نوشته شده توسط : تیزلند

13 مرداد 1394

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، علیرضا حاجیان زاده، در کارگروه بررسی شیوه های موثر در پرورش صحیح دانش آموزان در سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش اظهار کرد: انتظار رهبر معظم انقلاب از کانون نیز این است که خود را به اعضا منحصر نکرده و کانال ارتباطی با مدارس را تقویت کند.

وی افزود: ورود تولیدات کانون به مدارس، حضور گروهی دانش آموزان در فضاهای کانون و اطلاع رسانی به خانواده ها و دانش آموزان درباره کانون از راهکارهای اولیه برای تقویت این ارتباط است.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه از دو واژه آموزش و پرورش برداشت های متفاوت وجود دارد، ادامه داد: یک برداشت این است که آموزش و پرورش به عنوان دو فعالیت مطرح است؛ با این نگاه که هرگاه از آموزش صحبت می شود، علم و دانش به ذهن می رسد و هرگاه از پرورش سخن به میان می آید، تفریح و سرگرمی متبادر می شود که این نگاه نادرستی است.

حاجیان زاده، آموزش را به دو دسته رسمی و غیررسمی تقسیم کرد و توضیح داد: آموزش رسمی همان روش کلاسیک، یعنی آموزش با وجود معلم، کتاب و مدرسه است.

وی آموزش غیررسمی را همان فعالیت های پرورشی دانست و یادآورشد: آموزش غیررسمی به دو شکل داخل و بیرون از مدرسه انجام می شود؛ به این نحو که در آموزش های بیرون از مدرسه دستگاه هایی مثل صدا و سیما و فضای مجازی دخیل هستند.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: دانش آموزان بیش از 180 روز در سال را تعطیل بوده و نیمی از عمر خود را بیرون از مدرسه می گذرانند از این رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نظام آموزش غیررسمی متولی بحث اوقات فراغت بیرون از مدرسه در قالب دو فعالیت تولیدات کانون و ارتباط مستقیم با کودکان و نوجوانان و فعالیت های پرورشی است.

حاجیان زاده با اشاره به اینکه اکنون 914 مرکز در سطح کشور فعالیت دارد، دو رویکرد کانون را پرورش فکر و رشد استعدادو خلاقیت ها عنوان کرد و افزود: در زمان حاضر 42 فعالیت در مراکز فرهنگی و هنری با محور کتاب¬خوانی انجام می شود.

سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور که از 11 مردادماه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد آغاز به کار کرده امروز (13 مردادماه) پایان می یابد.

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خرگزاری ایرنا

 





:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: