نوشته شده توسط : تیزلند

اریگامی لباس (پیراهن) را در ادامه ببینید. این کاردستی ساده با روش کاغذ و تا و فقط با یک تکه برگ کاغذ مربع شکل درست می شود و نیاز به وسایل خاصی ندارد.

مواد لازم:

کاغذ رنگی مربع شکل – یک برگ

* لازم است در این اریگامی پشت کاغذ سفید باشد، اگر کاغذ رنگی پشت سفید در دسترستان نیست، کافی است یک برگ کاغذ سفید بردارید و سطح کاغذ را با مداد شمعی / پاستل روغنی / مداد رنگی یا ماژیک نقاشی و رنگامیزی کند.

    ویدئوی آموزشی اریگامی لباس

 

 

 کلمات کلیدی : ویدئوی آموزشی اریگامی | اریگامی | کاردستی | اریگامی لباس

 

منبع دریافت این مطلب : اریگامی کلوب



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

11 بهمن 1393

علیرضا کریمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته مجوز تاسیس دبیرستان متوسطه اول استعدادهای درخشان (تیزهوشان) شهرستان بروجن صادر شده است بر اساس این مجوز اجازه داده شده که برای 2 جنسیت دختران و پسران به تفکیک 2 کلاس درس تشکیل شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های اولیه برای این منظور انجام گرفته و در راستای تشکیل این 2 کلاس درس مشکلی وجود ندارد.

 کلمات کلیدی مطلب: استعدادهای درخشان | آموزش و پرورش

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

شنبه 11 بهمن 1393 

به گزارش خبرنگار مهر، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر شنبه در این همایش با اشاره به برخی مشکلات و کمبودهای در زمینه تامین آب شرب سالم که در نقاط مختلف جهان بوجود آمده است، گفت: کشور ایران نیز در میان 16 کشوری است که در کمربند خشک قرار دارند و با بحران کم‌آبی مواجه است.

پژمان نیک اقبالی افزود: با وضعیت موجود و محدودیت‌بارش‌ها راهی جز استفاده بهینه از منابع آبی موجود نداریم و دراین مسیر آموزش و پرورش می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی در استان برای ترویج مصرف بهینه آب درحوزه‌های مختلف به خصوص آب شرب استفاده کنیم.

نیک اقبالی بیان داشت: برای برطرف شدن مشکلات مربوط به کم‌آبی وکنترل بحران‌های آبی راهی جز ترویج مصرف بهینه آب وجود ندارد و در این بین آموزش و پرورش باید هرچه بیشتر فعالیت کند.

مدیرکل آموز و پرورش استان هم در این همایش با اشاره به اهمیت مقوله مصرف بهینه آب گفت: حفاظت از منابع آبی و ترویج مصرف بهینه آب باید سرلوحه کار مدارس قرار گیرد.

هادی زارع پور افزود: بهترین مجرا برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب مدارس هستند و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد آمادکی همکاری در این زمینه را دارد.

وی از اجرای طرح همیار آب در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری شرکت آب و فاضلاب خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این طرح و ورود دانش‌آموزان در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب افقی روشن در انتظار خواهد بود و البته همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی باید بکوشند تا در این رابطه به رسالت خود عمل کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت بالای آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب از اولویت‌های اصلی آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد است.

سید علی لدنی‌نژاد افزود: در هر یک از شهرستان‌های استان دو مدرسه دخترانه و پسرانه به عنوان پایلوت در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی مصرف آب انتخاب شده اند و در مراحل بعد این موضوع در سایر مدارس نیز اجرایی خواهد شد.

وی اجرای طرح همیار آب را گامی موثر برای نقش آفرینی دانش‌آموزان در امر فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب دانست و عنوان کرد: دانش‌آموزان به عنوان سفیران ترویج مصرف بهینه آب خواهند توانست نقش ارزنده خود را در کنار اولیاء ایفاکنند.

لدنی‌نژاد همچنین از چاب کتاب‌های آموزشی در زمینه مصرف آب خبر داد و گفت: با چاب این کتاب‌ها که متناسب با مقاطع تحصیلی متفاوت خواهند بود، دانش‌آموزان با روند تامین و توزیع و نیز استفاده صحیح از این کالای با ارزش مطلع خواهند شد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری مهر



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

24 دی 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مهرداد موسوی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش در تویسرکان با تبریک هفته شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش نقش قابل توجهی در تسهیل و تسریع امور آموزش و پرورش در راستای خدمات‌دهی بهتر دارد که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم به کارگیری برخی از املاک مازاد دستگاه‌های دولتی به منظور ایجاد اشتغال در شهرستان، گفت: فروش برخی از املاک مازاد به منظور کمک به روند کاری آموزش و پرورش مشکلی ندارد.

فرماندار تویسرکان در خصوص تجاری‌سازی بخشی از فضاهای بلااستفاده مدارس تاکید کرد: تجاری‌سازی در صورت نیاز مالی با تایید وزارتخانه آموزش و پرورش، رعایت اصول تعلیم و تربیت و عدم ایجاد مزاحمت برای آرامش معلم و دانش‌آموز پس از بررسی اجرا شود.

وی بهره‌وری مطلوب از مکان خانه معلم را خواستار شد و بیان کرد: خانه معلم در بهترین نقطه شهر قرار دارد؛ اما با حداقل بهره‌وری و درآمدزایی.

موسوی با تاکید بر استفاده بهینه و کارشناسی شده از خانه معلم واقع در خیابان باهنر گفت: آموزش و پرورش با اوقاف به طور مشترک از این قابلیت با درآمدزایی بالا به نفع شهرستان با لحاظ مسائل شرعی و حقوقی استفاده کند.

وی در ادامه گفت: مجوز مدارس استعدادهای درخشان که با زحمات و سختی زیاد گرفته شده را نباید به راحتی از دست داد، نباید برای برقراری تعادل، موازنه منفی ایجاد کرد، بنده به‌طور کامل مخالف حذف مدرسه تیزهوشان پسرانه هستم.

فرماندار تویسرکان با تاکید بر حفظ و ارتقای دستاوردهای شهرستان گفت: با پاک کردن صورت‌مسئله مشکل حل نمی‌شود؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی وضعیت تعلیم و آموزش و امکانات این مدرسه را به سطحی برسانیم که تعداد دانش‌آموزان برای ورود به این مدرسه بیش از حد انتظار برسد.

وی یکی از راهکارهای کاربردی ارتقای وضعیت مدارس تیزهوشان را متحول شدن مدارس ابتدایی دانست و گفت: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی باید از حیث علمی آن چنان قوی باشند که در مقاطع تحصیلی بالاتر با مشکل مواجه نشده و رشد علمی شهرستان نیز ارتقا یابد.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان نیز با اشاره به ورود 600 دانش‌آموز دختر و پسر به مقطع پایه اول متوسطه در سال آینده، گفت: به همین منظور جابجایی 6 مدرسه متناسب با شرایط بافت شهری و روستای در تویسرکان انجام خواهد شد.

جواد اسدبیگی با اشاره به نیاز 700 ساعت نیروی انسانی در مقطع اول ابتدایی در تویسرکان، از بسته حمایتی در تامین نیروی انسانی توسط وزیر آموزش و پرورش با حمایت دولت تدبیر و امید تقدیر کرد و گفت: اگر این تدبیر اتخاذ نمی‌شد مشکل نیروی انسانی آموزش ابتدایی استان همدان قابل حل نبود.

وی در بخش دیگر از سخنانش به بیان برنامه‌های دهه فجر آموزش و پرورش پرداخت و گفت: کمیته فرهنگی دانش‌آموزی در قالب پنج کمیته آموزش و تبلیغات در اجرای هر چه باشکوه گرامیداشت دهه فجر تشکیل شد.

اسدبیگی مسابقات هنری، علمی ورزشی، نواختن زنگ انقلاب، دیدار دانش‌آموزان با امام جمعه، عطرافشانی گلزار شهدا، راویان انقلاب در مدارس، نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، نقاشی و دستاوردهای انقلاب، اجرای سرود، برگزاری نشست‌های سیاسی و فرهنگی در مدارس را برخی از این برنامه‌ها برشمرد.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش همدان 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دوشنبه 13 بهمن 1393 

سید کاظم حسینی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال نه تنها 490 نفر کمبود دبیر سال گذشته را داریم بلکه 400 نفر از دبیران ما امسال بازنشسته می شوند که باید گفت مدیریت رفسنجان در راس هرم بازنشستگی استان کرمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در متوسطه دوم سال آینده کمبود دبیر نداریم و این موضوع به بهبود کیفیت آموزشی شهرستان کمک می کند، افزود: امسال با مجوزی که از اداره کل گرفتیم می توانیم 30 درصد از پولی که بابت شهریه یا انجمن اولیا مربیان اخذ می شود را صرف دانش افزایی دانش آموزان و معلمان کنیم.

وی با اشاره به استعداد و توانایی دانش آموزان رفسنجانی، خاطرنشان کرد: ما اگر خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی را که مدنظر رهبر انقلاب است می خواهیم باید به این استعدادها توجه کنیم چرا که علم و دانش خود را به خدمت انقلاب و نظام آورده اند.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان در پاسخ به سوالی درباره افت تحصیلی دانش آموزان مدارس تیزهوشان، گفت: این موضوع دلایل مختلف دارد که یکی از آنها پذیرش بی رویه تحت عنوان تیزهوشان است بطوری که در سال اول در پسران 140 نفر است که قاعدتاًً در شهرستان این تعداد را نداریم و واقعیتی است که باید پذیرفت.

حسینی پور با بیان اینکه آموزش و پرورش رفسنجان از ادارات محروم استان است، تصریح کرد: سال گذشته 490 دبیر کمبود داشتیم که مجبور شدیم از دبیران بازنشسته استفاده کنیم که برخی بازنشستگان علیرغم تلاش خود به روزآوری علوم را ندارند.

وی با اشاره به این موضوع که والدین نباید تمام هم و غم خود را معطوف به موفقیت فرزندانشان در کنکور کنند، اضافه کرد: این در حالی است که مهارتهای زندگی در رشته های فنی می تواند مشکلات ما را حل کند.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری مهر

 



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

چهارشنبه 15 بهمن 1393 

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان، در راستای شناسایی دستاوردهای دانشگاه دانش آموزان مدرسه تیزهوشان دکتر عادلی از دانشگاه بازدید کردند.

دراین بازدید، اطلاعاتی پیرامون تاریخچه تاسیس، چشم انداز دانشگاه، نحوه ثبت نام و ادامه تحصیل به دانش آموزان ارایه گردید.

شرکت کنندگان در این بازدید از نزدیک با امکانات و توانمندی های دانشگاه آشنا شدند.

در این برنامه که با استقبال دانش آموزان مواجه شد از دانشکده های منابع طبیعی ، فنی و مهندسی و علوم پایه و آزمایشگاه های دانشکده ها بازدید به عمل آمد و مسئولین دانشگاه نیز با خوشرویی پاسخ گوی سؤالات دانش آموزان بودند

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

    در شکل زیر چند مثلث وجود دارد؟

 هوش و دقت خود را بسنجید.با تمرکز و دقت به شکل نگاه کنید و تعداد دقیق مثلث ها را پیدا کنید.تست دقت کلمات کلیدی: معما |سرگرمی | هوش | تفریح و سرگرمی | تعداد مثلث ها

 

منبع دریافت این مطلب : اپتیکا

 



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

تصویری که می بینید یک خرگوش است یا یک مرغابی؟! در نگاه اول، کدام شکل در ذهنتان پر رنگ تر به نظر آمد؟

خطای دید

 

منبع دریافت این مطلب : اپتیکا

 



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

14 دی 1393

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، با بیان اینکه باید نسبت به طرح‌های مختلف در آموزش و پرورش، مطالعه و آسیب‌شناسی صورت گیرد، اظهار داشت: اجرای طرح «3-3-6» و آموزش نیروی انسانی در پایه نهم از اولویت‌های کلیدی آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده است که از هم اکنون باید نسبت به آن برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده یک پایه به مقطع متوسطه اول اضافه می‌شود، تصریح کرد: باید از نیروی انسانی که در مقطع متوسطه دوم آزاد می‌شود با سامان‌دهی مناسب در این پایه استفاده کنیم تا کمبود نیرو در یک مقطع تحصیلی به بحران نرسد که این موضوع نیاز به زمینه‌سازی و اقدامات اولیه دارد.

فانی، «طرح تعالی مدیریت» را در راستای اجرای «مدرسه محوری» توصیف کرد و افزود: تعلیم و تربیت امری است که در مدرسه به وجود می‌آید و اگر با نظارت و ارزیابی صحیح اختیارات مدرسه، در کنار حضور توانمند معلم و اولیا در برنامه‌ریزی‌ها انجام شود، قطعاً این سیاست با موفقیت اجرا خواهد شد.

عضو کابینه تدبیر و امید، ارزیابی از طرح «برنامه تعالی مدیریت مدرسه» را بسیار مهم و حساس ارزیابی کرد و ادامه داد: تیم‌های ارزیابی باید مستقل و با اقتدار به فرایندها بپردازند تا نتایج اجرای این سیاست به تربیت دانش‌آموزانی کارآفرین و موثر در کسب و کار در جامعه آینده منجر شود.

وی «کارآفرینی» را از فعالیت‌های مهم مقطع متوسطه دوم خواند و خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های مشخص و هدفدار نسبت به جداسازی دانش‌آموزان پایه دهم در شاخه و رشته‌های تحصیلی و شیوه‌های آموزش، اقدامات موثری را انجام دهیم تا با اتخاذ یک تصمیم درست و اصولی بتوانیم بخشی از مشکلات آینده کشور در زمینه اشتغال را مرتفع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به طرح‌های مختلف نیمه‌کاره آموزش و پرورش در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: چنانچه برای هر کدام از طرح‌ها، محتواسازی و هدف‌گذاری مشخص نشود، عواقب اجتماعی و هزینه‌های اقتصادی زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی خطاب به معاونان آموزش متوسطه سراسر کشور گفت: شما به عنوان کارشناسان آموزش باتجربه باید نسبت به عواقب هر کدام از طرح‌های اجرا شده در آموزش و پرورش نظرات خود را بیان کنید تا بتوانیم در یک فضای هم‌فکری و همدلی نسبت به رفع نقایص آن اقدام کنیم.

فانی با بیان اینکه فرایند چاپ کتب درسی در مهر ماه 95 باید از هم اکنون شروع شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی منابع درسی، شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی در دوره کاردانش و هنرستان در آموزش و پرورش در حال انجام است ولی باید از ظرفیت دیگر نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی برای بسیاری از رشته‌های تحصیلی کاردانش استفاده کنیم تا به ارتقای کیفیت آموزش برسیم.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از رشد بی‌رویه مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در سال‌های اخیر، اظهار داشت: تنوع در ایجاد مدارس با دو هدف «متنوع بودن مخاطب» و «کسب درآمد برای ارائه خدمات آموزشی بهتر» انجام می شود ولی با توجه به مطالعات علمی باید به سمت متعادل سازی مدارس حرکت کنیم تا دانش آموزان بیشتری بتوانند از خدمات آموزش مناسب و یکسان بهره ببرند.

وی با بیان اینکه نسبت تعداد دانش‌آموز به تعداد پرسنل شاغل در آموزش و پرورش را 11.5 به یک است، اضافه کرد: در سال تحصیلی 94-93 تعداد 180 هزار دانش آموز به سیستم آموزشی اضافه و 25 هزار فرهنگی بازنشسته شده‌اند و در این دو سال هیچ نیرویی در آموزش و پرورش استخدام نشده است.

فانی افزود: با اجرای درست سیاست «سامان دهی نیروی انسانی» و «اجرای طرح بسته حمایتی» کمبود 40 هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش را به خوبی پوشش داد و چنانچه این طرح‌ها به اجرا در نمی‌آمد قطعا آموزش و پرورش با بحران بزرگی مواجه می‌شد.

عضو کابینه تدبیر و امید خاطر نشان کرد: باید این دو طرح در فضایی کاملاً علمی و به دور از هرگونه شتاب‌زدگی مورد بررسی دقیق قرار گیرد و با رفع ضعف‌ها بتوانیم آنها را در سال آینده با قوت بیشتری اجرا کنیم.

وی اظهار کرد: باید در سیستم آموزشی انجام کار «به جای مدیر» به انجام کار «برای مدیر» باشد تا مدیران مدارس با اقتدار بتوانند امر آموزشی را به عنوان رهبر هدایت کنند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم وزیر آموزش و پرورش از پیشکسوتان آموزشی استان‌ها با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش تهران

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

 



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دوشنبه 31 شهریور 1393  

به گزارش خبرگزاری پانا، دانش آموز سیده فاطمه میر محسنی دانش آموز سال سوم از مرکز تیزهوشان فرزانگان دوره اول دامغان با شرکت در کنگره عظیم قرآنی سمپاد با ارائه مقاله در قالب سی دی، پاورپوینت و پی دی اف و دفاع از طرح خود در مرحله ی اردویی - رقابتی که در شهریور ماه در شهرستان شهریار برگزار و با کسب حداکثری امتیاز موفق به کسب رتبه اول کشوری معارف شد.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش دامغان | آموزش و پرورش شهریار | سمپاد

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()