نوشته شده توسط : تیزلند

دوشنبه 7 مهر 1393  

به گزارش خبرگزاری پانا، سلیمان محبی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این بازدید در جریان روند فعالیت های آموزش و پرورش این مرکز قرار گرفت.

لازم به ذکر است که در استان کرمانشاه تعداد 6 باب آموزشگاه تیزهوشان با ظرفیت هزار و 737 دانش آموز مشغول فعالیت می باشند.

گفتنی است در این بازدید مدیر کل نوسازی استان و مدیران ادارات استعدادهای درخشان و روابط عمومی، مدیر کل آموزش و پرورش را همراهی کردند.

 

کلمات کلیدی: مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی کرمانشاه

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دبیرستان فرزانگان تهران یکی از دبیرستان‌های سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) است. این دبیرستان یکی از واحدهای آموزشی دخترانه شناخته‌شده و معتبر ایران است که هر ساله بسیاری از دانش‌آموختگان آن وارد دانشگاه‌های برتر ایران می‌شوند. هم‌چنین همه ساله دانش‌آموزانی از این دبیرستان در مسابقات علمی ملی و جهانی موفقیت‌هایی کسب می‌کنند. این واحد آموزشی فعالیت خود را از سال 1357 آغاز نموده و در 3 رشته تحصیلی دانش آموزان را پوشش می دهد.  

 سایت دبیرستان فرزانگان

دانش آموزان این مرکز در کنکورهای سراسری بیشترین قبولی را در رشته های علوم ریاضی، تجربی و هنر و علوم انسانی در سطح کشور کسب می نمایند.

این مرکز فعالیت های فوق برنامه  خود را در رشته های المپیاد، پژوهش و فرهنگی در نظر گرفته است که دانش آموزان 

از پایه اول با انتخاب رشته مورد علاقه خود تا پایان دوره دبیرستان ادامه می دهند.

دانش آموزان این مرکز هر سال در رشته های مختلف المپیاد داخلی و جهانی، جشنواره خوارزمی و رشته های مختلف فرهنگی موفق به کسب مدال ها و عنوان مختلف می گردند. همچنین در رشته های تربیت بدنی موفق به کسب رتبه هاو مدال های مختلف می شوند.

کلمات کلیدی : دبیرستان فرزانگان تهران | سمپاد 

 

منبع دریافت این مطلب : دبیرستان فرزانگان تهران

 



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

  • شبکه ملی مدارس ایران (رشد) با استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های فناوری نوین (نظیر اینترنت و فضای مجازی)، همانند یک بسته آموزشی است که نظام آموزشی کشور ایران را در رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی یاری می‌رساند و محور اصلی آن تقویت و تکمیل و تعمیق تمام برنامه‌ها و همچنین فعالیت‌های مربوط به مدارس می‌باشد.

    شبکه رشد، هم سو با هدفهای جمهوری اسلامی ایران و در راستای تحقق هدف‌های ارزشی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش در جهت تقویت، تکمیل و توسعه برنامه درسی ملی حرکت خواهد کرد. از جمله اهداف جزئی این شبکه می‌توان به 1- حفظ و تداوم ارزش‌های اسلامی و ملی 2- تکمیل برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به برنامه آموزشی 3- ایجاد شبکه مرجع آموزشی و پرورشی، اشاره نمود.

    شبکه ملی مدارس

    مبانی شبکه رشد

    1- ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی و حرکت به سوی تحقق عدالت آموزشی 2- ارتقا کیفیت فرآیند آموزش و پرورش در سراسر کشور (محتوا- روش) 3- استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فناوری‌های نوین

    اصول محتوایی و فنی شبکه رشد

    1- آموزشی بودن مطالب 2- صحت و اعتبار علمی 3- طبقه‌بندی و سازماندهی 4- سهولت دسترسی 5- سادگی صفحات 6- تعاملی بودن آموزش و محتوا 7- تنوع در ارائه محتوا

    گروه مخاطبان شبکه رشد

    1- دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، پیش‌دانشگاهی 2- آموزگاران، معلمان، دبیران 3- کادر اداری و آموزشی، مدیر مدرسه، معاون، مربی، مشاور، کتابدار، امور دفتری 4- والدین 5- کارمندان حوزه ستاد و صف وزارت آموزش و پرورش 6- دانش آموزان استثنایی 7- دانشجویان تربیت معلم و دبیری

    بخشهای شبکه رشد

    1-وبلاگ 2-آموزش الکترونیکی 3-دانشنامه رشد 4-مقالات علمی 5-اخبار 6-مجموعه فیلم و موسیقی 7-نگارخانه عکس 8-انتخاب من 9-طنز 10-آواها و نماها 11-دست‌نوشته‌ها 12-تازه‌ها 13-پرسش مهر 14-گوش به لب های آسمانی 15- پایگاه های مدارس 16-امور کاربران 17-فروشگاه کتاب 18-مجلات رشد 19 پایگاه های رشد 20-معرفی کتاب 21- معرفی وبگاه 22-پرسش و پاسخ 23-اخبار و روزنامه‌ها

    کلمات کلیدی : شبکه ملی مدارس ایران (رشد)

     

    منبع دریافت این مطلب : شبکهٔ ملی مدارس ایران (رشد)



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

شنبه 6 دی 1393

به گزارش خبرگزاری پانا، باباخانی مدیر اداره، ضمن تشکر از حضور مهمانان حاضر در جلسه، نکاتی را درخصوص این گردهمایی بیان نموده، توصیه هایی را به مدیران مدارس ارائه نمود.

سپس بیات معاون آموزش ابتدایی استان، درخصوص طرحهای درحال اجرا از جمله: جابربن حیان، ارزشیابی کیفی توصیفی، درس پژوهی و به ویژه اجرای طرح شهاب مطالبی را ارائه نمود.

وی اظهارداشت: این طرحها بایستی با ظرافت و دقت خاصی انجام شود که کوچکترین آسیبی متوجه دانش آموزان نشود.

در ادامه دکتر ورسایی رئیس بنیاد نخبگان ، دراهمیت اجرای صحیح طرح شهاب مطالبی را ارائه نمود. درپایان حیدری معاون آموزشی اداره، ضمن جمع بندی مطالب مطرح شده ، براجرای دقیق موارد توسط مدیران مدارس تاکید کرد.

کلمات کلیدی مطلب: ترابی کارشناس اداره سمپاد 

 

نویسنده مطلب : کلانتری

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

یکشنبه 30 شهریور 1393 

فاطمه محمدی پور دارنده مقام دوم منطقه ای مسابقات قرآنی سمپاد در گفت گو با خبرگزاری پانا گفت: به عنوان نماینده استان کرمان و شهرستان رفسنجان از مدرسه دخترانه فرزانگان در مسابقات سمپاد که در بندرعباس برگزار شد شرکت کردم و از اینکه به مسابقات کشوری راه یافته ام بسیار خوشحالم.

وی با بیان اینکه اولین بار بود که در این مسابقات شرکت کردم گفت: ما قرآن را باید دوست داشته باشیم و به دستوراتش عمل کنیم و این باعث می شود در همه زمینه ها موفق باشیم و این را من تجربه کرده ام چرا که در مدرسه ام دارند، معدل 20 هستم و این به برکت قرآن است.

وی با بیان اینکه قرآن تأثیر به بسزایی در زندگی ام داشته بیان داشت: قرآن در درسم تأثیر بسزایی داشته و کمک کرده تا به خدا نزدیکتر شوم و احساس توانایی و آرامش بیشتری کنم.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش استان کرمان | سمپاد

 

 



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دبیرستان علامه حلی تهران قدیمی‌ترین مرکز آموزشی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا به اختصار سمپاد در کشور است. این سازمان همه ساله از طریق آزمونی عمومی اقدام به پذیرش دانش‌آموز از پایه‌های اول راهنمایی و اول دبیرستان می‌نماید.تعداد مراکز این سازمان در سطح کشور تا کنون افزون بر 170 مرکز است.

دبیرستان علامه حلی تهران

این مدرسه شامل سه طبقه برای کلاس های درس و آزمایشگاه‌های گوناگون از جمله آزمایشگاه نورو ساینس است که برای تحقیقات حرفه ای در این زمینه با اختصاص سالیانه چهل میلیون تومان در این بخش استبنا شده و برای پایه‌های متفاوت است. کتاب خانهٔ این مدرسه از جمله بزرگ‌ترین کتاب خانه‌های مدرسه‌ای کشور است.این کتاب خانه بیش از25000 جلد کتاب فارسی و انگلیسی دارد.

تعداد دانش آموزان مدرسه در سال تحصیلی 90-91 از 850 نفر بیشتر شده‌است.

این دبیرستان در چهار راه لشکر، خیابان غفاری، پشت بیمارستان روزبه قرار دارد و مکان آن سابقاً متعلق به بیمارستان روزبه بوده‌است.

بخش عمده‌ای از معلمان و سایر کادر آموزشی این دبیرستان را فارغ‌التحصیلان آن تشکیل می‌دهند.

در سال‌های گذشته تعدادی از دانش‌آموزان این دبیرستان موفقیت‌هایی در مسابقات علمی (مانند المپیادهای علمی کشوری یا جهانی) به‌دست آوردند. این دبیرستان یکی از مراکز نخبه‌پرور دانش آموزی در سطح کشور است. موفقیت‌های علمی و پژوهشی این دبیرستان بسیاری از دانش‌آموزان را مشتاق شرکت در آزمون های ورودی این دبیرستان کرده‌است.

مدالهای کسب شده در المپیادهای علمی جهانی توسط این دبیرستان از180مدال فراتر رفته‌است.

کلمات کلیدی : دبیرستان علامه حلی  | سمپاد

 

منبع دریافت این مطلب : دبیرستان علامه حلی

 



:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

یکشنبه 23 آذر 1393

محمد حسین اشرفی رئیس اداره استعدادهای درخشان در گفت و گو با خبرنگار پانا، گفت: 37نفراز نوجوانان وجوانان هوشمند، تلاشگرو پرنشاط مدارس استعدادهای درخشان دوره اول ودوم متوسطه استان در دربیست دومین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعداد های درخشان موفق به کسب مقام شدند.

وی افزود:شرکت کنندگان در دوبخش دختران وپسران از مدارس فرزانگان یک دوره دوم ناحیه 4، علامه طباطبایی بناب ، شهیدمدنی یک ناحیه4 ، فرزانگان دو ناحیه4 ، شهیدبهشتی مراغه ، فرزانگان بناب، علامه جعفری مرند، علامه جعفری ناحیه 2، علامه طباطبایی ناحیه1، فرزانگان مراغه،فرزانگان مرندو فرزانگان دوره دوم ناحیه یک بودند.

اشرفی تصریج کرد:این دانش آموزان مفتخر به کسب 13 رتبه اول ، 12 رتبه دوم و12 رتبه سوم دربیست ویکمین وبیست دومین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس سمپاد به مناسبت یادواره ی شهدای هسته ای شدند.

همچنین دریافت تندیس کنگره ، هدایاء وجوایزی ازمرکزملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان حاصل تلاش این دانش آموزان قرآنی بود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آذربایجان شرقی خاطر نشان ساخت:بیست دومین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعداد های درخشان (سمپاد) با حضور دانش آموزان این مدارس از سراسر کشور در اصفهان برگزار شد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

1 دی 1393

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ دکتر غلامعلی منتظر، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان در نشست هم اندیشی طرح «شهاب» که در دانشگاه شیراز برگزار شد، با اشاره به جایگاه مهم آموزش و پرورش در رشد علمی کشور گفت: آینده کشور را آموزش و پرورش می‌سازد، اما متاسفانه تاکنون توجه کافی به آموزش و پرورش نشده است و به دلیل مشکلات بسیار، توجه به کیفیت، اولویت اول نیست؛ و این تقریبا همان مشکلی که در دانشگاه‌ها نیز با آن رو به رو هستیم و به دلیل تکثر دانشجویان، کیفیت فدای کمیت شده است.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به نیمی از جمعیت آموزش و پرورش در دانشگاه‌ها هستند و ما وظیفه داریم برترین استعدادهای آموزش عمومی و آموزش عالی را شناسایی و برای توانمندسازی آنان در جهت منافع کشور برنامه‌ریزی کنیم.

دکتر منتظر با تاکید بر نقش انکارناپذیر آموزش و پرورش در آینده کشور گفت: وقتی بحث آینده کشور را مطرح می‌کنیم، در مورد آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم. ما آینده سی سال گذشته این کشوریم و هم اکنون با تصمیم گیری‌های امروزمان 30 سال آینده کشورمان را رقم می‌زنیم. بنابراین توجه به کیفیت به طور اعم در مجموعه نهادهای آموزشی موجود در کشور مسئله بسیار مهمی است.

وی در ادامه افزود: البته باید توجه کرد مسئله کیفیت به طور اعم، وظیفه آموزش و پرورش است و نقش بنیاد ملی نخبگان این است که از بین مجموعه حدود 13 میلیونی دانش آموزان، برجستگان آینده ایران در زمینه‌های علمی، فنی، هنری، ادبی، مدیریتی و غیره شناسایی کند. در واقع وظیفه بنیاد ملی نخبگان توجه به قشری است که می‌تواند در آینده برای کشور منشا اثر باشند، یعنی تلاش برای تربیت لوکوموتیورانانی که بتوانند واگن‌های پشت سر خود را به همراه خود ببرند. بنابراین ما در حوزه علم به دنبال لوکوموتیورانانی هستیم که علم را به جلو ببرند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: وقتی در مورد نخبگان بحث می‌شود، معمولا نگاه‌ها معطوف به دانشگاه است. در حالیکه بنیاد ملی نخبگان معتقد است در حوزه علم و آینده سازی کشور توجه اصلی باید به آموزش و پرورش باشد. بر این اساس تلاش کردیم تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش و با بهره‌گیری از تجربیات قبلی طرح شهاب را اجرایی کنیم.

رئیس شورای راهبردی طرح شهاب ادامه داد: بیش از 40 سال از عمر مدارس سمپاد می‌گذرد، اگر چه نمی‌توان گفت که خروجی‌های خوبی نداشته اما این خروجی‌ها مشهود نیست. بررسی برندگان جوایز نوبل در آمریکا نشان می‌دهد که اکثر این افراد کسانی هستند که در دوران آموزش و پرورش شناسایی شده بودند در حالی که در آنجا مدارس سمپاد و شرایط خاص آموزشی وجود نداشته است.

دکتر منتظر، درس خواندن دانش آموز در محیطی واقعی (رشد باغچه‌ای و نه نگه داشت گلخانه‌ای)، پرهیز از برچسب زنی، توجه به استعداد و هوش سرشار دانش آموز به عنوان یک رزق تعهدآور و نه یک مزیت توقع آور و در نهایت توجه به ساحت های مختلف استعدادهای افراد را از اصول مهم رعایت شده در طرح شهاب دانست و ادامه داد: ما در عرصه شناسایی استعدادها تلاش می‌کنیم تا با اجرای طرح شهاب به نتایج خوبی دست یابیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان افزود: آنچه که اکنون درو می شود، 20 تا 30 سال قبل کاشته شده است. بنابراین اگر قرار است طرح شهاب پاسخ دهد باید کسانی که امروز وارد طرح شهاب می‌شوند به طور مستمر دوره آموزش عمومی و عالی را طی کرده و در فرصتی مقتضی توانایی‌های خود را نشان دهند. پس اولین محصولات شناسایی طرح شهاب حدود سال 1420 خورشیدی نتیجه خود را نشان می‌دهد.

دکتر منتظر خاطرنشان کرد: طرح شهاب به صورت آزمایشی در سال 1391 در 7 استان کشور و 7 درصد جمعیت دانش آموزی استان اجرا شد و امسال در کل کشور و در پایه چهارم ابتدایی و یک منطقه از هر استان در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش معلمان گفت: معلمان قبل از اجرای این طرح آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند. پیش بینی ما این است که در هر کلاس حدود 25 درصد از دانش‌آموزان دارای قابلیت‌ها و استعدادهایی هستند که باید از طریق این طرح شناسایی شود.

دکتر منتظر تصریح کرد: طرح شهاب پاسخی است به نیازهایی که در کشور احساس می‌شد. در این طرح هدایت به صورت عمومی و خصوصی خواهد بود در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم، هدایت عمومی اتفاق می‌افتد یعنی استعدادها شناسایی شده و به خانواده دانش آموز اطلاع داده می‌شود. در مرحله هدایت خصوصی از پایه هفتم به بعد به کارهای ویژه بخصوص کارهای برون مدرسه‌ای جمعی اختصاص دارد.

رئیس شورای راهبردی طرح شهاب تاکید کرد: اگر طرح شهاب با جدیت و مداومت اجرا شود نتایج واقعی آن در سال های 1420 - 1430 قابل مشاهده خواهد بود.

دکتر منتظر در پایان سخنان خود بودجه را مهمترین بحث در اجرای طرح شهاب دانست و از تبدیل مبانی طرح شهاب به رشته‌ای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و از حمایت بنیاد ملی نخبگان از پژوهش سراها و تجهیز آنها در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

منبع دریافت این مطلب : بنیاد علمی نخبگان

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

1393 شنبه 8 آذر

به گزارش خبرگزاری پانا ، محمد حسن قائدیها گفت: این مسابقات با حضور هشتصد دانش آموز دختر و پسر نخبه قرآنی در چهار رشته حفظ ، قرآئت ، مفاهیم و نهج البلاغه برگزار می شود .

مدیرکل آموزش و پرورش گفت : انسان رستگار انسانی است که با جان روشن در پیشگاه خداوند حضور پیدا کند .

وی همچنین از شهید رجب بیگی یاد کرد و گفت : آنگاه که در دریای خروشان زندگی در چنگال جهل فرو رفتی قرآن بخوان .

قائدیها در پایان از ستاره دخت اصفهان مرحومه فاطمه پرورش حافظ کل قرآن کریم یاد کرد .

گفتنی است ؛ این مراسم در اردوگاه کشوری شهید بهشتی وبا حضور دکتر موحد رئیس حراست وزارت آموزش و پرورش و دکتر شجاعی رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان ، مصیب زاده مدیرکل قرآن و نماز و عترت ، علیرضا افتخاری هنرمند اصفهانی ، روسای ادارات آموزش و پرورش شش ناحیه و معاونین اداره کل آموزش و پرورش حضور داشتند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

4 آذر 1393

مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورشدر گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و با اشاره به اینکه طرح جامع تربیت استعدادهای برتر در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد، اظهار داشت:‌ استعدادهای برتر یا دانش‌آموزان تیزهوش به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور محسوب می‌شود که ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به آنها، از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه دو نگاه کلی به این موضوع وجود دارد، خاطرنشان کرد:‌ نخست اینکه این دانش‌آموزان استعدادهای برتر هستند و از محیط عادی تعلیم و تربیت و مدارس جدا می‌شوند و در یک محیط مستقل و مجزایی، این خدمات آموزشی و تربیتی به آنها ارائه می‌شود.

نوید ادهم در خصوص نگاه دوم به این موضوع گفت:‌ این دانش‌آموزان باید زندگی طبیعی را در دوران دانش‌آموزی سپری کنند و تعامل با افراد جامعه را بیاموزند.

وی افزود: این جداسازی اثر منفی دارد و باید در همان محیط طبیعی و مدارس عادی، خدمات آموزشی به آنها ارائه شود؛ هر نوع نگاه، موافقان و مخالفانی داشته است و برخی طرفداران این نگاه، برخی طرفدار نگاه دیگر و برخی هم تلفیقی عمل می‌کنند، اما بر اساس مطالعاتی که داشتیم مبتنی بر مبانی نظری سند تحول و هم تجربیات آن، به یک نتیجه رسیدیم که نگاه تلفیقی داشته باشیم و اصل را بر عدم جداسازی و عدم تفکیک گذاشتیم و طرح‌هایی مثل طرح شهاب بهتر می‌تواند کار آموزش و پرورش را در بر گیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل را بر عدم جداسازی قبلی گذاشتیم، تصریح کرد: تفکیک برای تعدادی از دانش‌آموزان که از استعدادهای خیلی برتر برخوردار هستند، در این سند و این طرح پذیرفته است، به این معنا که با شیب ملایم جداسازی را به حداقل برسانیم و مدیریت کنیم.

وی افزود: نکته دیگر این است که خدماتی که به این دانش‌آموزان ارائه می‌دهیم، محدود و منحصر به خدمات آموزشی نباشد و تربیت در ساحت‌های مختلف وجودی انسان که در سند تحول تحت عنوان ساحت‌های 6 گانه نام برده است، ارائه شود.

نوید ادهم ادامه داد:‌ در بحث دانش‌آموزان با استعدادهای برتر باید استعداد را صرفاً با آی‌کیو و بهره هوشی نسنجیم و هوش‌های چندگانه را مبنا قرار دهیم و افرادی که در رشته‌های دیگر دارای استعدادهای برتر هستند، شناسایی شوند و تحت حمایت آموزش و پرورش قرار گیرند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «آیا با این طرح تعداد مدارس استعدادهای درخشان کاهش خواهد یافت؟»، گفت: بله، در جاهایی که رشد بی‌رویه مدارس داشتیم، تعداد آن کم خواهد شد.

وی افزود: درصد این کار را نیز مجریان باید تعیین کنند، اما مدارسی که رشد دانش‌آموزان آن به مفهوم دقیق کلمه تیزهوش نبودند و از استانداردها برخوردار نبودند، محروم خواهند شد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

 



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()