگی ثامن الحجج مشهد مقدس آغاز شده و امروز - 30 بهمن - پایان می یابد.

وی با بیان اینکه این اردو برای دانش آموزان پسر مدارس استعدادهای درخشان نیز از دوم تا چهارم اسفندماه برگزار می شود، تصریح کرد: این طرح از سال تحصیلی 89 - 88 با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم در بین دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان از بدو ورود به این مدارس و در سراسر کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این طرح دانش آموزان در گام های طراحی شده با سوره های منتخب متناسب با علایق و ویژگی های دوران نوجوانی آشنا می شوند و آموزش های لازم را کسب می کنند.

مدیر حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار داشت: دانش آموزان در صورت کسب امتیاز لازم در چهار محور روانخوانی، ترجمه و درک مفاهیم، آشنایی با پیام ها و حفظ سوره های قرآن در هر گام گواهینامه هایی از سوی این مرکز دریافت می کنند.

مظفری یادآورشد: دریافت گواهینامه در هر گام شرط ورود به گام بعدی تلقی می شود و از دریافت کنندگان گواهینامه بالاترین امتیازها به اردوی کشوری دعوت شده و آنان ابلاغ سفیران قرآنی سمپادرا دریافت می کنند.

وی توضیح داد: برای گام اول طرح سوره مبارکه لقمان، گام دوم سوره حجرات و حمزه با بهره گیری از کتاب اخلاق و رفتار اجتماعی در سوره های حجرات و حمزه، گام سوم سوره حدید با استفاده از کتاب سوره حدید تربیت دینی و اعتقادی، گام چهارم سوره های مبارکه صف و جمعه با کتابی با عنوان از سوره صف و جمعه از حرف تا عمل، گام پنجم سوره قلم کتاب سوره قلم معجزه اخلاق پیامبر (ص) و گام ششم سوره منافقون تفسیر سوره منافقون در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این اردو برنامه های قرآنی، کارگاهی، تفریحی، تشویقی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است و راهنمایی های لازم در مورد مسایل و امور قرآنی نیز به دانش آموزان ارایه می شود تا آنان بتوانند در طول سال تحصیلی گام های مختلف این طرح قرآنی را با موفقیت بگذرانند.

مظفری اظهار کرد: طرح فراگیر حفظ و درک مفاهیم سوره های قرآن کریم ویژه دانش آموزان پایه هفتم یکی از برنامه هایی غیررقابتی بودن است که دانش آموزان می توانند در هر مرحله این طرح شرکت کنند.

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

در شکل،9 گربه بازیگوش داریم و فقط 2 تای آنها کاملا شبیه هم هستند.

آیا می توانید این دو گربه را پیدا کنید؟

تست هوش

 

منبع دریافت این مطلب : آی هوش



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

پنج شنبه 9 بهمن 1393

به گزارش پانا، توجه خاص به استعدادهای درخشان به صورت تأسیس مدارس خاص برای تیزهوشانهمواره در دستور کار دپارتمان های آموزشی تمام کشورها قرار داشته است.

بر اساس پژوهش های صورت گرفته در مرکز آموزش آکادمیک یورواجوکیشن،‌ وضعیت اقتصادیآموزش و پرورشِ کشورها، افزایش شمار دانش آموزان، رشد گسترده‌ی مدارس غیر دولتی و فقدان امکان تحصیل اقشار با درآمد متوسط در این مدارس و توجه همه جانبه به لزوم پیشرفت علمی و تکنولوژیکی در کشورها موجب شده است تا شیوه‌"جداسازی" دانش آموزان تیزهوش از دیگر دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

مجموعه مطالعات انجام شده درباره آموزش و پرورش تیزهوشان در کشورهای اروپایی و آمریکا موید این مطلب است که برخلاف توصیه‌های سازمان یونسکو وابسته به سازمان ملل در مورد محیط های "فراگیر" برای آموزش، هیچ‌یک از کشورهای غربی و صنعتی در عمل از توجه خاص به تیزهوشان صرف نظر نکرده اند؛ بلکه برعکس، بر خلاف توصیه‌های تئوریک خود به دیگر کشورها، توجه خود به آموزش خاص برای تیزهوشان و استعدادهای برتر را در دستور کار خود قرار داده اند. به ویژه این توجه در ده سال اخیر به ویژه در اروپا کاملا چشمگیر بوده است.

اگر چه شیوه جداسازی به طور مطلق در همه کشورهای اروپایی توصیه و اجرا نشده است، اما این شیوه نیز به همراه سایر شیوه‌های توجه خاص به تیزهوشان مورد توجه و پیگیری است.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

 پنج شنبه 9 بهمن 1393

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد نظری در جمع معاونین پرورشی مدارس استعدادهای درخشان استان بیان داشت: در حوزه های فرهنگی و تربیتی موفقیت های چشمگیری توسط دانش آموزان و فرهنگیان مدارس سمپاد کسب شده است .

نظری با اشاره به سوابق خدمتی خود در مدارس تیزهوشان افزود: با خانواده سمپاد و خصوصا امور تربیتی این مدارس قرابت و نزدیکی زیادی داشته و دارم و از نزدیک با ویژگی ها و فعالیت های پرورشی و فرهنگی و هنری این مدارس آشنا هستم .

وی گفت با بررسی فعالیت هایی که در حوزه فرهنگی انجام گرفته به این نتیجه رسیده ام که : در برنامه ریزی ها و اجرای فعالیتها ی فرهنگی کشور ، راه را در برخی موارد اشتباه طی نموده و نیازمند بازنگری در برخی از روش ها و برنامه های فرهنگی و تربیتی هستیم .نظری یادآور شد : دو مشکل اساسی در حوزه فرهنگ وجود دارد اول نداشتن یک استراتژی و راهبرد فرهنگی جامع و مانع در کشور ،که به نظر می رسد از 20 سال پیش با توجه به مطرح شدن بحث شبیخون فرهنگی توسط مقام معظم رهبری؛ تا کنون هیچ کار جامع و مدونی در این خصوص نشده است و دوم اینکه نهادهای مختلفی که در حوزه فرهنگی کشور کار می کنند، هیچ هماهنگی و راهکار مدونی ندارند .

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده کشور 4هزار میلیارد به حوزه فرهنگ اختصاص یافته است گفت: از این 4هزار میلیارد هیچ اعتباری به آموزش و پرورش اختصاص نیافته است و این در حالی است که 40 دستگاه فرهنگی در حوزه فرهنگی کشور فعالیت می نمایند .

معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس خاطرنشان ساخت: وقتی یک استراتژی کامل و مدون وجود نداشته باشد به طبع نتایج مثبتی نیز کسب نخواهد شد.

وی افزود: با توجه به همه تهدیده های دشمنان انقلاب اسلامی و نگاه فرهنگی ویژه ای که رهبر معظم انقلاب به این موضوع دارند، متولیان فرهنگی کشور نیازمند تغییر و بازنگری در برخی دیدگاه ها ، برنامه ها و فعالیت های فرهنگی به منظور بهبود وضعیت فعلی هستند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس هم در بخشی از این گردهمایی با اشاره به آیات اول و دوم سوره جمعه گفت : مهمترین دلیلی که نمی توانیم تسبیح موجودات جهان اعم از انسان و غیر انسان و در نوع انسان اعم از نیکوکار و بدکار را درک کنیم این است که زبان تسبیح آنان را نمی دانیم .

کرامت الله شرفی افزود : وقتی می توانیم این تسبیح را در ک کنیم که این زبان را بدانیم و این یکی از مهمترین دلایلی است که پیامبر اکرم (ص) توانستند مفاهیم بلند قرآنی را به مردمی که درس نخوانده و بدوی بودند، بیاموزد، رمز موفقیت ایشان آن است که با زبان مردم سخن می گفت و به تدریج آنان را آماده پذیرش دستورات و احکام الهی می نمود .

وی با اشاره به اینکه زبان امروز دانش آموزان زبان علم و زبان برهان است گفت: باید ابتدا در جامعه زبان دانش آموزان را فهمید تا بتوان با آنان سخن گفت. پس باید ابتدا خودمان را به علم وتخصص مجهز کنیم تا بتوانیم انتقال معلومات کنیم.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس در خصوص اهداف برگزاری این گردهمایی گفت: این گردهمایی با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون فعالیت های پرورشی مدارس سمپاد عمدتا با محوریت برنامه های قرآنی، نماز و نمازخوانی ، گرامی داشت مناسبت ها ، کتاب و کتابخوانی ،و سایر فعالیت های حوزه فرهنگی و تربیتی این مدارس برگزار شده است.

شرفی با بیان اینکه امسال در حوزه فعالیت های قرآنی مدارس سمپاد 2 طرح به اجرا در می آید، گفت: طرح رقابتی ویژه دانش آموزان مستعد در رشته های خاص می باشد و طرح فراگیر که غیر رقابتی بوده و تمامی دانش آموزان امکان حضور در آن را دارند و آموزش های قرآنی به صورت گام به گام در چهار محور روخوانی ، ترجمه آیات ، تفسیر و حفظ ارائه می گردد .

وی خاطرنشان ساخت: مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش همه ساله طی برنامه ریزی مدون از بین دانش آموزانی که بالاترین امتیاز را کسب نمایند تعدادی را برای شرکت در اردوی کشوری دعوت نموده و برای تمامی دانش آموزان معرفی شده از استانها لوح تقدیر صادر می نماید .

مسئول مدارس سمپاد استان افزود: امسال 9 دانش آموز پسر و 27 دانش آموز دختر از استان فارس به این اردو ها که در مشهد مقدس برگزار می گردد اعزام خواهند شد .

شرفی همچنین از اجرای طرح روشنا که یکی از طرح های ویژه مدارس سمپاد می باشد نام برده و گفت: در این طرح که با هدف تقویت باورهای دینی ، مذهبی و توسعه روحیه الگوپذیری از شخصیت معصومین علیهم السلام و مصونیت بخشی به دانش آموزان در زمینه های اخلاقی و اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی برگزار می گردد ، روحانیون متخصص ، متعهد و مجرب هر هفته بین 6 الی 8 ساعت در مراکز آموزشی سمپاد حضور یافته و دانش آموزان با مراجعه به این عزیزان نسبت به رفع شبهات و افزایش معلومات دینی ، فرهنگی و سیاسی خود می پردازند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز در سخنانی ضمن قدردانی از متولیان فعالیت های فرهنگی و تربیتی در مدارس گفت: وجود شما عزیزان در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت خصوصا در مدارس سمپاد بسیار ارزشمند خواهد بود.

نصرالله کیانی با تاکید بر اهمیت فعالیت های فرهنگی و تربیتی در این مدارس گفت: آموزشی موفق است که با تربیت دینی ، اخلاقی و قومیت ملی و ایرانی عجین باشد و شما معاونین پرورشی می توانید در کنار سایر کادر مدرسه نقش اساسی خود را در تحقق هدف از خلقت که همان تربیت انسانی کامل و اشرف مخلوقات است، ایفا نمایید .

وی با یادآوری اینکه در کنار کارهای موفق علمی و پژوهشی که صورت می گیرد کارهای فرهنگی و تربیتی بسیار رضایت بخشی انجام شده است ،گفت: هدف دانش آموزان از آمدن به مدارس سمپادفقط کسب موفقیت های علمی نیست ، قطعا این عزیزان در سایر ابعاد نیز توفیقات خوبی را کسب می نمایند .

کیانی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر یک تیم باشیم هماهنگ و با وحدت رویه و با استفاده از دستورالعمل های وزارتی حرکت کنیم نتایج خوبی را خواهیم داشت گفت: با وجود دانش آموزان مستعد ، والدین ارزشمند و معلمان توانمند و کاردان و با استفاده ازظرفیت های مدیریت آموزشی در مدارس ، قطعا در آینده موفقیت های چشمگیری کسب خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید و مسئولین آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد: موفقیت های ارزشمند دیگری در همه زمینه ها کسب گردد و در کنار سایر معاونین مدارس شما نیروهای مخلص و خلاق بتوانید تاثیر بیشتری داشته باشید و درنتیجه شهروندانی خوب و طبق هدف سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت« عبد صالح » داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه هیچ بی عدالتی بدتر از بی عدالتی آموزشی نیست، گفت: عدالت آموزشی یعنی فرصت ها مناسب با استعداد ها برای افراد فراهم شود بنابراین باید به مراکزی که ظرفیت و استعداد بالقوه دارند توجه بیشتری بشود. اگر از ظرفیت های خود استفاده نکنیم و عمر دانش آموزان تلف شود قابل جبران نیست چرا که بی عدالتی آموزشی به راحتی قابل جبران نخواهد بود.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

19 دی 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، مسعود بکایی پیش از ظهر امروز در نشست با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان اسدآباد، با بیان اینکه زیرساخت‌های مهم برای انجام کارهای فرهنگی و هنری در سطح شهرستان اسدآباد محدود است، اظهار کرد: سهم سرانه‌ای ما از بخش‌های کتابخانه، سالن‌های چندمنظوره هنری و فضاهای خاص برای انجمن‌های ادبی و هنری بسیار کم است.

وی خوشنویسی را یکی از هنرهای مطرح در شهرستان دانست و گفت: متأسفانه زیرساخت و امکانات ضروری برای تقویت و ترویج این فعالیت هنری در شهرستان بسیار محدود است که رفع این مشکل باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه این شهرستان فاقد تأسیسات هنری مانند سالن‌های نمایش و سینما است، تصریح کرد: باید با تلاش و اختصاص اعتبارات مناسب این کمبودها را جبران کتیم.

وی به کمبود اعتبارات شهرستان اسدآباد اشاره کرد و گفت: ایجاد این امکانات در بخش هنر و سینما نیاز به اعتبار ملی دارد که امیدواریم با همت نماینده مردم در مجلس بتوانیم این کمبودها را جبران کنیم.

بکایی با اشاره به اینکه تنها کتابخانه عمومی شهر اسدآباد که حدود 40 سال گذشته ساخته شده، هیچ‌گونه توسعه‌ای پیدا نکرده است، گفت: البته امسال اعتباراتی برای یک کتابخانه استانداردتخصیص یافته که امیدواریم عملیات آن اجرایی شود.

وی ادامه داد: کتابخانه موجود شهر اسدآباد هم به دو طبقه ارتقا خواهد یافت و همچنین در روستاها به دنبال ایجاد کتابخانه‌های عمومی دیگری هستیم.

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه باید فعالیت‌های هنری را از طریق انجمن‌ها و سمن‌های عرصه فرهنگ و هنر بیشتر کنیم و به آنها انگیزه دهیم، گفت: ارتقای فرهنگی شهرستان کوچکی مانند اسدآباد همت هنرمندان، شاعران و نویسندگان آن را می‌طلبد.

در ادامه تعدادی از اهالی فرهنگ هنر شهرستان به برخی مشکلات در عرصه فرهنگی و هنری اشاره کردند و خواستار توجه نماینده و فرماندار به آن شدند.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش همدان 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

11 بهمن 1393

علیرضا کریمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته مجوز تاسیس دبیرستان متوسطه اول استعدادهای درخشان (تیزهوشان) شهرستان بروجن صادر شده است بر اساس این مجوز اجازه داده شده که برای 2 جنسیت دختران و پسران به تفکیک 2 کلاس درس تشکیل شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های اولیه برای این منظور انجام گرفته و در راستای تشکیل این 2 کلاس درس مشکلی وجود ندارد.

 کلمات کلیدی مطلب: استعدادهای درخشان | آموزش و پرورش

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

اریگامی لباس (پیراهن) را در ادامه ببینید. این کاردستی ساده با روش کاغذ و تا و فقط با یک تکه برگ کاغذ مربع شکل درست می شود و نیاز به وسایل خاصی ندارد.

مواد لازم:

کاغذ رنگی مربع شکل – یک برگ

* لازم است در این اریگامی پشت کاغذ سفید باشد، اگر کاغذ رنگی پشت سفید در دسترستان نیست، کافی است یک برگ کاغذ سفید بردارید و سطح کاغذ را با مداد شمعی / پاستل روغنی / مداد رنگی یا ماژیک نقاشی و رنگامیزی کند.

    ویدئوی آموزشی اریگامی لباس

 

 

 کلمات کلیدی : ویدئوی آموزشی اریگامی | اریگامی | کاردستی | اریگامی لباس

 

منبع دریافت این مطلب : اریگامی کلوب



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

شنبه 11 بهمن 1393 

به گزارش خبرنگار مهر، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر شنبه در این همایش با اشاره به برخی مشکلات و کمبودهای در زمینه تامین آب شرب سالم که در نقاط مختلف جهان بوجود آمده است، گفت: کشور ایران نیز در میان 16 کشوری است که در کمربند خشک قرار دارند و با بحران کم‌آبی مواجه است.

پژمان نیک اقبالی افزود: با وضعیت موجود و محدودیت‌بارش‌ها راهی جز استفاده بهینه از منابع آبی موجود نداریم و دراین مسیر آموزش و پرورش می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی در استان برای ترویج مصرف بهینه آب درحوزه‌های مختلف به خصوص آب شرب استفاده کنیم.

نیک اقبالی بیان داشت: برای برطرف شدن مشکلات مربوط به کم‌آبی وکنترل بحران‌های آبی راهی جز ترویج مصرف بهینه آب وجود ندارد و در این بین آموزش و پرورش باید هرچه بیشتر فعالیت کند.

مدیرکل آموز و پرورش استان هم در این همایش با اشاره به اهمیت مقوله مصرف بهینه آب گفت: حفاظت از منابع آبی و ترویج مصرف بهینه آب باید سرلوحه کار مدارس قرار گیرد.

هادی زارع پور افزود: بهترین مجرا برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب مدارس هستند و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد آمادکی همکاری در این زمینه را دارد.

وی از اجرای طرح همیار آب در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری شرکت آب و فاضلاب خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این طرح و ورود دانش‌آموزان در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب افقی روشن در انتظار خواهد بود و البته همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی باید بکوشند تا در این رابطه به رسالت خود عمل کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت بالای آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب از اولویت‌های اصلی آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد است.

سید علی لدنی‌نژاد افزود: در هر یک از شهرستان‌های استان دو مدرسه دخترانه و پسرانه به عنوان پایلوت در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی مصرف آب انتخاب شده اند و در مراحل بعد این موضوع در سایر مدارس نیز اجرایی خواهد شد.

وی اجرای طرح همیار آب را گامی موثر برای نقش آفرینی دانش‌آموزان در امر فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب دانست و عنوان کرد: دانش‌آموزان به عنوان سفیران ترویج مصرف بهینه آب خواهند توانست نقش ارزنده خود را در کنار اولیاء ایفاکنند.

لدنی‌نژاد همچنین از چاب کتاب‌های آموزشی در زمینه مصرف آب خبر داد و گفت: با چاب این کتاب‌ها که متناسب با مقاطع تحصیلی متفاوت خواهند بود، دانش‌آموزان با روند تامین و توزیع و نیز استفاده صحیح از این کالای با ارزش مطلع خواهند شد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری مهر



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

24 دی 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مهرداد موسوی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش در تویسرکان با تبریک هفته شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش نقش قابل توجهی در تسهیل و تسریع امور آموزش و پرورش در راستای خدمات‌دهی بهتر دارد که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم به کارگیری برخی از املاک مازاد دستگاه‌های دولتی به منظور ایجاد اشتغال در شهرستان، گفت: فروش برخی از املاک مازاد به منظور کمک به روند کاری آموزش و پرورش مشکلی ندارد.

فرماندار تویسرکان در خصوص تجاری‌سازی بخشی از فضاهای بلااستفاده مدارس تاکید کرد: تجاری‌سازی در صورت نیاز مالی با تایید وزارتخانه آموزش و پرورش، رعایت اصول تعلیم و تربیت و عدم ایجاد مزاحمت برای آرامش معلم و دانش‌آموز پس از بررسی اجرا شود.

وی بهره‌وری مطلوب از مکان خانه معلم را خواستار شد و بیان کرد: خانه معلم در بهترین نقطه شهر قرار دارد؛ اما با حداقل بهره‌وری و درآمدزایی.

موسوی با تاکید بر استفاده بهینه و کارشناسی شده از خانه معلم واقع در خیابان باهنر گفت: آموزش و پرورش با اوقاف به طور مشترک از این قابلیت با درآمدزایی بالا به نفع شهرستان با لحاظ مسائل شرعی و حقوقی استفاده کند.

وی در ادامه گفت: مجوز مدارس استعدادهای درخشان که با زحمات و سختی زیاد گرفته شده را نباید به راحتی از دست داد، نباید برای برقراری تعادل، موازنه منفی ایجاد کرد، بنده به‌طور کامل مخالف حذف مدرسه تیزهوشان پسرانه هستم.

فرماندار تویسرکان با تاکید بر حفظ و ارتقای دستاوردهای شهرستان گفت: با پاک کردن صورت‌مسئله مشکل حل نمی‌شود؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی وضعیت تعلیم و آموزش و امکانات این مدرسه را به سطحی برسانیم که تعداد دانش‌آموزان برای ورود به این مدرسه بیش از حد انتظار برسد.

وی یکی از راهکارهای کاربردی ارتقای وضعیت مدارس تیزهوشان را متحول شدن مدارس ابتدایی دانست و گفت: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی باید از حیث علمی آن چنان قوی باشند که در مقاطع تحصیلی بالاتر با مشکل مواجه نشده و رشد علمی شهرستان نیز ارتقا یابد.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان نیز با اشاره به ورود 600 دانش‌آموز دختر و پسر به مقطع پایه اول متوسطه در سال آینده، گفت: به همین منظور جابجایی 6 مدرسه متناسب با شرایط بافت شهری و روستای در تویسرکان انجام خواهد شد.

جواد اسدبیگی با اشاره به نیاز 700 ساعت نیروی انسانی در مقطع اول ابتدایی در تویسرکان، از بسته حمایتی در تامین نیروی انسانی توسط وزیر آموزش و پرورش با حمایت دولت تدبیر و امید تقدیر کرد و گفت: اگر این تدبیر اتخاذ نمی‌شد مشکل نیروی انسانی آموزش ابتدایی استان همدان قابل حل نبود.

وی در بخش دیگر از سخنانش به بیان برنامه‌های دهه فجر آموزش و پرورش پرداخت و گفت: کمیته فرهنگی دانش‌آموزی در قالب پنج کمیته آموزش و تبلیغات در اجرای هر چه باشکوه گرامیداشت دهه فجر تشکیل شد.

اسدبیگی مسابقات هنری، علمی ورزشی، نواختن زنگ انقلاب، دیدار دانش‌آموزان با امام جمعه، عطرافشانی گلزار شهدا، راویان انقلاب در مدارس، نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، نقاشی و دستاوردهای انقلاب، اجرای سرود، برگزاری نشست‌های سیاسی و فرهنگی در مدارس را برخی از این برنامه‌ها برشمرد.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش همدان 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دوشنبه 13 بهمن 1393 

سید کاظم حسینی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال نه تنها 490 نفر کمبود دبیر سال گذشته را داریم بلکه 400 نفر از دبیران ما امسال بازنشسته می شوند که باید گفت مدیریت رفسنجان در راس هرم بازنشستگی استان کرمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در متوسطه دوم سال آینده کمبود دبیر نداریم و این موضوع به بهبود کیفیت آموزشی شهرستان کمک می کند، افزود: امسال با مجوزی که از اداره کل گرفتیم می توانیم 30 درصد از پولی که بابت شهریه یا انجمن اولیا مربیان اخذ می شود را صرف دانش افزایی دانش آموزان و معلمان کنیم.

وی با اشاره به استعداد و توانایی دانش آموزان رفسنجانی، خاطرنشان کرد: ما اگر خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی را که مدنظر رهبر انقلاب است می خواهیم باید به این استعدادها توجه کنیم چرا که علم و دانش خود را به خدمت انقلاب و نظام آورده اند.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان در پاسخ به سوالی درباره افت تحصیلی دانش آموزان مدارس تیزهوشان، گفت: این موضوع دلایل مختلف دارد که یکی از آنها پذیرش بی رویه تحت عنوان تیزهوشان است بطوری که در سال اول در پسران 140 نفر است که قاعدتاًً در شهرستان این تعداد را نداریم و واقعیتی است که باید پذیرفت.

حسینی پور با بیان اینکه آموزش و پرورش رفسنجان از ادارات محروم استان است، تصریح کرد: سال گذشته 490 دبیر کمبود داشتیم که مجبور شدیم از دبیران بازنشسته استفاده کنیم که برخی بازنشستگان علیرغم تلاش خود به روزآوری علوم را ندارند.

وی با اشاره به این موضوع که والدین نباید تمام هم و غم خود را معطوف به موفقیت فرزندانشان در کنکور کنند، اضافه کرد: این در حالی است که مهارتهای زندگی در رشته های فنی می تواند مشکلات ما را حل کند.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری مهر

 



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

چهارشنبه 15 بهمن 1393 

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان، در راستای شناسایی دستاوردهای دانشگاه دانش آموزان مدرسه تیزهوشان دکتر عادلی از دانشگاه بازدید کردند.

دراین بازدید، اطلاعاتی پیرامون تاریخچه تاسیس، چشم انداز دانشگاه، نحوه ثبت نام و ادامه تحصیل به دانش آموزان ارایه گردید.

شرکت کنندگان در این بازدید از نزدیک با امکانات و توانمندی های دانشگاه آشنا شدند.

در این برنامه که با استقبال دانش آموزان مواجه شد از دانشکده های منابع طبیعی ، فنی و مهندسی و علوم پایه و آزمایشگاه های دانشکده ها بازدید به عمل آمد و مسئولین دانشگاه نیز با خوشرویی پاسخ گوی سؤالات دانش آموزان بودند

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

تصویری که می بینید یک خرگوش است یا یک مرغابی؟! در نگاه اول، کدام شکل در ذهنتان پر رنگ تر به نظر آمد؟

خطای دید

 

منبع دریافت این مطلب : اپتیکا

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

    در شکل زیر چند مثلث وجود دارد؟

 هوش و دقت خود را بسنجید.با تمرکز و دقت به شکل نگاه کنید و تعداد دقیق مثلث ها را پیدا کنید.تست دقت کلمات کلیدی: معما |سرگرمی | هوش | تفریح و سرگرمی | تعداد مثلث ها

 

منبع دریافت این مطلب : اپتیکا

 



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

14 دی 1393

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، با بیان اینکه باید نسبت به طرح‌های مختلف در آموزش و پرورش، مطالعه و آسیب‌شناسی صورت گیرد، اظهار داشت: اجرای طرح «3-3-6» و آموزش نیروی انسانی در پایه نهم از اولویت‌های کلیدی آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده است که از هم اکنون باید نسبت به آن برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده یک پایه به مقطع متوسطه اول اضافه می‌شود، تصریح کرد: باید از نیروی انسانی که در مقطع متوسطه دوم آزاد می‌شود با سامان‌دهی مناسب در این پایه استفاده کنیم تا کمبود نیرو در یک مقطع تحصیلی به بحران نرسد که این موضوع نیاز به زمینه‌سازی و اقدامات اولیه دارد.

فانی، «طرح تعالی مدیریت» را در راستای اجرای «مدرسه محوری» توصیف کرد و افزود: تعلیم و تربیت امری است که در مدرسه به وجود می‌آید و اگر با نظارت و ارزیابی صحیح اختیارات مدرسه، در کنار حضور توانمند معلم و اولیا در برنامه‌ریزی‌ها انجام شود، قطعاً این سیاست با موفقیت اجرا خواهد شد.

عضو کابینه تدبیر و امید، ارزیابی از طرح «برنامه تعالی مدیریت مدرسه» را بسیار مهم و حساس ارزیابی کرد و ادامه داد: تیم‌های ارزیابی باید مستقل و با اقتدار به فرایندها بپردازند تا نتایج اجرای این سیاست به تربیت دانش‌آموزانی کارآفرین و موثر در کسب و کار در جامعه آینده منجر شود.

وی «کارآفرینی» را از فعالیت‌های مهم مقطع متوسطه دوم خواند و خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های مشخص و هدفدار نسبت به جداسازی دانش‌آموزان پایه دهم در شاخه و رشته‌های تحصیلی و شیوه‌های آموزش، اقدامات موثری را انجام دهیم تا با اتخاذ یک تصمیم درست و اصولی بتوانیم بخشی از مشکلات آینده کشور در زمینه اشتغال را مرتفع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به طرح‌های مختلف نیمه‌کاره آموزش و پرورش در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: چنانچه برای هر کدام از طرح‌ها، محتواسازی و هدف‌گذاری مشخص نشود، عواقب اجتماعی و هزینه‌های اقتصادی زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی خطاب به معاونان آموزش متوسطه سراسر کشور گفت: شما به عنوان کارشناسان آموزش باتجربه باید نسبت به عواقب هر کدام از طرح‌های اجرا شده در آموزش و پرورش نظرات خود را بیان کنید تا بتوانیم در یک فضای هم‌فکری و همدلی نسبت به رفع نقایص آن اقدام کنیم.

فانی با بیان اینکه فرایند چاپ کتب درسی در مهر ماه 95 باید از هم اکنون شروع شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی منابع درسی، شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی در دوره کاردانش و هنرستان در آموزش و پرورش در حال انجام است ولی باید از ظرفیت دیگر نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی برای بسیاری از رشته‌های تحصیلی کاردانش استفاده کنیم تا به ارتقای کیفیت آموزش برسیم.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از رشد بی‌رویه مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در سال‌های اخیر، اظهار داشت: تنوع در ایجاد مدارس با دو هدف «متنوع بودن مخاطب» و «کسب درآمد برای ارائه خدمات آموزشی بهتر» انجام می شود ولی با توجه به مطالعات علمی باید به سمت متعادل سازی مدارس حرکت کنیم تا دانش آموزان بیشتری بتوانند از خدمات آموزش مناسب و یکسان بهره ببرند.

وی با بیان اینکه نسبت تعداد دانش‌آموز به تعداد پرسنل شاغل در آموزش و پرورش را 11.5 به یک است، اضافه کرد: در سال تحصیلی 94-93 تعداد 180 هزار دانش آموز به سیستم آموزشی اضافه و 25 هزار فرهنگی بازنشسته شده‌اند و در این دو سال هیچ نیرویی در آموزش و پرورش استخدام نشده است.

فانی افزود: با اجرای درست سیاست «سامان دهی نیروی انسانی» و «اجرای طرح بسته حمایتی» کمبود 40 هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش را به خوبی پوشش داد و چنانچه این طرح‌ها به اجرا در نمی‌آمد قطعا آموزش و پرورش با بحران بزرگی مواجه می‌شد.

عضو کابینه تدبیر و امید خاطر نشان کرد: باید این دو طرح در فضایی کاملاً علمی و به دور از هرگونه شتاب‌زدگی مورد بررسی دقیق قرار گیرد و با رفع ضعف‌ها بتوانیم آنها را در سال آینده با قوت بیشتری اجرا کنیم.

وی اظهار کرد: باید در سیستم آموزشی انجام کار «به جای مدیر» به انجام کار «برای مدیر» باشد تا مدیران مدارس با اقتدار بتوانند امر آموزشی را به عنوان رهبر هدایت کنند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم وزیر آموزش و پرورش از پیشکسوتان آموزشی استان‌ها با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش تهران

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

 



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دبیرستان فرزانگان تهران یکی از دبیرستان‌های سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) است. این دبیرستان یکی از واحدهای آموزشی دخترانه شناخته‌شده و معتبر ایران است که هر ساله بسیاری از دانش‌آموختگان آن وارد دانشگاه‌های برتر ایران می‌شوند. هم‌چنین همه ساله دانش‌آموزانی از این دبیرستان در مسابقات علمی ملی و جهانی موفقیت‌هایی کسب می‌کنند. این واحد آموزشی فعالیت خود را از سال 1357 آغاز نموده و در 3 رشته تحصیلی دانش آموزان را پوشش می دهد.  

 سایت دبیرستان فرزانگان

دانش آموزان این مرکز در کنکورهای سراسری بیشترین قبولی را در رشته های علوم ریاضی، تجربی و هنر و علوم انسانی در سطح کشور کسب می نمایند.

این مرکز فعالیت های فوق برنامه  خود را در رشته های المپیاد، پژوهش و فرهنگی در نظر گرفته است که دانش آموزان 

از پایه اول با انتخاب رشته مورد علاقه خود تا پایان دوره دبیرستان ادامه می دهند.

دانش آموزان این مرکز هر سال در رشته های مختلف المپیاد داخلی و جهانی، جشنواره خوارزمی و رشته های مختلف فرهنگی موفق به کسب مدال ها و عنوان مختلف می گردند. همچنین در رشته های تربیت بدنی موفق به کسب رتبه هاو مدال های مختلف می شوند.

کلمات کلیدی : دبیرستان فرزانگان تهران | سمپاد 

 

منبع دریافت این مطلب : دبیرستان فرزانگان تهران

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دوشنبه 7 مهر 1393  

به گزارش خبرگزاری پانا، سلیمان محبی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این بازدید در جریان روند فعالیت های آموزش و پرورش این مرکز قرار گرفت.

لازم به ذکر است که در استان کرمانشاه تعداد 6 باب آموزشگاه تیزهوشان با ظرفیت هزار و 737 دانش آموز مشغول فعالیت می باشند.

گفتنی است در این بازدید مدیر کل نوسازی استان و مدیران ادارات استعدادهای درخشان و روابط عمومی، مدیر کل آموزش و پرورش را همراهی کردند.

 

کلمات کلیدی: مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی کرمانشاه

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دوشنبه 31 شهریور 1393  

به گزارش خبرگزاری پانا، دانش آموز سیده فاطمه میر محسنی دانش آموز سال سوم از مرکز تیزهوشان فرزانگان دوره اول دامغان با شرکت در کنگره عظیم قرآنی سمپاد با ارائه مقاله در قالب سی دی، پاورپوینت و پی دی اف و دفاع از طرح خود در مرحله ی اردویی - رقابتی که در شهریور ماه در شهرستان شهریار برگزار و با کسب حداکثری امتیاز موفق به کسب رتبه اول کشوری معارف شد.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش دامغان | آموزش و پرورش شهریار | سمپاد

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

  • شبکه ملی مدارس ایران (رشد) با استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های فناوری نوین (نظیر اینترنت و فضای مجازی)، همانند یک بسته آموزشی است که نظام آموزشی کشور ایران را در رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی یاری می‌رساند و محور اصلی آن تقویت و تکمیل و تعمیق تمام برنامه‌ها و همچنین فعالیت‌های مربوط به مدارس می‌باشد.

    شبکه رشد، هم سو با هدفهای جمهوری اسلامی ایران و در راستای تحقق هدف‌های ارزشی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش در جهت تقویت، تکمیل و توسعه برنامه درسی ملی حرکت خواهد کرد. از جمله اهداف جزئی این شبکه می‌توان به 1- حفظ و تداوم ارزش‌های اسلامی و ملی 2- تکمیل برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به برنامه آموزشی 3- ایجاد شبکه مرجع آموزشی و پرورشی، اشاره نمود.

    شبکه ملی مدارس

    مبانی شبکه رشد

    1- ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی و حرکت به سوی تحقق عدالت آموزشی 2- ارتقا کیفیت فرآیند آموزش و پرورش در سراسر کشور (محتوا- روش) 3- استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فناوری‌های نوین

    اصول محتوایی و فنی شبکه رشد

    1- آموزشی بودن مطالب 2- صحت و اعتبار علمی 3- طبقه‌بندی و سازماندهی 4- سهولت دسترسی 5- سادگی صفحات 6- تعاملی بودن آموزش و محتوا 7- تنوع در ارائه محتوا

    گروه مخاطبان شبکه رشد

    1- دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، پیش‌دانشگاهی 2- آموزگاران، معلمان، دبیران 3- کادر اداری و آموزشی، مدیر مدرسه، معاون، مربی، مشاور، کتابدار، امور دفتری 4- والدین 5- کارمندان حوزه ستاد و صف وزارت آموزش و پرورش 6- دانش آموزان استثنایی 7- دانشجویان تربیت معلم و دبیری

    بخشهای شبکه رشد

    1-وبلاگ 2-آموزش الکترونیکی 3-دانشنامه رشد 4-مقالات علمی 5-اخبار 6-مجموعه فیلم و موسیقی 7-نگارخانه عکس 8-انتخاب من 9-طنز 10-آواها و نماها 11-دست‌نوشته‌ها 12-تازه‌ها 13-پرسش مهر 14-گوش به لب های آسمانی 15- پایگاه های مدارس 16-امور کاربران 17-فروشگاه کتاب 18-مجلات رشد 19 پایگاه های رشد 20-معرفی کتاب 21- معرفی وبگاه 22-پرسش و پاسخ 23-اخبار و روزنامه‌ها

    کلمات کلیدی : شبکه ملی مدارس ایران (رشد)

     

    منبع دریافت این مطلب : شبکهٔ ملی مدارس ایران (رشد)



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

یکشنبه 30 شهریور 1393 

فاطمه محمدی پور دارنده مقام دوم منطقه ای مسابقات قرآنی سمپاد در گفت گو با خبرگزاری پانا گفت: به عنوان نماینده استان کرمان و شهرستان رفسنجان از مدرسه دخترانه فرزانگان در مسابقات سمپاد که در بندرعباس برگزار شد شرکت کردم و از اینکه به مسابقات کشوری راه یافته ام بسیار خوشحالم.

وی با بیان اینکه اولین بار بود که در این مسابقات شرکت کردم گفت: ما قرآن را باید دوست داشته باشیم و به دستوراتش عمل کنیم و این باعث می شود در همه زمینه ها موفق باشیم و این را من تجربه کرده ام چرا که در مدرسه ام دارند، معدل 20 هستم و این به برکت قرآن است.

وی با بیان اینکه قرآن تأثیر به بسزایی در زندگی ام داشته بیان داشت: قرآن در درسم تأثیر بسزایی داشته و کمک کرده تا به خدا نزدیکتر شوم و احساس توانایی و آرامش بیشتری کنم.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش استان کرمان | سمپاد

 

 



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

شنبه 6 دی 1393

به گزارش خبرگزاری پانا، باباخانی مدیر اداره، ضمن تشکر از حضور مهمانان حاضر در جلسه، نکاتی را درخصوص این گردهمایی بیان نموده، توصیه هایی را به مدیران مدارس ارائه نمود.

سپس بیات معاون آموزش ابتدایی استان، درخصوص طرحهای درحال اجرا از جمله: جابربن حیان، ارزشیابی کیفی توصیفی، درس پژوهی و به ویژه اجرای طرح شهاب مطالبی را ارائه نمود.

وی اظهارداشت: این طرحها بایستی با ظرافت و دقت خاصی انجام شود که کوچکترین آسیبی متوجه دانش آموزان نشود.

در ادامه دکتر ورسایی رئیس بنیاد نخبگان ، دراهمیت اجرای صحیح طرح شهاب مطالبی را ارائه نمود. درپایان حیدری معاون آموزشی اداره، ضمن جمع بندی مطالب مطرح شده ، براجرای دقیق موارد توسط مدیران مدارس تاکید کرد.

کلمات کلیدی مطلب: ترابی کارشناس اداره سمپاد 

 

نویسنده مطلب : کلانتری

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

1 دی 1393

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ دکتر غلامعلی منتظر، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان در نشست هم اندیشی طرح «شهاب» که در دانشگاه شیراز برگزار شد، با اشاره به جایگاه مهم آموزش و پرورش در رشد علمی کشور گفت: آینده کشور را آموزش و پرورش می‌سازد، اما متاسفانه تاکنون توجه کافی به آموزش و پرورش نشده است و به دلیل مشکلات بسیار، توجه به کیفیت، اولویت اول نیست؛ و این تقریبا همان مشکلی که در دانشگاه‌ها نیز با آن رو به رو هستیم و به دلیل تکثر دانشجویان، کیفیت فدای کمیت شده است.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به نیمی از جمعیت آموزش و پرورش در دانشگاه‌ها هستند و ما وظیفه داریم برترین استعدادهای آموزش عمومی و آموزش عالی را شناسایی و برای توانمندسازی آنان در جهت منافع کشور برنامه‌ریزی کنیم.

دکتر منتظر با تاکید بر نقش انکارناپذیر آموزش و پرورش در آینده کشور گفت: وقتی بحث آینده کشور را مطرح می‌کنیم، در مورد آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم. ما آینده سی سال گذشته این کشوریم و هم اکنون با تصمیم گیری‌های امروزمان 30 سال آینده کشورمان را رقم می‌زنیم. بنابراین توجه به کیفیت به طور اعم در مجموعه نهادهای آموزشی موجود در کشور مسئله بسیار مهمی است.

وی در ادامه افزود: البته باید توجه کرد مسئله کیفیت به طور اعم، وظیفه آموزش و پرورش است و نقش بنیاد ملی نخبگان این است که از بین مجموعه حدود 13 میلیونی دانش آموزان، برجستگان آینده ایران در زمینه‌های علمی، فنی، هنری، ادبی، مدیریتی و غیره شناسایی کند. در واقع وظیفه بنیاد ملی نخبگان توجه به قشری است که می‌تواند در آینده برای کشور منشا اثر باشند، یعنی تلاش برای تربیت لوکوموتیورانانی که بتوانند واگن‌های پشت سر خود را به همراه خود ببرند. بنابراین ما در حوزه علم به دنبال لوکوموتیورانانی هستیم که علم را به جلو ببرند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: وقتی در مورد نخبگان بحث می‌شود، معمولا نگاه‌ها معطوف به دانشگاه است. در حالیکه بنیاد ملی نخبگان معتقد است در حوزه علم و آینده سازی کشور توجه اصلی باید به آموزش و پرورش باشد. بر این اساس تلاش کردیم تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش و با بهره‌گیری از تجربیات قبلی طرح شهاب را اجرایی کنیم.

رئیس شورای راهبردی طرح شهاب ادامه داد: بیش از 40 سال از عمر مدارس سمپاد می‌گذرد، اگر چه نمی‌توان گفت که خروجی‌های خوبی نداشته اما این خروجی‌ها مشهود نیست. بررسی برندگان جوایز نوبل در آمریکا نشان می‌دهد که اکثر این افراد کسانی هستند که در دوران آموزش و پرورش شناسایی شده بودند در حالی که در آنجا مدارس سمپاد و شرایط خاص آموزشی وجود نداشته است.

دکتر منتظر، درس خواندن دانش آموز در محیطی واقعی (رشد باغچه‌ای و نه نگه داشت گلخانه‌ای)، پرهیز از برچسب زنی، توجه به استعداد و هوش سرشار دانش آموز به عنوان یک رزق تعهدآور و نه یک مزیت توقع آور و در نهایت توجه به ساحت های مختلف استعدادهای افراد را از اصول مهم رعایت شده در طرح شهاب دانست و ادامه داد: ما در عرصه شناسایی استعدادها تلاش می‌کنیم تا با اجرای طرح شهاب به نتایج خوبی دست یابیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان افزود: آنچه که اکنون درو می شود، 20 تا 30 سال قبل کاشته شده است. بنابراین اگر قرار است طرح شهاب پاسخ دهد باید کسانی که امروز وارد طرح شهاب می‌شوند به طور مستمر دوره آموزش عمومی و عالی را طی کرده و در فرصتی مقتضی توانایی‌های خود را نشان دهند. پس اولین محصولات شناسایی طرح شهاب حدود سال 1420 خورشیدی نتیجه خود را نشان می‌دهد.

دکتر منتظر خاطرنشان کرد: طرح شهاب به صورت آزمایشی در سال 1391 در 7 استان کشور و 7 درصد جمعیت دانش آموزی استان اجرا شد و امسال در کل کشور و در پایه چهارم ابتدایی و یک منطقه از هر استان در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش معلمان گفت: معلمان قبل از اجرای این طرح آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند. پیش بینی ما این است که در هر کلاس حدود 25 درصد از دانش‌آموزان دارای قابلیت‌ها و استعدادهایی هستند که باید از طریق این طرح شناسایی شود.

دکتر منتظر تصریح کرد: طرح شهاب پاسخی است به نیازهایی که در کشور احساس می‌شد. در این طرح هدایت به صورت عمومی و خصوصی خواهد بود در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم، هدایت عمومی اتفاق می‌افتد یعنی استعدادها شناسایی شده و به خانواده دانش آموز اطلاع داده می‌شود. در مرحله هدایت خصوصی از پایه هفتم به بعد به کارهای ویژه بخصوص کارهای برون مدرسه‌ای جمعی اختصاص دارد.

رئیس شورای راهبردی طرح شهاب تاکید کرد: اگر طرح شهاب با جدیت و مداومت اجرا شود نتایج واقعی آن در سال های 1420 - 1430 قابل مشاهده خواهد بود.

دکتر منتظر در پایان سخنان خود بودجه را مهمترین بحث در اجرای طرح شهاب دانست و از تبدیل مبانی طرح شهاب به رشته‌ای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و از حمایت بنیاد ملی نخبگان از پژوهش سراها و تجهیز آنها در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

منبع دریافت این مطلب : بنیاد علمی نخبگان

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

یکشنبه 23 آذر 1393

محمد حسین اشرفی رئیس اداره استعدادهای درخشان در گفت و گو با خبرنگار پانا، گفت: 37نفراز نوجوانان وجوانان هوشمند، تلاشگرو پرنشاط مدارس استعدادهای درخشان دوره اول ودوم متوسطه استان در دربیست دومین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعداد های درخشان موفق به کسب مقام شدند.

وی افزود:شرکت کنندگان در دوبخش دختران وپسران از مدارس فرزانگان یک دوره دوم ناحیه 4، علامه طباطبایی بناب ، شهیدمدنی یک ناحیه4 ، فرزانگان دو ناحیه4 ، شهیدبهشتی مراغه ، فرزانگان بناب، علامه جعفری مرند، علامه جعفری ناحیه 2، علامه طباطبایی ناحیه1، فرزانگان مراغه،فرزانگان مرندو فرزانگان دوره دوم ناحیه یک بودند.

اشرفی تصریج کرد:این دانش آموزان مفتخر به کسب 13 رتبه اول ، 12 رتبه دوم و12 رتبه سوم دربیست ویکمین وبیست دومین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس سمپاد به مناسبت یادواره ی شهدای هسته ای شدند.

همچنین دریافت تندیس کنگره ، هدایاء وجوایزی ازمرکزملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان حاصل تلاش این دانش آموزان قرآنی بود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آذربایجان شرقی خاطر نشان ساخت:بیست دومین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعداد های درخشان (سمپاد) با حضور دانش آموزان این مدارس از سراسر کشور در اصفهان برگزار شد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دبیرستان علامه حلی تهران قدیمی‌ترین مرکز آموزشی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا به اختصار سمپاد در کشور است. این سازمان همه ساله از طریق آزمونی عمومی اقدام به پذیرش دانش‌آموز از پایه‌های اول راهنمایی و اول دبیرستان می‌نماید.تعداد مراکز این سازمان در سطح کشور تا کنون افزون بر 170 مرکز است.

دبیرستان علامه حلی تهران

این مدرسه شامل سه طبقه برای کلاس های درس و آزمایشگاه‌های گوناگون از جمله آزمایشگاه نورو ساینس است که برای تحقیقات حرفه ای در این زمینه با اختصاص سالیانه چهل میلیون تومان در این بخش استبنا شده و برای پایه‌های متفاوت است. کتاب خانهٔ این مدرسه از جمله بزرگ‌ترین کتاب خانه‌های مدرسه‌ای کشور است.این کتاب خانه بیش از25000 جلد کتاب فارسی و انگلیسی دارد.

تعداد دانش آموزان مدرسه در سال تحصیلی 90-91 از 850 نفر بیشتر شده‌است.

این دبیرستان در چهار راه لشکر، خیابان غفاری، پشت بیمارستان روزبه قرار دارد و مکان آن سابقاً متعلق به بیمارستان روزبه بوده‌است.

بخش عمده‌ای از معلمان و سایر کادر آموزشی این دبیرستان را فارغ‌التحصیلان آن تشکیل می‌دهند.

در سال‌های گذشته تعدادی از دانش‌آموزان این دبیرستان موفقیت‌هایی در مسابقات علمی (مانند المپیادهای علمی کشوری یا جهانی) به‌دست آوردند. این دبیرستان یکی از مراکز نخبه‌پرور دانش آموزی در سطح کشور است. موفقیت‌های علمی و پژوهشی این دبیرستان بسیاری از دانش‌آموزان را مشتاق شرکت در آزمون های ورودی این دبیرستان کرده‌است.

مدالهای کسب شده در المپیادهای علمی جهانی توسط این دبیرستان از180مدال فراتر رفته‌است.

کلمات کلیدی : دبیرستان علامه حلی  | سمپاد

 

منبع دریافت این مطلب : دبیرستان علامه حلی

 



:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

1393 شنبه 8 آذر

به گزارش خبرگزاری پانا ، محمد حسن قائدیها گفت: این مسابقات با حضور هشتصد دانش آموز دختر و پسر نخبه قرآنی در چهار رشته حفظ ، قرآئت ، مفاهیم و نهج البلاغه برگزار می شود .

مدیرکل آموزش و پرورش گفت : انسان رستگار انسانی است که با جان روشن در پیشگاه خداوند حضور پیدا کند .

وی همچنین از شهید رجب بیگی یاد کرد و گفت : آنگاه که در دریای خروشان زندگی در چنگال جهل فرو رفتی قرآن بخوان .

قائدیها در پایان از ستاره دخت اصفهان مرحومه فاطمه پرورش حافظ کل قرآن کریم یاد کرد .

گفتنی است ؛ این مراسم در اردوگاه کشوری شهید بهشتی وبا حضور دکتر موحد رئیس حراست وزارت آموزش و پرورش و دکتر شجاعی رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان ، مصیب زاده مدیرکل قرآن و نماز و عترت ، علیرضا افتخاری هنرمند اصفهانی ، روسای ادارات آموزش و پرورش شش ناحیه و معاونین اداره کل آموزش و پرورش حضور داشتند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا به اختصار «سمپاد» بر امور تحصیلی مربوط به دانش‌آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا نظارت می‌کند.

این سازمان با تغییر وضعیت به «مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان» سعی کرد توجه به پژوهش دانش‌آموزی را در دستور کار خود قرار دهد.

در سال 90، گسترش مدارس سمپاد در سطح کشور، رشد فزاینده‌ای یافت به طوری که شهرستان‌های با جمعیت بالا از وجود این مدارس برخوردار شدند. این اتفاق سبب شد ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان زیادی، در مدارس سمپاد ایجاد شود.

در ادامه، آزمون ورودی مدارس سمپاد و مدارس نمونه دولتی باهم ادغام و تست‎های هوش از سؤالات آزمون ورودی دانش‌آموزان متقاضی ورود به مدارس استعدادهای درخشان حذف شد.

پذیرش دانش‌آموزان در مدارس سمپاد کشور، فقط در پایه‌های ورود به اول راهنمایی و ورود به اول متوسطه صورت می‌گیرد اما آنچه سبب شد خبرنگار فارس به واکاوی در روند فعالیت مدارس استعدادهای درخشان در استان همدان بپردازد، ثبت‌نام همه دانش‌آموزان پایه سوم راهنمایی مدارس راهنمایی سمپاد در پایه اول متوسطه این مدارس است.

خبرنگار فارس در مصاحبه‌هایی جداگانه با دانش‌آموزان این مدارس و خانواده‌های آن‌ها و همچنین با کادر آموزشی مدارس تیزهوشان در شهرستان همدان، به چند مسئله برخورد کرد که دلیل ایجاد همه آن‌ها، ثبت‌نام بدون آزمون دانش‌آموزان سوم راهنمایی در دبیرستان‌های تیزهوشان است.

مدرسه تیزهوشان فرزانگان برای دختران و علامه حلی برای پسران، در شهرستان همدان تأسیس‌ شده‌اند. سابق بر این، ورود دانش‌آموزان راهنمایی در دبیرستان‌های تیزهوشان شامل دو مرحله بود: دارا بودن معدل حداقل 19 در پایه سوم راهنمایی و قبولی در آزمون سراسری سمپاد.

این آزمون به صورت سراسری برگزار می‌شد اما پذیرش دانش‌آموزان به صورت منطقه‌ای صورت می‌گرفت و مواد آزمون شامل ترکیبی از هوش، خلاقیت و پیشرفت تحصیلی بود.

نکته شایان اهمیت هم این بود که علاوه بر دانش‌آموزان مقطع سوم راهنمایی مدارس تیزهوشان، دانش‌آموزان مدارس عادی هم می‌توانستند در این آزمون شرکت کرده و شانس خود را برای برخورداری از خدمات آموزشی مدارس سمپاد بیازمایند.

اما آن گونه که شنیده‌ایم دانش‌آموزان پایه سوم راهنمایی مدارس تیزهوشان امسال بدون آزمون ورودی و در نتیجه بدون احتمال ریزش، وارد دبیرستان‌های تیزهوشان می‌شوند.

هاشمی، مسئول پرورش استعدادهای درخشان در اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، با بیان اینکه فقط در همدان، 25 کلاس سوم راهنمایی تیزهوشان وجود دارد، افزود: به طور متوسط 800 خانواده درگیر دانش‌آموزان مدارس سمپاد هستند.

وی به اثرات نسبی حذف آزمون ورودی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان در همدان اشاره کرد و بیان داشت: دانش‌آموزان نوجوان پایه سوم راهنمایی سمپاد، وقتی شانس ادامه تحصیل در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان را از دست بدهند دچار آسیب‌های روانی جبران‌ناپذیری خواهند شد.

هاشمی ادامه داد: از طرفی برگزاری آزمون ورودی، امکان سوء‌استفاده تعدادی از مؤسسات خصوصی که در امر آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آزمون‎های ورودی و برگزاری آزمون‌های آزمایشی فعالیت می‌کنند را فراهم می‌کرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر از بین رفتن شانس دانش‌آموزان مستعد مدارس عادی برای ادامه تحصیل در دبیرستان‌های تیزهوشان، ابراز داشت: ظرفیت مدارس سمپاد از همان ابتدا محدود بود، با این حال هنوز هم حدود پنج تا 10 نفر از این دانش‌آموزان مدارس عادی، در صورت احراز شرایط لازم خواهند توانست به مدارس تیزهوشان راه یابند.

آیا عدم ریزش دانش‌آموزان ضعیف پایه سوم راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان همدان، از عیار علمی دبیرستان‌های سمپاد نخواهد کاست؟

این سؤالی است که علی ساغرچی، روانشناس بالینی و مشاور مدرسه، این‌گونه به آن پاسخ داد: مدارس تیزهوشان فعلی، از شکل سابق و اولیه خود، متفاوت شده‌اند. در حال حاضر تقریباً در هر شهرستان یکی از این مدارس وجود دارد و ظرفیت بالای ایجادشده، ترکیبی از دانش‌آموزان با بهره هوشی بالا و دانش‌آموزان با بهره هوشی متوسط را سبب شده است.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: سازوکار مدارس تیزهوشان قبلی و تجمع دانش‌آموزان مستعد، سبب ایجاد فشارهای روانی و رقابت سنگین میان دانش‌آموزان می‌شد و اضطراب در میان آن‌ها شایع بود اما در حال حاضر، با ترکیب دانش‌آموزان قوی و متوسط، سطح رقابت متعادل‌تر شده است و دانش‌آموزان با آرامش بیشتری می‌توانند به پژوهش و تحقیق بپردازند.

آیا این اقدام در درازمدت سبب کاهش عیار علمی دانش‌آموزان سمپاد نخواهد شد؟ آیا مدارس سمپاد با این اقدام هم ردیف مدارس نمونه دولتی قرار نمی‌گیرند؟ آیا ترکیب دانش‌آموزان قوی و متوسط ، دوگانگی روش‌های تدریس دبیران را سبب نمی‌شود؟ آیا دانش‌آموزان با بهره هوشی متوسط برای رسیدن به دانش‌آموزان با بهره هوشی بالا، دچار احساس اضطراب، عدم توانایی و تحمل فشار درسی بیشتر نخواهند شد؟ و...

این‌ها سؤالاتی است که برنامه‌ریزان و مدیران امر آموزش و پرورش در همدان به آن‌ها پاسخ داده و در خصوص حذف آزمون ورودی دبیرستان‌های سمپاد به تجمیع رسیده‌اند. شما چه فکر می‌کنید؟

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش همدان 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

 



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

1393 شنبه 8 آذر 

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین و بیست و دومین کنگره سراسری قرآن کریم دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) و یادواره شهدای هسته ای ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سی وشش هزار شهید دانش آموز و پنج هزار شهدای فرهنگی و شهدای هسته ای گفت: قرآن را به صورت یک تکلیف دینی به آن عمل و از آموزه های قرآنی در زندگی از آن استفاده کنید.

وی گفت: شما چهره های شاخص در قرآن می باشید و یکی از ویژگی های شما دختران این است که شما مادران و نسل آینده قرآنی خواهید بود.

کفاش در این مراسم سخن خوب را با ویژگی های آن برشمرد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

4 آذر 1393

مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورشدر گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و با اشاره به اینکه طرح جامع تربیت استعدادهای برتر در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد، اظهار داشت:‌ استعدادهای برتر یا دانش‌آموزان تیزهوش به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور محسوب می‌شود که ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به آنها، از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه دو نگاه کلی به این موضوع وجود دارد، خاطرنشان کرد:‌ نخست اینکه این دانش‌آموزان استعدادهای برتر هستند و از محیط عادی تعلیم و تربیت و مدارس جدا می‌شوند و در یک محیط مستقل و مجزایی، این خدمات آموزشی و تربیتی به آنها ارائه می‌شود.

نوید ادهم در خصوص نگاه دوم به این موضوع گفت:‌ این دانش‌آموزان باید زندگی طبیعی را در دوران دانش‌آموزی سپری کنند و تعامل با افراد جامعه را بیاموزند.

وی افزود: این جداسازی اثر منفی دارد و باید در همان محیط طبیعی و مدارس عادی، خدمات آموزشی به آنها ارائه شود؛ هر نوع نگاه، موافقان و مخالفانی داشته است و برخی طرفداران این نگاه، برخی طرفدار نگاه دیگر و برخی هم تلفیقی عمل می‌کنند، اما بر اساس مطالعاتی که داشتیم مبتنی بر مبانی نظری سند تحول و هم تجربیات آن، به یک نتیجه رسیدیم که نگاه تلفیقی داشته باشیم و اصل را بر عدم جداسازی و عدم تفکیک گذاشتیم و طرح‌هایی مثل طرح شهاب بهتر می‌تواند کار آموزش و پرورش را در بر گیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل را بر عدم جداسازی قبلی گذاشتیم، تصریح کرد: تفکیک برای تعدادی از دانش‌آموزان که از استعدادهای خیلی برتر برخوردار هستند، در این سند و این طرح پذیرفته است، به این معنا که با شیب ملایم جداسازی را به حداقل برسانیم و مدیریت کنیم.

وی افزود: نکته دیگر این است که خدماتی که به این دانش‌آموزان ارائه می‌دهیم، محدود و منحصر به خدمات آموزشی نباشد و تربیت در ساحت‌های مختلف وجودی انسان که در سند تحول تحت عنوان ساحت‌های 6 گانه نام برده است، ارائه شود.

نوید ادهم ادامه داد:‌ در بحث دانش‌آموزان با استعدادهای برتر باید استعداد را صرفاً با آی‌کیو و بهره هوشی نسنجیم و هوش‌های چندگانه را مبنا قرار دهیم و افرادی که در رشته‌های دیگر دارای استعدادهای برتر هستند، شناسایی شوند و تحت حمایت آموزش و پرورش قرار گیرند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «آیا با این طرح تعداد مدارس استعدادهای درخشان کاهش خواهد یافت؟»، گفت: بله، در جاهایی که رشد بی‌رویه مدارس داشتیم، تعداد آن کم خواهد شد.

وی افزود: درصد این کار را نیز مجریان باید تعیین کنند، اما مدارسی که رشد دانش‌آموزان آن به مفهوم دقیق کلمه تیزهوش نبودند و از استانداردها برخوردار نبودند، محروم خواهند شد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

 



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

فرصت مطالعه در ترافیککد مطلب : 96 :: چاپ :: لینک به این مطلب :: نظر بدهید اینجا کلیک کنید: 

فرصت مطالعه در ترافیک

سرزمین تیزهوش ها :: تفریح و سرگرمی :: کاریکاتور های آموزشی

تصویر درباره استفاده بهینه افراد از زمان خود برای مطالعه است.حتی در ترافیک

 

 

ترافیک و فرصت مطالعه 

کاریکاتور اثری از رسول آذرگون است.در رابطه با استفاده مفید از زمان برای مطالعه است.تصویر افرادی را نشان می دهد که در ترافیک مانده اند و از زمان خود استفاده بهینه می کنند و مشغول مطالعه هستند.فرصت مطالعه را از دست ندهید.

 

منبع دریافت این مطلب : دنیای کاریکاتور

 



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

سه شنبه 4 آذر 1393 

مهدی نویداد هم در گفت وگو با فارس با تاکید بر این که عده ای به جداسازی دانش آموزان تیزهوشو عده ای بر پرهیز از این جداسازی اعتقاد دارند، افزود: تفکر غالب این است که این جداسازی اثر منفی دارد و دانش آموزان باید در محیط طبیعی و مدارس عادی درس بخوانند. ما نیز معتقدیم تفکیک باید فقط برای تعدادی از دانش آموزان که از استعدادهای بسیار برتر برخوردارند، انجام شود که سند مربوط به این کار را هم تصویب کرده ایم تا از این پس جداسازی دانش آموزان با شیب بسیار ملایم و به صورت مدیریت شده انجام شود.

وی ادامه داد: برنامه ما این است تا خدماتی که به این دانش آموزان ارائه می دهیم، محدود و منحصر به خدمات آموزشی نباشد و تربیت در ساحت های مختلف وجودی انسان که در سند تحول تحت عنوان ساحت های ششگانه از آن یاد شده، ارائه شود.

نوید ادهم توضیح داد: در برخورد با دانش آموزان با استعدادهای برتر نباید استعداد را فقط با بهره هوشی بسنجیم و هوش های چندگانه را نادیده بگیریم، بلکه باید افرادی که در رشته های مختلف بجز ریاضی یا علوم پایه دارای استعدادهای برتر هستند، شناسایی شوند و تحت حمایت قرار گیرند.

 

منبع دریافت این مطلب : جام جم آنلاین



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

چهارشنبه 14 آبان 1393 

 شرایط ثبت نام در این آزمون به شرح زیر می باشد :

اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی 93-94

کسب مقیاس حداقل خوب در تمام دروس نوبت اول پایه ششم

یادآوری می شود فقط منطقه 15 تهران در هر جنسیت دارای دو دبیرستان نمونه دولتی می باشد که متقاضیان می توانند این منطقه را به عنوان اولویت اول و دوم انتخاب نمایند .

گفتنی است هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی دوره اول مبلغ 90000 ریال می باشد که داوطلبان مبلغ مذکور را از طریق درگاه الکترونیکی به نشانی :WWW.AZMOON.TEHRANEDU.IR واریز و رمز ورود به سامانه اینترنتی را دریافت نمایند.

لازم به ذکر است ثبت نام داوطلبان از 30 فروردین لغایت 15 اردیبهشت 1394 با مراجعه به سایت مذکور انجام خواهد شد .

کلمات کلیدی مطلب:آزمون ورودی پایه هفتم

 



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

سه شنبه 25 شهریور 1393

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، در این جلسه که با حضور دکتر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضای آن برگزار شد، ابتدا گزارش عملکرد مدارس سمپاد و طرح شهاب توسط رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ارائه شد. پس از آن، دستور کار شورا با عنوان نظام تربیت استعدادهای برتر در آموزش و پرورش مطرح و اعضای شورای عالی در مورد کلیات این نظام، نظرات دیدگاههای خود را بیان کردند و مقرر شد موضوع در کار گروهی مرکب از صاحبنظران و تعدادی از اعضای شورا از جمیع جهات بررسی و ضمن امعان نظربه مباحث و نظرات اعضای شورا، پیشنهاد لازم را جهت بررسی مجدد به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه نمایند. همچنین مقرر شد گزارشی از تحقیقات و پژوهش های مرتبط با موضوع و تجربیات سایر کشورها تهیه و به جلسه آتی شورا ارائه گردد.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش تهران 

 

منبع دریافت این مطلب : روابط عمومی و امور بین الملل شورای عالی آموزش و پرورش



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()