نوشته شده توسط : تیزلند

سه شنبه 11 شهریور 1393

شهروز اله وردی زاده، رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در گفتگو با پانا با اعلام این خبر اظهار داشت: بیست و دومین کنگره قرآنی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان منطقه سه کشور در بخش دختران امروز به میزبانی ارومیه در دانشگاه فرهنگیان پردیس ارومیه برگزار می‌شود.

وی افزود: 148 نفر از دانش آموزان دوره اول و دوم از تاریخ 11 تا 12 شهریور ماه به مدت دو روز در این دوره از مسابقات با هم به رقابت می پردازند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با بیان این که 9 نفر از داوران برجسته استانی در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت، ادامه داد: هدف از اجرای این مسابقات فهم معانی و محتوای عمیق قرآن کریم است.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان این دوره از مسابقات در چهار رشته حفظ قرآن، حفظ ویژه قرآن، قرائت قرآن و معارف قرآن به رقابت می پردازند.

الهوردی زاده با تأکید بر این که آینده اسلام در دست برجستگان موضوعات قرآنی است، گفت: بهترین عاملان معارف اسلامی کسانی هستند که قرآن را می آموزند و به آن عمل می کنند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: دانش آموزان منتخب این کنگره منطقه ای در مسابقات کشوری حضور خواهند یافت.

گفتنی است آیین اختتامییه این دوره از مسابقات 12 شهریور روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسؤولان استانی در محل دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

کلمات کلیدی مطلب: کنگره قرآنی سمپاد | مدارس سمپاد مدارس استعدادهای درخشان

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

پنج شنبه 13 شهریور 1393 

به گزارش خبرگزاری پانا، نفرات برتر بیست‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان سمپاد منطقه سه کشور در رشته‌های مختلف پس از دو روز رقابت چهارشنبه، 12شهریور در ارومیه معرفی شدند.

براساس این گزارش، در رشته قرائت دوره اول متوسطه "مریم جهانبازی" از کهکیلویه و بویراحمد رتبه اول، "مهتاب زارع دینی" از آذربایجان شرقی رتبه دوم، "فاطمه محسنی" از آذربایجان شرقی رتبه سوم را کسب کردند.

در رشته قرائت دوره دوم متوسطه "شهلا مختارپور" از آذربایجان شرقی، "فاطمه ذوالفقاری" از کرمانشاه و "نرگس فرجی" از آذربایجان غربی به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم این رشته شدند.

در رشته حفظ دوره اول متوسطه "مریم فرخانی" از کهکیلویه و بویراحمد رتبه اول، "مریم زمانی" از آذربایجان غربی رتبه دوم و "لیلا یوسفی‌نژاد" از آذربایجان شرقی رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

در رشته حفظ دوره دوم متوسطه همچنین "زهرا میرزاعلیپور" از آذربایجان غربی، "فائزه طریقت" از آذربایجان شرقی، "زهرا سلیمی تبار" از ایلام رتبه‌های اول تا سوم این دوره از مسابقات را کسب کردند.

در رشته حفظ ویژه قرآن دوره اول متوسطه "محدثه اکبری" از آذربایجان غربی، "مهتاب اسفندیاری" از کرمانشاه و "آیلار مدیری" از آذربایجان غربی حائز رتبه‌های اول تا سوم مسابقات شدند.

در رشته حفظ ویژه قرآن دوره دوم متوسطه "فاطمه کریمی" از کهکیلویه و بویراحمد رتبه اول، "فاطمه جباری" از آذربایجان غربی رتبه دوم و "رضوان رزمی" از آذربایجان شرقی رتبه سوم را کسب کردند.

در رشته معارف قرآن کریم در دوره اول متوسطه "زهرا بزاز بینایی" و "لیلی مشهدی منافی" و "شقایق حسینی" هر سه از آذربایجان شرقی رتبه‌های اول و دوم و سوم را کسب کردند.

براساس این گزارش در رشته معارف دوره دوم متوسطه نیز "پردیس تدین" از ایلام رتبه اول، "فاطمه گل‌محمد‌نژاد" از آذربایجان شرقی رتبه دوم و "لیلا شکورزاده" از آذربایجان غربی رتبه سوم این دوره از مسابقات قرآنی را کسب کرده و به مرحله کشوری راه یافتند.

بیست‌ودومین دوره مسابقات قرآن و معارف دانش‌آموزان سمپاد منطقه سه کشور با رقابت 148 دانش‌آموز چهارشنبه، 12 شهریور در ارومیه به کار خود پایان داد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

انجمن ریاضی دانان جوان به عنوان مجموعه ای علمی و تحقیقاتی و آموزشی می باشد که فعالیت خود را از سال 1376 آغاز نموده است .این فعالیتها در زمینه تحقیقات ، پژوهش و برگزاری سمینارها و همایش های علمی،خدمات مشاوره ای-تحصیلی،برگزاری آزمون های علمی، انتشار مجلات الکترونیکی وکاغذی و ...... در کل کشور انجام شده است .

انجمن ریاضی دانان جوان

لذا به منظور آمادگی و آشنائی بیشتر در زمینه ریاضی و آزمون المپیاد های ریاضی واحدهای مکاتبه ای برای دانش پژوهان برگزیده پیش بینی شده که طی این دوره ها مباحث طرح شده به صورت واحد بندی به صورت منظم ومستمر آموزش داده خواهد شد.

انجمن هر ساله با برگزاری آزمون مرحله دوم ، اعضا ویژه را انتخاب نموده و با تشکیل دوره های آمادگی ، تیم نهائی را در مسابقات ریاضی دانشگاه واترلو کانادا شرکت میدهد، این مسابقات هر سال باحضور بیش از35 کشور جهان برگزار شده که انجمن به عنوان نماینده ایران در مسابقات شرکت می نماید.

کلیه کتب آموزش مکاتبه ای توسط مولفین انجمن و مدرسان و اساتید برتر ریاضی کشور تالیف شده است.

تمام اعضای ثبت نامی دارای پشتیبان آموزشی میباشند وبه صورت تلفنی هر ماه یک بار، با رفع اشکال در واحدهای انتخابی راهنمائی و پشتیبانی خواهند شد.

دبیر خانه مرکزی انجمن ریاضی دانان جوان از ساعت9صبح الی18 بعد از ظهر بجز ایام تعطیل پاسخگوی سوالات کلیه اعضا خواهد بود.تلفن:88932475-88897071(021)

کلیه دانش آموزان می توانند اطلاعیه ها و اخبار مربوطه را از طریق روزنامه های کثیرالانتشار و تلویزیون و رادیو و سایت انجمن ریاضی دانان جوان پیگیری نمایند.(www.anjoman.ir)

کلمات کلیدی : انجمن ریاضی دانان جوان

 

منبع دریافت این مطلب : انجمن ریاضی دانان جوان

 



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

سه شنبه 11 شهریور 1393

به گزارش خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر افزود: 200 نفر از دانش آموزان پسر برگزیده مرحله استانی بیست و دومین کنگره قرآنی سمپاد از مدارس استعدادهای درخشان استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، همدان و اردبیل در رشته های حفظ، حفظ ویژه، قرائت و معارف قرآن کریم طی دو روز به رقابت خواهند پرداخت و نفرات برتر هر رشته در هر دوره تحصیلی به کنگره کشوری راه پیدا خواهند کرد.

وی همچنین یادآور شدند مرحله نهایی این کنگره در بخش دختران در استان همدان در حال برگزاری است که تعداد 22 نفر از دانش آموزان مدارس متوسطه دوره اول و دوم استعدادهای درخشان استان اردبیل به این مسابقات اعزام شدند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دوشنبه 10 شهریور 1393 

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهریار ،در این دوره از مسایقات که به میزبانی آموزش و پرورش شهریار خواهد بود،استانهای اصفهان ، سمنان ، قم ، یزد ، مرکزی و شهرستانهای استان تهران شرکت خواهند کرد .

بر همین اساس، بیست و دومین کنگره سراسری قران کریم سمپاد در اردوگاه شهید منتظری آموزش و پرورش شهریار از نهم لغایت دهم شهریور ماه برگزار خواهد شد .

شایان ذکر است این مسابقات در رشته های حفظ ، قرائت و معارف با حضور 200 دانش آموز قاری قرآن برگزار می شود.

 کلمات کلیدی مطلب: آموزش و پرورش

 



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

چهارشنبه 5 شهریور 1393

به گزارش خبرگزاری پانا، کرامت الله شرفی با اشاره به شیراز میزبان مسابقات قرآن دانش آموزان مدارس سمپاد منطقه 6 کشور اظهار داشت: این مسابقات هفتم و هشتم شهریورماه برگزار می شود.

رییس اداره مدارس استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان آموزش وپرورش فارس گفت: دراین رقابت ها بیش از 200 دانش آموز پسرحضور دارند

رییس اداره مدارس استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان آموزش وپرورش فارس گفت: این رقابت ها ویژه دانش آموزان قطب 6 کشور شامل استانهای فارس،چهارمحال بختیاری ، خوزستان و لرستان می باشد

شرفی گفت:مراسم افتتاحیه روز هفتم شهریور در دبیرستان یادگار ولایت عشایر شهر صدرا شیراز برگزار خواهد شد

رییس اداره مدارس استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان آموزش وپرورش فارس همچنین گفت:این مسابقات در رشته های حفظ،حفظ ویژه ، قرائت و مفاهیم قرآنی برگزار خواهد شد

وی همچنین گفت: دراستان فارس 46مدرسه و مرکز استعداد درخشان وجود دارد که بیش از 9500 دانش آموز درآن مشغول به تحصیل هستند

رییس اداره مدارس استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان آموزش وپرورش فارس همچنین گفت:دانش آموزان دختر وپسر استان فارس در سه سال گذشته مقام برتر این مسابقات را قطب 6 کشور از آن خود کرده اند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

شنبه 21 تیر 1393 

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری هفته گذشته توسط رضا فرجی دانا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تایید و امضا شد.

متن این آیین نامه در ادامه آمده است:

در اجرای سیاست های حمایت و هدایت استعدادهای درخشان مصوب جلسه 419 مورخ 22 اردیبهشت سال 77 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بند 5 بخش ج از ماده 2 قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب جلسه مورخ 18 مرداد سال 85 مجلس شورای اسلامی مبنی بر برنامه ریزی برای شناسایی و حمایت از استعدادهای درخشان و هدایت آنها به سمت اولویت های راهبردی کشور در حوزه های مختلف علوم و نیز در اجرای ماده 18 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت های هدفمند مادی و معنوی از نخبگان و نوآوران علمی و فناوری و به منظور تسهیل ادامه تحصیل برگزیدگان علمی، آیین نامه زیر تدوین می شود:

ماده 1. دانشگاه اختیار دارد حداکثر معادل بیست درصد از ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی-پژوهشی دوره روزانه دکتری خود در هر کد رشته محل تحصیل را از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل کشور و مورد تأیید وزارت به صورت مازاد بر ظرفیت، با رعایت شرایط زیر، پذیرش کند:

1-1. داشتن میانگین کل 16 و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل 17 و بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد؛

1-2. بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد؛

1-3. کسب حداقل 70 امتیاز از فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی پیوست (کسب حداقل 10 امتیاز از ردیف شماره 1 بخش امتیازات پژوهشی و کسب حداقل 4 امتیاز از ردیف شماره 11 مربوط به مدرک زبان، بخش امتیازات آموزشی الزامی است).

تبصره 1: دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی-غیرانتفاعی و پردیس های بین الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از این آیین نامه برای پذیرش استعداد درخشان در دوره دکتری نیستند.

تبصره 2: پذیرش دانش آموختگان حائز شرایط این آیین نامه بدون پرداخت شهریه تحصیلی است.

ماده 2: دانشگاه می تواند فقط یک بار تا اول شهریور ماه هر سال نسبت به پذیرش حائزین شرایط، اقدام نماید. اسامی پذیرفته شدگان باید توسط معاون آموزشی دانشگاه برای تأیید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تأیید سازمان مذکور است.

ماده 3: پذیرش افراد مشمول این آیین نامه، در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

ماده 4: تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین نامه، مجاز نیست.

ماده 5: مسئولیت حسن اجرای این آیین نامه و هر گونه پاسخگویی قانونی مترتب بر آن بر عهده دانشگاه پذیرنده است، نظارت بر اجرا بر عهده سازمان سنجش و شرح و تفسیر مفاد آن بر عهده معاونت آموزشی وزارت خواهد بود.

ماده 6: این آیین ناlه مشتمل بر یک مقدمه، شش ماده و دو تبصره در تاریخ 27 خرداد سال 93 به تصویب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسید و جایگزین ماده 8 «آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر» (ابلاغیه شماره22354/و مورخ دوم خرداد سال 91) و سایر مصوبات مربوط به پذیرش بدون آزمـون در دوره دکتری می شود و برای پذیرش دانشجو از سال تحصیلی 95-1394 لازم الاجر است.

 

منبع دریافت این مطلب : جام جم آنلاین

 



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

 شنبه 29 شهریور 1393

حسن جمالی مدیرآموزشگاه تیزهوشان شهید سلطانی(1) در گفت و گو با خبرگزاری پانا گفت : باتوجه به برگزاری المپیادهای علمی درسطح کشور و حضوردانش آموزان شهید سلطانی یک دراین دوره از مسابقات و با همت و توانمندی دانش آموزان و کادر آموزشی آموزشگاه شاهد درخشش 4 تن از دانش آموزان نخبه درالمپیاد علمی بودیم .

دراین راستا دانش آموزان علی گلستانی مدال طلا دررشته زیست ، علی مصطفی کسب مدال طلا دررشته فیزیک ، محمد قادر مدال نقره شیمی و آرمین فلاح مدال برنز کامپیوتر را از آن خود کرد.

کلمات کلیدی مطلب: نخبه 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

پنج شنبه 26 تیر 1393

به گزارش خبرگزاری پانا، سیدجواد حسینی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه با اشاره به توانمندی های علمی و پژوهشی که در مدارس سمپاد وجود دارد اظهار کرد: برای بهبود فعالیت این مدارس لازم است بین بخش های متولی دانش آموزان استعداد درخشان هماهنگی و همکاری خوبی ایجاد شده و در کنار آن با نمایندگی بنیاد ملی نخبگان نیز ارتباطات لازم برقرار شود تا از ظرفیت های موجود به بهترین شکل استفاده شود.

وی افزود:در خصوص دروس آموزشی که در این مدارس تدریس می شود و محتوای این دروس نیز باید توجه خاصی را داشته باشیم و مطلوب تر این است که در زمینه محتواهای آموزشی دروس مدارس سمپاد از گروههای آموزشی برتر استان استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل پژوهشی و پرورشی در مدارس استعدادهای درخشان اظهار کرد: پژوهش باید به عنوان یک جریان مهم اصلی و دائمی در مدارس سمپاد جاری باشد و فعالیت های دقیق و جامعی را در این بخش برای دانش آموزان برنامه ریزی کنیم ضمن این که در بعد اقدامات پرورشی نیز تاکیدمان این است که برنامه های پرورشی از حالت ویترینی به حالت بوفه ای تبدیل شود تا دانش آموزان با هر ذائقه ایی که در این حوزه دارند از آن استفاده نمایند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت مباحث و رشته های علوم انسانی در مدارس متوسطه تصریح کرد: باید طرح جامعی برای هدایت و ترغیب دانش آموزان به رشته ادبیات و علوم انسانی تبیین شود تا در این بخش نیز شاهد رشد باشیم.

گفتنی است جلال صداقت مدیر اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به برخی از فعالیت های صورت گرفته در مدارس سمپاد استان در سال گذشته و برنامه ریزی این اداره برای سال تحصیلی 94-93 به فرایندهای برنامه ریزی شده مدارس استعدادهای درخشان با محوریت مشکلات اجرایی مدارس اشاره کرد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

 یکشنبه 19 مرداد 1393

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، معاون آموزش متوسطه و رئیس ستادثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: دریافت وجه در مدارس تیزهوشان قانونی است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ مدارس تیزهوشان در همه پایه‌های تحصیلی از خانواده‌ها وجه دریافت می‌کنند و این بر اساس قانون تأسیس مدارس تیزهوشان است.

زرافشان، در خصوص «دریافت وجه در مقطع پیش دانشگاهی مدارس تیزهوشان»، اظهار داشت: مدارس تیزهوشان در همه پایه‌های تحصیلی از خانواده‌ها وجه دریافت می‌کند و این بر اساس قانون تأسیس مدارس تیزهوشان است.

وی ادامه داد: بنا بر مصوبه قانونی که این مدارس دارند باید 50 درصد شهریه مدارس غیردولتی را برای ارائه خدمات آموزشی دریافت کنند که این در دستورالعمل ثبت‌نام دانش آموزان این مدارس آماده و ابلاغ شده است و مصوبه قانونی برای اداره مدارس تیزهوشان است.

زرافشان افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان از اقشار مختلف هستند؛ طبیعی است که در دستورالعمل برای خانواده‌هایی که نیازمند حمایت مالی بوده امکانات خاصی پیش‌بینی شده است.

کلمات کلیدی مطلب: وزارت آموزش و پرورش

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()