نوشته شده توسط : تیزلند

معاونت پرورش استعدادهای درخشان یکی از معاونت‌های مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان است. پیش از این، سازمان جداگانه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نام داشت. این معاونت نهادی است که بر امور تحصیلی دانش‌آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا نظارت می‌کند. این سازمان را به اختصار سمپاد هم می‌گویند. اما در زبان عمومی و بین دانش آموزان به موسسه تیزهوشان معروف است. این سازمان دارای مدرسههای راهنمائی، دبیرستان و پیش دانشگاهی دخترانه و پسرانه در شهرهای پرجمعیت تر است. سمپاد دانش‌آموزان خود را در دو مقطع راهنمائی و دبیرستان از طریق آزمون‌های سراسری که عمدتاً مبتنی بر ارزیابی هوش، دانش ریاضیات و علوم است انتخاب می‌کند. گزینش در مدارس سمپاد بر اساس آزمون و در دو مقطع راهنمایی و دبیرستان برگزار می‌شود.

تاریخچه مدارس تیزهوشان:

در سال 1355 دو مرکز آموزش موسوم به تیزهوشان توسط دکتر برومند و زیر نظر مستقیم کارشناسان آموزشی آمریکایی پایه گذاری شد.

از انقلاب 1357 تا سال 1366 این دو مرکز دخترانه (علامه حلّی) و پسرانه (شهید اژه‌ای) زیر نظر دفتر کودکان استثنایی فعّال بودند، امّا هر لحظه امکان تعطیل شدن این مراکز وجود داشت. آموزگاران این دو مرکز اغلب دانش‌آموزان همین مراکز در دوران قبل از انقلاب 1357 بودند.

در سال 1366 اساسنامه سمپاد توسط میر حسین موسوی نخست وزیر وقت تصویب شد و این سازمان تحت نام سمپاد با 2 مرکز و 802 دانش آموز به آموزش و پرورش پیوست؛ و جایگاهی متسحکم تر یافت. مدارس پسرانه تهران به نام مدارس علامه حلی و مدرسه دختران تهران به نام فرزانگان نامیده شد. فارغ التحصیلان سمپاد عمدتا در دانشگاه‌ها قبول می‌شوند. بخش مهمی از این دانش آموزان در دانشگاه‌های واقع در تهران و در رشته‌های مهندسی پذیرفته می‌شوند. سمپاد تا چند سال پیش صرفاً در رشته‌های ریاضی-فیزیک آموزش می‌داد اما اخیراً رشته‌های دیگر را هم در حجمی محدود دائر کرده‌است.

در سال 1367، جواد اژه‌ای ریاست هیأت امنای سازمان را برعهده گرفت. در طول 21 سال، این سازمان مدارس زیر مجموعهٔ خود را در استان‌های مختلف گسترش داد. طبق آخرین آمار، در سال تحصیلی ‎1383-84، تعداد 99 مرکز راهنمایی و 98 دبیرستان تحت پوشش سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بوده‌اند.

در اسفندماه 1379، با تصویب «قانون تجمیع» از سوی شورای عالی اداری، اختیار مدارس تحت پوشش سازمان تا حد زیادی خصوصاً در شهرستان‌ها به سازمان آموزش و پرورش استان واگذار شد. اکنون، رییس سازمان، براساس اجازه‌نامه‌ای از سوی وزیر آموزش و پرورش تنها بر مدارس تهران اعمال مدیریت می‌کند.

در سال 1387 جواد اژه‌ای برکنار شد. در جریان آزمون مشکوک سال 1387 که سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان پس از اعلام نتایج، دو سوال غلط گزارش شده را حذف کرد و این باعث رد شدن بعضی از قبول شدگانشد که اعتراضات زیادی را در پی داشت. در نهایت ر.گ، طراح آزمون استعفا می‌دهد و هجمه عجیبی در سایت‌ها و رسانه‌ها علیه مسئولین سازمان و بخصوص جواد اژه‌ای شد. به عقیده عده‌ای این فضای رسانه‌ای، سناریویی از پیش برنامه ریزی شده بود تا باعث استعفای اجباری جواد اژه‌ای شود و این سناریو در جهت تضعیف مراکز استعدادهای درخشان چیده شده بود.

بعد از آن محمد اعتمادی، عضو سابق هیئت امنا و رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف، ریاست سمپاد را عهده دار شد. اما بعد از یک سال استعفا داد و سازمان مدتی را بدون مدیر سپری کرد. سرانجام در 21 دی ماه سال 1388، با حکم آقای حاجی بابایی، وزیر آموزش پرورش، محمدعلی غفاری به ریاست سمپاد انتخاب شد. جواد اژه‌ای، صاحب امتیاز نشر سمپاد و سایت رسمی سازمان (nodet.net) بود و بعد از جداشدن اواز سازمان، نشر سمپاد از سازمان جدا شد و سازمان اقدام به تغییر سایت رسمی اش نمود. هم اکنون دو سایت سمپادپرتال و آموزش سمپاد به طور رسمی فعالیت می‌کنند اما این سایت‌ها نیز در اختیار سازمان نیستند و به طور شخصی ثبت شده‌اند. اماوزارت اموزش وپرورش برای ثبت نام هاواعلام نتایج آزمون‌های مراحل اول و دوم ورودی‌های تکمیلی و راهنمایی وگرفتن کارت ورود به جلسه آزمون‌های سازمان سایت[www.sampad.medu.ir]درسال 1388راه انداخت

در جلسه 23 دیماه 1389 هیات امنای سمپاد که به ریاست وقت، دکتر حاجی بابایی، برگزار شد مصوبه‌ای دارای 12 بند به تصویب رسید؛ که مهمترین آن، شماره 4 و 5 آن جلسه بود. یعنی «واگذاری مسؤولیت برگزاری آزمون های ورودی مدارس استعدادهای درخشان به استانها». یک هفته بعد، در تاریخ 27/10/89، هیات امنای سمپاد توسط شورای عالی اداری به ریاست رئیس جمهور وقت، دکتر احمدی نژاد، ملغی گردید و شورای مشترک سیاستگذاری با دانش پژوهان جوان جایگزین شد.

آزمون ورودی سال 1390 سمپاد و آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ادغام شد و به این ترتیب، سوالات هوش از این سنجش دانش‌آموزان استعدادهای درخشان حذف شد. همچنین از آن سال ظرفیت کلاس‌های این مدارس به 30 نفر افزایش یافت و به همین دلیل در سال 1391آزمون تکمیل ظرفیت برای پایه دوم متوسطه برگزار شد.

موفق باشید. نظر یادتان نرود.

نویسنده: حمیدرضا شادروحی

 



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

 شنبه 14 تیر 1393

به گزارش خبرنگار سرویس آموزش و پرورش پانا، محمد نستوه ، با اشاره به فعالیت 669 مدرسه سمپاد در کشور، درباره برنامه‌های این سازمان برای توسعه این مدارس در سال جاری گفت: توسعه مراکز سمپاد از لحاظ کمی فعلا در دستور کار نیست.

وی افزود: البته بر کیفیت بخشی مدارس سمپاد تاکید جدی داریم و همه برنامه‌ریزی‌ها بر کیفیت بخشی مدارس موجود متمرکز شده است.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره طرح یکسان‌سازی کیفیت آموزش در مدارس استعدادهای درخشان اظهار کرد: در مدارس استعدادهای درخشان یکسان‌سازی کیفیت آموزش مدنظر است اما در حال حاضر بر روی ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دانش‌آموزان کار می‌کنیم.

نستوه افزود: هر ساله یک برنامه عملیاتی مدون داریم که در راستای ارتقای کیفیت آموزش و رشد ابعاد پرورشی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به اجرا در می‌آید. امسال بحث کیفیت بخشی امر آموزش در صدر برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش قرار دارد.

کلمات کلیدی مطلب: وزارت آموزش و پرورش | مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

پنج شنبه 8 خرداد 1393  

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان، قاسم شریفی (معاون تربیتی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان) اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن راهکار 3-19 سند تحول بنیادین و به منظور رتبه بندی تربیتی مدارس استان، فعالیتهای پرورشی و تربیتی مدارس سمپاد، نمونه و شاهد استان سمنان ارزیابی شد.

وی افزود: این برنامه بر اساس شاخص های فعالیتهای پرورشی و مشاوره ای و با همکاری 13 ارزیاب متشکل از سرگروههای پرورشی، مربی و مشاور اجرا شد و پس از جمع بندی، نتایج رتبه بندی از طریق اداره کل اعلام خواهد شد.

گفتنی است: مدارسی که از نتایج ارزشیابی قابل قبولی برخوردار باشد، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش تهران | آموزش و پرورش سمنان | مدارس سمپاد | سمپاد | تیزهوشان 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دوشنبه 16 تیر 1393

به گزارش خبرگزاری پانا ، سیدنیام الدین حسینی معاون پرورشی وتربیت بدنی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان دشتی گفت:براساس ارزیابی به عمل آمده درمرحله استانی ازشوراهای دانش آموزی مدارس سراسر استان بوشهر،دبیرستان تیز هوشان شهید بهشتی مقام اول استانی ،دبیرستان نمونه بشارت مقام سوم استانی ودبیرستان تیزهوشان متوسطه اول علامه حلی نیزمقام سوم استانی کسب کردند.

کلمات کلیدی مطلب: آموزش و پرورش دشتی 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دوشنبه 12 خرداد 1393  

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، بهروز فرجامی (معاون آموزش و نوآوری آموزش و پرورش بجنورد) با بیان اینکه مهلت ثبت نام قابل تمدید نخواهد بود، افزود: به منظور شناسایی و جذب دانش آموزان دارای استعدادهای برتر و در راستای سیاست های مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، مراکز شهید بهشتی و فرزانگان بجنورد در سال تحصیلی جدید، هرکدام 30 دانش آموز برای هر کلاس می پذیرد.

وی اظهار داشت: روند ثبت نام به صورت دستی و با مراجعه حضوری به کارشناسی سنجش و ارزشیابی تحصیلی (امتحاناتاداره آموزش و پرورش بجنورد انجام می پذیرد.

وی در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام گفت: تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام، دو قطعه عکس و تصویر کارنامه سال اول متوسطه مدارک لازم برای ثبت نام در این آزمون می باشد.

فرجامی افزود: دانش آموزان مشغول به تحصیل در دبیرستان های استعدادهای درخشان استان نیز بدون آزمون می توانند رشته علوم انسانی را انتخاب کنند.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش تهران | تیزهوشان دخترانه | تیزهوشان پسرانه 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

یکشنبه 18 خرداد 1393  

به گزارش خبرگزاری پانا؛ محمد احمدیان در این رابطه اظهار داشت: امیرفتح اعظم دانش آموز فرهیخته سال چهارم دبیرستان تیزهوشان شهید دستغیب این ناحیه در پی موفقیت در آزمون نهایی دانش آموزان راه یافته به مرحله دوم المپیاد فیزیک در سطح کشور، به عضویت تیم ملی المپیاد علمی درس فیزیک کشورمان برای رقابت در عرصه جهانی که در تیر ماه سال جاری در کشور قزاقستان برگزار می گردد، درآمد.

معاون آموزش متوسطه ناحیه 2 این افتخار بزرگ و موفقیت ارزشمند را به این دانش آموز تلاشگر و خانواده وی همچنین فرهنگیان و دانش آموزان استان به ویژه دبیران و کارکنان دبیرستان تیزهوشان شهید دستغیب تبریک و تهنیت گفته و برای این دانش آموز عزیز در مسابقات جهانی آرزوی توفیق نمود.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش تهران | آموزش و پرورش شیراز | آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز | دانش آموزان | تیزهوشان | دانش آموز نخبه | رشته ریاضی | درس فیزیک    

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

بنیاد ملی نخبگان سازمانی ایرانی است که به شناسایی، جذب و پشتیبانی مادی و معنوی از نخبگان می‌پردازد. اساسنامه این سازمان در پانصد و شصت و دومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دهم خردادماه 1384 تصویب شد. هیئت امنای بنیاد در 25 اردیبهشت 1385 اولین جلسه خود را تشکیل داد. رئیس این بنیاد، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور است.

سایت بنیاد ملی نخبگان

استان تهران با داشتن شرایط حساس سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و با دانشگاه‌ های برتر و مراکز نخبه پرور علمی، جایگاه ویژه‌ای ازنظر ملی و بین‌المللی دارد. تمرکز بیش از پنجاه‌درصد از نخبگان، مخترعان و مبتکران کشور در مراکز علمی و پژوهشی، مؤسسات تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان این استان، نمایانگر بیشترین سهم آن در میان نخبگان کشور و فضای نخبگی است. به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی و شناسایی و حمایت و سازمان‌دهی نخبگان استان تهران از سال 1385 همزمان با تأسیس بنیاد ملی نخبگان، امور نخبگان و حمایت از عزیزان نخبه توسط معاونت فرهنگی و امور نخبگان انجام می‌شد و معاونت فرهنگی علاوه بر وظایف ملی، وظیفه شناسایی، حمایت و ارائه تسهیلات به نخبگان استان تهران را بر عهده داشت.

ساختار و تشکیلات

تشکیلات بنیاد نخبگان استان شامل رئیس، شورای علمی و کارگروه‌های تخصصی حسب موضوع و ضرورت فعالیت می‌باشد و با صرف حداقل امکانات و بودجه در امور اداری و بدون تشکیلات زاید و با حداکثر استفاده از امکانات موجود استان اداره می‌شود.

ماهیت حقوقی بنیاد

بنیاد نخبگان استان وابسته به بنیاد ملی است و براساس سیاست‌ها و مقررات بنیاد و در چارچوب این آیین‌نامه اداره می‌شود.

شورای علمی

شورای علمی وظیفه بررسی، تدوین و پیشنهاد برنامه‌های بنیاد نخبگان استان در چارچوب سیاست‌ها، برنامه‌ها و مقررات بنیاد بر عهده دارد.

اعضای شورای علمی متشکل از افراد زیر است:

1- رئیس بنیاد نخبگان استان (رئیس شورا)

2- معاون ذیربط استاندار با معرفی وی

3- یک یا سه تن از روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیاتی استان

4- پنج تن از ساکنان استان که واجد شرایط مندرج در آیین‌نامه احراز نخبگی و استعداد برتر، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند.

 

نمودار تشکیلاتی اعضای بنیاد ملی نخبگانکلمات کلیدی : رئیس بنیاد نخبگان استان |شورای عالی انقلاب فرهنگی | نخبه 

 

منبع دریافت این مطلب : بنیاد ملی نخبگان

 



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

آموزش بازی فکری پاتک:

 

 

 

دانلود فیلم آموزش بازی فکری پاتک

مدت زمان: 00:03:18

حجم فایل: 44.6MB

 

خلاصه:

چشم‌هایتان را باز کنید، دست‌هایتان را گرم کنید و برای یک «پاتک» برق‌آسا آماده شوید! سفینه‌های فضایی‌ به خانه‌ی «ماکی» حمله کرده‌اند و شما به عنوان فرمانده‌ی یکی از سفینه‌ها باید دقت کنید تا دقیقا چیزی را از خانه‌ی او ببرید که از مرکز فرماندهی به شما دستور داده شده است. برای پیروزی، با دقت به تصاویر نگاه کنید و زودتر از سفینه‌های دیگر دستورهای مرکز فرماندهی را انجام دهید.

تاریخچه:

انتشارات هوپا ، بازی پاتک را بر اساس ایده‌ی بازی شناخته‌شده و پرطرفدار Ghost Blitz طراحی کرده است. طراح این بازی، ژاک زایمت (Jacques Zeimet) این بازی را نخستین‌بار در سال 2010 روانه‌ی بازار ساخت و در همین مدت کوتاه، علاوه بر نسخه‌ی جدیدتر و پیشرفته‌تری که طراح اصلی بازی ارائه کرده است، ویرایش‌های فراوانی از بازی اولیه نیز تولید شده است. علاوه بر این، بازی Ghost Blitz در سال‌های 2011 و 2012 نامزد معتبرترین جوایز بازی‌های فکری بوده و در سال 2012 جایزه‌ی «بازی‌های خانوادگی وودن پلی» را نیز از آن خود کرده است.

 

بازی فکری پاتک

 

پرورش ذهن:

سرعت، مهارت‌های حسی- حرکتی، توجه، انعطاف‌ پذیری ذهنی

 

محتویات:

5 نمونک چوبی

60 کارت بازی

کیسه‌ی پارچه‌ای

دفترچه‌ی قوانین بازی

 

تعداد بازیکن: 2 تا 8 نفر

سن:7 تا 99 سال

مدت زمان بازی: 20 تا 30 دقیقه

 

 دریافت راهنمای اصلی

دریافت راهنمای تکمیلی

 

 

کلمات کلیدی: افزایش دقت |  راهکارهای پرورش ذهن دانش آموز | سرگرمی | بازی خانوادگی | بازی ایرانی | بازی فکری | بازی گروهی | تقویت مهارت ذهنی | بازی جالب و سرگرم کننده بازی برای کودکان و بزرگسالان

 

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : فروشگاه اینترنتی نیمکت

- See 



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

فیلم آموزش بازی کاپوچین:

 

 

 

 

دانلود فیلم آموزش بازی کاپوچین

مدت زمان: 00:07:10

حجم فایل: 49.3MB

 

این بازی برای چه کسایی مناسبه؟

این بازی برای افراد بالاتر از 6 سال مناسبه.

 

این بازی چند نفره ست؟

این بازی می تونه 2 تا 4 نفر بازیکن داشته باشه.

 

تو این بازی باید چیکار کنیم؟

باید لیوان هاتون رو به ترتیبی که توی کارت تصویر نشون داده شده بچینید. برنده کسیه که زودتر از بقیه لیوان ها رو بچینه و زنگ رو به صدا در بیاره.

 

فایده ی این بازی چیه؟

این بازی مهارت های ریاضی، توجه، تمرکز، سرعت و مهارت های حسی، حرکتی شما رو تقویت می کنه.

 

 

کاپوچین 1کاپوچین 2کاپوچین 3

 

 

محتوای این بازی چیه؟

54 کارت تصویر (14 کارت ساده، 40 کارت پیچیده)

20 لیوانک رنگی

1 عدد زنگ

دفترچه‌ی قوانین بازی

 

قیمت این بازی چنده؟

قیمت این بازی 32500 تومنه.

 

میخوای راهنمای این بازی رو ببینی؟

برای دانلود و مشاهده ی راهنمای بازی فکری کاپوچین اینجا کلیک کنید.

 

 

برای خرید این بازی به فروشگاه اینترنتی نیمکت به آدرس www.nimkatbook.ir مراجعه کنید.

 

 

کلمات کلیدی: بازی فکری | بازی کاپوچین| سرگرمی | خرید بازی فکری|بازی خانوادگی cupochin

 

منبع دریافت این مطلب : فروشگاه اینترنتی نیمکت

 



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

معاونت دانش‌ پژوهان جوان یکی از دو معاونت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌ پژوهان جوان است. پیش از ادغام سازمان جداگانهٔ باشگاه دانش‌پژوهان جوان فعالیت می‌کرد. معاونتی آموزشی–پژوهشی است که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش، به برگزاری المپیادهای علمی ایران و سازماندهی دانش‌آموزان برتر ایران برای شرکت در المپیادهای جهانی می‌پردازد.

دانش پژوهان جوان 

باشگاه دانش‌پژوهان جوان برگزارکننده المپیادهای علمی داخل ایران است. این باشگاه المپیادهایی در رشته‌های ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، رایانه، نجوم و ادبی برگزار می‌کند. پس از برگزاری 4 دوره المپیاد، اقدام به انتخاب اعضای تیم المپیاد ایران برای شرکت در المپیاد جهانی می‌کند. اعضای این تیم‌ها توسط این موسسه جهت آماده‌سازی به اردو برده‌می‌شوند. برگزیدگان المپیاد ادبی که المپیاد جهانی ندارد، با حمایت فرهنگستان زبان و ادب فارسی به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند.

شرکت‌کننده‌های ایران در المپیادهای جهانی زیست‌شناسی، فیزیک، شیمی، ریاضی، کامپیوتر و نجوم توسط این سازمان آماده می‌گردند و اعزام می‌شوند. ایرانیان تا خرداد سال 1387، 94 مدال طلا، 177 مدال نقره و 93 مدال برنز (مجموعاً 364 مدال) کسب‌کرده‌.

کلمات کلیدی: استعداد درخشان |مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان | دانش‌آموزان | فرهنگستان زبان و ادب فارسی

 

منبع دریافت این مطلب : دانش پژوهان جوان

- S



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()