نوشته شده توسط : تیزلند

یکشنبه 20 مهر 1393

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، علیرضا نخعی در صبحگاه مشترک و مراسم محوری قرائت پیام مهر که به مناسبت ایام هفته نیروی انتظامی برگزار گردید، نگاه وسیع نیروی انتظامی به جامعهفرهنگیان و دانش آموزان را قابل ستایش دانست و گفت: نیروی انتظامی حامی همه مجموعه ها و امنیت و آرامش جامعه مرهون فداکاری و هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی است.

نخعی اظهار داشت: 200 هزار همیار پلیس از مجموعه دانش آموزان استان و فرهنگیاران پلیس از مجموعه همکاران فرهنگی در سراسر استان با افتخار و رغبت کامل در راستای همکاری با نیروی انتظامی تلاش می نمایند.

وی افزود: دانش آموزان، فرصت با پلیس بودن را قدر بدانند و آینده را برای آیندگان خود، خوب ترسیم نمایند.

سردار رحیمی فرماندهی ناحیه انتظامی استان نیز در این مراسم، خدمت به وطن و سرزمین پاک ایران اسلامی را نوعی عبادت دانست و گفت: شناخت محیط پیرامون و دنیای اطراف زندگی در عصر حاضر، بسیار مهم و حیاتی می باشد.

وی هوشیاری و زکاوت فرزندان ایران زمین را لازمه جامعه ای مترقی و پیشرو عنوان نمود و زنده نگهداشتن روح قرآن و تعالیم دین مبین اسلام را در جامعه خواستار شد.

اجرای فعالیت های رزمی و حرکات نمایشی نظامی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کلمات کلیدی مطلب : آموزش و پرورش

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، استعداد‌های درخشان و دانش‌آموزان با بهره هوشی بالا در پایه‌های اول راهنمایی و اول متوسطه، توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا به اختصار «سمپاد» شناسایی‌ شده و با برنامه آموزشی پژوهش محور این مراکز، برای شرکت در المپیاد‌های علمی، ورزشی و قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی آماده می‌شوند.

از میان نفرات برتر آزمون‌های سراسری در گروه‌های آموزشی پنج‌گانه، تعداد زیادی از دانش‌آموزان مرکز سمپاد هستند و این یعنی این دانش‌آموزان تیزهوش، از شانس بیشتری در به دست آوردن کرسی‌های تحصیل در دانشگاه‌های تراز اول کشور برخوردارند.

در حال حاضر در شهرستان‌ها با میزان جمعیت بالای همدان، مدارس موسوم به تیزهوشان دایر شده‌اند و دانش‌آموزان مستعد شهرستان همدان نیز در مدارس پسرانه «علامه حلی» و دخترانه «فرزانگان» مشغول به تحصیل هستند.

اما آنچه خبرنگار فارس را بر آن داشت تا فرضیه «دانش‌آموزان تیزهوش، در تقلب هم تیزهوشند» را بررسی نماید، به‌ کارگیری شیوه‌های نوین تقلب توسط این دانش‌آموزان مستعد بود.

واژه «تقلب» به معنای نوعی از دروغ و حیله‌گری به ‌کار برده می‌شود که برتری ناعادلانه متقلب بر دیگران را به دنبال دارد. این تعبیر در حقوق و قضا، هم‌ردیف کلاه‌برداری و فساد و در ورزش، هم‌ردیف دوپینگ قرار می‌گیرد.

خبرنگار فارس در مصاحبه با دانش‌آموزان این مدارس در خصوص میزان استفاده دانش‌آموزان از شیوه‌های مختلف تقلب، با نتایج مختلفی روبرو شد:

عده‌ای این موضوع را فقط یک شایعه دانسته و افزودند: در مدارس عادی هم دانش‌آموزان تقلب می‌کنند اما بچه‌های تیزهوشان همیشه زیر ذره‌بین قرار داشته و کوچک‌ترین عمل آن‌ها، به چشم می‌آید.

تعدادی دیگر گفتند که نباید این موضوع را یک اصل قلمداد کرده و عمل نابجای تعداد انگشت‌شمار دانش‌آموزان متقلب را به حساب همه نوشت.

تعدادی هم با ابراز کلافگی و تأسف از شیوع تقلب در مدرسه، حق خود را تضعیف‌شده خوانده و بیان کردند: همه ما که با زحمت درس می‌خوانیم و آموخته‌های خود را در معرض آزمون قرار می‌دهیم، وقتی شاهد کسب نمرات بالا توسط دانش‌آموزان متقلب هستیم از ادامه تلاش دلسرد می‌شویم.

در ادامه نظر معاون پژوهشی یکی از مدارس تیزهوشان در همدان را جویا شدیم؛ وی با اشاره به بهره هوشی بالای دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان بیان کرد: تعدادی از این دانش‌آموزان از هوش سیاه خود استفاده کرده و تقلب می‌کنند.

وی با بیان اینکه تجمع دانش‌آموزان نخبه در مدارس استعداد‌های درخشان است، به نظرخواهی صورت گرفته از دبیران در خصوص میزان تقلب دانش‌آموزان هم اشاره کرد و ادامه داد: همه دبیران در این نظرسنجی، تعدادی از دانش‌آموزان تیزهوش را متقلب حرفه‌ای قلمداد کرده‌اند.

این دبیر باسابقه، وجود رقابت سنگین در میان دانش‌آموزان و سطح بالای انتظارات والدین از آن‌ها را عمده‌ترین دلیل استفاده دانش‌آموزان از تقلب محسوب کرد و بیان داشت: با این همه، وجود تقلب در میان دانش‌آموزان تیزهوش یک اصل کلی نیست چرا که دانش‌آموزانی نیز داریم که همیشه جزو نفرات برتر آزمون‌های آزمایشی کنکور در کشور هستند اما هنگام پاسخگویی به سؤالات آزمون چنان غرق در افکار علمی می‌شوند که متوجه التهاب احتمالی فضای اطراف خود هم نمی‌شوند.

وی که نخواست نامش فاش شود با بیان اینکه وجود استعداد درخشان در فرد، یک فرصت و یک تهدید توأمان برای او محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید استعداد این دانش‌آموزان در مسیر صحیح هدایت شود.

وی افزود: اگر زمینه‌های مثبتی برای استفاده از بهره هوشی بالای این دانش‌آموزان فراهم نشود، آن‌ها این استعداد ذاتی را در زمینه‌های منفی به کار خواهند گرفت.

در ادامه به سراغ یک روانشناس بالینی رفته و نظر او را نیز در خصوص فرضیه «دانش آموزان تیزهوش، در تقلب هم تیزهوشند» را جویا شدیم؛

علی ساغرچی ابراز داشت: معمولاً دانش‌آموزان در دو صورت به تقلب دست می‌زنند؛ گاهی این تقلب ناشی از عجز و ناتوانی است، دانش‌آموز چون نتوانسته انتظارات خود و والدین خود را در درس خواندن برآورده کند، به دنبال این است که سر جلسه آزمون، به هر دست‌آویزی چنگ بزند تا بعدها عملکردش مورد سؤال قرار نگیرد.

وی افزود: مورد دوم زمانی رخ می‌دهد که دانش‌آموز می‌خواهد جایگاه خود را به دانش‌آموزان دیگر نشان بدهد و به تعبیر عامیانه، می‌خواهد توانایی و مهارت خود در تقلب را به رخ همسالانش بکشد.

این مشاور تحصیلی با اشاره به اینکه افراد تیزهوش از مهارت‌های دیداری و شنیداری بالایی هم برخوردارند، گفت: تاکنون وجود مهارت تقلب در دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان را به تنهایی مورد توجه قرار نداده است اما تقریباً در همه مدارس، تقلب در ایام امتحانات میان دانش‌آموزان باب می‌شود و معمولاً دخترها شیوه‌های نوینی از تقلب را به کار می‌برند درحالی‌که پسرها، همان روش‌های سنتی را با جسارت بیشتری به کار می‌برند.

در پایان بر کسی پوشیده نیست که به‌کارگیری هر نوع تقلب و استفاده از مطالبی غیر از آموخته‌های ذهنی، هرگز نمی‌تواند تا پایان راه به دانش‌آموزان کمک کند چرا که ارزیابی وضعیت هوشی و سنجش توانایی‌های ذهنی و علمی دانش‌آموزان برای ورود به مدارس نمونه یا دانشگاه‌ها، با امنیت خوبی در سطح استان همدان صورت می‌گیرد و دانش‌آموزان متقلب هرچقدر هم که در آزمون‌های مدرسه ، فریب روش‌های متقلبانه را خورده باشند، در پایان تنها می‌توانند به آموخته‌های علمی خود و داشته‌های حافظه درازمدتشان اتکا کنند.

دانش‌آموزان امروز و آینده‌سازان فردا، ارتکاب تقلب قبل از اینکه خیانت به دبیران و دانش‌آموزان دیگر باشد، خیانت به توانایی ذهنی شماست و هرچه بیشتر از دریای حافظه خود، مروارید گرانبها صید کنید، صیاد ماهر‌تری می‌شوید.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش همدان

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

 شنبه 19 مهر1393

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا از اندیمشک،صبح امروز و به مناسبت عید سعید غدیر خم و گرامیداشت دهه ولایت، محفل انس با قرآن کریم با حضور جمعی از مسئولان منطقه، فرهنگیانودانش آموزان نخبه اندیمشک ، در دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش با تبریک عید سعید غدیر خم و دهه ولایت اظهار داشت: فرهنگ غدیر یک فرهنگ پویا، کامل و زنده است که تمسک به آن باعث سعادت و خوشبختی انسان خواهد شد.

توکل پاپی تأکید کرد: انبیای الهی و مقربان درگاه حضرت حق آمدند تا زمینه تحقق عدالت و گسترش معارف ناب اسلامی را در جامعه پیاده کنند که در این مسیر نیاز به حضور امام و ولایت بود، به همین خاطر نبوت بدون ولایت و امامت معنا و مفهوم ندارد .

وی در ادامه به مسئولیت پذیری انسان از نظر قرآن کریم پرداخت وگفت : مسئولیت انسان مقوله ای همیشگی ودائمی است یعنی انسان ، درهمه جا ودرهرصورت مسئول است.

 کلمات کلید مطلب:دانش آموزان نخبه | اداره کل آموزش و پرورش

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

 19 مهر 1393

 عیسی‌مراد امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بهداشت روان اظهار داشت: بی‌تردید مدارسبه عنوان یک ساختار آموزشی می‌توانند در تامین و حفظ سلامت روان نقش مهمی را ایفا کنند و این امر زمانی محقق می‌شود که اقدامات مناسب و مداخلات موثر مبتنی بر ویژگی‌های بومی، فرهنگی و دینی در حوزه بهداشت روان در مدارس انجام شود.وی افزود: با توجه به تعداد زیاد دانش‌آموزان و اهمیت تامین سلامت روان آن‌ها به عنوان سرمایه‌های آینده کشور ضرورت دارد تا برای ترسیم فردایی بهتر زمینه را برای حضور پرنشاط و سالم آن‌ها فراهم کنیم و ضمن ایجاد فرصت لازم برای به فعلیت رساندن توانمندی‌های روانی رفتاری دانش‌آموزان، کارکنان مدارس و والدین از بروز و شیوع اختلال‌ها و ناهنجاری‌های روانی و رفتاری در مدارس پیشگیری کنیم.مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای تحقق رویکرد اعتلایی در عرصه ماموریت‌های نظام راهنمایی ومشاوره بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تمام سطوح تحصیلی برای افزایش سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.عیسی مراد گفت: ایجاد تغییرات مثبت در نگرش و رفتار دانش‌آموزان نسبت به سلامت روان، تبیین و تاکید بر اهمیت جایگاه سلامت روان بر بهبود فرایند تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان، معلمان و سایر کارکنان مدرسه از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.وی افزود: با توجه به استانداردهای بین‌المللی در رابطه با بهداشت جسمانی و روانی برای ارتقای وضعیت موجود در زندگی روزمره دانش‌آموزان باید تلاش کنیم. بهداشت روانیعنی به حداکثر رساندن کیفیت زندگی و به حداقل رساندن آسیب‌ها، اختلالات و مشکلات. البته هدف این نیست که اصلا دچار آسیب روانی نشویم چرا که در زندگی اجتماعی مسائل بسیاری بهداشت روان را تهدید می‌کند و ما تلاش می‌کنیم تا این مسائل را شناسایی کرده و آنها را حذف کنیم.

فعالیت 18 هزار نیروی مشاور در سطح مدارس کشور

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در جهت یاری رسانی به دانش آموزان برای افزایش کیفیت زندگی و سلامت روان آنها تلاش می‌کند. رشد هویتی بیشتر در سنین دبیرستان اتفاق می‌افتد و در این راستا برنامه‌هایی را ویژه دانش آموزان دبیرستانی درنظر گرفته‌ایم. 32 مرکز روانشناختی در استان‌های کشور و 200 مرکز در مناطق کشور به همراه 18 هزار مشاور در سطح مدارس خدمات مشاوره‌ای سازشی، انطباقی، تحصیلی، شغلی و تربیتی را ارائه می‌کنند.عیسی مراد گفت: در ارائه خدمات مشاوره در مقطع ابتدایی از معلمان استفاده کردیم که توان مشاوره دارند و با ارائه آموزش‌های لازم از آن‌ها به عنوان مشاور استفاده می‌کنیم. همچنین همیاران مشاور را از میان دانش‌آموزان انتخاب کرده‌ایم که به دانش‌آموزان دیگر یاری برسانند. مدرسه محوری نیز یکی دیگر از برنامه‌های مدنظر است تامشاوران ما بتوانند به دانش‌آموزان و معلمان خدمات مشاوره ارائه کنند.وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های سنجش سلامت روان دانش‌آموزان در سطح مدارس گفت: این آزمون‌ها هرسال در آبان یا آذر برگزار شده و وضعیت سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را بررسی می‌کند.مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: برنامه‌ای را برای مدیران ارشد حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 26 مهر با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌کنیم و به تناسب موضوعات مدنظر ارتقای وضعیت را برای مدیران ارشد نظام تعلیم و تربیت با هدف تغییر نگرش‌ها در دستور کار داریم که از حضور صاحب نظران مختلف همچون دکتر گلزاری معاون وزارت ورزش و جوانان بهره می‌بریم.

به ازای هر 15 دانش‌آموز یک ساعت مشاوره در مدارس داریم

عیسی مراد ادامه داد: طبق استانداردهای بین‌الملل به ازای هر 6 دانش‌آموز باید یک ساعت مشاوره در مدارس داشته باشیم ولی هم اکنون در کشور به ازای هر 15 دانش‌آموز یک ساعت مشاوره داریم البته معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری در سال 91 مصوب کرد که به ازای هر 12 دانش‌آموز یک ساعت مشاوره در مدارس داشته باشیم اما با توجه به مشکلات جذب نیرو و با وضعیت موجود عمده مشاوره‌ها در دوره متوسطه متمرکز شده است.وی افزود: نظام جامع مشاوره در حال تهیه است که بر اساس آن باید در تمام مقاطع تحصیلی خدمات مشاوره به دانش‌آموزان ارائه شود که هم اکنون با چند دانشگاه کشور در حال رایزنی برای تهیه نظام جامع مشاوره هستیم و آن را به صورت پایلوت در سال 93 اجرا کرده و از سال آینده به طور کامل در سراسر کشور اجرا خواهیم کرد.

آمار آسیب‌های دانش‌آموزی در دوره متوسطه بیشتر است

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس نظام جامع مشاوره دانش‌آموزان برای انتخاب رشته از همان دوره ابتدایی به لحاظ استعدادیابی مورد بررسی قرار می‌گیرند هم اکنون 18 هزار و 500 نیروی مشاور درسطح مدارس کشور داریم که خدمات اصلی ما به دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم ارائه می‌شود البته مدارس خاص مانند شاهد، سمپاد و مدارس غیرانتفاعی برای دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی خدمات مشاوره را ارائه می‌کنند.

به گزارش عصر ایرانیان به نقل از تسنیم ، عیسی مراد در خصوص آزمون سنجش سلامت روان دانش‌آموزان بیان کرد: بر اساس این آزمون‌ها وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان مشخص می‌شود البته این آزمون‌ها ایراداتی داشت که هم اکنون تیم متخصصی در حال طراحی مجدد آن‌ها هستند.این آزمون‌ها در مباحث روانی و اجتماعی وضعیت دانش‌آموزان را رصد کرده و آبان یا آذر هر سال در دوره دوم متوسطه اجرا می‌شود که نتایج آن را به مسئولان ذی ربط منتقل می‌کنیم. هم اکنون 70 آسیب روانی، اجتماعی و فرهنگی در میان دانش‌آموزان وجود دارد و 24 درصد افراد جامعه دچار اختلالات روانی و اجتماعی هستند همچنین آمار آسیب‌های دانش‌آموزی در دوره متوسط بیش‌تر از سایر مقاطع است و جنس آسیب‌ها نیز متفاوت است. به عنوان مثال در دوره ابتدایی آسیبی همچون بیش فعالی را شاهد هستیم اما در دوره متوسطه آسیب‌هایی از جنس فضای مجازی را شاهدیم.

کلمات کلیدی مطلب:دوره ابتدایی 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری عصرر ایرانیان



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

شنبه 22 شهریور 1393 

به گزارش سرویس آموزش و پرورش خبرگزاری پانا، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در مراسم اختتامیه این کنگره خطاب به دانش آموزان گفت: در زلال چشمه ساران قرآن کریم باید همواره روح و جسم خود را جلا دهیم و باور کنیم که قرآن کتاب هدایتگر خدا است که بهترین راه سعادت را در زیباترین مسیر برایمان روشن می کند.

احمد آخوندی در ادامه سخنانش قران را باعث نورانیت قلوب دانست و افزود: در گذشته بچه ها را از دست زدن به قران منع می کردند بطوریکه مردم تصور می کردند دست زدن بچه ها به قرآن باعث اهانت به قرآن می گردد اما اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی و با روشنگری هایی که ایجاد شده مردم و بویژه نسل نوجوان و جوان به قرآن رو آورده و نه تنها شاهد انزوای قرآن نیستیم بلکه انس با قران در بین دانش آموزان افزایش یافته و همانگونه که در این کنگره دیدیم افتخارات قرآنی بزرگی توسط شما دانش آموزان بدست آمد.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان اداره‌ کل آموزش و پرورش هرمزگان به خبرنگار پانا گفت: این مسابقات با حضور 100 نفر از دانش‌ آموزان دختر مدارس استعدادهای درخشان استان های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کرمان در رشته‌های حفظ ترتیبی، حفظ ویژه، قرائت و مفاهیم قرآن کریم و معارف برگزار شد که نفرات برگزیده انتخاب شدند.

اکبری ثانی اظهار داشت: این مسابقات در دو دوره متوسطه اول و دوم برگزار گردید که استان کرمان با کسب بیشترین رتبه اول و استان های بوشهر و هرمزگان به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش هرمزگان | سمپاد | دانش آموزان سمپاد 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

پنج شنبه 17 مهر 1393

به گزارش خبرنگار استانهای خبرگزاری پانا، مدرسه دخترانه تیزهوشان فرزانگان اسلامشهر در هقته ناجا با حضور سروان باقری رییس کلانتری16موسی آباد، رئیس پلیس راهور ناجا و حسن حبیبی پور مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر افتتاح شد.

منیره طباطبایی مدیر آموزشگاه فرزانگان، در سخنانی، خود ضمن و تبریک هفته ناجا اظهار داشت: تقارن افتتاح مدرسه فرزانگان با هفته ناجا را به فال نیک میگیرم.

حسن حبیبی پور، مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر نیز گفت:ما تا امسال هیچ مدرسه دبیرستان دخترانه تیزهوشان نداشته ایم،امسال این دانش آموزان اولین دانش آموزان سمپاد دختر شهرستان اسلامشهر می باشند و شما دانش آموزان از آینده سازان ونخبگان و بهترین دانش آموزان هستید.

وی در ارتباط با هفته ناجا افزود: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و نظم و آرامش است و اگر کشوری بخواهد پیشرفت کند و موفق باشد اولین قدم امنیت است.

جبیبی پور ادامه داد: ما باید به نقطه ای برسیم که دیگر در کشور نیاز به پلیس نباشد و پلیس فقط به مردم کمک کند تا قوانین را بهتر انجام دهند.

کلمات کلیدی مطلب: آموزش و پرورش اسلامشهر

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 1786
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

یکشنبه 12 مرداد 1393 

به گزارش سرویس آموزش و پرورش خبرگزاری پانا، رمضانی رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش شهر تهران از مدیریت منطقه 6 و مدیران مدارس به لحاظ حضور در جلسه قدردانی نمود. در ادامه برنامه های پژوهشی و آموزشی تربیتی مدارس متوسطه سمپاد شهر تهران به مدیران مدارس ابلاغ گردید.

رئیس اداره استعدادهای درخشان شهر تهران تاکید کرد: که مدیران مدارس در هماهنگی برای قطب های تخصصی با هم تبادل نظر نمایند.

در پایان مدیران با تبادل نظر، در چهار قطب ساماندهی شدند.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش تهران | مدارس متوسطه سمپاد | سمپاد | مدرسه فرزانگان یک | مدرسه علامه حلی یک 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

  

تقابل تلوزیون بر مطالعه  

مطالعه و تلویزیون هرکدام بصورت جداگانه اهمیت دارد و انسان به آن ها نیاز دارد.این دو باید با هم برابری کنند تقابل داشته باشند.اما امروزه با توجه به گرایش افراد به فضاهای مجازی این برابری کمتر دیده می شود.باید تلاش کرد که این تقابل و برابری حفظ شود. 

 

منبع دریافت این مطلب : دنیای کاریکاتور

 



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دوشنبه 30 تیر 1393 

"جلال پور میرزارئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری پانا اظهار داشت: بیست و دومین کنگره قرآنی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان غرب کشور در بخش دختران به میزبانی شهر شهید پرور ارومیه برگزار می شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی افزود: در این کنگره حدود 170 دانش آموز طی 2 روز به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه دانش آموزان حاضر در این کنگره در 4 رشته به رقابت می پردازند خاطر نشان ساخت: این رشته ها شامل حفظ قرآن، حفظ ویژه قرآن، قرائت قرآن و معارف قرآن می باشد.

پور میرزا در ادامه با بیان اینکه این مسابقات در نیمه نخست شهریور برگزار خواهد شد؛ تصریح کرد: دانش آموزان منتخب استان های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، ایلام، کهکیلویه و بویر احمد در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آینده اسلام در دست برجستگان موضوعات قرآنی است، یادآور شد: بهترین عاملان معارف اسلامی کسانی هستند که قرآن را می‌ آموزند و به آن عمل می‌ کنند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در پایان گفت: دانش آموزان منتخب این کنگره منطقه ای در کنگره کشوری حاضر خواهند بود.

 

کلمات کلیدی: سمپاد | آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دانشگاه تهران بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی در ایران که در سال 1313 هجری شمسی تاسیس شد. در حال حاضر محمود نیلی احمدآبادی سرپرستی این دانشگاه را به عهده دارد. دانشگاه تهران هم اکنون دارای 25 دانشکده، 9 پردیس و 11 مرکز پژوهشی است و از استادان مجرب ایرانی در بیشتر رشته‌ها بهره می‌گیرد. این دانشگاه با داشتن 32 هزار دانشجو یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های خاورمیانه می‌باشد.

دانشگاه تهران

دانشگاه تهران بعنوان نماد آموزش عالی کشور، دانشگاهی جامع و بین المللی بوده که درحوزه های آموزش، پژوهش و فناوری در سطح ملی و بین المللی فعالیت دارد و قلمرو همه علوم از جمله علوم انسانی، علوم اجتماعی و رفتاری، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر و معماری و علوم نوین را در اولویت برنامه های خود قرار داده است و با بهره گیری از آموزش های دین مبین اسلام و ارزش های بنیادین انقلاب اسلامی و با بهره مندی از اساتید، اندیشمندان، فرهیختگان و کارکنان مومن، شایسته و متدین تولیدکننده نظریه های علمی و تامین کننده نیازهای فکری و علمی جامعه اسلامی میباشد.

این دانشگاه ضمن حفظ کرامت علم و عالمان با برقراری عدالت، اقدام به ایجاد فرصت های برابر جهت شکوفائی و پرورش استعدادهای علمی و فنی کشور نموده و درصدد است، اولین دانشگاه جامع نمونه در جهان اسلام باشد.این دانشگاه ضمن همکاری همه جانبه با سایر دانشگاه ها در سطح ملی و بین المللی، دانشگاه را محیط پرورش اندیشمندان، محققین و متخصصین و مکانی برای همکاری، هم افزائی و اشاعه

فکرهای نوین برای اعتلای زندگی فردی و اجتماعی در فضای مناسب آزاد اندیشی فکری و نقدپذیری علمی بر اساس اصول و مبانی دین مبین اسلام میداند.

 

منبع دریافت این مطلب : دانشگاه تهران



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()