نوشته شده توسط : تیزلند

1393 شنبه 8 آذر 

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین و بیست و دومین کنگره سراسری قرآن کریم دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) و یادواره شهدای هسته ای ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سی وشش هزار شهید دانش آموز و پنج هزار شهدای فرهنگی و شهدای هسته ای گفت: قرآن را به صورت یک تکلیف دینی به آن عمل و از آموزه های قرآنی در زندگی از آن استفاده کنید.

وی گفت: شما چهره های شاخص در قرآن می باشید و یکی از ویژگی های شما دختران این است که شما مادران و نسل آینده قرآنی خواهید بود.

کفاش در این مراسم سخن خوب را با ویژگی های آن برشمرد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا به اختصار «سمپاد» بر امور تحصیلی مربوط به دانش‌آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا نظارت می‌کند.

این سازمان با تغییر وضعیت به «مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان» سعی کرد توجه به پژوهش دانش‌آموزی را در دستور کار خود قرار دهد.

در سال 90، گسترش مدارس سمپاد در سطح کشور، رشد فزاینده‌ای یافت به طوری که شهرستان‌های با جمعیت بالا از وجود این مدارس برخوردار شدند. این اتفاق سبب شد ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان زیادی، در مدارس سمپاد ایجاد شود.

در ادامه، آزمون ورودی مدارس سمپاد و مدارس نمونه دولتی باهم ادغام و تست‎های هوش از سؤالات آزمون ورودی دانش‌آموزان متقاضی ورود به مدارس استعدادهای درخشان حذف شد.

پذیرش دانش‌آموزان در مدارس سمپاد کشور، فقط در پایه‌های ورود به اول راهنمایی و ورود به اول متوسطه صورت می‌گیرد اما آنچه سبب شد خبرنگار فارس به واکاوی در روند فعالیت مدارس استعدادهای درخشان در استان همدان بپردازد، ثبت‌نام همه دانش‌آموزان پایه سوم راهنمایی مدارس راهنمایی سمپاد در پایه اول متوسطه این مدارس است.

خبرنگار فارس در مصاحبه‌هایی جداگانه با دانش‌آموزان این مدارس و خانواده‌های آن‌ها و همچنین با کادر آموزشی مدارس تیزهوشان در شهرستان همدان، به چند مسئله برخورد کرد که دلیل ایجاد همه آن‌ها، ثبت‌نام بدون آزمون دانش‌آموزان سوم راهنمایی در دبیرستان‌های تیزهوشان است.

مدرسه تیزهوشان فرزانگان برای دختران و علامه حلی برای پسران، در شهرستان همدان تأسیس‌ شده‌اند. سابق بر این، ورود دانش‌آموزان راهنمایی در دبیرستان‌های تیزهوشان شامل دو مرحله بود: دارا بودن معدل حداقل 19 در پایه سوم راهنمایی و قبولی در آزمون سراسری سمپاد.

این آزمون به صورت سراسری برگزار می‌شد اما پذیرش دانش‌آموزان به صورت منطقه‌ای صورت می‌گرفت و مواد آزمون شامل ترکیبی از هوش، خلاقیت و پیشرفت تحصیلی بود.

نکته شایان اهمیت هم این بود که علاوه بر دانش‌آموزان مقطع سوم راهنمایی مدارس تیزهوشان، دانش‌آموزان مدارس عادی هم می‌توانستند در این آزمون شرکت کرده و شانس خود را برای برخورداری از خدمات آموزشی مدارس سمپاد بیازمایند.

اما آن گونه که شنیده‌ایم دانش‌آموزان پایه سوم راهنمایی مدارس تیزهوشان امسال بدون آزمون ورودی و در نتیجه بدون احتمال ریزش، وارد دبیرستان‌های تیزهوشان می‌شوند.

هاشمی، مسئول پرورش استعدادهای درخشان در اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، با بیان اینکه فقط در همدان، 25 کلاس سوم راهنمایی تیزهوشان وجود دارد، افزود: به طور متوسط 800 خانواده درگیر دانش‌آموزان مدارس سمپاد هستند.

وی به اثرات نسبی حذف آزمون ورودی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان در همدان اشاره کرد و بیان داشت: دانش‌آموزان نوجوان پایه سوم راهنمایی سمپاد، وقتی شانس ادامه تحصیل در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان را از دست بدهند دچار آسیب‌های روانی جبران‌ناپذیری خواهند شد.

هاشمی ادامه داد: از طرفی برگزاری آزمون ورودی، امکان سوء‌استفاده تعدادی از مؤسسات خصوصی که در امر آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آزمون‎های ورودی و برگزاری آزمون‌های آزمایشی فعالیت می‌کنند را فراهم می‌کرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر از بین رفتن شانس دانش‌آموزان مستعد مدارس عادی برای ادامه تحصیل در دبیرستان‌های تیزهوشان، ابراز داشت: ظرفیت مدارس سمپاد از همان ابتدا محدود بود، با این حال هنوز هم حدود پنج تا 10 نفر از این دانش‌آموزان مدارس عادی، در صورت احراز شرایط لازم خواهند توانست به مدارس تیزهوشان راه یابند.

آیا عدم ریزش دانش‌آموزان ضعیف پایه سوم راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان همدان، از عیار علمی دبیرستان‌های سمپاد نخواهد کاست؟

این سؤالی است که علی ساغرچی، روانشناس بالینی و مشاور مدرسه، این‌گونه به آن پاسخ داد: مدارس تیزهوشان فعلی، از شکل سابق و اولیه خود، متفاوت شده‌اند. در حال حاضر تقریباً در هر شهرستان یکی از این مدارس وجود دارد و ظرفیت بالای ایجادشده، ترکیبی از دانش‌آموزان با بهره هوشی بالا و دانش‌آموزان با بهره هوشی متوسط را سبب شده است.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: سازوکار مدارس تیزهوشان قبلی و تجمع دانش‌آموزان مستعد، سبب ایجاد فشارهای روانی و رقابت سنگین میان دانش‌آموزان می‌شد و اضطراب در میان آن‌ها شایع بود اما در حال حاضر، با ترکیب دانش‌آموزان قوی و متوسط، سطح رقابت متعادل‌تر شده است و دانش‌آموزان با آرامش بیشتری می‌توانند به پژوهش و تحقیق بپردازند.

آیا این اقدام در درازمدت سبب کاهش عیار علمی دانش‌آموزان سمپاد نخواهد شد؟ آیا مدارس سمپاد با این اقدام هم ردیف مدارس نمونه دولتی قرار نمی‌گیرند؟ آیا ترکیب دانش‌آموزان قوی و متوسط ، دوگانگی روش‌های تدریس دبیران را سبب نمی‌شود؟ آیا دانش‌آموزان با بهره هوشی متوسط برای رسیدن به دانش‌آموزان با بهره هوشی بالا، دچار احساس اضطراب، عدم توانایی و تحمل فشار درسی بیشتر نخواهند شد؟ و...

این‌ها سؤالاتی است که برنامه‌ریزان و مدیران امر آموزش و پرورش در همدان به آن‌ها پاسخ داده و در خصوص حذف آزمون ورودی دبیرستان‌های سمپاد به تجمیع رسیده‌اند. شما چه فکر می‌کنید؟

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش همدان 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

 



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

فرصت مطالعه در ترافیککد مطلب : 96 :: چاپ :: لینک به این مطلب :: نظر بدهید اینجا کلیک کنید: 

فرصت مطالعه در ترافیک

سرزمین تیزهوش ها :: تفریح و سرگرمی :: کاریکاتور های آموزشی

تصویر درباره استفاده بهینه افراد از زمان خود برای مطالعه است.حتی در ترافیک

 

 

ترافیک و فرصت مطالعه 

کاریکاتور اثری از رسول آذرگون است.در رابطه با استفاده مفید از زمان برای مطالعه است.تصویر افرادی را نشان می دهد که در ترافیک مانده اند و از زمان خود استفاده بهینه می کنند و مشغول مطالعه هستند.فرصت مطالعه را از دست ندهید.

 

منبع دریافت این مطلب : دنیای کاریکاتور

 



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

سه شنبه 4 آذر 1393 

مهدی نویداد هم در گفت وگو با فارس با تاکید بر این که عده ای به جداسازی دانش آموزان تیزهوشو عده ای بر پرهیز از این جداسازی اعتقاد دارند، افزود: تفکر غالب این است که این جداسازی اثر منفی دارد و دانش آموزان باید در محیط طبیعی و مدارس عادی درس بخوانند. ما نیز معتقدیم تفکیک باید فقط برای تعدادی از دانش آموزان که از استعدادهای بسیار برتر برخوردارند، انجام شود که سند مربوط به این کار را هم تصویب کرده ایم تا از این پس جداسازی دانش آموزان با شیب بسیار ملایم و به صورت مدیریت شده انجام شود.

وی ادامه داد: برنامه ما این است تا خدماتی که به این دانش آموزان ارائه می دهیم، محدود و منحصر به خدمات آموزشی نباشد و تربیت در ساحت های مختلف وجودی انسان که در سند تحول تحت عنوان ساحت های ششگانه از آن یاد شده، ارائه شود.

نوید ادهم توضیح داد: در برخورد با دانش آموزان با استعدادهای برتر نباید استعداد را فقط با بهره هوشی بسنجیم و هوش های چندگانه را نادیده بگیریم، بلکه باید افرادی که در رشته های مختلف بجز ریاضی یا علوم پایه دارای استعدادهای برتر هستند، شناسایی شوند و تحت حمایت قرار گیرند.

 

منبع دریافت این مطلب : جام جم آنلاین



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

چهارشنبه 14 آبان 1393 

 شرایط ثبت نام در این آزمون به شرح زیر می باشد :

اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی 93-94

کسب مقیاس حداقل خوب در تمام دروس نوبت اول پایه ششم

یادآوری می شود فقط منطقه 15 تهران در هر جنسیت دارای دو دبیرستان نمونه دولتی می باشد که متقاضیان می توانند این منطقه را به عنوان اولویت اول و دوم انتخاب نمایند .

گفتنی است هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی دوره اول مبلغ 90000 ریال می باشد که داوطلبان مبلغ مذکور را از طریق درگاه الکترونیکی به نشانی :WWW.AZMOON.TEHRANEDU.IR واریز و رمز ورود به سامانه اینترنتی را دریافت نمایند.

لازم به ذکر است ثبت نام داوطلبان از 30 فروردین لغایت 15 اردیبهشت 1394 با مراجعه به سایت مذکور انجام خواهد شد .

کلمات کلیدی مطلب:آزمون ورودی پایه هفتم

 



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

سه شنبه 25 شهریور 1393

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، در این جلسه که با حضور دکتر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضای آن برگزار شد، ابتدا گزارش عملکرد مدارس سمپاد و طرح شهاب توسط رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ارائه شد. پس از آن، دستور کار شورا با عنوان نظام تربیت استعدادهای برتر در آموزش و پرورش مطرح و اعضای شورای عالی در مورد کلیات این نظام، نظرات دیدگاههای خود را بیان کردند و مقرر شد موضوع در کار گروهی مرکب از صاحبنظران و تعدادی از اعضای شورا از جمیع جهات بررسی و ضمن امعان نظربه مباحث و نظرات اعضای شورا، پیشنهاد لازم را جهت بررسی مجدد به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه نمایند. همچنین مقرر شد گزارشی از تحقیقات و پژوهش های مرتبط با موضوع و تجربیات سایر کشورها تهیه و به جلسه آتی شورا ارائه گردد.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش تهران 

 

منبع دریافت این مطلب : روابط عمومی و امور بین الملل شورای عالی آموزش و پرورش



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

 شنبه 3 آبان 1393

به گزارش خبرگزاری پانا ، امروز انتخابات شورای دانش آموزی در مدرسه ی شهید بهشتی بوشهر و همزمان با تمام مدارس استان بوشهر برگزار شد .

نکته جالب در مدرسه شهید بهشتی این بود که انتخابات به صورت آنلاین برگزار شد و دانش آموزان هر کلاس به نوبت پشت سیستم های موجود در مدرسه کاندیدهای مورد نظر خود را انتخاب کردند.

از بین کاندیدها 7 نفر به عنوان شورا مشخص خواهند شد .

 

 



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

شنبه 26 مهر 1393

به گزارش خبرگزاری پانا،کرامت الله شرفی در جمع مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان در تالار ملاصدرا باشگاه فرهنگیان شیرازبااعلام این خبرافزود:این گروهها برای هماهنگی بین دبیران استان و وتلاش در جهت تعمیق مفاهیم آموزشی دردانش آموزان راه اندازی شده است

رییس اداره مدارس سمپاد آموزش وپرورش فارس گفت:اعضای این گروه های آموزشی توسط دبیرانمدارس سمپاد انتخاب شده و این گروهها جلسات خود را برای تعیین سرفصل ها و کتاب های تکمیلی تشکیل داده اند

شرفی گفت:بافعالیت های گروهها ضمن کاهش اضطراب و دلهره دانش آموزان و پیشگیری از حضوردانش آموزان در کلاس های خصوصی و گروهی ،فضا برای تفکر و خلاقیت دانش آموزان و کارهای تحقیقی و پژوهشی و حضور در کلاس های المپیاد و جشنواره ها فراهم می گردد .

رییس اداره مدارس سمپاد آموزش وپرورش فارس همچنین ازراه اندازی کلاسهای متمرکز المپیاد در چهار ناحیه آموزش وپرورش شیرازخبرداد.

وی هدف از این کار راسرویس دهی بهتر به دانش آموزان در زمینه ی استفاده از اساتید مجرب و برقراری عدالت آموزشی در زمینه ی استفاده از اساتید کار آمد ، و کاهش وقت ، انرژی و هزینه ی دانش آموزان عنوان کرد

شرفی گفت: این کلاس ها به صورت متمرکز برای پسران ودختران در در تمام رشته ها در دبیرستانشهید دستغیب (1) و فرزانگان (1) برگزار می گردد .

وی همچنین از راه اندازی قریب الوقوع سایت سمپاد این اداره کل خبرداد وگفت: هدف از این کار پاسخگویی اینتر نتی به ارباب رجوع ها و عدم حضور مستقیم آنها در اداره کل می باشد.

رییس اداره مدارس سمپاد آموزش وپرورش فارس گفت:باراه اندازی این سایت ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه ی مردم سؤالات متداول اولیاء دانش آموزان بر روی سایت سمپاد قرار خواهد گرفت همچنین از ابتدای آذر ماه مردم می توانند پاسخ سؤالات خود را بصورت اینترنتی دریافت نمایند.

وی همچنین گفت:با هماهنگی آموزش متوسطه در نیمه دوم آذر ماه نمایشگاه مدال آوران ، المپیادها، جشنواره ها ، کنکور و ... تشکیل خواهد شد .

شرفی گفت:در این نمایشگاه مدال آوران در غرفه های مختلف حضور پیدا خواهند نمود و دانش آموزان با حضور در این نمایشگاه و حضور در غرفه های آن با نحوه ی فعالیت و تحقیق و روش کار آشنا می شوند و با ایجاد انگیزه در دانش آموزان شاهد رشد جایگاه استان در زمینه ی المپیادها ، جشنواره ها و کارهای تحقیقی و پژوهشی خواهیم بود .

خاطر نشان میشود در استان فارس بیش از 9000 دانش آموز در 46 مدرسه استعداد درخشاندر دوره های تحصیلی متوسطه اول ودوم تحصیل می کنند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

یکشنبه 27 مهر 1393 

به گزارش خبرگزاری پانا، سلیمان محبی در نشستی با حضور معاونین اداره کل آموزش و پرورشاستان، رییس بنیاد نخبگان و جمعی از کارشناسان از میلاد جلالی نفر سوم کشوری المپیاد ریاضیتقدیر کرد.

وی رویکرد جدید آموزش و پرورش را شناسایی و تقویت نخبگان فرهنگی و دانش آموز دانست و افزود: یکی از گام های اساسی این دستگاه برای تولید علم شناسایی و تقویت نخبگان می باشد.

محبی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از موفقیت این دانش آموز و اهداء لوح تقدیر، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

شایان ذکر است میلاد جلالی دانش آموز دوره دوم متوسطه دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی کرمانشاه می باشد که در المپیاد ریاضی کشوری با کسب رتبه سوم به مدال برنز دست یافته است.

گفتنی است در استان کرمانشاه 6 مرکز آموزشی استعدادهای درخشان دخترانه و پسرانه با ظرفیت 1600 دانش آموز مشغول فعالیت می باشند.

کلمات کلیدی مطلب: دبیرستان تیزهوشان | استعدادهای درخشان بنیاد نخبگان

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

یکشنبه 27 مهر 1393 

به گزارش خبرگزاری پانا، سلیمان محبی در نشستی با حضور معاونین اداره کل آموزش و پرورشاستان، رییس بنیاد نخبگان و جمعی از کارشناسان از میلاد جلالی نفر سوم کشوری المپیاد ریاضیتقدیر کرد.

وی رویکرد جدید آموزش و پرورش را شناسایی و تقویت نخبگان فرهنگی و دانش آموز دانست و افزود: یکی از گام های اساسی این دستگاه برای تولید علم شناسایی و تقویت نخبگان می باشد.

محبی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از موفقیت این دانش آموز و اهداء لوح تقدیر، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

شایان ذکر است میلاد جلالی دانش آموز دوره دوم متوسطه دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی کرمانشاه می باشد که در المپیاد ریاضی کشوری با کسب رتبه سوم به مدال برنز دست یافته است.

گفتنی است در استان کرمانشاه 6 مرکز آموزشی استعدادهای درخشان دخترانه و پسرانه با ظرفیت 1600 دانش آموز مشغول فعالیت می باشند.

کلمات کلیدی مطلب: دبیرستان تیزهوشان | استعدادهای درخشان بنیاد نخبگان

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()